ولایت در کلام رهبری(بخش چهاردهم)
#آماده_سازی_و_سازماندهی_برای_ظهور:
#عهد_ولایت
#ولایت_در_کلام_رهبری: (خلاصه سخنرانی های ایشان در مشهد مقدس در رمضان 1353)
بنام خدا
🌹ولایت در کلام رهبری🌹
(بخش جهاردهم)
🌈از روی قرآن اثبات می شود حفظ پیوستگی های داخلی و نفی وابستگی های خارجی، برای یک جامعه مسلمان متوقف بر این است که یک مرکزیت و قدرت مرکزی در جامعه اسلامی وجود داشته باشد تا همه فعالیت ها و جهت گیری ها و موضع گیری های جامعه را او رهبری و اداره کند و اسم این👈 "ولی" است؛ یعنی آن کسی که همه نیروها از او باید الهام بگیرند و همه کارها باید به او برگردد، یعنی آن کسی که مدیریت جامعه اسلامی هم از جنبه فکری و هم از جنبه عملی با اوست.
❓حالا باید ببینیم "ولی جامعه اسلامی کیست؟ چه کسی می تواند #ولی باشد؟
قرآن در اینجا پاسخش یک کلمه است؛ می گوید آن کسی که ولی واقعی جامعه اسلامی است، خداست. حاکم در جامعه اسلامی جز "خدا" نیست.
بنابراین آن کسی که در جامعه اسلامی حق امر و نهی و فرمان و حق اجرای اوامر و فرمان دادن و معین کردن خط مشی جامعه و حق تحکم در همه خصوصیات زندگی انسان ها را دارد خداست👈 "والله ولی المؤمنین".
✅قوانین زندگی انسان ها و روابط فردی و اجتماعی جامعهی بشر هم باید از خدا الهام بگیرد، یعنی حاکم و فرمانروای قانونی، در جامعه اسلامی قرآنی و ظل نظام اسلامی که ما از آن همیشه به نظام علوی تعبیر می کنیم، حاکم فقط خداست.
❓حالا یعنی چه حاکم خداست؟ خدای متعال که با مردم روبه رو نمی شود تا امر و نهی بکند، انسان ها احتیاج دارند که یک انسانی بر آنها #حکومت کند، یک انسان لازم است که سررشته کار انسان ها را به دست بگیرد. و الا اگر چنانچه در میان جامعهی انسانی و بشری، فقط قانون باشد، ولو آن قانون از طرف خدا باشد، امیر و فرمانروا یا یک هیأتی که فرمانروایی کند، نباشد؛ ناظر بر اجرای قانون اگر در جامعه بشری نباشد، انتظام جامعه بشری باز هم به هم خورده است.
❓حالا این انسان چه کسی باید باشد؟ پاسخ مکتب های گوناگون به این سؤال گوناگون بوده است. پاسخ واقعیت های تاریخی هم گوناگون بوده است. عده ای گفته اند:"الملک لمن غلب" یعنی هرکسی غالب شد؛ یعنی حکومت جنگل.
عده ای گفته اند: هر کس از طرف مردم مورد قبول باشد.و...
🌈پاسخ دین به این سؤال این است که 👈"إنما ولیکم الله و رسوله"؛ آن کس که عملا در جامعه زمام فرمان را و امر و نهی را به دست می گیرد از سوی پروردگار، #رسول اوست. لذا در جامعه ای، وقتی پیامبری آمد، معنی ندارد که با بودن پیامبر، حاکم دیگری به جز پیامبر بر مردم حکومت کند. #پیامبر یعنی همان کسی که باید زمام قدرت را در جامعه به دست بگیرد و #حاکم باشد.(ادامه دارد)
imammouod.blog.ir
telegram.me/AheadToTheArrival
arbaeenmobaleghin@
درباره سايت
طبقه بندی موضوعی
- پیام های انصار المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) (۶)
- پیام های پیش به سوی ظهور (۴۱)
- پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی (۱)
- سوال جوانان غیرمسلمان و پاسخ قرآن (۱۸)
- سوال من و پاسخ او (تدبر در قرآن) (۱۸)
- درک حضور امام زمان (عج) و مقدمه سازی ظهور (۳۲)
- مطالب کلاس های دارالقرآن (۲۰)
- پیام ها و مطالب ماه مبارک رمضان (۱۱)
- معرفت نفس (۲)
- پیام های بعد از اربعین 92 (۱۷)
- پیام های ماه رمضان (۸)
- با دیدی ولایی در قرآن تدبر کنیم (۴)
- قدر شب های قدر را بدانیم (۳)
- تدبر در ادعیه (۲)
- محورهای تبلیغ خصوصا در پیاده روی اربعین (۱۹)
- شبکه جهانی مبلغین اربعین (۱۳)
- سازماندهی برای ظهور (۵)
- شناخت ولایت (۲۸)
- اعتکاف (۴)
آخرين مطالب
-
-
یک سوال حیاتی بجهت گردان سازی ببن المللی برای آن ۵۰ یار منجی
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ -
استغاثه برای ظهور
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ -
ما هم باید کار زینبی کنیم
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ -
تقرب به خداوند جهت زمینه سازی برای ظهور
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ -
تدبر جزء ۳۰ سوره انفطار آیه ۶
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ -
تدبر جزء ۲۹ سوره مزمل آیه ۴
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ -
تدبر جزء ۲۸ سوره منافقون آیه ۹
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ -
تدبر جزء۲۷,سوره نجم آیه ۳۹
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ -
تدبر جزء۲۶ ، سوره احقاف آیه ۱۳
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
بایگانی
- فروردين ۱۴۰۳ (۳۰)
- اسفند ۱۴۰۲ (۹)
- بهمن ۱۴۰۲ (۷)
- آذر ۱۴۰۲ (۴)
- آبان ۱۴۰۲ (۱)
- مهر ۱۴۰۲ (۵)
- شهریور ۱۴۰۲ (۳)
- مرداد ۱۴۰۲ (۱)
- تیر ۱۴۰۲ (۳)
- اسفند ۱۴۰۱ (۱)
- بهمن ۱۴۰۱ (۲)
- آبان ۱۴۰۱ (۵)
- بهمن ۱۴۰۰ (۱۱)
- اسفند ۱۳۹۹ (۹)
- دی ۱۳۹۹ (۲)
- تیر ۱۳۹۹ (۱۰)
- خرداد ۱۳۹۹ (۸)
- ارديبهشت ۱۳۹۹ (۲)
- فروردين ۱۳۹۹ (۲)
- اسفند ۱۳۹۸ (۷)
- بهمن ۱۳۹۸ (۱)
- آبان ۱۳۹۸ (۳)
- مهر ۱۳۹۸ (۱)
- مرداد ۱۳۹۸ (۳)
- تیر ۱۳۹۸ (۲)
- خرداد ۱۳۹۸ (۱۵)
- ارديبهشت ۱۳۹۸ (۱۲)
- اسفند ۱۳۹۷ (۷)
- بهمن ۱۳۹۷ (۳)
- دی ۱۳۹۷ (۶)
- آذر ۱۳۹۷ (۳)
- مهر ۱۳۹۷ (۱)
- تیر ۱۳۹۷ (۲)
- فروردين ۱۳۹۷ (۱)
- اسفند ۱۳۹۶ (۱)
- بهمن ۱۳۹۶ (۲)
- دی ۱۳۹۶ (۱)
- آذر ۱۳۹۶ (۱)
- آبان ۱۳۹۶ (۱۰)
- مهر ۱۳۹۶ (۳)
- شهریور ۱۳۹۶ (۳)
- تیر ۱۳۹۶ (۱)
- خرداد ۱۳۹۶ (۱)
- فروردين ۱۳۹۶ (۵)
- اسفند ۱۳۹۵ (۳)
- بهمن ۱۳۹۵ (۴)
- دی ۱۳۹۵ (۳)
- آذر ۱۳۹۵ (۲)
- آبان ۱۳۹۵ (۲)
- مهر ۱۳۹۵ (۴)
- شهریور ۱۳۹۵ (۳)
- مرداد ۱۳۹۵ (۳)
- تیر ۱۳۹۵ (۶)
- خرداد ۱۳۹۵ (۲)
- ارديبهشت ۱۳۹۵ (۵)
- فروردين ۱۳۹۵ (۲)
- اسفند ۱۳۹۴ (۱)
- بهمن ۱۳۹۴ (۲)
- دی ۱۳۹۴ (۴)
- آذر ۱۳۹۴ (۳)
- آبان ۱۳۹۴ (۸)
- مهر ۱۳۹۴ (۴)
- شهریور ۱۳۹۴ (۲)
- مرداد ۱۳۹۴ (۶)
- تیر ۱۳۹۴ (۷)
- خرداد ۱۳۹۴ (۴)
- ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱)
- فروردين ۱۳۹۴ (۵)
- اسفند ۱۳۹۳ (۵)
- بهمن ۱۳۹۳ (۱۷)
- دی ۱۳۹۳ (۵)
- آذر ۱۳۹۳ (۴)
- آبان ۱۳۹۳ (۵)
- مهر ۱۳۹۳ (۹)
- شهریور ۱۳۹۳ (۲۸)
- مرداد ۱۳۹۳ (۸)
- تیر ۱۳۹۳ (۴)
- خرداد ۱۳۹۳ (۱۷)
- ارديبهشت ۱۳۹۳ (۸)
- فروردين ۱۳۹۳ (۹)
- اسفند ۱۳۹۲ (۶)
- آذر ۱۳۹۲ (۳)
- آبان ۱۳۹۲ (۲)
- ارديبهشت ۱۳۹۰ (۱)
نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است