شبکه جهانی مبلغین اربعین

به جهت زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف)

شبکه جهانی مبلغین اربعین

به جهت زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف)

شبکه جهانی مبلغین اربعین

لطفا مطالب این وبلاگ را بخوانید و به دوستان و آشنایان خود ارسال کنید تا همگی برای ظهور امام زمان (عج) آمادگی بیشتری پیدا کنیم ان‌شاءالله.

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

زبانحال امام مهدی(عج)

بسم الله الرحمن الرحیم

دریایست بسیار بزرگ و خروشان اما آرام. دلها را می لرزاند اما امیدوار نیز. قدس انتهای خط نیست.

برای تشکیل امت واحده و جهانی شدن اسلام باید اول علفهای هرز از ریشه جدا شوند . آنگاه موجبات شکوفایی او فراهم میشود. ندایی در عالم بلند میشود که: "جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا"

بله. برای رسیدن به دولت کریمه مهدی فاطمه(عج) باید فراتر از قدس رفت. باید به کوفه رسید. به همان جاییکه اول امام مظلوم عالم, امیر المومنین(ع) را فرق شکافتند و باید در آنجا دولت و حکومتی تشکیل داد, دولتی از جنس کرامت.

همان دولتی را که اول بار بعد از رحلت پیامبر(ص) می بایست بدست امام علی(ع) تشکیل و مستدام میگردید.

صدای مظلومان عالم گوش فلک را پر کرده است و کسی فریاد رس شان نیست.

امام زمان شما در حال حاضر مشغول نظم دهی و سامان دهی لشکریانش می باشد.

در مورد ایشان, آن "پیام آتش به اختیار" برای شما صدق نمیکند چون شما میتوانید و باید در همه حال وصل به فرمانده و زعیم کل قوای خود باشید و البته مطیع ایشان.

شما نباید آنی غافل از فرمانده خود باشید و باید در لحظه لحظه زندگیتان قلبا با ایشان ارتباط داشته و از ایشان خط بگیرید(در جهت تشکیل دولت کریمه ان شاءالله)

**********************************

 #زبانحال_امام_مهدی_عج

بسم الله الرحمن الرحیم

عالم پر از آشوبه. همه جا قتل, خونریزی و آتش. قهر خدا شامل حال همه شده. یکی در آتش قهر خدا میسوزد و دیگری در آتش او.

همه جافتنه, همه جا فریاد. کاش فریاد مرا هم جهانیان می شنیدند, فریاد "هل من ناصر ینصرنی"

فریاد هیهات من الذله, فریاد مادرم زهرا(س) را, فریاد جدم علی(ع) را.

لبهای علی(ع) را چون فرقش شکافتند.

همه فریادهای شما را جهانیان شنیدند و اما شما نشنیدید.

غصه های جدم علی(ع) در دلها جا میگیرد و آنگاه ظهور خواهم کرد.

بگذارید نگویم از خونابه های فرق شکافته اش

کم است اما شکننده و بزودی خط شکن نیز میشود ان شاءالله

*****************************

#زبانحال_امام_مهدی_عج

بسم الله الرحمن الرحیم

 همه حق دست یافتنی ست.

در گوشه گوشه این جهان, کریمان منتظر شنیدن حق هستند

با ظهورم همه حق برملا میشود

و چه سخت است حقی که آرامش عده ای را ببرد

ندای سایبانیست حتی برای گوشهای ناحق

بله. باید رفت تا بحق رسید

در کناری ایستاده یا نشسته باید به قضاوت نشست

قضاوتی حیاتی در کنار دیوار خانه خدا

قضاوتی از جنس یار دیدن

یار شدن و یار پسندیدن

والسلام

  • انصار المهدی

 📣 رمز پیروزی:

 


1-ای مومنان, اگر خدا را یاری کنید خدا شما را یاری میکند و قدمهای شما را ثابت میگرداند"یا ایها الذین آمنوا ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم" (محمد: 7)

2- اگر خدا شما را یارى کند هیچ کس بر شما غالب نخواهد شد"إِنْ یَنْصُرْکُمُ اللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَکُمْ "﴿آل عمران:۱۶۰ ﴾

  • انصار المهدی

 ✅ «ولایت فقیه»، همان «ولایت فقه اسلام»، یعنی قبول حاکمیت قوانین اسلامی، به جای قوانین من درآوردی شرق و غرب و التزام به آن است.

📣 اثبات ولایت فقیه

❓ اولا آیا جامعه بدون حکومت میشود؟
❓در جامعه ای که خودشان را مسلمان میدانند این حکومت با قوانین اسلامی و ارزشهای اسلامی باید سازگار باشد یا نه؟
❓حالا اگر قرار باشد،یک نظام اجتماعی با ارزشها و قوانین اسلامی آشنا باشد آیا حاکمیت و حاکمان باید،کسانی باشند که با این ارزشها و قوانین اسلامی آشنا هستند یا نه؟
❓و آیا آشناییشان باید اجتهادی و متفکرانه باشد یا عوامانه و مقلدانه ؟
✅خب ولایت فقیه همین است و چیز دیگری نیست

arbaeenmobaleghin@

  • انصار المهدی

#آماده_سازی_و_سازماندهی_برای_ظهور:
#عهد_ولایت
#ولایت_در_کلام_رهبری: (خلاصه سخنرانی های ایشان در مشهد مقدس در رمضان 1353)

بنام خدا
🌹ولایت در کلام رهبری🌹
(بخش دهم)

✅راجع به ارتباط و پیوند اجزای جامعه اسلامی با آن قلب، با آن قدرت، با آن امام، با آن پیشوا، آیه بعدی دنبال آیات قبلی می آید، ببینید چقدر متناسب و زیباست.
❌ببینید که تدبر در قرآن چقدر آدم را روشن میکند نسبت به این مسائلی که فکر می کرده قرآنی نیست، قرآن چگونه رسا حرف می زند.
روابط خارجی را گفت، پیوند های داخلی را گفت، حالا قلب پیوندهای داخلی را بیان می کند؛ یعنی پیشوا را، امام را.

آیه ۵۵ سوره مائده:

«اِنَّما وَلِیُّکُمُ اللّهُ»: ولی و قائمِ امر، آن کسی که تمام نشاط ها و فعالیت های جامعه و امت اسلامی به او باید برگردد و از او باید الهام بگیرد، خداست.
📣خب خدا که مجسم نمی شود بیاید بین مردم بنشیند امر و نهی کند، دیگر چه کسی؟
«وَ رَسولُهُ»: و رسولش. پیداست که بین رسول و بین خدا هرگز رقابت و تنازع و تنافر هم که نیست؛ چون رسول، رسول اوست باز.
خداست و رسولش، خب، رسول که همیشه باقی نمی ماند؛ چون در آیه ۳۰ سوره زمر داریم:
«اِنَّکَ مَیِّتٌ وَ اِنَّهُم مَیِّتونَ».

❓خب بعد از رسول چه؟ بعد از رسول هم داریم؛

«وَ الَّذینَ آمَنوا»: آن مؤمنان.
❓کدام مؤمنان؟ هر کسی که ایمان آورد کافی است؟ نه، نشانه دارد.👇

❌«اَلَّذینَ یُقیمونَ الصَّلاةَ»: اقامه نماز می کنند.

❌«وَ یُؤتونَ الزَّکاةَ»: زکات می دهند.

❌«وَ هُم راکِعونَ»: (و) را واو حالیه گرفتند مفسرین؛ در حالی که در رکوعند، در حال رکوع زکات می دهند. یعنی چه کسی؟ یعنی امیرالمؤمنین، علی بن ابی طالب، به عنوان ولی معین می شود.
حالا شما یک وقت این را از آیه استفاده می کنید، واو را واو حالیه می گیرید، خیلی هم خوب؛ اگر به فرض در این هم تشکیک بکنید، بگویید نه، مطلق مؤمنین می گوید که دارای این خصوصیت هستند.
❓بنده سؤال می کنم: سمبل و رمز برای یک چنین کُلّیتی چه کسی می تواند باشد در جامعه اسلامی؟ غیر از علی بن ابی طالب کسی را سراغ نداریم. ولو آیه، فرض کنیم که به آن حضرت ناظر هم نباشد، اگرچه ناظر است، به خاطر واقعیت تاریخی ای که نقل شده.
ما اسلام را آنچنان که در مکتب تشیع می فهمیم و می شناسیم، داریم بیان می کنیم.
📣 کار نداریم حالا جناح های دیگری که ممکن است جور دیگری بشناسند و بفهمند، بحث هم نمی کنیم با آنها فعلاً، دعوا هم نداریم، تعارف هم نداریم، برادر هم هستیم، دست دوستی هم می دهیم، چرا؟ چون دشمن داریم، چون بیرون خانه دشمن ایستاده. ما دو برادر الآن حق نداریم توی سر و کله هم بزنیم.

❓خب، حالا اگر ولایت را مراعات کردیم چه می شود؟ اثری هم دارد برای ما؟
اگر ولایت را که دارای سه بُعد شد تا حالا؛ یکی حفظ پیوندهای داخلی، یکی قطع پیوند و وابستگی به قطب های متضاد خارجی، این دو تا، یکی هم حفظ ارتباط دائمی و عمیق با قلب پیکر اسلامی و قلب امت اسلامی، یعنی امام و رهبر، سه بُعد ولایت را که بیان کردیم، حالا اگر این سه بُعد را مراعات کردیم چگونه خواهد شد؟
آیه قرآن جواب می دهد به ما؛
آیه ۵۶ سوره مائده:

📣«وَ مَن یَتَوَلَّ اللّهَ وَ رَسولَهُ وَ الَّذینَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللّهِ هُمُ الغالِبونَ»: آن کسی که قبولِ ولایت کند با خدا و با رسولش و با کسانی که ایمان آورده اند، با مؤمنان این پیوند را مراعات کردند و حفظ کردند و نگسستند، اینها غالبند، پیروزمندانند. از همه پیروز تر همین ها هستند و اینهایند که بر همه جناح های دیگر غلبه خواهند داشت ان شاءالله. 🌹اللهم عجل لولیک الفرج🌹

mammouod.blog.ir

telegram.me/AheadToTheArrival

arbaeenmobaleghin@

*********************************

📣لطفا این پیامهای ولایت در کلام رهبری را👆 که تا بحال در 10 بخش خلاصه نویسی کرده ایم رو با دقت مطالعه و منتشر بفرمایید. اجرتون با صاحب امر(عج) ان شاءالله

  • انصار المهدی

#آماده_سازی_و_سازماندهی_برای_ظهور:
#عهد_ولایت
#ولایت_در_کلام_رهبری: (خلاصه سخنرانی های ایشان در مشهد مقدس در رمضان 1353)

بنام خدا
🌹ولایت در کلام رهبری🌹
(بخش نهم)

✅راجع به ارتباطات داخلی:

آیه ۵۴ سوره مائده:
📣 «یا اَیُّها الَّذینَ آمَنوا»: ای کسانی که ایمان آوردید

«مَن یَرتَدَّ مِنکُم عَن دینِهِ»: اگر شما از دین خود بازگردید، اگر این بار رسالت و مسئولیتی را که با ایمان به خدا پذیرفته بودید، از دوشتان روی زمین بگذارید و آن را به سر منزل نرسانید؛ خیال نکنید که این بار به سر منزل نخواهد رسید؛ این بارِ خدا به سر منزل خواهد رسید، منتها جمعیت دیگری این افتخار نصیبشان خواهد شد که این بار را به منزل برسانند.

👈 «فَسَوفَ یَأتِی اللّهُ بِقَومٍ یُحِبُّهُم»: خدای متعال جمعیتی را پدید خواهد آورد که خودِ خدا آنها را دوست می دارد

«وَ یُحِبّونَهُ»: آنها هم خدا را دوست می دارند.
این مردم همان مردم ایده آل اسلامی اند. آن جامعه ایده آل اسلامی، از لحاظ پیوند ها و رابطه های داخلی و خارجی اینجورند که در این آیه آمده است.
در آیه ۳۱ سوره آل عمران آمده است که:

📣 «قُل اِن کُنتُم تُحِبّونَ اللّهَ
👈 فاتَّبِعونی یُحبِبکُمُ اللّهُ»: اگر خدا را دوست دارید، از من که پیغمبرم متابعت کنید تا خدا هم شما را دوست بدارد.
پس « یُحِبُّهُم وَ یُحِبّونَه»؛ یعنی اینها صد در صد تسلیم فرمان خدا بودند، که مورد محبت خدا بودند.
❌ خب، این یک خاصیت و صفت، که مهر و محبت میان آنان و خدا طرفینی است.

⭕️«اَذِلَّةٍ عَلَی المُؤمِنینَ»: فروتن هستند در مقابل مؤمنان؛ این نشانه کمالِ رابطه و پیوند صمیمانه است.
در مقابل مؤمنین، در مقابل این توده مسلمانی که انباشته اند متن جامعه اسلامی را، هیچ گونه نخوتی، هیچ گونه غروری در آنها وجود ندارد.
یعنی وقتی در مقابل مردم قرار میگیرند، جزو مردمند، با مردمند، در راه مردمند، برای مردمند، خودشان را از میان مردم بیرون نمی کشند، در برج عاج قایم نمی شوند که از دور مردم را ببینند و برای مردم گاهی دلسوزی هم بکنند.

⭕️«اَعِزَّةٍ عَلَی الکافِرینَ»: در مقابل کافران و دشمنان دین و مخالفان قرآن، «اَعِزَّةٍ» هستند؛ یعنی تأثیر ناپذیر، یعنی سربلند، یعنی حصاری از فکر اسلامی دور خود پیچیده و کشیده که هیچ نفوذی از آنها نپذیرند.

⭕️«یُجاهِدونَ فی سَبیلِ اللّهِ»: خاصیت دیگرشان این است که در راه خدا جهاد و مجاهدت می کنند، بی امان، بدون قید و شرط، همچنانی که در آیه هست.

⭕️«وَ لا یُخافونَ لَومَةَ لائِمٍ»: از ملامت هیچ ملامت گری هم نمی هراسند.

«ذلِکَ فَضلُ اللّهِ یُؤتیهِ مَن یَشاءُ»: این فضل و لطف و تفضل خداست که به هرکس خواهد می دهد.

«وَ اللّهُ واسِعٌ عَلیمٌ»: خدا گشاده دست، گشوده دست و داناست.

(ادامه دارد)


mammouod.blog.ir

telegram.me/AheadToTheArrival

arbaeenmobaleghin@

  • انصار المهدی

 #آماده_سازی_و_سازماندهی_برای_ظهور:
#عهد_ولایت
#ولایت_در_کلام_رهبری: (خلاصه سخنرانی های ایشان در مشهد مقدس در رمضان 1353)

بنام خدا
🌹ولایت در کلام رهبری🌹
(بخش هشتم)

📣دقیقترین و ظریفترین معنای ولایت :
در این آیات قرآن هم جنبه مثبت ولایت، یعنی پیوند داخلی، هم جنبه منفی ولایت، یعنی قطع پیوندهای خارجی، هم به آن بُعد دیگر ولایت، یعنی ارتباط و اتصال با ولیّ - ولیّ یعنی آن قطب، یعنی آن قلب، یعنی آن حاکم و امام - به همه این ها اشاراتی رسا شده:
(آیات ۵۱ تا ۵۳ سوره مائده)👇
✅راجع به ارتباطات خارجی:
«یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا» : ای کسانی که ایمان آورده اید،

«لا تَتَّخِذوا الیَهودَ وَ النَّصاری اَولِیاءَ» : یهودیان و مسیحیان را اولیای خود مگیرید.
اولیا جمع ولی است، ولی از ولایت است؛ ولایت یعنی پیوستگی، ولی یعنی پیوسته و پیوند زده.
یهود و نصارا را پیوند خوردگان و پیوستگان با خود نگیرید.

«بَعضُهُم اَولیاءُ بَعضٍ» : آنها بعضی اولیا و هم جبهگان و پیوستگان بعضی دیگرند. نگاه نکنید که بلوک هایشان از همدیگر جداست؛ در معنا، برای ضدیتِ با اصالت های شما، همه یک جبهه اند.

«وَ مَن یَتَوَلَّهُم مِنکُم» : هرکس تولّی کند با آنان - تولّی یعنی ولایت را پذیرفتن، از باب تفعُّل - هر کسی که قدم در وادی ولایت آنها بگذارد و پیوند بزند خودش را با آنها، مرتبط کند خودش را با آنها، رابطه برقرار کند،

«فَاِنَّهُ مِنهُم» : بی گمان او خود از آنان است.

«اِنَّ اللّهَ لا یَهدِی القَومَ الظّالِمینَ» : و خدا مردمان ستمگر را هدایت نخواهد کرد.

«فَتَرَی الَّذینَ فی قُلوبِهِم مَرَضٌ» : آن کسانی که در دلهایشان بیماری هست را می بینی؟

«یُسارِعونَ فیهِم» : می شتابند در میان جبهه دشمنانِ دین، قناعت نمیکنند به اینکه بروند طرف آنها، بلکه می شتابند؛ قناعت نمیکنند به اینکه تا پهلویشان بروند، بلکه می روند تا آن اعماق جبهه شان.
اگر بپرسی آقا چرا اینقدر با دشمن دین می سازی؟ چرا ضدیت که نمی کنی هیچ، دوستی هم به خرج می دهی؟ اگر این را از او بپرسی، در جوابت چنین می گوید:

«یَقولونَ نَخشی اَن تُصیبَنا دائِرَةٌ» : می گویند می ترسیم یک آسیبی به ما برسد؛ اگر دوستی نکنیم، می ترسیم به ما آسیبی برسانند. چقدر به گوش آدم آشناست این حرف ها، می ترسیم برایمان اسباب زحمتی درست بشود.
✅خدا در جواب اینها چه می گوید؟

«فَعَسَی اللّهُ اَن یَأتِیَ بِالفَتحِ اَو اَمرٍ مِن عِندِهِ» :
امید است که خدا پیروزی را نصیب جبهه مؤمن کند، یا یک حادثه ای از پیش خود، به سود آنان پدید آورد. بعد که این کار بشود، آن وقت:

«فَیُصبِحوا عَلی ما اَسَرّوا فی اَنفُسِهِم نادِمینَ» : تا این بدبخت هایی که با آنها ساخته بودند، پشیمان بشوند، بگویند دیدی چه غلطی کردیم، اگر می دانستیم که جبهه مؤمن این جور پیروزمند و نیرومند خواهد شد، با دشمن دین، با دشمن خدا نمی ساختیم؛ خودمان را بی آبرو نمیکردیم.

✅«وَ یَقولُ الَّذینَ آمنوا»؛ بعد از آنی که آنها خودشان را مفتضح کردند و با دشمنان خدا ساختند، مؤمنین چه می گویند؟ می گویند:

«اَ هؤُلاءِ الَّذینَ اَقسَموا بِاللّهِ
ِ جَهدَ اَیمانِهِم اِنَّهُم لَمَعَکُم»:
مؤمنین بیچاره ها در بهت و حیرت فرو می روند، اِ ! همین ها بودند، این چهره های خوش ظاهر و موجّه، قسم می خوردند، با سوگند های غلیظ و شدید که ما با شماییم. هر وقت با آنها حرف می زدیم، می گفتند بله، ما هم با شما هم عقیده ایم، ما هم با شما اختلافی نداریم، ما هم همین حرفی که شما می زنید، می زنیم؛ در مقام بیان، این جور با آدم حرف می زدند؛ بعد معلوم شد که دل های اینها مریض بوده و علی رغم ظاهر نیکشان، دل های چرکین و نفاق آمیز داشتند.

«حَبِطَت اَعمالُهُم»: پوچ و بیهوده و نابود شد کارهایی که کرده بودند.

«فَاَصبَحوا خاسِرینَ»: زیانکار گشتند، زیانکاران واقعی.
(ادامه دارد)

imammouod.blog.ir

telegram.me/AheadToTheArrival

arbaeenmobaleghin@

  • انصار المهدی

#آماده_سازی_و_سازماندهی_برای_ظهور:
#عهد_ولایت
#ولایت_در_کلام_رهبری: (خلاصه سخنرانی های ایشان در مشهد مقدس در رمضان 1353)

بنام خدا
🌹ولایت در کلام رهبری🌹
(بخش هفتم)

❓اگر بخواهد این پیکر بزرگ، که اسمش امت اسلامی است، زنده بماند، موفق بماند، همیشه پایدار باشد، باید چکار کند؟
📣باید ارتباطش با این مرکز ولایت، همیشه برقرار باشد.
❓پس بُعد دیگر ولایت یعنی چه؟
یعنی ارتباط مستحکم و نیرومند هر یک از آحاد امت اسلام، در همه حال، با آن قلب امت.
ارتباط چه؟ ارتباط فکری و ارتباط عملی. یعنی درست از او سرمشق گرفتن، درست در افکار و بینش ها دنبال او بودن، و درست در افعال و رفتار و فعالیت ها و حرکت ها او را پیروی کردن.
❓پس ولایت علی بن ابی طالب(ع) یعنی چه؟
یعنی در افکار و در افعالت پیرو علی باشی این معنای ولایت است.
اینجاست که می فهمیم معنای این حدیث را:
✅« ولایة علی بن ابی طالب حصنی »؛ ولایت علی بن ابی طالب حصن و حصار من است - از قول خدا - « فَمَن دَخَلَ حصنی اَمِنَ مِن عذابی»؛
هر که داخل این حصار شد، از عذاب خدا مصون خواهد ماند.
یعنی چه؟ یعنی مسلمان ها، پیروان قرآن، اگر هم از لحاظ فکر و اندیشه و هم از لحاظ عمل و تلاش و فعالیت، متصل به علی بن ابی طالب باشند، از عذاب خدا مصون و محفوظند.
علی بن ابی طالب(ع) برای خاطر خدا ، حاضر است از تمام وجودش بگذرد، عمل علی بن ابی طالب این است.
ولایت علی بن ابی طالب را آن کسی دارد که به ایشان پیوسته باشد با پیوندی ناگسستنی؛ هم از لحاظ فکر و اندیشه، هم از لحاظ عمل.
👈 این معنایی که از ولایت بنده گفتم، دقیق ترین و ظریف ترین معنایی است که درباره ولایت می شود تشریح کرد، از قرآن هم این در می آید.(ادامه دارد)

imammouod.blog.ir

telegram.me/AheadToTheArrival

arbaeenmobaleghin@

  • انصار المهدی

#آماده_سازی_و_سازماندهی_برای_ظهور:
#عهد_ولایت
#ولایت_در_کلام_رهبری: (خلاصه سخنرانی های ایشان در مشهد مقدس در رمضان 1353)

بنام خدا
🌹ولایت در کلام رهبری🌹
(بخش ششم)

❓اینی که ما ارتباط با امام را اینقدر مهم دانستیم، اینی که ما فرمان امام را در همه شئون زندگیِ جامعه نافذ دانستیم، این برای چیست؟
از کجا در می آید؟ اینجا قرآن با ما حرف می زند.

در جامعه اگر بخواهد همه نیروها به کار بیفتد و همه در یک جهت به کار بیفتد و هیچ یک از نیروها هرز نرود و همه نیروهای جامعه به صورت یک قدرت متراکمی، به مصالح جمعی بشریت به کار بیاید و جامعه بتواند مثل مُشت واحدی باشد، در مقابل جناح ها و صف ها و قدرت های مخاصم؛ اگر این ها را بخواهد داشته باشد، احتیاج دارد به یک رهبری, یک فرماندهی,یک قدرت متمرکز، به یک قلبی احتیاج دارد این پیکر عمومی امت اسلام. البته شرایطی هم دارد:

✅باید خیلی آگاه باشد، باید خیلی بداند، باید خیلی با تصمیم باشد، باید چشمش دارای یک دید دیگری باشد، باید از هیچ چیزی در راه خدا نهراسد، بایستی وقتی لازم شد خودش را هم فدا کند؛
📣 ما اسم یک چنین موجودی را چه می گذاریم؟ امام.
امام یعنی آن حاکم و پیشوایی که از طرف پروردگار در جامعه معین می شود.
❓از طرف خدا یعنی چه؟
📣 یک وقت امام را خدا با نام و نشان معین می کند، مثلا می گوید بعد از پیغمبر باید علی بن ابی طالب ( علیه السلام ) باشد.
یک وقت امام را خدای متعال به نام معین نمیکند، به نشان معین می کند مثل چه؟
👇👇👇
مثل فرمایش امام حسن عسگری ( علیه السلام ) :
« فَاَمّا مَن کانَ مِنَ الفُقَهاء
ِ صائناً لِنَفسِهِ حافِظاً لِدینِه
ِ مُخالِفاً عَلَی هَواهُ مُطیعاً لِاَمر
ِ مَولاهُ فَلِلعوامِّ اَن یُقَلِّدوهُ »؛
امام معصوم معین کرد دیگر، این هم امام است.
آن فقیهی که جانشین امام منصوص ( تعیین شده از طریق آیات و روایات ) است، خود امامی هست. منتها امامی هست که با نام معین نشده بلکه با نشان معین شده، هر کسی که این نشان بر او تطبیق کرد، او می شود امام.
امام یعنی پیشوا، حاکم، زمامدار، یعنی آن کسی که هر جا او برود، انسان ها دنبالش می روند.
📣پس اصل ولایت قرآنی ایجاب کرد چه چیزی را؟ وجود امام را.(ادامه دارد)

imammouod.blog.ir

telegram.me/AheadToTheArrival

arbaeenmobaleghin@

  • انصار المهدی

‍  #آماده_سازی_و_سازماندهی_برای_ظهور:
#عهد_ولایت
#ولایت_در_کلام_رهبری: (خلاصه سخنرانی های ایشان در مشهد مقدس در رمضان 1353)

بنام خدا
🌹ولایت در کلام رهبری🌹
(بخش پنجم )

📣 یک جامعه اسلامی و یک جمعیتی که به عنوان امت اسلامی تشکیل شدند؛ یعنی با مقررات الهی و با طرز فکر الهی و با قانون گذاری و اجرای قانون به وسیله قدرت الهی، این جمعیت دارند اداره می شوند، این امت اسلامی اگر بخواهند ولایت داشته باشند، به آن معنای قرآنی که قبلاً گفتم دو جهت را باید مراعات کند.
1️⃣ یک جهت، جهت ارتباطات داخلی است، در داخل جامعه اسلامی:
در زمینه ارتباطات داخلی، امت اسلام آن وقتی دارای ولایت به معنای قرآنی هست که کمال همبستگی و اتصال و ارتباط و اتحاد صفوف و جناح های گوناگون را در خودش تأمین کند. هیچگونه تفرقه و اختلافی در سرتاسر امت عظیم اسلامی نباشد.
اگر چنانچه دو واحد در داخل امت اسلامی با هم به جنگ برخاستند، قاعده بر این است، دستور قرآنی بر این است که بقیه مسلمان ها هر چه می توانند سعی کنند تا میان آن دو را آشتی بدهند.
اگر دیدند که بین این دو مخاصم، یکی حاضر است آشتی کند، اما آن دیگری حاضر نیست آشتی کند، یا حرف یکی حرف حقی است و حرف آن دیگری حرف زوری است و حاضر نیست تن به حرف حق بدهد؛ در این طور جایی، تمام عالم اسلام باید یک دست بشوند و آن زورگو را ساکت کنند‌. با او بستیزند تا او را بر سر جای خود بنشانند. این دستور خداست در زمینه حفظ وحدت در داخل جامعه اسلامی. که این دستور در آیه ۹ سوره حجرات آمده است.
اما در زمینه روابط خارجی:
2️⃣ و یک جهت، جهت ارتباطات خارجی است، یعنی رابطه عالَم اسلام و امت اسلام و جامعه اسلامی با جوامع دیگر:

از لحاظ روابط خارجی، یک ذره تأثیر پذیری از جناح های ضد اسلامی یا غیر اسلامی، مخصوصا ضد اسلامی، ممنوع است. حق ندارد جامعه و امت اسلامی که پیوند خودش را با دنیای خارج از اسلام، جز به صورت فرادست بودن، بالا دست بودن، برقرار کند.
❌ اینکه می گوییم با دولت های غیر مسلمان و با امم غیر مسلمان رابطه ها قطع است، نه به این معناست که عالم اسلام و امت اسلامی در انزوای سیاسی به سر خواهد بُرد، به این صورت که نه رابطه بازرگانی دارد، نه رابطه سیاسی دارد، نه روابط دیپلماسی دارد، 👈 نه این جور نیست، روابط معمولی دارد اما ولایت با آنها ندارد، پیوستگی با آنها ندارد. این روابط آن جوری نخواهد بود که اگر آنها خواستند، بتوانند عالم اسلام را تحت تأثیر خودشان قرار بدهند.
پس ولایت قرآنی دو رویه دارد یک رویه در داخل جامعه اسلامی و رویه دیگر در خارج از جامعه اسلامی.
اینجا یک نقطه دقیقی وجود دارد که می رساند ولایتِ به این معنا را که در قرآن آمده، به همان معنای ولایتی که ما، شیعه، قائلیم. باید دقت کنیم که ولایت شیعی از کجا در می آید.(ادامه دارد)

imammouod.blog.ir

telegram.me/AheadToTheArrival

arbaeenmobaleghin@

  • انصار المهدی

 #آماده_سازی_و_سازماندهی_برای_ظهور:
#عهد_ولایت
#ولایت_در_کلام_رهبری: (خلاصه سخنرانی های ایشان در مشهد مقدس در رمضان 1353)

بنام خدا
🌹ولایت در کلام رهبری🌹
(بخش چهارم)

❓ ولایت ولی خدا یعنی چه؟ ولایت ائمه را داشته باشیم یعنی چه؟

اندیشه و بینش نوینی که به وسیله پیامبر از سوی خدا مطرح می گردد و پیام زندگی نوینی را میدهد، در صورتی میتواند رسالت بنای آنچنان زندگی ای را به سرانجام رساند که نخست در فکر و روان و عمل یک جمعِ متشکل و پیوسته، تحقق و عینیت یابد.
📣 این جمع که تشکیل « جبهه ی » متین و غیر قابل نفوذی را می دهند لازم است هرچه بیشتر، وحدت و خلل ناپذیری خود را استوار کرده و قویّاً سعی کند که در جریانهای فکری و عملی مخالف، نابود نشوند. این منظور مستلزم آن است که از هرگونه اتصال و وابستگی های دیگر که موجب تضعیف و کمرنگ شدن جبهه مؤمن خواهد شد، بپرهیزند و در صورت لزوم و امکان، حتی روابط معمولی و خود را نیز با آنان بگسلند. این جبهه گیری و صف آرایی فکری و عملی در عرف قرآن « ولایت » ( موالات، تولی ) نامیده می شود.
همین جبهه ی پیوسته که سنگ زاویه ی جامعه ی اسلامی و پایه ی اصلی امت اسلامی است، آن روزی که به امتی نیرومند تبدیل شد و جامعه ای به شکل و قواره ای اسلام پسند بنا کرد، باز برای حفظ وحدت و یکپارچگی خود و جلوگیری از نفوذ و اخلال دشمنان، لازم است اصل « ولایت » را رعایت کند.
و خداوند به مؤمنین می گوید: مؤمنین، شما را در عمل ابراهیم و پیروان ابراهیم سرمشقی نیکوست. ببینید ابراهیم و پیروانش چه کردند، شما هم همان کار را بکنید. آنها صاف و صریح رو کردند به قوم گمراه زمان خودشان، به بندگان و عبده ی طاغوت و آلهه ی دروغین زمان، گفتند ما از شما و خداوندگارتان بیزاریم، ما به شما کفر ورزیدیم، ما از شما روگردانیم، فقط یک راه آشتی وجود دارد و آن اینکه بیایید داخل منطق فکری ما بشوید. صریحا می گوید: مؤمنین شما هم مثل ابراهیم عمل کنید.
این معانی و جملات را که در این بخش و بخش های قبل گفتیم را میشود از آیات ۱ تا ۴ سوره ممتحنه فهمید.
✅این سوره سوره ی جالب و مهمی است. در ایه ی ۸ این سوره روشن می کند که منظور خدا کدام کفار است. نمی گوید با همه ی کفار طرح دوستی نریزید، نمی گوید با کفار، مطلقا رابطه تان را قطع کنید، در این آیه میگوید که با کدام کفار باید رابطه را قطع کرد.

(ادامه دارد)

imammouod.blog.ir

telegram.me/AheadToTheArrival

arbaeenmobaleghin@

  • انصار المهدی