جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹ ق.ظ

پیام 5 پیش به سوی ظهور: انصارالمهدی(عج)

پیام های پیش به سوی ظهور

بسم الله الرحمن الرحیم

انصارالمهدی(عج)

 

اللهم اجعلنی من انصاره و اعوانه....(دعای عهد) خدایا مرا از یاران و خدمتگزاران امام زمان(عج) قرار بده.

همه ما به یاری کردن خداوند امر شده ایم:

یا ایها الذین آمنوا کونوا انصارالله کما قال عیسی ابن مریم للحواریین من انصاری الی الله قال الحواریون نحن انصارالله(صف-14) ای مومنان شما هم یاران خدا باشید چنانکه عیسی بن مریم به حواریون فرمود کیست مرا برای خدا یاری کند؟ خواریون گفتند ما یاران خداییم.

ما هم از خدا میخواهیم: (اللهم اجعلنی من انصاره و اعوانه-فرازی از دعای عهد) خدایا مرا در جمع یاران و خدمتگزارانش(امام زمان عج) قرار ده.

اعوان: از هر گونه خدمتگزاری به حضرت و شیعیانش دریغ نمی‌کنند.

انصار: بطور خاص آماده رویارویی و مقابله با دشمنان هستند. عاشق امام زمان(عج) , منتظر جهاد, پیشتاز در نبرد, شجاع و آماده شهادت میباشند.

اعوان و انصار امام زمان(عج) خود را وقف ایشان کرده در خدمت ایشانند نه در خدمت هواهای نفسانی.

مراحل آماده سازی انصار المهدی:

امام صادق(ع):چگونه خواهد بود، حالتان وقتی که بی امام هادی و راهنما شوید؟ بعضی از بعضی دیگر تبرّی می جویند، در آن زمان است که از یکدیگر جدا شده، پالایش و غربال می شوید، و در آن هنگام

مرحله اول:«تمیّزون» (متمایز می شوید). مرحله جدا شدن خبیث از طیّب.

مرحلة دوم، «تمحّصون» (پالایش می شوید)؛ مانند پالایش سنگ معدن، مثل طلایی که ذوب می کنند و سپس به آن موادی می افزایند تا ناخالصی هایش جدا شود.

و مرحلة سوم، «تغربلون» (غربال می شوید)؛ مانند غربال کردن گندم، برای جداکردن گندم های تلخ و ضعیف که از غربال به پایین می افتند.

 

لایکون فرجنا حتیّ تغربلوا ثمّ تغربلوا ثمّ تغربلوا، یقولها ثلاثاً، حتیّ یذهب الله تعالی الکدر ویبقی الصّفوّ.   

  فرج ما نخواهد رسید، مگر آنکه غربال شوید و غربال شوید و غربال شوید، تا جایی که خداوند متعال، آلودگان را از پاکان جدا نماید. (کلینی، اصول کافی، ج1، ص370 و ج8، ص67)

 اعوان و انصار امام زمان(عج) پاکانی هستند که در دلشان چیزی جز عشق و محبت ایشان نیست و به همین علت در پالایش ها و غربال ها پیروز و سربلند میشوند.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">