سه شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹ ق.ظ

سوال من و پاسخ او(19-20)

سوال من و پاسخ او (تدبر در قرآن)

سوال من و پاسخ او

  (19-20)

19-وقتی در محیطی زندگی می کنیم که شرایط دینداری  و تبلیغ دین فراهم نیست، باید چه کنیم ؟

- برای راحت تر زندگی  کردن ، از بعضی از اصولمان دست برداریم ؟

-همرنگ جماعت شده با آن ها در گناه و فساد همراهی کنیم ؟

-تسامح وتساهل پیشه کنیم یا خانه نشین شده از جامعه دوری کنیم ؟

 قرآن پاسخ می گوید :ان الذین توفیهم الملادکة ظالمی انفسهم قالوا فیم کنتم قالوا کنا مستضعفین فی الارض قالوا الم تکن ارض الله واسعه فتهاجروا فیها فاولئک ماوئهم جهنم وساءت مصیرا (نساء 97) کسانی که فرشتگان جان آن ها را  (که به خود ستم کرده اند ) می گیرند ، به آن ها  گویند : (در امر دین ) بر چه ( کار ) بودید ؟ گویند : ما در زمین مستضعفان بودیم . (فرشتگان ) گویند : مگر زمین خدا وسیع نبود که هجرت کنید ؟ اینانند که جایگاهشان دوزخ است و بد سرانجامی است .

آری هجرت از جایی که امکانات دینداری و خدمت به دین در آن نداریم و در تنگنا قرار گرفته ایم ، به جایی دیگر از زمین خدا ،به امید گشایش الهی ،راه چاره ماست .

20-تکلیف ما در قبال مجالسی که به شرع و مقدسات آن توهین می شود چیست ؟

خداوند در قرآن کریم این چنین امر فرموده است : وقد نزل علیکم فی الکتاب ان اذا سمعتم ایات الله یکفر بها و یستهزوا بها فلا تقعدوا معهم حتی یخوضوا فی حدیث غیره انکم اذا مثلهم ان الله جامع المنافقین والکافرین فی جهنم جمیعا .(نساء 140) البته خدا ( این حکم را )در این کتاب بر شما نازل کرده است که چون بشنوید آیات الهی مورد انکار و ریشخند قرار می گیرد با آ ن ها منشینید تا سخنی دیگر آغاز کنند ، چرا که در این صورت شما نیز مثل آن ها خواهید بود ، و مسلما خدا منافقان و کافران  را یکجا در دوزخ گرد خواهد آورد .

 

 -توجه:گروه ها و شبکه ها ی اجتماعی مثل وایبر و وی چت و غیره نیز در صورت توهین به مقدسات شامل این دستور الهی بوده و عضو بودن در آن ها جایز نیست .

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">