جمعه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۳:۵۰ ق.ظ

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

توبه قلب را نورانی میکند

درک حضور امام زمان (عج) و مقدمه سازی ظهور

کلاس دارالقران:

توبه قلب را نورانی میکند

 

         من آمدم به درگاه تو ( و قد اتیتک یا الهی بعد تقصیری و اسرافی علی نفسی معتذرا...) باید معذرت خواهی کنم باید شرمندگی خود رانشان دهم باید توبه کنم باید انابه کنم باید دست به دامن خدا شوم باید ضجه بزنم به درگاه خدا ، باسوز وآه وناله ودل شکسته از خدا بخواهم مرا ببخشد نه یک بار ! لحظه به لحظه ، هر وقت یادم افتاد ، ... ولی ما اینگونه نیستیم . تا می توانیم بار را سبک کنیم استغفار کنیم تا می توانیم به درگاه خدا ناله کنیم . ما برای دیدن احتیاج به نور داریم ، نور نباشد هیچ کس حقایق عالم را نمی بیند . 

 

 

اوج پاکی ما و راز توسلات

درک حضور امام زمان (عج) و مقدمه سازی ظهور

اوج پاکی ما و راز توسلات

 

ما وقتی به معصومین(ع) متوسل میشویم, به زیارتشان میرویم حتی با یک سلام یا صلوات و به دلیل اینکه ما دائما در محضرامام زمان(عج) هستیم در اوج پاکی بسر میبریم و مرتب از گناهان پاک می شویم . چرا که اگر چیز نجسی به  کر وصل شود ، بلافاصله پاک می شود .


زندگی با آقا امام زمان (عج)

درک حضور امام زمان (عج) و مقدمه سازی ظهور

کلاس درک حضور دارالقرآن:

 زندگی با آقا امام زمان (عج)

رهبر معظم انقلاب اسلامی:

«رابطه‌ى بین شیعیان با مقام ولایت و مهدى موعود، یک رابطه‌ى دایمى است و چه‌قدر خوب و بلکه لازم است که یکایک ، قلباً هم این رابطه را با توجه و توسل و حرف زدن با آن حضرت حفظ کنیم.

 «کسى که اعتقاد به این مسأله دارد، چون با مرکز تفضّلات الهى و نقطه اصلى و کانون شعاعِ رحمت حق، رابطه‌اى روحى برقرار مى‌کند، توفیق بیشترى براى برخوردارى از وسایل عروج روحى و تقرب الى‌اللَّه دارد. به همین خاطر است که اهل معنا و باطن، در توسّلات معنوى خود، این بزرگوار را مورد توجّه و نظر دائمى قرار مى‌دهند و به آن حضرت توسّل مى‌جویند و توجّه مى‌کنند. نفسْ پیوند قلبى و تذکّر و توجّه روحى به آن مظهر رحمت و قدرت و عدل حق تعالى، انسان را عروج و رشد مى‌دهد و وسیله پیشرفت انسان را – روحاً و معناً – فراهم مى‌کند.

این، یک میدان وسیع است. هر کس که در باطن و قلب و دل و جان خود، با این بزرگوار مرتبط باشد، بهره خودش را خواهد برد. البته، توجّه به کانون نور، باید توجّه حقیقى باشد. لقلقه زبان در این زمینه، تأثیر چندانى ندارد. اگر انسان، روحاً متوجّه و متوسّل شد و معرفت کافى براى خود به وجود آورد، بهره خودش را خواهد برد. این، یک میدان فردى و تکامل شخصى و معنوى است.»

دعای توسل و تقرب بخدا

درک حضور امام زمان (عج) و مقدمه سازی ظهور

کلاس دارالقران:

" دعای توسل و تقرب بخدا"


ارزش هر دعا به معرفت آن دعاست حالا می خواهیم دعای توسل بخوانیم پس نسبت به آن باید معرفت پیدا کنیم . مهم دعا خواندن نیست مهم قیمتی دعا خواندن است یعنی آدم وقتی دعایی را می خواند آن دعا قیمت داشته باشد ، ارزش داشته باشد ، ما از صبح تا شب دعا می خوانیم آیا ارزش دارند یا نه ؟