شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۲:۴۸ ب.ظ

پیام 13 پیش به سوی ظهور:

پیام های پیش به سوی ظهور

بسم الله الرحمن الرحیم

وظیفه ما در کربلای فعلی

 (اطاعت از ولایت فقیه است)

 

سید و سالار شهیدان کربلا اباعبدالله الحسین(ع)فرمودند: زمام امور مردم به دست عالمانی است که علمشان از سرچشمه وحی گرفته شده باشد و امین بر حلال و حرام خدا باشند (مستدرک الوسائل ج 17 ص 315).

امام صادق(ع) فرمودند: مردم باید دقت کنند و از میان فقهایی که راوی حدیث ما هستند و در احکام حلال و حرام ما صاحب نظرند و به احکام اهل بیت(ع) آشنایی دارند، فقیهی را انتخاب کنند و او را در میان خود حاکم قرا دهند. چرا که من او را بر شما حاکم قرار دادم. (کافی ج 1 ص 67)
امام موسی بن جعفر(ع) فرموند: مؤمنان فقیه برای اسلام چون دژ و دیوار محافظ شهرند که اسلام را در برابر دشمنان نگهبانند. (کافی ج 1 ص 38)

امام زمان(عج):و اما در حوادث و پیشامدها به راویان حدیث ما رجوع کنید، زیرا آنان حجّت من بر شمایند و من حجّت خدایم(وسائل الشیعه ج 27 ص 140)

امام خمینی(ره): استعمارگران به نظر ما آوردند که اسلام، حکومتی ندارد! تشکیلات حکومتی ندارد! بر فرض که احکامی داشته باشد مجری ندارد و خلاصه، اسلام فقط قانونگذار است. نظریه ولایت فقیه و نیز حاکمیت فقها در تداوم نظریه امامت و حکومت ائمه معصومین علیهم السلام است.... ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاست. ما معتقد به ولایت هستیم . در زمان رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم این طور نبود که فقط قانون را بیان و ابلاغ کنند، بلکه آن را اجرا می کردند.رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم مجری قانون بود... اینجاست که تشکیل حکومت و برقراری دستگاه اجرا و اداره لازم می آید.اعتقاد به ضرورت تشکیل و برقراری دستگاه اجرا و اداره، جزئی از ولایت است، چنانکه مبارزه و کوشش برای آن از اعتقاد به ولایت است. (امام خمینی رحمه الله، ولایت فقیه و جهاد اکبر، ص 17.)

با اندک تأمل می یابیم که پیروی و اطاعت بی چون و چرای فرامین ولایت فقیه تنها راه مقابله با توطئه های شوم دشمنان است و اگر همگان گوش به فرمان ولی زمان خویش باشند هرگز کربلاها در تاریخ تکرار نمی شوند و حسین‌بن‌علی‌ها به کربلاها کشانده نخواهند شد و بدینسان زمینه برای ظهور منجی عالم بقیه الله الاعظم (عج) فراهم میشود ان‌شاالله.

 

 

نظرات (۱)

  1. قسلام ضمن عرض خداقوت ازبرنامه های خوبتان به عرض می رساندکه قبلا به شماره همراه حقیراحادیث مربوط به مهدویت معصومین علیهم السلام می رسیدولی مدتی است قطع شده که تقاضای ارسال دارم باتشکر.شماره های همراه بنده 09113446757و09116516765درضمن گروه مرتبط هم تشکیل داده ایم ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">