جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۷:۲۹ ب.ظ

ولایت در کلام رهبری(بخش چهارم)

شناخت ولایت

 #آماده_سازی_و_سازماندهی_برای_ظهور:
#عهد_ولایت
#ولایت_در_کلام_رهبری: (خلاصه سخنرانی های ایشان در مشهد مقدس در رمضان 1353)

بنام خدا
🌹ولایت در کلام رهبری🌹
(بخش چهارم)

❓ ولایت ولی خدا یعنی چه؟ ولایت ائمه را داشته باشیم یعنی چه؟

اندیشه و بینش نوینی که به وسیله پیامبر از سوی خدا مطرح می گردد و پیام زندگی نوینی را میدهد، در صورتی میتواند رسالت بنای آنچنان زندگی ای را به سرانجام رساند که نخست در فکر و روان و عمل یک جمعِ متشکل و پیوسته، تحقق و عینیت یابد.
📣 این جمع که تشکیل « جبهه ی » متین و غیر قابل نفوذی را می دهند لازم است هرچه بیشتر، وحدت و خلل ناپذیری خود را استوار کرده و قویّاً سعی کند که در جریانهای فکری و عملی مخالف، نابود نشوند. این منظور مستلزم آن است که از هرگونه اتصال و وابستگی های دیگر که موجب تضعیف و کمرنگ شدن جبهه مؤمن خواهد شد، بپرهیزند و در صورت لزوم و امکان، حتی روابط معمولی و خود را نیز با آنان بگسلند. این جبهه گیری و صف آرایی فکری و عملی در عرف قرآن « ولایت » ( موالات، تولی ) نامیده می شود.
همین جبهه ی پیوسته که سنگ زاویه ی جامعه ی اسلامی و پایه ی اصلی امت اسلامی است، آن روزی که به امتی نیرومند تبدیل شد و جامعه ای به شکل و قواره ای اسلام پسند بنا کرد، باز برای حفظ وحدت و یکپارچگی خود و جلوگیری از نفوذ و اخلال دشمنان، لازم است اصل « ولایت » را رعایت کند.
و خداوند به مؤمنین می گوید: مؤمنین، شما را در عمل ابراهیم و پیروان ابراهیم سرمشقی نیکوست. ببینید ابراهیم و پیروانش چه کردند، شما هم همان کار را بکنید. آنها صاف و صریح رو کردند به قوم گمراه زمان خودشان، به بندگان و عبده ی طاغوت و آلهه ی دروغین زمان، گفتند ما از شما و خداوندگارتان بیزاریم، ما به شما کفر ورزیدیم، ما از شما روگردانیم، فقط یک راه آشتی وجود دارد و آن اینکه بیایید داخل منطق فکری ما بشوید. صریحا می گوید: مؤمنین شما هم مثل ابراهیم عمل کنید.
این معانی و جملات را که در این بخش و بخش های قبل گفتیم را میشود از آیات ۱ تا ۴ سوره ممتحنه فهمید.
✅این سوره سوره ی جالب و مهمی است. در ایه ی ۸ این سوره روشن می کند که منظور خدا کدام کفار است. نمی گوید با همه ی کفار طرح دوستی نریزید، نمی گوید با کفار، مطلقا رابطه تان را قطع کنید، در این آیه میگوید که با کدام کفار باید رابطه را قطع کرد.

(ادامه دارد)

imammouod.blog.ir

telegram.me/AheadToTheArrival

arbaeenmobaleghin@

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">