چهارشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۳:۵۸ ب.ظ

سوال من و پاسخ او(21-22)

سوال من و پاسخ او (تدبر در قرآن)

 سوال من و پاسخ او

(21-22)

 21- در گرفتاری ها ومصائب پیش روی مسلمین ، علی الخصوص غیبت حجت خدا ، راه چاره چیست ؟(یا بهتر بگوییم : راه چاره خدایی چیست ؟)

این راه چاره را خداوند قبلا به امت ها ی گذشته ای ارائه داد که چون ما دچار بدبختی غیبت منجی شده بودند .

و لقد ارسلنا الی امم من قبلک فاخدناهم بالباساء و الضراء لعلهم یتضرعون فلو لا اذ جاء هم باسنا تضرعوا و لکن قست قلوبکم و زین لهم الشیطان ما کانوا یعملون .(انعام 42-43) البته به سوی امت های پیش از تو (نیز ) پیامبرانی فرستادیم و آن ها را به تنگدستی و گرفتاری دچار ساختیم ، شاید تضرع و زاری کنند . پس چرا هنگامی که عداب ما به سراغشان آمد زاری و خاکساری نکردند ؟  بلکه دل هاشان سخت شد و شیطان کار هایی را که می کردند در نظرشان بیاراست .

امت موسی با تضرع و زاری توانستند چند صد سال ظهور موسی را پیش اندازند ، آیا وقت ندبه و زاری امت محمد (ص) نرسیده ؟

 22- دلیل اینهمه مشکلات روحی روانی و اضطراب های ما چیست ؟

شاید یگویید : مشکلات اقتصادی ، فشار های مالی ، عدم تفاهم و درک متقابل در خانواده ، مشکلات سیاسی و عدم امنیت در جامعه و . . . و صدها مشکل دیگر ، که البته واقعا وجود دارند  اما از نظر قرآن کریم  ، اینها دلیل عدم آرامش ما نیستند  .

اما نظر قرآن : الذین امنوا ولم یلبسوا ایمانهم بظلم اولئک لهم الامن و هم مهتدون . (انعام82) کسانی که ایمان آوردند و ایمان خویش را به ستم نیالودند ، امنیت و آرامش مخصوص آن ها ست و هم آن ها هدایت یافتگانند .

خداوند ظلم را با تمام مصادیقش (ظلم به خدا ، ظلم به خود  وظلم به بندگان ) و در یک کلام گتاه را دلیل اصلی عدم آرامش می شمارد .

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">