چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۳، ۱۲:۴۹ ق.ظ

پیام 9 پیش به سوی ظهور: ابدال امام زمان(عج) (المحامین عنه)

پیام های پیش به سوی ظهور

بسم الله الرحمن الرحیم

ابدال امام زمان(عج)

(المحامین عنه)

 اللهم اجعلنی من......المحامین عنه (فرازی از دعای عهد) خدایا مرا در جمع حمایت کنندگان امام زمان(عج) قرار بده.

ما در دعای ندبه هم میگوییم آقا جان میخواهم بلا گردان و سپر بلایت باشم(لک الوقاء و الحمی).

ابدال (بوسیله سپر بلا شدن از امامشان حمایت میکنند)یاران خاص، مقرب، صالحان، پیش خدمتان، بلا گردان و سپر بلای ایشانند. در واقع  خداوند بوسیله این وجودهای مقدس، بلاها را از مردم دفع میکند.

بانگ مظلومان ز هر جا بشنوند                    آن طرف چون رحمت حق مى دوند

ویژگی ابدال:

در کتاب‌های شیعه و سنّی روایاتی وجود دارد که در آنها به نقل از پیامبر (ص) به چند ویژگی از ویژگی‌های ابدال اشاره شده است:

الف ـ داشتن قلبی همانند قلب ابراهیم: آنان از نظر شدّت، صلابت، بردباری و ایستادگی در برابر حمایت از دین خدا، همانند حضرت ابراهیم هستند و هیچ جریانی نمی‌تواند آنها را نسبت به دفاع از حریم دین، سست و بی تفاوت کند.(مسند احمد، ج 5، ص 322)

ب ـ سپر بلای انسان‌ها بودن: پیامبر(ص) فرمود: « خداوند به وسیلة آنها بلاها را از مردم زمین دور می‌گرداند.»(طبرانی، همان، ج 10، ص 324)

ج-راضی بودن به قضای خداوند: پیامبر(ص) فرمود: «راضی بودن به حکم و قضای خداوند، پیشه کردن صبر بر محارم خدا، خودداری کردن از آلوده شدن به حرام و خشمگین شدن برای خدا»(فردوس الاخبار، ج 2، ص 84)

دـ مواسات، احسان و عفو: پیامبر(ص) فرمود: «گذشت و عفو می‌کنند از کسانی که به آنان ظلم کنند، نیکی و احسان می‌کنند به آنان که در حقّشان بدی کنند، ایثار و مواسات می‌کنند در آنچه که خداوند به آنان داده است.»(حلیة الاولیاء، ج 1، ص 8)

 ه‍ ـ جود، سخا و خیرخواهی: ابن مسعود از پیامبر اسلام(ص) چنین روایت کرده است: «بدانید که اینان (ابدال) هرگز این مقام را از خواندن نماز، گرفتن روزه و صدقه به دست نیاوردند.» عرض کردند: ای رسول خدا! پس به چه وسیله به این مقام رسیدند؟ پیامبر(ص) فرمود: به وسیله جود و بخشش و خیرخواهی مسلمانان.  (طبرانی، همان، ج 1، ص 224)

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">