چهارشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۱:۱۸ ب.ظ

شناخت ولایت فقیه: پیام 4

شناخت ولایت

#آماده_سازی_و_سازماندهی_برای_ظهور:

#شناخت_ولایت_فقیه:

✅بنام خدا

 

شناخت ولایت فقیه

 

#پیام_4:

❌سوالات درباره ولایت فقیه:

 

❓در عصر غیبت که دسترسی به امام معصوم نیست  (در زمان ما) تکلیف چیست ؟

آیا امکان دارد خداوند اسلام و مسلمین را در عصر غیبت بدون سرپرست و رهبر رها کند ؟

 

امام خمینی در این باره فرموده اند : " تمامی دلائلی را که برای اثبات امامت، پس از دوران عهد رسالت آورده اند، به عینه درباره ولایت فقیه، در دوران غیبت جاری است ."

 

*حال از کجا بدانیم که باید ولایت امر مسلمین به دست فقیه باشد نه کس دیگر ؟   

قال مولانا امیر المومنین(ع): «إنّ أحقّ الناس بهذا الأمر، أقواهم علیه و أعلمهم بأمرالله فیه  “شایسته ترین مردم برای زعامت امت ؛ قوی ترین ایشان در دین و داناترین ایشان در دین خداست . “

️*پرچم زعامت امت، باید  در دست کسی باشد که دارای بینش و استقامت ، آگاهی کامل به مواضع حق و توانمند بر جدا ساختن آن از باطل باشد این همه جز با دارا بودن مقام والای فقاهت میسر نیست .

 

❤️امام زمان در پاسخ نامه اسحاق ابن یعقوب ، با دست مبارک نوشته اند :

«... و أمّا الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواة حدیثنا، فإنّهم حجّتی علیکم، و أنا حجه الله علیکم.......اما درباره رویدادهایی که پیش میآید، به راویان حدیث ما مراجعه کنید که ایشان حجت من بر شما هستند، و من حجت خداوند بر شما هستم...» (شیخ الطائفه کتاب «الغیبه» )

در عصر غیبت، مجتهدان جامع الشرایط ، احکام فردی و عبادی مسلمین را در کمال دقت استنباط نموده، به آن عمل میکنند و به دیگران نیز اعلام می نمایند و احکام سیاسی و مسائل اجتماعی اسلام را نخست از منابع دین استخراج کرده، در نهایت تأمل و ظرافت، در جامعه اسلامی به اجرا در می آورند. ( ولایت فقیه: ولایت، فقاهت و عدالت، جوادی آملی ص 168-167 )

امام صادق فرموده اند : هرکس از شما که راوی حدیث ما باشد و در حلال و حرام ما بنگرد و صاحب نظر باشد و احکام ما را بشناسد او را به عنوان داور بپذیرید. همانا من او را حاکم بر شما قرار دادم. پس هرگاه حکمی کرد و از او قبول نکردند، حکم خدا را سبک شمرده اند و ما را رد کرده اند، آنکس که ما را رد کند، خدا را رد کرده و رد کردن خدا در حد شرک به خدای متعال است.( وسائل الشیعه، ج 18، ص 98.. )

*سوال بعدی این است که : فقیه که قرار است رهبر جامعه اسلامی باشد ؛ باید چه شرایطی داشته باشد ؟

 

imammouod.blog.ir

 

telegram.me/AheadToTheArrival

 

arbaeenmobaleghin@

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">