پنجشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۳، ۰۴:۲۳ ب.ظ

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

پیام شماره 29 پیش به سوی ظهور: غدیر و امام زمان(عج)

پیام های پیش به سوی ظهور

بسم الله الرحمن الرحیم
غدیر و امام زمان(عج)

من کنت مولاه فهذا علی مولاه
دقت کنید :
این پیام غدیر است
هرکس پیامبر بر او ولایت دارد ؛ علی بر او ولایت دارد .
پس توجه کنیم :
حقیقتا چه کسی بر ما ولایت دارد ؟ چه کسی بر جوانب ظاهری و باطنی ما ولایت دارد ؟
بر قلبمان ، در فکرمان ، در گفتار و رفتار ما ، در تصمیم گیری ها و در تمام حرکات و سکنات ما چه کسی ولایت دارد ؟ ِ
إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِکُلِّ قَوْمٍ هادٍ ( رعد 7 )
و امروز هادی امام زمان است و بر ما ولایت دارد .
ُ پس بکوشیم :
تمامی سکنات ، ظاهر و باطن خود را با درک حضور ایشان و تحت ولایت ایشان، تنظیم کنیم .
مبادا :
ندانسته یا ناخواسته ؛ شهوت ، غضب یا اوهام بر ما ولایت داشته باشد !!
هشدار :
آنانی که ولایت را قبول نداشتند ، امیرالمومنین (ع) را 25 سال خانه نشین کردند ، ما (به اصطلاح ) ولایتی ها ، چند سال امام زمانمان را خانه نشین کرده ایم ؟
Imammouod.blog.ir

پیام 28 پیش به سوی ظهور: یاران مهدی(عج)

پیام های پیش به سوی ظهور

بسم الله الرحمن الرحیم

یاران مهدی(عج)

اللهم اجعلنی من انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المسارعین الیه فی قضاء حوائجه و الممتثلین لأوامره و المحامین عنه و السابقین الی ارادته و المستشهدین بین یدیه (فرازی از دعای عهد)

للهم اجعلنی من انصاره و اعوانه:

امام صادق(ع):مراحل آماده سازی انصار المهدی:

مرحله اول:«تمیّزون» (متمایز می شوید). مرحله جدا شدن خبیث از طیّب.

مرحلة دوم، «تمحّصون» (پالایش می شوید)؛ مانند پالایش سنگ معدن، مثل طلایی که ذوب می کنند و سپس به آن موادی می افزایند تا ناخالصی هایش جدا شود.

و مرحلة سوم، «تغربلون» (غربال می شوید)؛ مانند غربال کردن گندم، برای جداکردن گندم های تلخ و ضعیف که از غربال به پایین می افتند.   فرج ما نخواهد رسید، مگر آنکه غربال شوید و غربال شوید و غربال شوید، تا جایی که خداوند متعال، آلودگان را از پاکان جدا نماید.  (کلینی، اصول کافی، ج1، ص370 و ج8، ص67)

والذابین عنه: همه توانایی ها و عملشان در دفاع از امام زمان(عج) و نایب برحقش ولی فقیه زمانه می باشد(1) (نه در دفاع از خود و از گفتار و رفتار خود). همه توانمندی هایشان با اسلحه ایمان و اعتقاد خالص, عمل صالح، قول و گفتار صحیح، قلم زیبا، علم, مال، وقت، زبان و .... در راه دفاع از امام و یارانش صرف میشود

والمسارعین الیه فی قضاء حوائجه: ایشان کسانی هستند که حوائج و دغدغه های شخصی را کنار گذاشته و تنها چیزیکه برایشان مهم است حوائج و دغدغه های امام زمانشان میباشد و آن هم برایشان  بهانه ای بیش نیست تا بدانوسیله به وصالش برسندشتاب ایشان نشانه اشتیاق آنهاست . این اشتیاق در نیمه شبو با شب زنده داریشان محک زده میشود.

والممتثلین لااوامره:  اگر ایشان تمناهای دلشان را در نظر بگیرند یا به امر ایشان که همان امر خدا و رسولش میباشد اعتراض داشته باشند, توفیق امتثال امر امام ازآنها سلب میشود. مابقی اوامر امام زمان(عج) از طریق الهامات به ایشان میرسد که رحمتی الهیست وباید با اطاعت از آن الهامات نهایت امتثال از اوامر حضرت را داشته باشند.

والمحامین عنه: (ابدال) بوسیله سپر بلا شدن از امامشان حمایت میکنند)یاران خاص، مقرب، صالحان، پیش خدمتان، بلا گردان و سپر بلای ایشانند.( در واقع  خداوند بوسیله این وجودهای مقدس، بلاها را از مردم دفع میکند.پیامبر(ص): بدانید که ابدال هرگز این مقام را از خواندن نماز, گرفتن روزه و صدقه به دست نیاوردند. عرض کردند یا رسول الله پس به چه وسیله به این مقام رسیدند؟ ایشان فرمودند: بوسیله جود و بخشش و خیرخواهی مسلمانان.(بانک مظلومان ز هر جا بشنوند ....آن طرف چون رحمت حق می دوند)

السابقین  الی ارادته(اوتاد): در قسمتی از "حدیث معراج" خدای متعال خطاب به رسول گرامی اسلام(ص) میفرماید::  
«ای احمد! می‌دانی به خاطر چه چیز تو را بر دیگر پیامبران برتری دادم؟» رسول گرامی اسلام عرض می‌کند: به خدا سوگند، نه. پس خداوند می‌فرماید: «به خاطر [نوع] آفرینش، خوش خلقی، بخشندگی و مهربانی نسبت به مردمان. این چنین هستند اوتاد زمین و کسی از جملة اوتاد نمی‌شود مگر به واسطة وجود این صفات

 المستشهدین بین یدیه(فدائیان): ایشان بدلیل حضور امام زمانشان به یاریش شتافته، خدمتگزاریش کرده اند تا بجایی رسیده اند که جان خود را نیز برایش در طبق اخلاص نهاده اند و مدام در طلب شهادتند و خداوند بهترین هدیه آنان یعنی جانشان را به بهترین قیمت خریداری میکند

______________________

(1) امام زمان(عج): جهت حل مشکلات در حوادث - امور سیاسی، عبادی، اقتصادی، نظامی,فرهنگی, اجتماعی و ..... ...- به راویان حدیث و فقهاء مراجعه کنید که آنها در زمان عیبت من حجت من بر شمایند و من حجت خدا بر شمایم. (بحارالانوار، ج2، ص90)