شبکه جهانی مبلغین اربعین

به جهت زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف)

شبکه جهانی مبلغین اربعین

به جهت زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف)

شبکه جهانی مبلغین اربعین

لطفا مطالب این وبلاگ را بخوانید و به دوستان و آشنایان خود ارسال کنید تا همگی برای ظهور امام زمان (عج) آمادگی بیشتری پیدا کنیم ان‌شاءالله.

تدبری ولایی در سوره های کوچک قرآن (4)

چهارشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۳۴ ق.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم
تدبر در آیات سوره جن:
(از دید ولایی)

(1)-خداوند به پیامبر(ص) و تمامی مبلغین دین می فرماید که شما به عالمیان بگویید که (قل):
ما دو نوع سمع و شنیدن داریم:
1-به وسیله گوش دل و باطن (اوحی الی)
2-به وسیله گوش سر و ظاهر (انه استمع)
-وحی الهی ویژه صاحبان ولایت است (الامام الجن و الانس) و سمع ظاهری ویژه عموم جن و انس است
اگر کسی حتی فقط ظاهرا به قران گوش کند از عظمت قران در تعجب می ماند (قرانا عجبا)
(2)-و اعتراف خواهند کرد که این قران  هدایت کننده ایست بسوی رشد و صلاح که آن هدایتی ست به سوی ولایت (یهدی الی الرشد)
-و حقیقتا وقتی که از راز در قران پرده برداری شود ایمان حقیقی حاصل و متعاقبا  شرک از بین رفته و وحدت در ربوبیت در عالم هستی متجلی می شود (فامنا به و لن نشرک بربنا احدا)
(3)-ربوبیت خدا را در شان و مرتبه بلندی دیده و اعتراف به وحدانیتش میکند (و انه تعالی جد ربنا مااتخذ صاحبه و لا ولدا)
(4)-کسی که ولایت پذیر و ولایت مدار نباشد او در واقع مانند شیطان، سفیه است (سفیها)
-و به آن دلیل برخدا دروغ میبندند و ولایت را انکار می کنند (علی الله شططا)
(5)-اما ظن و گمان عموم درباره جن و انس غیر از این بوده (انا ظننا)
(6)-جن در صورت داشتن سمع خوب تابع ولابت انسان کامل می شود و اما بعضی از انسانها به دلیل خوب گوش و دل ندادن به قران, تابع و پناهنده به ولایت شیطان می شوند (یعوذون برجال من الجن)
-.و متعاقبا به جهل و غرور که دلیل و ریشه همه شیطنت هاست می رسند (فزادوهم رهقا)
(7)-از دو نوع ظن و گمان حکایت می کند:
الف: گمان به ولایت مداری همه عالم (انا ظننا)(5)
ب: گمان به ولایت گریزی همه عالم (و انهم ظنوا)(7)
-حتی دلیل گریز ولایت گریزان، ظن و گمان آنها درباره مبعوث  نشدن انسانها به زیر سایه ولایت است (ان لن یبعث الله احدا)

 

 (8)-جن در باطن این عالم است بهمان دلیل خدا راه فهم باطن را در عالم ملکوت(السماء) برآنان بست. خداوند جنیان را از اسرار ولایت و نبوت مطلع نکرد. شهاب در واقع تیری الهیست برای حفاظت از اسرار ولایت و نبوت(حرسا شدیدا و شهبا)

(9)-بعد از بعثت پیامبر(ص) خدا به اجنه  دیگر اذن نداد که از اسرار ولایت و نبوت مطلع شوند که مبادا به آن لطمه ای بزنند(یجد له شهابا رصدا)

(10)-بهمان دلیل آنان قدرت تشخیص ولایی یا غیر ولایی بودن حوادث و رویدادهای این عالم دنیا را ندارند. (انا لا ندری)

(11)-از اعتقادات و اعمال متضاد و متفرق بین خود اجنه سخن میگوید که آنان نیز امت واحدی نیستند(کنا طرایق قدرا)

(12)-اجنه  صالح خود اعتراف میکنند که عاجز از غلبه برولایت خدا یا ولایت گریزی هستند(و انا ظننا)

(13)-در آیه 9 خداوند فرمود که آنها اجازه شنیدن اسرار باطن ولایت را نداشتند اما این آیه 13 نشاندهنده این است که آنها ظاهر ولایت را(الهدی)  از طریق آیات قران شنیدند و فهمیدند  و به آن ایمان آوردند(آمنا به)

-و کسی که به سیر تربیتی خداوند ایمان داشته باشد دیگر نه ترسی از رنج و عذاب دارد و نه از نقصان خیر و ثواب. یعنی او نه دیگه ترسی از ولایت شیطان دارد و نه نا امید  از خیر ولایت و نبوت است(فلا یخاف بخسا و لا رهقا)

(14)-تفکیک میکند بین اجنه مسلم و قاسط(مسلمان تسلیم ولایت است و قاسط از ولایت عدول میکند) و مسلمان  برای یافتن و فهم ولایت شتاب میکنه . برای پیدا کردن مهدی صاحب الزمان(عج) میشنابد و ناله سر میدهد . "این بقیه الله" . کسی که تسلیم ولایت باشد مرتب ناله فراق سر میدهد و در عمل هر کار که میکند برای رسیدن به ظهور ولایت است(فاولئک تحروا رشدا)

(15)-اعمال قاسط یعنی خود عمل عدول کننده از ولایت هیزم جهنم او میشود(نماد آن عمل خود هیزم جهنم است)(لجهنم حطبا)

(16)-کسانیکه بر طریقه ولایت و نبوت استقامت داشته باشند  خدا آنانرا با جام ولایت(و اسقنا من حوض جده صلی الله علیه و اله بکاسه و بیده-فراز آخر دعای ندبه) سیراب میکند(لاسقیناهم ما غدقا)

-همانطور که آب مایه حیات است.  آنان نیز با تشرف بخدمت ائمه(ع) و امام زمان(عج) زنده و  سیراب خواهند شد(لاسقیناهم)

(17)-و همان ولایت محک امتحان همه است که اگر کسی از آن عدول و اعراض کند به عذابی سخت خواهد شد(عذابا صعدا)

(18)-اینجا خداوند درکل پرده از اسرار صاحبان ولایت بر میدارد که آنان مسجود ملائکه اند. آنها مساجد خدایند. اگر میخواهید به خدا برسید باید تابع حقیقت و امر ایشان باشید(المساجد لله)

-پس از شیطان تبعیت نکنید که از امر خدا سرپیچی کرد و در مقابل ولایت قد علم کرد(فلا تدعوا مع الله احدا)

(19)-در این آیه در جزء هم پرده از اسرار  صاحبان ولایت بر میدارد که ایشان عبدالله هستند که برای احیای حق قیام میکنند(قام عبدالله)  و آنها خالصانه فقط خدا را میخوانند(یدعوه)

-و این سبب حیرت اجنه میشود که سری از اسرار ولایت و نبوت را به عین مشاهده میکنند(یکونون علیه لبدا)

(20)-و از اینجاست که خداوند خطاب به رسولش و تمامی مبلغان دین میفرماید که در ابلاغ رسالت خود چه به عالمیان بگویید. اعلام کنید که:  

-شما رب و مربی عالمیان  را( در ترسیم ولایت) میخوانید و براش شریکی قائل نیستید(قل انما ادعوا )

-و اینکه شما خودتون رو مسئول ولایت مداران با ولایت گریزان نمیدانید(ضرا و لا رشدا)

-و اینکه ولایت گریزان از قهر خدا رهایی ندارند و جزبا پناه بردن به  ولایت هم راه نجاتی ندارند حتی خود صاحبان ولایت(قل انی لن یجیرنی)

(23)-مگر اینکه همه حقیقت ولایت و رسالت را به عالمیان ابلاغ کنند(الا بلاغا من الله و رسالاته)

-کسیکه از ولایت خدا و رسولش و ائمه(ع) سر پیچی کند به جهنم فراق خدا دچار میشود(خالدین فیها ابدا)

(24)-روزی خدا پرده از حقیقت کیفی و کمی یاران و اصحاب ولایت بر میدارد و همه شاهد آن خواهند بود. حقیقت کیفی و کمی انصار المهدی روزی برملا خواهد شد که این مثلا 313 نفر در حقیقت کیانند. روزی جواب این سوال داده خواهد شد که " این انصار المهدی؟"(حتی اذا راو ما یوعدون)

(25)-تو ای رسول خدا و ای مبلغان دین شما اعتراف کنید که از ساعت ظهور امام زمان(عج) و از ساعت رسیدن اجل و برقراری قیامت جز خداوند کسی اطلاع ندارد(ان ادری)

(26)-و بگو که فقط خدا عالم به اسرار ولایت است(عالم الغیب)

(27)- مگر آن علمی  که خدا رضایت دارد به هر کدام از رسولانش برسد(الا من ارتضی من رسول)

-خدا خودش حافظ  ولایت و رسالت است(فانه یسلک......رصدا)

(28)-خداوند عالم به کیفیت و کمیت اسرار ولایت است(لیعلم ان قد ابلغوا)

 

  • انصار المهدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">