چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۳، ۰۲:۲۸ ق.ظ

این من کیست؟

معرفت نفس

این من کیست!

من عرف نفسه فقد عرف ربه

 

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا مولای یا صاحب الزمان

ای انسان تو چقدر سخت این راه پر پیچ و خم زندگی را بدون شناخت حقیقی خودت طی کردی!

 چگونه این بار سنگین بی معرفتی را تا بحال بدوش کشیده ای!

به همین دلیل است که خسته و درمانده شده ای

 چرا که بدون معرفت نسبت به خودت محال بود که بتوانی مدیریت و اداره جسم خودت را(در ابراز بندگی خداوند) به عهده بگیری

و بهترین راه برای شناخت کسی این است که حرفهای او را بشنویم. ما هم اگر بخواهیم نسبت به خودمان معرفت داشته باشیم باید ببینیم چه حرفهایی روح ما با جسم ما و چه حرفهایی نفس ما با روح ما دارد.

انسان=جسم + روح +نفس

(در ضمن هر قسمت از این دلنوشته(از: Ansar Imam Mahdi) دریک زمان جداگانه ای به ترتیب زمانی به مدت 1 سال نوشته شده به همین دلیل از انسجام باطنی برخوردار است نه ظاهری)

فصل اول

 حرفهای روح با جسم

 ای جسم ای دست بنویس چیزهایی که مرا به کمال یعنی به خدا برساند....

بنویس که چقدر دلم گرفته است از یک عمر غفلت و به دور خود چرخیدن. بنویس که چقدر به عنایات منجی عالم عج نیازمندم. ای بدن قیام کن و نماز بخوان و راز دلم را با خدایم بر ملا کن. با اذکار نمازمرا با حقیقت وجود خودم و خدای رحمان و رحیم آشنا کن. ای نماز مرا با رکوع و سجودت از خواب غفلت بیدار کن.

مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک

چند روزی قفسی ساخته اند بهر تنم

نیاز به کمی استراحت دارم ای جسم از همه چیز فارغ شو و خودت را رها کن تا من هم رها شوم و خستگی در کنم

ای جسم شاداب و جوان شو و وضویی شاداب و با معرفت بگیر. ای دستها وضویی بگیرید. چه آب زلال و شفافی. الهی شکر که مرا با این آب هم حیات جسمانی داده ای و هم روحانی. خنکی و زلالی آب مرا شاداب می کند.

ای دستها ای چشم ها ای بدن مرا یاری کنید تا کارهای نا تمام و نا کرده را تمام کنم. ای جسم کمی آب بخور تا بدلیل عطش  مرا به خود مشغول نکنی و بتوانی رسالت خود را بخوبی انجام دهی و مرا تنها و زبان بسته نگذاری. تا می توانی ذکر بگو تا مرا متذکر خدا شوی. شاید که بخود آیم.

صبح تا شب خوردی حالا لااقل شب کمی به معده ات استراحت بده تا از مشغولیات او فارغ شوی. ای چشم ها مگر من خسته شده ام که شما دارید بسته می شوید. شاید عادت کرده اید. باید کمی از این عادت شبانگاهیتان را ترک کنید چون وقت تنگ است. یک عمر مشغول به تمنیات شما بودم خدایا کمکم کن تا باقی عمر جسمم مشغول به تمنیات من حقیقی یعنی مشغول به تو باشم انشاالله

فطرت الله التی فطر الناس علیها

چشم. خدایا کمکم کن سعی میکنم از جسم خود در غیر بندگی تو کار نکشم و او را خسته و ناتوان نکنم تا شاید انشاالله بتوانم در جهت بندگی تو او را بهتر واداشته و تعلیم بدهم چرا که آن خود موجب تعلیم و تربیت خودم در جهت بندگی تو می شود انشاالله

********************.

آفرین دعا کن ای زبان. شاید همین لحظه  لحظه اجابت باشد. برای همه مریض ها دعا کن برای ظهور آقا صاحب الزمان عج دعا کن.

خدایا شکرت که توفیق سجده کردن را به ما داده ای ما بوسیله سجده کردن بر روی زمین تمام عقده دل خود را خالی می کنیم و سبکبار و راضی سر از آن بر میداریم. آخر بهترین راه تخلیه آن همه شوق و محبت و تشکر بدرگاه تو سجده جسم است که حکایت از سجده روح بر آستانت دارد. آفرین ای بدن سجده کن بدرگاه خداوند و مرا بدینوسیله اشباع کن.

دیگر نباید بگذارم ای جسم با زیاده روی هایش(افراط و تفریط ها)در این دنیا خودش را یعنی در واقع مرا از پا در بیاورد.

این چقدر زیباست که با خوابیدن جسمم روحم یک استراحتی میکند و از تعلقات جسم و مشغولیات جسم برای ساعاتی خلاص میشود و پروازی در عالم ملکوت میکند البته اگر جسم مریض نباشد که بدان جهت سقوط کند.

********************

چه زیباست که انگشتانم با نوشتن بوسیله قلم محتویات روحم را ثبت میکنم و باعث آرامش حقیقت وجودم میشود. پلکم با بسته شدنش مجالی به من میدهد تا قدری تمرکز حواس پیدا کنم و خودم را دوباره بیابم. تمامی حرکات جسمم حتی دم و بازدم آن مرا دلکرم به زنده بودنم میکند. زندگی من با زنده بودن جسمم متبلور میشود. صداهای اطرافم وجود دارند و با سالم بودن قدرت شنوایی ام می توانم آنها را دریافت کنم پس اگر قلب من هم یعنی حقایق باطن عالم را که وجود دارند اعم از صوتی یا تصویری آنان را بخوبی دریافت کند. پس با تعلیم دادن جسم خود توفیق و مجالی برای به کمال رسیدن خودم نیز فراهم میشود و آن موجب کسب رحمت ویژه خداوند میشود.

یا مهدی یا ابا صالح المهدی ادرکنی و لا تهلکنی

مرا دریاب و هلاکم نکن چرا که با عنایت شما امید به کمال رسیدن دارم.

آفرین ای جسم قران بخوان چون که من تشنه دریافت حقیقتم. فراموش کرده ام حقایق عالم هستی را و خالق او را. قران بخوان شاید یادم بیاید عهد روز الست را. قران بخوان و مرا نیز متذکر شو. ای فران مرا پاک کن و به کمال برسان یعنی به خدا برسان. در قران به دنبال خدای خود هستم او را گم کرده ام یا بهتر است بگویم حقیقت خود را گم کرده ام.

از واقعیت خود فاصله بگیرم او را تعلیم دهم تا به حقیقت خود نزدیک بشوم انشاالله. میخوام از دریچه جسم به خدا عرض ارادتی داشته باشم.

تا بحال جسم خود را حجابی برای بروز و ظهور ارادت خود نسبت به پروردگار میدیدم اما حالا آنرا دریچه و پنجره ای یا بهتر بگویم از پنجره و دریچه جسم که پنجره های متعددی چون زبان چشم گوش دست پا و غیره دارد از طریق آنان میتوانم عرض ارادت خود را نسبت به پروردگارم نشان دهم و به آن وسیله سری از درون حجاب جسم خود بیرون کنم و با تمام وجود و عشق و محبت فطری که نسبت به   پروردگارم دارم از آن دریچه ها به بهترین شکلی خودنمایی یا بروزی در محضرش داشته باشم.

نه برای نشان دادن خودم بلکه برای نشان دادن آن عشق و محبت فطری که همه ما در وجود داریم اما چون هنوز نسبت به اصل وجودمان و این جسم خاکی که به ما ودیعه داده شده معرفت نداریم در نتیجه طریقه عشق ورزی را نمی دانیم

********************.

خدایا شکرت که به رسولت حضرت ختمی مرتبت محمد ص در شب معراج توفیق ابراز عشق ورزی از طریق رکوع و سجود و اذکار نمازرا دادی و او توانست خود حقیقی اش را با آن همه عشق و محبت فطری و خاص از طریق نماز به عرصه ظهور برساند و خودش را تخلیه کند و آن همه زیبای را (نماز را) برای ما نیز به یادگار گذاشت تا لااقل در پنج وعده نماز یا اگر توفیق باشد در نماز های مستحبی علی الخصوص نماز شب بتوانیم خودمان را یعنی محبت ذاتی خودمان را از دریچه جسم بصورت برپایی نماز (اقامه نماز)در محضرخدا عرضه کنیم انشاالله.

پس باید جسم خود را یعنی دریچه های آن را سالم نگه دارم و در جهت حفظ سلامتی آن کوشا باشم و از خدا برایش سلامتی و طول عمر با برکت درخواست کنم. یا الله یا من اسمه دوا و ذکره شفا به همه ما سلامتی و معرفت در بهره برداری صحیح از این سلامتی عطا بفرما . شکرا لله و الهی العفو.

الحمدلله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لولا ان هدانا الله

یا ابا صالح المهدی از عنایات و توجهات شما نیز متشکرم که اینقدر دارید ما را شفاعت میکنید شما را به مادرتان خانم حضرت زهرا (س) قسم میدهم که ما را حلال بفرمایید و دیگر از ما دلگیر نباشید و برای تعجیل در ظهورتان دعا بفرمایید انشاالله.

*****************

انشاالله دیگر نباید از طریق جسم خود از دریچه جسم خود گناه یا مکروهی را انجام دهم چرا که به کمال رسیدنم متوقف میشود.

خدایابحق چهارده معصوم کمک مان کن.

اللهم اجعلنا من انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المسارعین الیه فی قضا حوائجه و الممتثلین لاوامره و المحامین عنه و السابقین الی ارادته و المستشهدین بین یدیه

خدایا اینها را از صمیم دل برای خدمتگزاری در محضرت از تو میخواهیم. خدایا ما را ببخش که تا بحال نتوانستیم جسم و افعال آن را فرماندهی یا مدیریت کنیم و آن را عبد تو کنیم.کمک مان کن و به جسم ما سلامتی و طول عمر عطا فرما تا انشاالله بتوانیم بندگی خود را در محضرت به اثبات برسانیم.

******************

ای دست که بر سینه به حالت احترام قرار گرفته ای و ای زبان که با ادب و حیا سلامی خدمت امام حسین (ع) میگویی من از شما ممنونم و آفرین بر شما که بدینوسیله ارادت مرا به این خاندان عصمت و طهارت عرضه میدارید. یادم باشد انشاالله دیگر کاری یا حرفی را بدون خلوص به جسم خود امر نکنم مگر اینکه قبلااز خلوص و پاکی آن مطمئن بشوم چرا که بی خودی جسم خود رادرگیر نتایج ناخالصی هایم میکنم و آنها نیز لطمه می بینند و متقابلا حق اعضاء و جوارحم به گردنم می افتد و مردم نیزعلی الخصوص ذو الحقوق  در کنار من لطمه می بینند.

خداوندا ازسر تقصیرات من علی الخصوص در فرماندهی و مدیریت ناتوان و ناخالصم در جهت اداره کردن جسمم بگذر و تمامی جرایم من و همه آنهایی که چون من جاهل و ظالم بوده اند را به کرمت ببخش.

*******************

ای چشم آیا تا بحال آقای ما را دیده ای. حتما با کینه یا حسد یا بدجنسی آنقدر از موضع فرماندهی به تو فرمان دیدن داده ام که اینچنین از دیدن حقایق عالم ناتوان شده ای. خدایا مرا ببخش و توفیق جبران بده.

******************

آفرین ای جسم ای پا تا میتوانی راه برو چراکه روزی میرسد که دیگر نمیتوانی راه بروی و فقط باید بمانی. ای جسم چرا حیرانی. بس است این همه حیرانی.  تو که در نتیجه حیرانی من حیرانی. نمیدانستم که هستم تا اینکه تو را دریابم. باید اول خود را می شناختم و آن حاصل نمیشد مگر با تلاش در جهت خالص ساختن دل به لطف پروردگار عالم و عنایات حضرت بقیه الله الاعظم عج.

ای پاها بر زمین سخت قدم بردارید و ثابت کنید که شما سر سختترید و انشاالله در راه خدا ثبات قدم داشته باشید.

******************

آقای من یا اباصالح المهدی چشم های من حیران و خیره مانده اند تا شاید که یک روز شما را زیارت کنند و آن حیرت میدانم که از من است نه از چشم هایم چرا که هنوز .......خدایا کمکم کن.

*****************

ای جسم من عزیزم به دنبال چی میگردی. دنبال تبعیت از عادات غلط خود؟ غصه نخور تو را ترک میدهم انشاالله  یک کمی مرا همراهی کن میدانم خیلی به تو ظلم کرده ام چرا که این من بودم که در تعلیم و تربیت تو کوتاهی کرده ام و خدا لعنت کند شیطان لعین رجیم را که مرا اغفال کرد و به یک سری عادات غلط من جمله پر حرفی و پر خوری تو را عادت داد م.

ای عقل به تو امر میکنم قبل از اینکه خیالم بر حول و محوری قرار گرفته و قوایم را وادار به تبعیت از آن کند تو همه چیز را بررسی کن که آیا آن طبق عقل و شرع و فقط و فقط برای رضای خداست یا خیر. آنگاه اجازه انجام شدنش را به دیگر قوایم بده و الا نگذارکه در قلبم جای بگیرد که باعث انحرافی بس عظیم است وآن موجب تعلقاتی در قلبم و نهایتا عادات غلط میشود که دل کندن از آن سخت است.

******************

اللهی هب لی کمال الانقطاع الیک و انر ابصار قلوبنا بضیا نظرها الیک حتی تخرق ابصار القلوب حجب النور فتصل الی معدن العظمه فتصیر ارواحنا معلقه بعز قدسک

ای چشم خسته شدی مرا ببخش آفرین ای چشم تو توانستی در نیمه شب باز شوی و عرض ادبی در محضرش داشته باشی آفرین ای قوای من بیایید که مقداری از اوقات خواب را به خداوند عالمیان اختصاص دهید و عرض ادبی کنید.  شما قوای من هستید امانت الهی من فقط در این دنیا میتوانم و مهلت دارم که شما را تربیت کنم یعنی دنیای من تا زمانی هست که قوای من باذن الله جانی داشته باشند به محض اینکه جان از شما برود من هم دنیایم به پایان میرسد. آفرین ای قوای من شما باید اول از هر چیز در جهت تامین آسایش خانواده علی الخصوص همسر فعالیت کنید.احترام و رسیدگی به والدین کنید به اولاد توجه خالص و خدایی داشته باشید. در درجه اول با زبانت آنان را آزار ندهی ای زبان تو میتوانی به بهترین شکلی دل های خسته آنان را و دیگران را مرحمی بگذاری آخر همه مسافران خسته و سرگشته او هستند.

********************

آفرین ای سر به سجده در آستانش فرود آی چرا که تودر این دنیا نماد من هستی دوست ارم حالا که از چاه غفلت از خود کمی بیرون آمده ام بلافاصله تواضع و تکریم و تشکر و تاثر خودم را از بابت گناهانم و قصوراتم را در محضرش نشان دهم و تو ای جسم با سجده کردن در محضرش موجب تخلیه شدنم میشوی از تو ممنونم . خدایا شکرت یا اباصالح المهدی تشکر میکنم

***********************.

آفرین ای دهان آبی بنوش این تشنگی وسیله ای شده بهانه ای شده تا تو یاد از تشنگی ابا عبدالله ع و یارانش کنی پس ای زبان بسم الله و سلامی بر حسین و الحمدلله بگو تا مرا در محضرش سرافراز کنی.

تا تو تشنه نشوی یاد آب نمیافتی پس باید همه تشنه شوند تا بدنبال معرفت بروند. تشنه فرج و وصال مهدی عج به فرج او میرسد

**********************.

آی تمامی اعضاو جوارحم خوب گوش کنید ما حسین ع داریم پس شما را به حب و محبت حسین قسم میدهم که مرا با انجام دادن عمل صالح یاری دهید.

خدایا شکرت که بر جسم ما اقامه نماز را واجب کردی تا شاید به آن بهانه ما در آن کلاس ها (در کلاس نماز) حقیقت وجودمان تربیت بشود. در غیر نماز این من هستم که انشاالله جسم خود را تعلیم میدهم و در نماز و بقیه اوقات بوسیله ذکر و دیگر حرکات عبادی این جسم من استکه به آن وسیله مرا متذکر خدا میکند و در به کمال رسیدن کمکم میکند انشاالله.

خدایا شکرت که بر جسم ما اقامه نماز را واجب کردی تا شاید به آن بهانه ما در آن نمازهاحقیقت وجودمان تعلیم و تربیت شود. متقابلا در غیر نماز این من هستم که به یاری خداوند بایدجسم خود را تعلیم دهم انشاالله.

**********************

هرگاه متوجه ضعفی در بدن خود میشویم میگوییم که من چقدر ضعیف هستم. درست است من بنده ضعیف و ناتوان پروردگار هستم اما در مقابل عظمت او. نه در مقابل ناتوانی جسمم.هر گاه که جسمم از خود ناتوانی نشان میدهد بدلیل این است که من او را (باذن الله) مدیریت و فرماندهی نمیکنم .

یا رب ارحم ضعف بدنی

ای بدن ای جسم تو در محضر امام زمان عج هستی. آنگونه که تو در محضر خدا هستی.

فسیری الله عملکم و رسوله والمومنون

نه تنها باید ادب و شرم حضور داشته باشی بلکه ای زبان تو میتوانی با آقا یت مهدی صاحب االزمان عج حرف بزنی و او صدای تو را میشنود. و ای چشم تو میتوانی او را ببینی انشاالله و او نیز تو را میبیند. تو ای گوش تومیتوانی صدای آقا عج را بشنوی انشاالله ....باید در محضر خدا حضور امام زمان خود را درک کنید. ای خدا ای رب و ای مربی عالمین شکرت که وسیله به کمال رسیدنم را فراهم کرده ای.

**********************

آفرین ای زبان با مرد م علی الخصوص ذو الحقوق و خانواده  بخوبی و نرمی سخن بگو و مرد م را متذکر وجود امام زمان ودعوت به ندبه کن. شاید انشاالله تطهیر شده و توفیق حرف زدن با او را پیدا کنی.

خیلی ممنون ای چشم ای دل ای اعضا و جوارحم که در حزن و مصیبت ابا عبدالله (ع) و ائمه اطهار (س) و در فراق امام زمان (عج) مرا یاری میکنید و اشک میریزید و فریاد میزنید متوسل و متذکر میشوید و مرا به وحدت میرسانید. اگر باذن الله من به وحدت برسم و تضادها و دوگانگی یا چند گانگی های باطن و ظاهرم به وحدت برسد من به کمال میرسم اول باید وحدت بین خودم و جسمم ایجاد بشود بعد به توحید وصل بشوم انشاالله.

************************

الهی شکر یا مهدی متشکرم معصومین (س) ممنونم از این که مرا یاری کردید و شفاعت کردید تا بخود آمدم و خود را شناختم و مدیریت و فرماندهی جسم خود را به عهده گرفتم و انشاالله باقی عمر جسمم بتوانم او را تعلیم بدهم و تربیت کنم وبه دیگران نیز کمک کنم تا آنان نیز به جسم خود بندگی را تعلیم دهند انشاالله .

استغفرالله و ربی و اتوب و الیه

 

هر چند گاهی بلندگو جسم خود را و دوربین آن را چک میکنم که دقیق آن چیزی که میخواهم بگویم یا بشنوم یا ببینم را منتقل میکند یا نه. الهی شکر

**********************.

به یاد آخرین لحظات عمر این جسم خاکی که چقدر با تعچب حسرت و متاثر باید از طریق این

چشم های خود به عالم آخرین نگاه های خود را بکنیم. نگاه های سرد و کم کم بی روح نگاه هایی که در آن قصه های عمیق نهفته است نگاه های خداحافظی گونه از این دنیا و مردمانش. خداوندا همه ما را و همه رفتگان از این دنیا را به رحمتت بیامرز

آفرین بر تو ای شکم با سبکیت و همراهیت با من مسافر الی الله مجال حرکت داده ای خدایا شکرت قدری امکان برخاستن از دنیا و تعلقاتش و سبکبالی به من داده ای الهی شکر.

*********************

کوچکترین علت و مریضی مرا در حرکت و سیر الی الله متوقف میکند و مشغول به خود میکند مگر اینکه با تمام قدرت در مقابلش انشاالله مقاومت کرده و آنرا اصلاح کنم والا او مرا فاسد میکند و از حرکت باز میدارد.

خداوندا به حساب راضی به رضای تو بودن ما از اصلاح امورات و گرفتاریها و مریضیهای خود بازمانده ایم در حالیکه رضایت تو در جهت قدرت و سلامت ماست. روح سالم در بدن سالم است. اگر ما بخواهیم خداوند راضی باشد باید در جهت ترمیم و سلامت جسم خود کوشا باشیم تا به آن وسیله و مرکب بتوانیم بهتر به سیر و سفر الی الله و کمال حقیقی خود کوشا باشیم انشاالله.

**********************

آفرین ای جسم ورزش کن تا با سلامت خود بتوانی مرا در سیر الی الله یاری دهی و با انعطاف پذیری خود شوق پرواز را در وجودم متذکر شوی انشاالله.

همه مرد م در درجه اول نیاز به آرامش دارند تا بتوانند به معرفت و تقرب به خدا برسند. پس تو ای زبان و چشم و گوش خلاصه تمامی مملکت وجودم خوب گوش کنید شما باید در جهت آرامش دادن و حفظ آرامش مردم علی الخصوص خانواده بویژه همسرخود تلاش کنید. با اخلاق خوش و برخاسته از یک بینش عمیق و خدایی باید در این جهت کوشا باشید.

با نظافت خانه و خود و تمیزی و زیبایی قدری از خستگی وجود دیگران بکاه. از کلمات محبت آمیز و پاک در آن جهت استفاده کن پاک از هر گونه آلودگی انشاالله

بابک مفتوح للراغبین

ای دل حضور خداوند محضرش و حضور امام زمان عج را باور کن و آن را ملکه وجودت بکن. درک محضر و حضور امام زمان عج موجب درک محضر خداوند میشود. درک حضور امام زمان عج ادب حضور و شرم حضور را بدنبال دارد و موجب اصلاح اعمال انسان میشود.

ای جسم خاکی من به خود آی که آقای ما با ماست. او همیشه ما را میبیند و دلش با ماست.

اللهم اکشف هذه الغمه عن هذه الامه بحضوره و عجل لنا ظهوره برحمتک یا ارحم الراحمین

*********************

 

ای گوش من به همه چیزهایی که موحب به کمال رسیدنم میشود خوب گوش کن شاید که حرکت و جنب و جوشی در سیر الی الله برایم ایجاد شود.
آفرین بر تو ای گوش بگرد شاید چیزی مفید برای شنیدن یافتی و به بیهوده و حرام گوش نکن چرا که موجب فلج شدن من در سیر الی الله میشوی.

 

ای چشم آفرین بر تو خوب بنگر شاید چیزهایی که موجب به کمال رسیدنم هستند را ببینی یا اینکه آنگونه به همه چیز نگاه کن که در آن عبرتی برایم باشد انشاالله

 

خدایا شکرت که به من جسم دادی تا بتوانم از آن طریق اظهار عشق ورزی کنم اظهار بندگی کنم اظهار عجز و ناتوانی کنم اظهار دلتنگی کنم این بدن وسیله ای برای اظهار حقیقت من در پیشگاه توست.

ای اعضا و جوارحم مرا ببخشید که بخاطر خیال پردازیها و آرزوهای درازعمر توان شما را هدر دادم الهی العفو

*********************

 

الهی شکر ای انسان در نیمه شب یک ساحلی هست که توفان زده گان را آرامشی می بخشد. ساحل نجات درک ولایت است ولایت مهدی صاحب الزمان عج. با درک حضور ایشان به درک ولایت ایشان می رسی.درک ولایت یعنی درک تسلط و حکومت درک امامت و خلافت ایشان در عالم. الله ولی الذین امنوا یخرجهم من الظلمات الی النور.در حال حاضر واسطه درک ولایت خدا  آقای ما مهدی صاحب الزمان است.

خداوند از طریق ایشان مومنین به ایشان را و آنهایی که حضور ایشان را درک می کنند به درک ولایت ایشان که همان ولایت خداست رهنمون خواهند شد. و آن باعث میشود که از تاریکی های اوهام به سوی نور علم و معرفت بروند.

درک ولایت آقا منجی غالم مهدی عج یعنی خارج شدن از تاریکی ها  و کثرات انشاالله.

*********************

ای انسان ای چشم ای اعضا و جوارح نیمه شب سر به سجده چشم گریان و عقل و دل شرمنده سر بر آستانش بسائید و شکر گزارید و از بابت یک عمر جهالت من به نمایندگی من استغفار کنید

خداوند با گستراندن ولایت خودراو را از طریق منجی عالم عج از تاریکی ها به سوی نورخارج میکند.

لازمه این ولایت نوعی تسلط و تصرف از طریق ایشان است.بنوعی سنخیت ییدا کردن با ایشان است لازمه به کمال رسیدن به نوعی هم سنخ شدن با کمال است.

تسلط و تصرف ولایت بر مومنان بنوعی سایه افکندن بر وجود حرارت دیده و دل سوخته ایشان است و به آرامش رساندن آنهاست

. الا بذکرالله تطمئن القلوب

این همان ولایت امیرالمومنین علی ع است این همان ولایت رسول الله ص است که در حال حاضر از طریق مهدی عج به عرصه ظهور رسیده است. درک ولایت موحب درک تصرف و تسلط ایشان در همه مراحل زندگی و در همه اغضا و جوارح میشود. تصرف ولایی ایشان یعنی تعلیم و تربیت دادن همه وجود برای رسیدن به نور.

ای اعضا و جوارحم ای همه وجودم به شما تبریک میگویم چرا که انشاالله به لطف خدا در سیر الی الله تعلیم و تربیت خواهی شد.به نقطه بندگی نقطه خروج ار تاریکی ها و رسیدن به نور خواهی رسید انشاا..

مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

ای جسم تنها وقتی که می توانم صداقتم را به عرصه ظهور در بیاورم نیمه شب است. در طی روز ناخالصی زیاد است اما نیمه شب کمتر. خواهش میکنم کمکم کنید این نومسافر حرکت کند. من خدا را خیلی دوست دارم اما طریق عشق ورزی را گم کرده ام مرا در شب زنده داری و بندگی در طول روز یاری کنید یا ابا صالح المهدی ادرکنی

خدایا شکرت برای همه چیز که تو برترینی این کمترین را از من روسیاه قبول بفرماو ازسر تقصیراتم بحق محمد و ال محمد ص بگذر.

*******************

سر بر آستانش بگذار ای دوست که وقت تنگ است. وقت ابراز بندگی و عشق ورزی تو میتوانی با درک حضور منجی عالم به درک ولایت ایشان نیز برسی کمی همت کن. خدایا خودت فرمودی از تو حرکت از من برکت انشاالله .

درک ولایت آقا یعنی درک احاطه و محیط بودن ولایت و محاط شدن است در کمالات در نورانیت و در قیمومیت.

درک ولایت یعنی درک تعلیم و تربیت کلی و درک ربوبیت باری تعالی در ظرف ولایت امام معصوم ع و خارج کردن بنده از تاریکی به سوی نور. الحمدلله.

خدایا شکرت که نماز را به ما عطا کردی. ای نماز هیچ وقت تمام نشو. تنها جایی که تماما حقیقتم یعنی باطنم با ظاهر تو اذکار توو آداب تو جفت و جور میشود در تو نماز است. انگار وجود گمشده من با یکی یکی فرازهای نماز پیدا میشوند و به کمال میرسند. در غیر نماز نمیدانم تجلی حقیقت وجودم را از کجا و چگونه پیدا کنم اما باطنم جفت و همطراز خود را در ظاهر نماز می یابد و درباطن آن به آرامش میرسد انشاالله.

ای زبان تا کار میکنی بگذار در جهت استغفار از تو استفاده کنم. ای اشکها از فرط شرمنده گی من جاری شوید. ای جسم در مقابل این همه مهر ومحبت خداوند خاضع شو و تشکر و شرمندگی ام را ابراز کن

******************.

.

خدایا به مرحمتت همه وجودم را تطهیر کن قلبم عقلم خیالم زبانم چشمم گوشم را تطهیر کن. الهی العفو.

ای اعضا و جوارحم ببخشید مرا تا بحال بدلیل جهالتم کم کاری خودم را به شما نسبت میدادم. هر وقت که چشمانم در نیمه شب باز نمیشد فکر میکردم بدنم خسته است در حالی که خودم داشتم طبق عادت چرت میزدم در شب با گیجی و منگی و روزها باحیرانی وسرگردانی همراه بودم. در هنگام بسته شدن چشم هایم با رها شدن از این عالم مشغول استراحت و کسب آرامش و در هنگام باز شدن چشم هایم با سر وگوش آب دادن این ور و اون ور بدنبال کسب معرفت بودم. ای خدا ای عالمیان مدیریت و فرماندهی اعضا و جوارحم را دیگر به خودم زیر سایه خودت واگذار کن. و آن را از چنگال فریبنده شیطان رجیم نجات بده. یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنی.

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

قسمت دوم

 

حرفهای نفس با روح

 

 

 

ای روح من ای انسان! اجازه بده نور ولایت بر تو بتابد و تو را احاطه کند تا سنخیتی با او پیدا کنی انشاالله.حضور آقا صاحب الزمان عج و ولایت او را بر عالم ماده و جسمانیات و بر عالم معنا و روحانیات متعاقبا درک کن. و خودت را تحت آن ولایت قرار ده تا هم عالم ماده و هم عالم روحانیت اصلاح بشود

  ای انسان فراموش نکن که ادعونی استجب لکم  را خداوند منان به همین راحتی و روشنی در قران کریم بیان فرموده است یعنی تو فقط کافی است که با تمام وجود و با معرفت از عمق جان مرا بخوانی و هدف و مقصدت تقرب و رضای من باشد آن موقع برای تو اجابت میکنم. پس بهوش باش خیلی تا بحال خود را گم کرده بودی و در گیجی و منگی بسر میبردی حالا از راه مستقیم به سوی کمال باذن الله حرکت کن.

ارتباط روحی با خدا لازمه اش برقراری ارتباط روحی با امام زمان عج است. سعی کن تا میتوانی به در خانه امام حسین ع برو. از مادرش مدد بخواه.

تا مراسم آشتی کنون هر چه زودتر بپا شود و تو با وجود اینکه یک عمر غفلت و مشغولیت به دنیا و قلبی مملو از کینه و نفاق داشتی حالا دیگر شرمنده گی ات را با استغفار و توبه نصوح توام با شکرگزاری ابراز کن.

******************

عزیزم تو تا بحال بخاطر دسیسه های شیطانی و بی خیالی خودت چقدر از عمر جسمت را هدر دادی. خدا لعنت کند شیطان لعین رجیم را .

بکوری چشمش بیا و از این ببعد از خداوند خاشعانه و خالصانه بخواه و هم ناله با امیر المومنین ع بگو:

 و قد اتیتک یا الهی  بعد تقصیری و اسرافی علی نفسی معتذرا نادما منکسرا مستقیلا مستغفرا منیبا ..

.و از او خاشعانه و ملتمسانه بخواه که:

الهی هب لی کمال الانقطاع الیک و انر ابصار قلوبنا بضیا نظرها الیک حتی تخرق ابصار القلوب حجب النور فتصل الی معدن العظمه فتصیر ارواحنا معلقه بعز قدسک...البته  با درک حضور امام زمان عج و اینکه چون او اعمال ما را می بیند فسیری الله عملکم و الرسوله و المومنون

پس ایشان که در حال حاضر مصداق مومنون میباشند با قلب خود اعمال ما را می بینند و همه چیز تحت تصرف و احاطه ایشان است قلب ایشان همیشه نظاره گر عمل ماست. بواسطه عمل صالح در محضر حضرت ربوبی ما می توانیم با آقای خود نیز ارتباط روحی داشته باشیم و آن موجب انقطاع کامل ما به سوی خدا به لطف خودش میشود انشاالله.

تا جاییکه حجاب نور که اعظم آن مقام ولایت و خلافت است نیز به لطف خدا بوسیله بصیرت قلبی و دید ه گان قلب پاره شود و به خدا وصل شوی . حتی تخرق ابصار القلوب حجب النور آن استکه از خود دیدن و دنیا دیدن و مشغولیت به آن فارغ شده است و به خدا منقطع شده باشد یعنی به حقیقت ادعونی استجب لکم رسیده باشد.

تو حالا باید در عین حالی که جسم خود را مدیریت می کنی در عین حال باید با تمام وجود حقیقی خودت بی نیاز از جسم خود به او وصل شوی با درک حضور امام زمان و وصل شدن به قلب نازنین ایشان باید با توسلات به ایشان با تمام وجود وصل شوی و برای ظهور دعا کنی.  ادعونی واستجب لکم

با سلام بر حسین ع و ارواح طیبه که در راهش جانفشانی کردند و با سلام بر امام زمان عج. در سیر الی الله به ایشان اقتدا می کنی.

*******************

 حکمت نماز و دلیل وجوب ادای مکرر نماز و اذکار آن این است که سکوی ثابتی بشود برای پرواز تو و حقیقت تو. پس زیاد و خوب نماز بخوان تا بتوانی اوج بگیری و حرکتی بسوی حق داشته باشی در عین حالی که به امام زمان عج اقتدا کرده ای انشاالله.

دائم الوضوء بودن و هر عمل صالحی میتواند سکوی خوبی برای پرواز روحت باشد.

ای انسان نماز مدرسه ای است برای تذکر و یاد آوری حقایق و علوم در عمق ذاتت و درهر روز 5 وعده دراین کلاس باید شرکت کنی تا شاید یک روز با معرفت و از عمق جان بتوانی حقیقت خود و خدای خود را بشناسی و از آن طریق حق عبودیت و بندگی را به عرصه  ظهور در آوری. باید یاد بگیری که چگونه در تک تک اذکار و آداب نماز حضور داشته باشی یعنی حضور قلب در نماز را ملکه وجودت بکنی انشاالله.

اما بدلیل مشغولیات و تعلقات دنیایی قلبت و در نتیجه پراکند گی ذهنت تا بحال نتوانسته ای در نماز حضور بهم برسانی. مهم این نیست که چه چیز هایی تو را به غیر خدا مشغول کرده همیشه سعی کن فقط به خدا مشغول شوی.

********************

ای انسان تا می توانی خدا را از عمق وجودت شکر گزاری کن و از او طلب بخشش و معفرت کن و دعا کن چرا که فرموده: ادعونی و استجب لکم

پس بگو: اللهم عجل لولیک الفرج

ای انسان خداوند عالم می خواهد به تو فخر فروشی کند و تو طبق آیه قران که فرموده:

التائبون العابدون الحامدون السائحون الراکعون الساجدون الامرون بالعروف و الناهون عن المنکر و الحافظون لحدود الله و بشر المومنین    تلاش کن که باعث مباهات او بشوی انشاالله.

خدایا همه ما را بمحمد و ال محمد کمک کن.

ای انسان غصه خوردن حرص و جوش از مسائل دنیایی ست و از آن است که درهنوز آنطور که باید و شاید در مسیر الی الله قدم نگذاشته ای. حتی آنی از سیر الی الله  از الله غافل نشو و نگذار هیچ چیز حرکت تو را کم و سست کند انشاالله.

********************

آفرین ای انسان برو بگرد ببین تسبیح خداوند یعنی چه؟ چه اسراری را در بر دارد که از تو انسان خیلی دستگیری می کند و تو را به سر آغاز همه پاکی ها یعنی امام زمان عج وصل می کند آن همان گمشده توست. آن همان نقطه اتصال آسمان و زمین است . مخصوصا فسبح بحمد ربک و استغفره انه کان توابا. یعنی تسبیح + حمد و باور ربوبیت خداوند و استغفار است که برای سیر الی الله توشه تکمیلی می باشد.

سبحان الله و الحمد لله و لا اله الا الله و الله اکبر

خدا را به پاکی یاد کردن یعنی تسبیح خدا

ان تعرف الاشیاء باضدادها به درستیکه هر چیزی با ضد ش شناخته میشود پس

برای فهم ولایت یک لحظه عالم را از همه چیز متوقف ببین و در نظر بگیر. حال به عدم می رسی و لیکن با ولایت همه چیزو همه عالم از عدم بیرون آمده و تحت ولایت مطلقه الهیه و از طریق ولایت رسول الله و ائمه اطهار علیه السلام عالم از عدم به وجود منتقل گردیده است. اسماءالله و عوالم سه گانه ایجاد گردیده است تحت اسم رب و همه اینها به دلیل سبحان الله و پاکی حضرت حق صورت گرفته است پس سبحان الله و الحمد لله و لا اله الا الله و الله اکبر

تسبیح خداوند یعنی پاک دانستن خداوند و آن را باور داشبن یعنی ای انسان تو گناهکار و آلوده و مملو از نجاسات اگر با تسبیح خداوند به او وصل شوی و ارتباط پیدا کنی تو نیز پاک خواهی شد انشاالله.

پس با تمام وجود تسبیح او بگو با حمد ش و از درگاه ربوبی اش استغفار کن انشاالله.

****************

ای انسان اینقدر سر خود و بدون مشورت با دیگران و با عجله و شتاب کار کردی به کجا رسیدی آیا جز خستگی و اتلاف عمر چیز دیگری برایت داشته؟ بیا و استغفار کن از بابت ظلم هایی که به خودت و دیگران بدلیل تکبر و منیتت روا داشتی. خدا را فقط در خواسته هایت نبین بلکه چه بسا در خواسته ها و حرفهای دیگران حکمت خداوند و اراده او گنجانده شده باشد. مگر نه اینکه ترس از غیر خدا از وساوس شیطانی میباشد پس چرا با آرامش و توکل به خداوند از دیگران علی الخصوص از ذو الحقوق سیدها و ..حلالیت نمیگیری.

******************

ای انسان نماز یک درس دادن شفاهی است در محضر خداوند. درک حضورامام زمان عج و باور اینکه اوهمیشه دلش با ماست و اعمال ما را میبیند شرم حضور  ادب حضور به ما میدهد و عملا سنخیت بیشتری با ایشان پیدا میکنیم یعنی شعاع ائمه اطهار ع میشویم انشاالله

*******************

ببین - حب الدنیا راس کل خطیئه – هر چیزی میتواند حب دنیا باشد حب اولاد حب شرایط خاص حب گفتن یا نگفتن حرفی ....اگر اطاعت محض و بندگی حضرت حق نباشد میشود حب دنیا حتی اگر محبت به نماز یا دیگر معنویات باشد. همیشه بگو نکند این یا آن هم حب دنیا باشد.

ای انسان حقیقت تو همان روح الهی است که این جسم ابزار کار اوست برای ابراز وجود خود که بندگی و عشق ورزی به درگاه خداست. این نیاز فطری توست اما ای انسان تو یک عمر فقط در جهت برآورده کردن نیاز جسم خود تلاش کرده ای. هر گاه که جسم خود را از جای بلند کردی برای رفع نیازش(نیاز جسم خود) بوده است و بس. در صورتی که جسم خود را باید فقط بقدر رفع نیاز خودت ونیازخودش تامین میکردی که او دراستخدام تو باید باشد . انسان مستخدم خود را باید آنقدر تامین کند و در رفع نیازش بکوشد که در خدمت اهداف تو باشد نه اینکه تو مستخدم او باشی. فقط در رفع نیاز هایش بکوش.

الدنیا مزرعه الاخره ای انسان تو باید جسم خود را در جهت کاشتن در دنیا برای درو در آخرت تامین کنی.

جسم تو باید حقیقت تو را در محضر خداوند آشکار کند. اذکار و آداب نماز ابراز حقیقت توست در محضر خدا. حقیقت خود را آن فطرت الهی خود را با رکوع و سجودت با اذکار نماز و با کلیه حرکات و سکناتت در غیر نماز حقیقت خودت را آشکار کن تو باقی هستی ای انسان جسم تو فانی است و فقط این چند روز در دنیا این جسم مستخدم و در استخدام توست (الی حین). مدت معین که سر آمد تو حسرت خواهی خورد که چرا در این مدت که می توانستی ارباب خوبی باشی از او در جهت بندگی خدا و ابراز وجود در محضرش آنگونه که باید و شاید بهره نبردی و آن موقع است که دیگر راه برگشت و جبران نداری.

 

جسم تو نیاز به خواب و خوراک و نظافت و غیره دارد او را تامین میکنی. محرک او میشوی برای رفع نیاز خودش و خودت و بس. خدا لعنت کند شیطان لعین را. بگو ای جسم تو را باذن الله تامین میکنم برای جانفشانی در محضر خدا برای خدمت گزاری و بندگی در محضر خدا . برای جانفشانی و خدمت گزاری در رکاب امام زمان عج انشاالله.

یا مهدی یا وجیها عند الله اشفع لنا عندالله

****************

اثر نفس در عالم ملکوت روح است و در عالم ملک جسم.

در نمازروح انسان به حقیقت خود میرسد و از آنجا در مسیر اذکارنماز برای رسیدن به حقیقت ذکر سیر و سفر میکند. سیر و سفر روح است به عالم ملکوت و جدا شدن از عالم ملک و حفظ عالم ملک بقدر نگه داشتن جسم خود در چهار چوب آداب نماز. خدایا شکرت که بقدر حداقل چند رکعت نماز به ما توفیق پرواز در ملکوت را عطا فرموده ای.

خدایا شکرت که نیازبه خواب رادر ما ایجاد کردی و به آن بهانه ما را برای ساعاتی از عالم ملک جدا میکنی اما حیف و صد حیف چون روح ما اسیر شهوات است نمی تواند در آن هنگام  سیر و سفری الی الله داشته باشد.

******************

ای انسان تو در نماز میتوانی آزاد از تعلقات در اسماء و صفات خداوند به پرواز در آیی و بروی به آنجایی که همیشه آرزویش را داشتی بدون قید و بند های دنیایی و مشغولیات آن.

اذکار نماز تو را مشغول کرده است. اذکار نماز تو را با خود به عالم معناء می برد و نردبانی می شوند برای رسیدن به لقاء الله. ملاقات خداوند سر و راز نماز است. سر و راز نماز تو را به اصل و فطرت حقیقی خودت می رساند. این رسول الله ص بود که با اذکار نماز و فهمیدن عمق آن و سیر در عالم معنای آن با هر عظمت و کبریایی که میدیده ناخود آگاه الله اکبر می گفته  و متعاقبا به رکوع یا سجده می افتاده و سر از سحده بر می داشته و دوباره به سجده می افتاده. با هر الله اکبر در سیر الی الله فانی از خود می شده و با سجده دیگر حتی فنای خود را هم نمی دیده.

تو باید همیشه تحت ولایت امام زمان عج باشی و پشت سر امام خود به او اقتدا کنی تا به خدا مقرب شوی.تنها راه فناء  اقتداء  به ایشان کردن است . آن تنها راه جدا شدن از منیت هاست.

تو در نماز در سوره حمد مرتب از خداوند میخواهی که تو را به راهی هدایت کند که مستقیما تو را به خودش برساند اهدنا الصراط المستقیم و آن تنها راهی استکه سریع و مطمئن تو را به خداوند عالمیان میرساند.

******************

طبق آیه قران وابتغوا الیه الوسیله یعنی برای رسیدن به خدا باید بدنبال وسیله بود. امام زمان عج در حال حاضر آن وسیله و آن راه مستقیم می باشد پس در همه حال علی الخصوص پشت سر امام خود و اقتداء به ایشان بکن در دل خود با حقیقت خودت در همه حال پشت سر امام خود حرکت کن نه به تنهایی. در عالم معناء پشت سر ایشان باش.

در نماز و در کلیه امورات باید هدف و نیت تقرب روح خسته و عاجز و علیل باشد. هدف تقرب به سوی کمال(به سوی خدا) باشد.

******************

می دانید چی شده؟ ما آدم ها یا  خداپرستیم یا خودپرست. شیطان ما را فقط در جهت خودپرستی یاری میکند چرا که خودش سر دسته خود پرستان است.

اما حقیقت این است که ما ها همه خداپرستیم اما خیلی وقتها او را گم میکنیم و خودمان را که جلوه او هستیم اشتباهی می پرستیم و این ادامه پیدا میکند. این فاجعه ادامه پیدا میکند تا این که چون ماه پرستان افول ستاره  را و چون خورشید پرستان افول خورشید خود پرستی هایمان را ببینیم یعنی وقتی که انسان خودش را شکسته  دید تازه متوجه این خطای دیدش می شود. و از یک طرف از آن همه حماقت و جهالت و هدر دادن عمرش بشدت ناراحت میشود و ازعمق جان از اینکه بت نفس خود را شکسته و خدای خود را خالصانه ترمیبیند خوشحال میشود. ابراهیم خلیل ع اگر به دستور خداوند تبر را برداشته و بتها را شکست. آن نشانه این بود که بت شکن زمانه ما آقا صاحب الزمان عج هم در واقع واسطه فیض در بت شکنی نفسانیات مان  است. و اگر تبر را بر روی دوش بت بزرگ گذاشت دلیلش این بود که ثابت کند که تو قدرت شکستن بت ها را نداری. بلکه این کار من منجی عالم امام زمان عج است.

پس آقا جان از شما ممنونیم فهمیدیم که الحق شما حجت خدا در زمین هستید آقا جان ممنون بداد همه مابرس به داد جوانهایمان برس.

****************

و یک چیز دیگرآیه 164 بقر میفرماید ان فی خلق السموات و الارض .....

اشاره به همین است که ای انسان اینها همه نشانه هایی از اوست. خود او نیست مشغولش نشو. اشتباهی نگیر. او اینها را فقط برای درک و معرفت خودش خلق کرده. کل خلقت فقط نشانه ای از اوست نه خود او.اینها همه حکایت از او دارد. قدرت حرکت نور لطافت زیبایی عظمت این آثار تو را مشغول به خود کرده و از او غافل شده ای در حقیقت تو محدود در دید و درک و فهم و عقل خود شده ای . در حقیقت عقل تو متوقف در اثار شده و عقل تو هنوز شکوفا نشده تا از خود پرستی و دایره عقلت خودت به خداپرستی و عقل کل برسی.

برای همین خطای دید پیدا کرده ای و شیطان در وقوع این اشتباه خیلی تلاش کرده است. بنابر این بعضی غیر خدا را همتای خدا گرفته و آن را مثل خدا دوست دارند. اما مومنین کسانی اند که شدیدترین محبت آنان از برای خداست چرا که آنان میدانند که همه قوت از برای خداست. (طبق آیه بعد بقره 165)

تو با درک حضور امام زمان عج ادب حضور و شرم حضور نیز متعاقبا پیدا کنی. اما چون هنوز معرفت تو نسبت به او خیلی زیاد نیست خداوند همسرت را اولی الامر در خانواده ات را محک و میزان تو قرار داده. فرموده است اگر که شرک نمی شد می گفتم شوهرانتان را سجده کنید. در مقابل عقایدش روحیاتش تمایلاتش (البته در محدوده حلال خداوند)او را محک و میزان قرار بده و ادب در محضرش را رعایت کن. سجده یک نماد است برای تسلیم و خاضع و خاشع بودن در محضرش با تمام وجود (هم در ظاهر و هم در باطن و قلب) مورد نظر است.

******************

این نماز یک بهانه است برای اینکه بنده خدا لااقل 5 مرتبه در روزتوجه به خدای خودش را یاد بگیرد تا اینکه در بقیه اوقات روز نیز قلبا خود را متوجه صاحب قبله کند و با او حرف بزند و جواب بگیرد. خداوند در طی روز لااقل 70 مرتبه با بنده خود حرف میزند شاید جواب آن حرفهایی است که او با خدایش در نماز میزند. دز طی روز (در نماز هایمان) ما 10 مرتبه میگوییم (اهدنا الصراط المستقیم) و او در مقابل هر کدام از آن در خواستهای ما 7 مرتبه شاید از 7 مرتبه یا 7 آسمان به ما جواب میگوید اما ما آنها را جدی نمی گیریم و به آنها توجهی نمیکنیم و جوابش را نمی دهیم.

هنگامیکه ما حرفهای خدا را شنیدیم  و خواستیم که طبق فرموده خودش او را اجابت کنیم بهتر است در هر کاری به او بگوییم بسم الله؟ یعنی آیا اجازه به من میدهی فلان کار را انجام دهم؟

********************

اینکه خداوند فرموده که اگر شرک نمی شد می گفتم شوهرانتان را سجده کنید شاید به این معناست که تا حد سجده در مقابل تمامی خصلتها روحیات و علایق او وسجده در مقابل تمامی افکارو تمایلات او (به غیر از در مقابل محرمات خدا)همه جا حتی الامکان او را تابع و مطیع باشیم. تا در این امتحان سخت هم توسط خداوند محک زده شویم. او دائما تو را بوسیله ترس و گرسنگی دارد امتحان میکند. پس یادت باشد جز برای خدا و حرکت در مسیر او غذا نخوری. یادت باشد که تو مسافری مسافر الی الله پس نباید هیچگاه متوقف شوی بلکه هر چند گاهی فقط یک استراحتی و تجدید قوا و مجددا حرکت انشاالله.

*******************

خدا لعنت کند شیطان را شاید دلیل افراط یا تفریط در غذا خوردنت نیز ترس بوده ترس از ضعف ترس از چیزهای دیگر درست مثل بچه ای که بدلیل ترس یا درد هی سینه مادر را میمکد تا شاید تسکینی یابد.

انسان که وارد این عالم شد و به مرور بزرگ و بزرگتر شد همه چیز به نظرش تازگی داشت و عجیب بود ترسید و به اشکال مختلف این ترس خودش را بروز داد و به آن رویه ها عادت کرد. مثل بچه ای که اول بار که از چیزی ترسید انگشت خودش را در دهانش کرد و همان عادتش شد چرا چون همان اول بار او را تسکین داد.

خلاصه انسانها همه به دنبال آرامش هستند و آنها غافل شده و فراموش کردند که تنها راه رسیدن به آرامش و تسکین توجه و یاد خدا و اولیائش علی الخصوص در حال حاضر امام زمان عج است.            الا بذکر الله تطمئن القلوب

هر وقت یاد خدا بودیم و با خدا بودیم و خدا را دیدیم عملکرد ما خوب شد(در زمینه های جزئی و کلی خیلی فرق نمیکرد). چراکه بواسطه خدا دیدن عملکرد ما قیمتی شده بود.

با خدا بودن و خدا دیدن به برکت وجود قطب عالم امکان حضرت مهدی صاحب الزمان عج است و آن یک لطف و عنایت خاص و خود صراط المستقیم است.

هر زمان که انسان غافل از خدا شد انگار اصلا زندگی نکرده مرده ای متحرک بوده چرا که زندگی با خدا دیدن معنا پیدا میکند.

*******************

از عمر همان بود که در یاد تو بودم

باقی همه سهو است و فسون است و فسانه

خدایا کاش میشد عمر دوباره ای کرد و اینبار تمام لحظات را با تو سپری کرد.

 ای کاش حتی زمانی که به یاد تو بودیم تو را می دیدیم و مشغول به تو میشدیم ودر تمام عمر انس و هم نشینی با تو را تجربه میکردیم.

 ای کاش دریایی از زیبایی را به قطرهای آلودگی دنیایی نمی فروختیم.

 خدایا از سر تقصیراتمان بگذر و به کرمت بدیهای ما را به خوبیها مبدل فرما چراکه تنها تو کریمی. شکرت خدایا .واحسرتا که ما حتی  عاجزاز شکر گزاریت هستیم.

الحمد لله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لولا ان هدانا الله

اللهم عجل لولیک الفرج برحمتک یا ارحم الراحمین                             دلنوشته ای از .....................

نظرات (۳)

  1. سلام.خیلی خوب بود.اما راجع به نفس کم صحبت شده بود و ابهامات من در خصوص روح و نفس و ارتباط نفس و روح باقی است. انشاالله خدا روز به روز بر توفیقات شما بیفزاید.
    • پاسخ:

      با سلام از دقت نظر شما بسیار خوشحالیم آن فقط یک دلنوشته واقعی بود که در طول مدتی طولانی ثبت شده بود اما شما اگر سوالی در این خصوص دارید لطفا  بفرمایید تا انشاالله به شما پاسخ دهیم. ( و این را هم بدانید همین که علاقمند به آن مسائل هستید نشانه بر این استکه کشش فهمیدن آنرا هم دارید)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">