دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۷:۵۱ ب.ظ

درک حضور امام

بسم الله الرحمن الرحیم

«درک حضور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف»

 

ویژگی یک منتظر واقعی درک حضور امام زمان (عج) است. حال وظیفه ما برای درک حضور این است که:

1. نسبت به جایگاه و مقام ایشان شناخت پیدا کنیم و درک کنیم که ایشان واسطه فیض خداوند هستند و حیات عالم به برکت وجود ایشان است.

2. دائما تلاش کنیم در هر نقطه و در هر حالی که هستیم هر کاری را که انجام می دهیم به نیت «تعجیل در فرج» باشد. (حتی کارهای عادی روزمره مثل خوردن و خوابیدن)

3. ظهور او را در صدر نیازهای خود بدانیم زیرا همه آرزوی ما آمدن اوست و هر روز در انتظارش باشیم طوری که هر روزی را روز ظهورش بدانیم.

گرچه لطف او کارسازتر از همه این راه ها و رفتارهاست ولی نباید انتظار داشته باشیم بدون تلاش ما را به در خیمه ایشان ببرند بلکه باید با تمرین و برنامه مداوم مقدمه این توفیق را برای خود ایجاد کنیم.

چرا که درک حضور سخت است و به آسانی محقق نمی شود. خواندن دعاهای وارد شده در زمینه ظهور (ندبه، عهد، افتتاح) با وضو و رو به قبله و در یک حالت معنوی میتواند بسیار مؤثر باشد.

  حضرت امام خمینی (ره) می فرمود: انسان باید آن مسائلی را که مربوط به ساختن خودش است را تلقین کند به خودش، تکرار کند. یک مطلب که تأثیر باید در نفس انسان بکند با تلقینات و تکرارهای بیش تر در نفس انسان نقش پیدا می کند. (صحیفه امام، ج 13، ص 397)

هر روز صبح که از خواب بلند شدید با مولای خودتان تجدید عهد کنید و این یک تمرین است برای آن احساس حضور.

استغفار دائمی ما از پروردگار عالم باید در محضر حضرت بقیة الله الاعظم باشد و ایشان را شفیع قرار دهیم.

درک حضور امام زمان (عج) فراتر از ظهور است.

چیزی که ظاهر است محدود است و چیزی که حاضر است ولی ظاهر نیست، حقیقتی فوق محدودیت های مکانی است. امام زمان (عج) حاضر است و به همه عالم هستی اشراف دارد.

  درک حضور امام زمان (عج) نیز مانند خورشیدی است که اگر بالا بیاید به همه عالم هستی نور افشانی می کند لذا در روایات از ایشان به خورشید پشت ابر یاد شده است.

با درک حضور ادب و شرم حضور پیدا کرده عمل ما صالح می شود، آماده یاری کردنش می شویم و او نیز ما را برای یاری کردنش انتخاب می کند ان شاالله.

  √ درک ولایت امام زمان (عج) حاصل نخواهد شد مگر با:

1. درک حضور ولی فقیه و اطاعت از ایشان

2. درک حضور ولی خود در خانواده (پدر، مادر،شوهر- الرجال قوامون علی النساء، نساء 34)

ولایت پذیری حضرت زهرا سلام الله علیها باعث درخشش او شد کسی که خود را تحت ولایت امام زمانش قرار می دهد می درخشد و می تواند به دیگران هم نور بدهد و راهگشا باشد.

تحت ولایت ایشان قرار گرفتن یعنی دیگر هوای نفس بر ما ولایت نداشته باشد. دیگر عملکرد ما صرفاٌ طبق ملاک و معیار عقل یا تجربیاتمان نباشد. ملاک ما حرف های مردم یا موقعیت اجتماعی نباشد.

   دنیا خیلی قیمتی است چرا که فقط به وسیله دنیا و در دنیا بودن است که می توان به ملاقات خدا رسید. دنیا باید سکوی پرواز مؤمن باشد به سوی خداوند و اگر اینگونه نباشد امام زمان (عج) از او اعراض می کند. در سوره نجم آیه 29 خداوند می فرماید: از هر کسی که از یاد ما روی گردانید و جز زندگانی دنیا را نخواست به کلی اعراض کن. پس خودسازی قبل از ظهور لازم است.

«اللّهم عجل لولیک الفرج»

http://t.me/AheadToTheArrival

http://imammouod.blog.ir

sapp.ir/arbaeenmobaleghin

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">