جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹ ب.ظ

کلاس دارالقران-جلسه سوم: نیمه شب, میعادگاه یاران امام مهدی(عج)

مطالب کلاس های دارالقرآن

المسارعین الیه, اینها شتابنده اند به سوی امام زمانشان ، آنها می خواهند به امام زمان علیه السلام وصل  شوند دنبال بهانه هستند ، بهانه آنها می شود خدمت رسانی به امام زمان  ، محال است که ما دنبال دغدغه ها و حوائج شخصیمان باشیم ودر عین حال دنبال خدمت رسانی به امام هم باشیم.

شرط اینکه ما بتوانیم برای امام زمان کاربکنیم اینستکه برای نفسمان کارنکنیم 
(( استغفارکنیم )).

درباره پیامبراکرم ( ص ) روایت  استکه ایشان مجلسی را ترک نمی کردند مگر25 مرتبه استغفارمی کردند.

ما می گوئیم مگه من چه گناهی کردم که ازصبح تاشب باید استغفارکنم ، همین یعنی سبک شمردن گناه، برا ی همین استغفارکن ، کوچک شمردن گناه بزرگترین گناه است ، خدا شاهد است که ما کم کاری می کنیم . چرا ما دغدغه دین نداریم ، خداگفته ازتوحرکت ازمن برکت . چرا غفلت می کنیم ، الان منتظرکی هستیم ما آن چیزی را که یاد گرفتیم باید منتقل کنیم این زکات داره ،گناه دارد اگرکسی زکات علمش را ندهد . گناه دارد گناه ............

ما همه می توانیم انصارالمهدی باشیم .

امام زمان علیه السلام احتیاج به یاردارد؟ نه ، او اصلاً محتاج ما نیست ، ما نیازداریم که یاریش کنیم .

شما نمی دانید که اگریک قدم برای دین بردارید چقدرازشمادستگیری می شود .

دینداری خودش را درنیمه شب نشان میدهد درخفاء ، هیچ کس هم نمی فهمد.

خدا نیمه شب همه را بیدارمی کنند ، پس چرا نمی شنوم ، گوشم سنگین شده ، شما می دانید هرنیمه شب توگوش همه ما خوانده می شود که پا شو، کاروان داره میره ، کجا میره ؟ برای دیدارخدا داره میره ، هرشب مسافرجمع می کند .آیه قرآن سوره بقره آیه  148 رجوع کنید .

فاستبقوا الخیرات ، سبقت بگیرید درخیرات ، خداخیرمحض است وامام زمان جلوه خیراست .سرعتتان را زیاد کنید وازهمدیگرسبقت بگیرید برای وصل شدن به امام زمان(عج) . بعد خداوند می فرماید : "فاستبقوا الخیرات این ما تکونوا یات بکم الله جمیعا"(بقره-148) ، خدا همه شمارا می آورد جمیعاً ، 
می آورد ، کی می آورد ؟ نیمه شب ها .

ائمه اطهاردرتفسیرآیه چنین گفته اند که اینکه خدا می آورد شما را ، منظورش انصارالمهدی است . خدا می آورد آنها را (( انصارالمهدی )) ، خوب قبلش آنانرا آماده می کند ، چه زمانی آنانرا آماده می کند؟ درنیمه شبها .

خدا هرکسی را درنیمه شب بیدارنمی کند ، خداوند اجازه بیدارشدن و شب زنده داری به نامحرمان نمیدهد .آنها نباید بیداربشن ، آنها باید تازه خوابشان سنگین بشه چون اگربیداربشن باحقیقت سنخیت ندارند ....

نیمه شب چه خبراست ؟

شخصی خدمت حضرت امام خمینی ( ره ) رسید وگفت آقا دعا کنید خدا به ماتوفیق نمازشب بدهد آقا فرمودند مااگرروزهاهم بخوابیم بهتره ، چون شب که می خوابیم گناه نمی کنیم.

ای وای برمن ، منظورنمازشب نیست ، منظوروصل شدن به کاروان مهدی صاحب الزمان است .

بیان کلمه شب در قران حکمتی داردچرا می فرماید: اسری بعبده لیلاً من المسجد الحرام الی المسجد الاقصی  .

 چرا میفرماید و واعدنا موسی ثلاثین لیله و اتممناها بعشر .

چرا لیل ، چرا شب ، حکمت درشب چیست.

شب چه خبره ؟ که نامحرمان را راه نمی دهند .

اماهمه ما یک شب را درک خواهیم کرد ، آن هم شب قبراست ، همه درکش می کنیم سنگ لحد را که گذاشتن رویمان ، همه رفتند ، می گویند برایش نمازشب اول قبر بخوانید.

شب اول قبر را بلاستثناء چه خوب ها وچه بدها همه درکش می کنند.

درشب چه خبراست ؟ نامحرمان را هم راه نمی دهند . این چیست که نمی گذاردبا امام زمان علیه السلام سنخیت پیدا کنیم؟ ( منیت ).

دوست کسی است که عیب دوستش را بگوید ، او هم عیبمان را می گوید وهم منیتمان را خرد می کند .

چون تو مسافرالی الله هستی ، دراین مسیرکسانی رابرای ما قرارداده که ما را پاک کند . آب به سنگ لاخها به شدت میخورد وازمسافتهای طولانی رد میشود و پاک میشود.

خدا روز را برای کسب بصیرت قرارداده وشب را برای کسب آرامش ،ولی مافکرکردیم که اگر بایک  تشک خوب ومتکای خوب بخوابیم وکسی هم سرو صدا نکند به آرامش رسیده ایم .

الا بذکرالله تطمئن القلوب این خداست که به ما آرامش می دهد وسیله هم امام زمان علیه السلام است ،زمانش هم نیمه شب است نه ولی نه با متکا وتشک .

یک آقائی ، فراش حوزه علمیه بود ، کارش این بود که حجره ها را تمیزمی کرد ، لباس طلبه ها را می شست وهرکاری که ازدستش برمی آمد انجام می داد ، یک روزوقتی پا می شود به هرکسی می رسد می گوید التماس دعا ، حلالم کنید. خیلی حلالیت می طلبید ، یک طلبه ای مشکوک می شود که این کجا می خواهد برود که ازهمه حلالیت می طلبد والتماس دعا می گیرد ، او میگویددنبالش رفتم تاشب شدوقتی همه خوابیدند. او رفت توی حیاط کنارحوض ، دیدم گفت: السلام علیک یا مولای یا صاحب الزمان ، یک دفعه ناپدید شد ، قصه چیه ، با کی داره حرف می زنه ، این یعنی چی ؟ هرکه را اسرارحق آموختند ،مهرکردند ولبانش دوختند.

کجا بردن؟ با چی رفت ؟ چی شد ؟ چرا رفت ؟

این مسیری است که وجود دارد ، شب می برند واتاکم الله ،جمعتان می کنم ، یکی را توحوزه یکی را توخونش ، دارم تربیتشان  می کنم ، دارم تعلیمشان می دهم ، دارم برای فراخوانی ظهورآمادشون می کنم . اینها دارند تعلیمات می بینند. چرا این اتفاقها در روز نمی افتد ؟ اصحاب کهف خوابیدند ، خدا آنها را خوابشان کرد ، چون آماده بودند ، یک روزی هم بیدارشان می کند اما بقیه اینجورنیستند ، باید بیدارشان کند تا آمادشون کند.

حدیث قدسی استکه اگرمی خواهی بدانی ، واشتیاق من خدا را نسبت به خودت بدانی ، تویه یک بیابان برهوت ،تشنه وقمقمه ات راگم کردی که توش آب بوده ، روی بیابان سوزان می افتی ، یک دفعه چشمت را بازمی کنی بالای سرت قمقمه ات را می بینی ، درنظربگیرچه اشتیاقی پیدامی کنی وخودت را می اندازی روی قمقمه ات ، من هم این

چنین مشتاق توام.

آقا غریب مانده ، دین خدا روی زمین مانده ، ما مشغول خودمان شده ایم ، مثلا چقدردروغ در زندگی ماست،ما دروغ های کوچک را کوچک می بینیم درحالی که گفته اند ومن یعمل مثقال ذره شرا یره ازصبح تاشب دروغ می گوئیم واستغفارهم نمی کنیم .

آدم های مخلص را خداوند بهشان توجه می کند وقتی فکر میکنم که من مخلص هستم همین این طرز فکر, یعنی ناخالصی ومخلص نیستم .

آدم های مخلص مثل حضرت علی ( ع ) هستند می گویند ظلمت نفسی .خوبان خودشان را گناهکار میدانندو مرتب توبه کرده و سعی در اصلاح دارند بهمین دلیل آنها می شوند مسارعین الیه فی حوائجه وممتثلین لاوامره یعنی آنها ازامتثال کنندگان به اوامرمهدی فاطمه میشوند. یعنی امتثال میکنند به اوامرآقا ، سربازآقا می شوند ودررکاب آقا امام زمان(عج) از حمایت کنندگان آقا میشوند.و نهایتا در جایگاه والمستشهدین بین یدی قرار گرفته و به این توفیقات نائل می شوند. این توفیقات  ازکجا شروع می شود ؟ ازنیمه شب .

حالا چیکارکنیم ؟ استغفار ، اصلاح ، انجام واجبات ، ترک محرمات .

ما برای زبانمان استغفارمی کنیم امابرای قلبمان استغفارنمی کنیم ، این قلب اشکال داردبرایش استغفارکن .

هرعملی که انجام می دهیم روی قلبمان اثرمی گذارد نفسمان کدرمی شود. هرکاری که ما انجام می دهیم روی حقیقت وجودمان اثرمی گذارد .

چون ما اشرف مخلوقاتیم ،اینقدرقدرتمند یم ، اینقدرتاثیرگذارهستیم در عالم دنیا ، عالم ملکوت ، پس قدرخودمان را بدانیم به بطالت نگذرانیم ازخداکمک بخواهیم ، به درخانه معصومین(ع) برویم ، تحقیق کنیم قبل ازآمدن ملک الموت .اماآنموقع هم نمی میریم و تازه به سفرمان ادامه می دهیم اما با ناتوانی . انشاالله خدا عاقبتمان را ختم به خیربکند .

بردارحجاب تاجمالش بینی                              تاطلعت ذات بی مثالش بینی

برای این که حجابهای نفسانی ، ظلمانی ، نورانی برداشته شود :

 شرطش این است که انسان تفکر بهمراه توسل داشته باشد تا به تقرب خداوند برسد: تفکر+ توسل = تقرب .

کسی که نیمه شب می برنش برای چی دوباره برش می گردانند؟ برای اینکه دیگران هم پا دررکاب شوند .

برش می گردانند تا دعوت کند ، تبلیغ دین کند .

مسافررا دیده اید چطوراست ؟ خوب کاری ندارید من دارم می روم .

بیدارشو ، یک تکانی به خودت بده ، ما آنچنان توی بحرمشکلاتمان می رویم که نفهمیدیم ما مسافرالی الله هستیم ،ما باید ازصبح تا شب آنقدرکارهای خوب انجام دهیم  تانیمه شب لایق به وصال بشیم .

ما باید تاشب آنقدر خالصانه برای خدا کار کنیم تا یک نیمه شب ما را بیدار کنند(نه فقط برای نمازشب ، و برای قرآن خواندن ، بلکه برای وصل شدن و وصال).

وضع و حال نیمه شب ماحکایت از اعمال روز ما میکند.

(اللهم اغفر لی الذنوب التی تغیر النعم)

 

 

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">