جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۸:۵۸ ق.ظ

اعتکاف(روز اول)

مطالب کلاس های دارالقرآن


اعتکاف

 

 

  بسم الله الرحمن الرحیم


سلام

🌹وعَهِدْنَا إِلَىٰ إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ أَنْ طَهِّرَا بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَالْعَاکِفِینَ وَالرُّکَّعِ السُّجُودِ (بقره: ١٢٥﴾

"..........و به ابراهیم و اسماعیل سفارش کردیم که خانه ام را برای طواف کنندگان و معتکفان و اهل رکوع و سجده گزاران [از هر آلودگی ظاهری و باطنی] پاکیزه بدارید!"

⭐️اعتکافی که روح و هدف آن توقف و توجه قلب به سوی خداوند متعال و نجات آن از پراکندگی ها و خلوت با خدا و انقطاع از مردم و اشتغال به پروردگار است.

یک روز خدا به پیامبرش ابراهیم و اسماعیل دستور داد که خانه کعبه را برای طواف کنندگان و معتکفان و اهل رکوع و سجود پاک کنند و همه روزه به پیامبر و امامان خود دستور پاکسازی قلب بندگانش  را داده (اگر که خودشان بخواهند)

وسیله  همه خیرات من جمله تطهیر قلب انسانها  امام معصوم و در عصر حاضر مهدی صاحب الزمان(عج) است

ماه رجب ماه خداست . خدا منتظر است که ما خودش را از خودش درخواست کنیم.

🌹وإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ ۖ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْیَسْتَجِیبُوا لِی وَلْیُؤْمِنُوا بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ(بقره: 186﴾ چون بندگانم از تو دربارۀ من بپرسند، [بگو یقیناً من نزدیکم! دعای دعاکننده را وقتی مرا بخواند اجابت می کنم؛ پس باید [برای تأمین خیر دنیا و آخرتشان، خواسته های] مرا [عملاً] اجابت کنند، و به من ایمان بیاورند تا [به رشد و صواب] راه یابند «186»

اعتکاف به معنای انتظار چیزی کشیدن است. (توقف در مسجد نیز بدین منظور است)

گمشده همه انسانها خداست . برای رسیدن به خدا همگی باید در انتظار منجی عالم مهدی فاطمه(عج) باشند.

انتظار حقیقی برای ایشان موجب پاکی و تطهیر قلب منتظرانش میشود و بدانوسیله میتواند به قرب خدا پی برده و به درک قرب او برسد(وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ -چون بندگانم از تو دربارۀ من بپرسند، [بگو یقیناً من نزدیکم!)

چونان امشبی خانه  خدا شکافته شد و  اول امام معصوم عالم, امیر المومنین(ع) در خانه خدا وارد شد  . امشب نیز قلب منتظران حقیقی مهدی فاطمه(عج) بنوعی شکافته میشود و عشق و بی قراری حقیقی ایشان نیز وارد خانه دل شان میشود.

نکته: ما هم باید تا میتوانیم در این ماه رجب بخصوص در این سه روز اعتکاف(چه در مسجد و چه در خانه) تا میتوانیم از ته دل استغفار کنیم و پاک بشویم تا  خانه دل ما نیز مهیای قدم مهدی فاطمه(عج) بشود ان شاءالله. ( أَنْ طَهِّرَا بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَالْعَاکِفِینَ وَالرُّکَّعِ السُّجُودِ —خانه ام را برای طواف کنندگان و معتکفان و اهل رکوع و سجده گزاران [از هر آلودگی ظاهری و باطنی] پاکیزه بدارید!")

 

✅سه روز اعتکاف و سه مرحله برای به کمال رسیدن :

در این سه روز ما باید  به سه سوال  و جواب  اون سه سوال فکر کنیم (البته در فکری که توام با درک حضور مهدی فاطمه عج باشد) و توسل بخدا و معصومین(ع) علی الخصوص به آقا جانمان امام زمان(عج) ان شاءالله.

روایته: یک ساعت تفکر معادل 120 سال عبادته.

سوال اول: من کیستم ؟ مخلوق خدا

سوال دوم: ار کجا آمده ام؟ از ترکیب دو نشات(دو بعد) نشات جسمم و نشات روحانی ام

سوال سوم: آمدنم بهر چه بود؟ برای رسیدن به کمال, بخدا ( در حین گذر از این عالم دنیا)

⭐️روز اول یعنی امروز باید به عالم طبیعت بیاندیشم ." به خلقت خداوند:  به مخلوقاتش,  به خودمان که اشرف مخلوقاتش هستیم . "
(ادامه دارد)

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">