جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۹:۱۷ ق.ظ

اوج پاکی ما و راز توسلات

درک حضور امام زمان (عج) و مقدمه سازی ظهور

قطعاً ما هم هر چقدر که آلوده باشیم بعد از اتصال به آن منبع پاکیها, پاک می شویم ولی چون آن پاکی را باور نداریم در نتیجه نمی توانیم آن را حفظ کنیم .

به تناسبِ درک و معرفت ما نسبت به آن پاکی ، ما می توانیم آن را حفظ کنیم .

به عنوان مثال رفتار شخصیِ ما وقتی که از حمام آمده ایم ، با وقتی که هنوز به حمام نرفته ایم چگونه است ؟ ! ! ، وقتی از حمام بیرون می آییم ، چون به پاکی و تمیزی خود اطمینان داریم ، در مراقبت از خود خیلی دقت
می کنیم .

در مورد اتصال به معصومین(ع) باید بدانیم که این پاک بودن از آنِ آنهاست نه از خود ما ، چون به کر وصل شده ایم پاک شدیم .

در روایات  داریم که اگر به زیارت اماکن مقدسه و ائمه معصومین(ع) بروی ، بهشت بر تو واجب می شود ، یعنی در تمام اوقاتی که به منبع پاکی متصل بوده ای پاک شده ای و بر هر پاکی, بهشت واجب است . ولی چون ما پاکی خود را باور نمی کنیم ، از آن مراقبت نمی کنیم و با کوچکترین لغزشی آن پاکی کمرنگ و از بین میرود .

ما به خوشبو شدن توسط عطر و ادکلن  اعتماد داریم ، پس عطر می زنیم که  خوشبو شویم ، ولی به عطری که از توسل به ائمه(ع) نصیبمان میشود, باور نداریم .

وقتی می خواهیم جایی را تمیز کنیم ، از دور که نگاه می کنیم ، به نظرمان تمیز است . ولی وقتی جلو و جلوتر
می رویم ، به گرد و خاک ها و آلودگی آن بیشتر پی می بریم ، بعد می گوییم چقدر کثیف بود ولی من فکر می کردم تمیز است .

برای پاکسازی وجودمان هم اگر از دور(به گذشته) نگاه کنیم ، بنظرمان گناه و لغزشی نداشته ایم ، ولی وقتی بیشتر به درون(نیت) و در رفتارهایمان بیشتر دقت می کنیم ، بیشتر متوجه لغزش هایمان میشویم ، آنموقع آنها را بوسیله توبه و توسل پاک می کنیم.

پس دقت در اعمال و استغفار می تواند در نگه داری پاکی بما کمک کند .

پس ما باید معرفت و شناخت خود نسبت به راز پاک شدن(که با اتصال به کر است) و پاک ماندن(که در گرو باور آن حقیقت است) را بالا ببریم.

پس ما باید نسبت به لحظه به لحظه پاک شدنمان با توجه به عنایات معصومین(ع) وآقا امام زمان ( عج ) معرفت بیشتری پیدا کنیم چرا که بدانوسیله ، پاکیمان را حفظ خواهیم کرد.

شیعه واقعی امام زمان ( عج ) ، چون هر لحظه خودش را در محضر و حضور ایشان میبیند ، پاک است . ولی ما باغفلت از این حقیقت, آن پاکی را دائما هدر میدهیم.

بله محبت معصومین(ع) همه حقیقت و راز رستگاریست و این محبت ما را پاک میکند امااگر کسی به این توفیق معرفت داشته باشد آن پاکی را حفظ میکند یعنی در عمل نیز شیعه واقعی ایشان میشود.

امام حسین(ع): " انا قتیل العبرات " : " من کشته شده اشک ها هستم " ، ایشان شهید شدند که ما پاک بشویم.چراکه اشک هایی که ما برای امام حسین ( ع )
می ریزیم ، موجب پاکی ما می شود . امّا چون درک این حقیقت را نداریم ، نمی توانیم پاکیمان را حفظ کنیم .

 

ما چون خود را هنوز گنهکار و آلوده می دانیم ، باز هم گناه می کنیم و می گوییم ما که آلوده هستیم این هم روی آن . ولی اگر خود را با توجه به توسل به ایشان که واسطه فیض هستند و اینکه مادائما در محضرشان هستیم, پاک بدانیم و این پاکی را باور کنیم هرگز گناه نخواهیم کرد وآلوده نمیشویم .

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">