جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳، ۱۱:۳۵ ب.ظ

اهمیت مدارا و تقیه کردن خصوصا در ایام پیاده روی اربعین

محورهای تبلیغ خصوصا در پیاده روی اربعین

#اهمیت_مدارا_و_تقیه_کردن_خصوصا_در_ایام_پیاده_روی_اربعین:

 

باید حتی الامکان برای حفظ آرامش و وحدت بین مسلمین علی الخصوص شیعیان پیاده روی کنندگان در اربعین با همه مدارا و حتی در بعضی موارد تقیه کرد.

پیامبر(ص): خداوند به من امر فرمود که با مردم مدارا نمایم همانطور که فرمان داده است واجبات را انجام دهم.(وسائل, ج. 8, ص 540)

پیامبر(ص): خداوند پیامبران را از این جهت که شدیدا با دشمنان دین خدا مدارا می کنند و برای حفظ برادران خویش در راه رضای او بخوبی و شایستگی تقیه مینمایند بر تمام مردم برتری و فضیلت داده است(میزان الحکمه, ج3, ص 239)

امام علی(ع): مدارا نمودن با دشمنان خدا از بهترین و برترین صدقه آدمی برای نفس خود و برای برادران با ایمانش میباشد(مستدرک الوسائل, ج2, ص 91)

اهمیت تقیه کردن:

ابن سکان میگوید: امام صادق(ع) به من فرمود: درباره تو گمان دارم که اگر در حضورت علی علیه السلام مورد شتم و اسائه ادب قرار گیرد, تو اگر بتوانی بینی او را با دندان می گزی.

 عرض کردم: بلی والله فدایت شوم, من چنینم و اهل بیت من نیز اینچنین.

حضرت فرمود: اینگونه نباش. قسم بخدا که بسا می شنیدم کسی به علی(ع) بد میگوید و بین من و او جز ستون مسجد فاصله ای نبود, من خود را پشت ستون پنهان می نمودم و موقعی که از نماز فارغ میشدم از کنارش گذر میکردم , به او سلام میدادم و با وی مصافحه مینمودم. (کافی, ج 2 , ص 218)

گاهی اختناق و فشار حکام جور به اوج خود میرسدو مضیقه آنقدر شدید میشود که کوچکترین غفلت از تقیه و گفتن چیزی که نباید گفته شود ممکنه است باعث درگیریهای بزرگ و مشکل ساز بشود. بنابر این بوسیله مدارا و تقیه خصوصا در پیاده روی اربعین وحدت امت اسلام را حفظ کنیم ان شاءالله.

telegram.me/AheadToTheArrival

 

www.imammoud.com

 

imammouod.blog.ir

 

@golhayearbain .

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">