شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۵:۲۱ ق.ظ

سوال من و پاسخ او (13-14)

سوال من و پاسخ او (تدبر در قرآن)

سوال من و پاسخ او



13- چگونه خود را برای ظهور امام زمان(عج) آماده کنیم؟
آنگونه که خداوند به نوح و ابراهیم و موسی عیس (ع) دستور داد:
-دین خدا را بر پا دارید
-هرگز تفرقه و اختلاف نداشته باشید(در بین دین داران)
-تضرع و انابه به درگاه خدا
در نتیجه خدا شما را بسوی خود برمیگزیند و هدایت میکند.
"شرع لکم الدین ما وصی به نوحا و الذی اوحینا الیک و ما وصینا به ابراهیم و موسی و عیسی ان اقیموا الدین و لا تفرقوا فیه کبر علی المشرکین ما تدعوهم الیه یجتبی الیه من یشاء و یهدی الیه من ینیب"(شوری- 13) خدا شرع و آیینی که برای شما مسلمین قرار داد حقایق و احکامیست که توح را هم بدان سفارش کرد و برتو نیز همان را وحی کردیم و به ابراهیم و موسی و عیسی هم آنرا سفارش کردیم که دین خدا را بر پا دارید و هرگز تفرقه و اختلاف در دین نکنید مشرکان را به خدای دعوت میکنی بسایری در نظرشان بزرگ می آید خدا هر که را بخواهد بسوی خود بر میگزیند و هر که را به درگاه خدا به تضرع  باز آید هدایت میفرماید.
14-دلیل این همه سستی ما در دین چیست؟
تکبر دلیل سستی هایمان میباشد که آن نهایتا ما را بسوی جهنم سوق میدهد.
"قیل ادخلوا ابواب جهنم خالدین فیها فبئس مثوی المتکبرین"(زمر-72) خطاب شوند اینک از هر در به دوزخ داخل شوید و در آن جاودان بماندی که متکبران را بد منزلگاهی است.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">