جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۴:۰۷ ب.ظ

ادامه شرح های "تشکیلات مهدوی"3

بسم الله الرحمن الرحیم

از آنجاییکه در دعای عهد(اشاره به نمودار  2 👆)  ما از خداوند میخواهیم  که از طرف مردان و زنان مومن   صلوات ما را به امامان برساند, کسانیکه کلا در شرق  زندگی میکنند یا در غرب, در سطح هموار زندگی میکنند یا در کوه, در خشکی زندگی میکنند یا در دریا, حالا  ما  میخواهیم بخاطر  خدا و امامان میخواهیم با نثار 4 صلوات تمایلات دنیوی و اخروی خودمان را کنار بگذاریم .

📣 4 مرحله علایق و تمایلات مردان و زنان مومن:  (که آنان در "تشکیلات مهدوی" بوسیله ابلاغ 4 صلوات بخاطر خدا و امامان(ع) علی الخصوص بخاطر ظهور از آنان علایق خود میگذرند) در صورتیکه همه این مراحل در یک دید کلی امامت و ولایت هستند که ما باید بخاطر خدا از آن هم بگذریم گرچه وقتی که ما از این 4 تمایلات خودمان عبور کنیم آن هم محقق خواهد شد ان شاءالله.

1️⃣ زنه عرش الله(هموزن عرش خدا)

* این مرحله دید و نگرش کسانی ست که تمایلات دنیوی شان در زندگی بسته به👈 "وزن"(نه لزوما وزنه)  است و همینطور در ارتباط با تمایلات اخروی شان.

✅ مرحله ای از برقراری  یک نوع رابطه مادی با دنیا و در واقع پیدا کردن یک خطای در دید.

تا جاییکه نتیجه اش داشتن تمایلات مخصوص دنیایی میشود مانند محو شدن در مقدار زیادی طلا, نقره , محو شدن در مقدار کمی اتم و غیره. ولو اینکه آن علایق ممکنه در ارتباط با مردم بروز کند بطور مثال: مردم چطور درباره اش فکر میکنند یا سخن میگویند و غیره.

در ضمن  آن  نگرش و دید خاص  به  داشتن بعضی تمایلات اخروی هم  مانند محو شدن در عرش خداوند,   در حالات ملائکه و حتی در اسرار کوچک یا بزرگ خداوند و غیره منجر میشود.

2️⃣ و مداد کلماته(و جوهر و مرکب کلمات خدا)

* این مرحله دید و نگرش کسانی ست که تمایلات دنیوی شان در زندگی بسته به👈 "رنگ ها" است و همینطور در ارتباط با تمایلات اخروی شان.

✅ مرحله ای از برقراری  یک نوع رابطه بصری  با دنیا و در واقع پیدا کردن یک خطای در دید.

تا جاییکه نتیجه اش داشتن تمایلات مخصوص دنیایی میشود مانند محو شدن در رنگ لباس ها, ماشینها, مبلمان و غیره. ولو اینکه آن علایق ممکنه در ارتباط با مردم بروز کند بطور مثال:   چقدر یک بچه ای زیباست و همینطور چه رنگین کمان زیبایی و غیره.

در ضمن  آن  نگرش و دید خاص  به  داشتن بعضی تمایلات اخروی هم  مانند محو شدن در کلمات خداوند, در کوه ها, رودخانه ها و غیره منجر میشود.

3️⃣ و ما احصاه علمه (و آنچه دانشش احصا کرده)

* این مرحله دید و نگرش کسانی ست که تمایلات دنیوی شان در زندگی بسته به👈 "کمیت ها" ست و همینطور در ارتباط با تمایلات اخروی شان.

✅ مرحله ای از برقراری  یک نوع رابطه کمیتی   با دنیا و در واقع پیدا کردن یک خطای در دید.

تا جاییکه نتیجه اش داشتن تمایلات مخصوص دنیایی میشود مانند محو شدن در مثلا تعداد مورچه ها در جایی, تعداد ویروس ها, تعداد دانه های مو در سر و غیره. ولو اینکه آن علایق ممکنه در ارتباط با مردم بروز کند بطور مثال:  چه تعداد هدیه فلان شخص به او داده یا چند بار دعوتش کرده به خانه اش و با او صحبت کرده و غیره.

در ضمن  آن  نگرش و دید خاص  به  داشتن بعضی تمایلات اخروی هم  مانند محو شدن در علم خدا مانند در کل منظومه شمسی, در ارتباط با آینده و غیره.

4️⃣ و ما احاط به کتابه (و آنچه کتابش به آن احاطه دارد)

* این مرحله دید و نگرش کسانی ست که تمایلات دنیوی شان در زندگی بسته به👈 "کیفیت ها" ست و همینطور در ارتباط با تمایلات اخروی شان.

✅ مرحله ای از برقراری  یک نوع رابطه کیفیتی    با دنیا و در واقع پیدا کردن یک خطای در دید.

تا جاییکه نتیجه اش داشتن تمایلات مخصوص دنیایی میشود مانند محو شدن در مثلا  عمق زمین, مزه غذاها و غیره. ولو اینکه آن علایق ممکنه در ارتباط با مردم بروز کند بطور مثال:  چطور مردم با او مواجه میشوند, چه پست دولتی را فلان شخص به او میدهد, چطور افراد به او احترام میگذارند و غیره.
در ضمن  آن  نگرش و دید خاص  به  داشتن بعضی تمایلات اخروی هم  مانند محو شدن در کتاب خدا,  در تدبر در بطن قرآن,  در توانایی های ملائکه, در عاقبت و غیره.

📣 همه این توضیحات 👆معارفی از  نمودار 2 بود  اما  ما بزودی  با استفاده از  همین نمودار 2  "تشکیلات مهدوی" در دعای عهد بطور سمبلیک, جهادی و  عملیاتی هم  قدم برمیداریم لتعجیل الفرج ان شاءالله🤲

#تشکیلات_مهدوی

کسی که روح خود را پاک نمی کند ، از خرد و خرد بهره نمی برد(غرر الحکم).

حضرت علی (علیه‌السلام) فرمود:‌ «کمْ مِنْ عَقْلٍ أسِیرٍ تَحْتَ هَوَى أمِیرٍ, (نهج البلاغه, حکمت 211)چه بسیار عقل هایی که اسیر هوای غالب شان هستند». یعنی شخص هر چه فکرش مبتنی بر هوی و هوس باشد، بر همان اساس تصمیم می‌گیرد و نقشه می‌ریزد و همه چیز بر ضد خودش تمام می‌شود.

بنابر این ما باید روح خودمان را از تمایلات دنیوی و اخروی پاک کنیم تا بتوانیم از حکمت و عقل خودمان بهره ببریم. در غیر اینصورت هر چیزی ممکنه به ما و استعدادمان لطمه بزند.
☘️☘️☘️
اجازه بدین حالا از  هر 4 تمایلات دنیوی و اخروی خودمان بگذریم  تا بتوانیم عقل خود را از تباهی نجات بدهیم و از آن منفعت ببریم👇

1- در روابط مادی👈 وزن ها

2- در روابط بصری👈 رنگ ها

3- در روابط کمیتی👈 کمیت ها

4- در روابط کیفیتی👈 کیفیت ها

☘️☘️☘️
✅گذشتن و نجات از این روابط و هواهای نفسانی(باطل) موقعی اتفاق می افتد که ما حضور امام زمان(عج) را درک کنیم و یک رابطه قلبی با ایشان برقرار کنیم(حق).  چرا که وقتی حق بیاد باطل میرود👇

وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا ﴿سورة الإسراء: ٨١﴾

و بگو: «حق آمد و باطل نابود شد. آرى، باطل همواره نابودشدنى است.»

📣 ما میتوانیم بوسیله وارد شدن در "تشکیلات مهدوی" که در دعای عهد به  آن اشاره شده بخوبی  به این توفیق  برسیم ...

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">