پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۹:۱۳ ق.ظ

سوال های جوانان غیر مسلمان و پاسخ قرآن (پاسخ خدا از طریق قرآن)- قسمت اول: 1-10

سوال جوانان غیرمسلمان و پاسخ قرآن

در راستای پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی برای شناخت اسلام از طریق قرآن، لطفاً این روش آشنایی با قرآن به همراه مطالب زیر را در فضای مجازی انتشار دهید.


 

(روشی نو، جوان پسند و در حوصله جوانان برای کسب شناخت بیشتر نسبت به قرآن که طی آن، جوان یا هر پرسشگر حقیقت جو سوال می کند و خداوند به وسیله قرآن پاسخ می دهد)

  
1-    حقیقت دین اسلام چیست؟


خداوند بعد از نزول تورات، انجیل و دیگر کتب آسمانی، دانه و هسته ادیان آسمانی را شکافت و دین اسلام را از درون آن بیرون آورد، به عبارت بهتر می توان گفت که مغز آن ادیان، اسلام است. خالق هستی در حقیقت زنده را از مرده و مرده را از زنده بیرون آورد و با نزول قرآن در واقع آنچه که بیشتر از آن زمان کاربردی و زنده نبود را از او جدا کرد و آنچه که در آن کتب آسمانی زنده و کاربردی بود از بقیه ادیان آسمانی بیرون، کامل و بصورت دینی در آورد که آن دین اسلام بود.
-    " إِنَّ اللّهَ فَالِقُ الْحَبِّ وَالنَّوَى یُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَمُخْرِجُ الْمَیِّتِ مِنَ الْحَیِّ ذَلِکُمُ اللّهُ فَأَنَّى تُؤْفَکُونَ " (سوره انعام- آیه 95).
بدرستی که خدا شکافنده دانه و هسته است. بیرون می آورد زنده را از مرده و بیرون آورنده مرده است از زنده. آن خدای شما هست پس به کجا رو گردان می شوید.

2-چرا بسیاری از مردم تا بحال حقیقت اسلام را دریافت نکرده اند؟


کسانی را که خداوند بدلیل دورویی، آنان را گمراه کرده است هدایت نمی شوند.
-    " فَما لَکُمْ فِی الْمُنافِقینَ فِئَتَیْنِ وَ اللَّهُ أَرْکَسَهُمْ بِما کَسَبُوا أَ تُریدُونَ أَنْ تَهْدُوا مَنْ أَضَلَّ اللَّهُ وَ مَنْ یُضْلِلِ اللَّهُ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ سَبیلاً "(سوره نساء - آیه88 ).
چرا شما درباره منافقان دو فرقه شده اید؟ آنها در باطن کافرند و خدا آنها را به کیفر اعمال زشتشان باز گرداند. آیا شما می خواهید کسی را که خدا گمراه کرده هدایت کنید در صورتی که هر که را خدا گمراه کند هرگز تو بر او راهی نخواهی یافت.

3-برای هدایت و نجات خودمان از گمراهی باید چه کار کنیم؟


باید دعا کنیم و هدایت را از خداوند بخواهیم. همانطور که پیامبران و بندگان صالح، خدا را ندا کرده و صدا زده اند و خداوند آنان را اجابت نمود.
-    " وَ نُوحاً إِذْ نادی مِنْ قَبْلُ فَاسْتَجَبْنا لَهُ فَنَجَّیْناهُ ..." (سوره انبیاء - آیه 76).
-    " و أیوب إذ نادی ربه ... -  فاستجبنا له ..." (سوره انبیاء - آیات 83 و 84).
-    " وَ ذَا النُّونِ ... فِی الظُّلُمَاتِ ... - فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَ نَجَّیْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذَلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ "(سوره انبیاء - آیات 87 و 88).
-    " زَکَرِیَّا إِذْ نادى‏ رَبَّهُ .... فَاسْتَجَبْنا لَهُ... "(سوره انبیاء - آیات 89 و 90).

4-وجه اشتراک رسالت حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) با حضرت محمد(ص) چیست؟


وجه اشتراک آنان خدای واحد آنان است و این که همه آنان رسولان رب العالمین هستند.
-    " وَقَالَ مُوسَى یَا فِرْعَوْنُ إِنِّی رَسُولٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِینَ " (سوره اعراف - آیه 104).
 و موسی خطاب کرد که ای فرعون محققاً من فرستاده خدای عالمیانم.
-    و ساحران در نهایت گفتند : " قالُوا آمَنَّا بِرَبِّ الْعالَمینَ رَبِّ مُوسى‏ وَ هارُونَ "(سوره اعراف - آیات 121 و 122).

5-چه کسانی در نهایت، وعده رسولان خدا (همه پیامبران آسمانی) را تصدیق خواهند کرد؟


خداوند آنانی که عمل نیکو انجام می دهند را زنده می کند و برایشان نوری قرار می دهد تا هدایت شوند و بین مردمان سرافراز گردند.
-    " أَوَ مَن کَانَ مَیْتاً فَأَحْیَیْنَاهُ وَجَعَلْنَا لَهُ نُوراً یَمْشِی بِهِ فِی النَّاسِ کَمَن مَّثَلُهُ فِی الظُّلُمَاتِ لَیْسَ بِخَارِجٍ مِّنْهَا کَذَلِکَ زُیِّنَ لِلْکَافِرِینَ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ " (سوره انعام - آیه 122).
 آیا کسی که مرده بود ما او را زنده کردیم و برای او نوری گردانیدیم که با آن روشنی، میان مردم سرافراز رود مثل او مانند کسی است که در تاریکی ها فرو شده و از آن بیرون نتواند شد؟ آری کردار بد کافران در نظرشان چنین جلوه گر شده است.
 
6-در کل چه کسانی از خواب غفلت و جهالت بیدار می شوند؟
فقط مخلصین هدایت می شوند.
-    " فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ – إِلَّا عِبَادَکَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِینَ " (سوره ص - آیات 82 و 83).
 شیطان گفت: به عزت و جلای تو (ای خدا) قسم می خورم که خلق را تماماً گمراه کنم - مگر خاصّان از بندگانت که برای تو خالص شدند.

7- برای تثبیت حقانیت اسلام و حضرت محمد(ص) چه شواهدی وجود دارد؟


برای تثبیت حقانیت اسلام و پیامبر(ص) همان بس که هدایت را از ایشان بطلبی و بر آورده شدن آن حاجتت را خود شاهد باشی که در آن صورت یقیناً دستت به آب (حقیقت) خواهد رسید نه به کف روی آب (باطل).
-    " لَهُ دَعْوَةُ الْحَقِّ وَالَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِهِ لاَ یَسْتَجِیبُونَ لَهُم بِشَیْءٍ إِلاَّ کَبَاسِطِ کَفَّیْهِ إِلَى الْمَاء لِیَبْلُغَ فَاهُ وَمَا هُوَ بِبَالِغِهِ وَمَا دُعَاء الْکَافِرِینَ إِلاَّ فِی ضَلاَلٍ " (سوره رعد - آیه 14).
 دعوت خدا و رسولانش بحق و حقیقت است ولی دعوی غیر خدا همه دروغ است هیچ حاجتی را از خلق بر نیاورند مانند آن کس است که بر آبی دست فرو برد که بیاشامد و دستش به آب نرسد و کافران جز به حرمان ضلالت دعوت نمی کنند.
 
8- در کل، خصوصیات پیامبران خدا علی الخصوص حضرت محمد(ص) چیست؟


-    " مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا " (سوره احزاب - آیه 23).
 برخی از مومنان بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملا وفا کردند پس برخی بر آن عهد ایستادگی کردند و هیچ عهد خود را تغییر ندادند.

9-در یک جمله، سخن خداوند با مردم عالم درباره حضرت محمد(ص) چیست؟


-    "وَ مِنهُمُ الَّذِینَ یُوْذُونَ النَّبیَّ وَ یَقُولُونَ هُوَ اُذُنٌ قُلْ اُذُنُ خَیرٍ لَّکمْ یُوْمِنُ بِاللَّهِ وَ یُوْمِنُ لِلْمُوْمِنِینَ وَ رَحْمَهٌ لِّلَّذِینَ ءَامَنُوا مِنکمْ وَ الَّذِینَ یُوْذُونَ رَسولَ اللَّهِ لهَُمْ عَذَابٌ اَلِیمٌ "(سوره توبه - آیه 61).
 و بعضی آنان هستند که دائم پیامبر (حضرت محمد (ص) ) را می آزارند و می گویند او (شخص ساده و زود باوری است) شنوای سخن هر کسی است بگو گوش خیر است برای شما (زودباوری من به نفع شماست) رسول به خدا ایمان آورده و به مومنان هم اطمینان دارد و برای مومنان حقیقی شما وجودش رحمت کامل الهی است و برای آنها که رسول را آزار دهند و می رنجانند از قهر حق عذاب دردناک است.


10- عاقبت دولت های استکباری و رسانه های مزدور که نمی گذارند مردم حقیقت اسلام و رسالت حضرت محمد(ص) را دریابند چیست؟


-    " فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ کَذَبَ عَلَى اللَّهِ وَکَذَّبَ بِالصِّدْقِ إِذْ جَاءَهُ أَلَیْسَ فِی جَهَنَّمَ مَثْوًى لِلْکَافِرِینَ -  وَالَّذِی جَاءَ بِالصِّدْقِ وَصَدَّقَ بِهِ أُولَئِکَ هُمُ الْمُتَّقُونَ " (سوره زمر- آیات 32 و 33).
پس در آن روز از آن کسی که بر خدا دروغ بسته و وعده صدق رسولان خدا را تکذیب کرده هیچ کس ستمکارتر هست؟ آیا منزلگاه کافران آتش دوزخ نیست؟ و آن از بندگان که وعده صدق بر او آمد و آن را تصدیق کرد هم آنها به حقیقت اهل تقوی هستند.
 --------------------------------
بقیه سوالات را شما جوانان بپرسید تا جواب آن از قرآن (خیلی مختصر و مفید) بدین طریق داده شود.
 ان شاءالله
(به زبانهای مختلف) )www.imammouod.com
 imammouod.blog.ir


نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی