جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۱۱:۵۶ ق.ظ

۱۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

شما هم در رابطه با مردم مظلوم غزه و عراق عریضه ای برای امام زمان(عچ) بنویسید:

درک حضور امام زمان (عج) و مقدمه سازی ظهور

شما هم در رابطه با مردم مظلوم غزه و عراق عریضه ای برای امام زمان(عچ) بنویسید:

 بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا مولای یا صاحب الزمان (عج)

آقا جان شما را به علی اصغر جد تان ابا عبدالله الحسین (ع) قسم میدهیم برای بچه های مظلوم غزه یک عنایتی بفرمایید  یک شفاعتی بفرمایید از خداوند رحمان و رحیم بخواهید تا از مردم مظلوم فلسطین و عراق و تمامی مظلومان عالم رفع گرفتاری کند و دشمنی تمامی دشمنان اسلام علی الخصوص رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جنایتکار را بخودشان برگرداند و هر چه زودتر نابود شوند. آقا جان برای تعجیل در ظهورتان دعا بفرمایید برای برقراری ظهورتان دعا بفرمایید. از خدا بخواهید از سر تقصیرات همه ما بگذرد و باقی غیبت شما را به ما ببخشد ان شاءالله. آقا جان همه مردم مضطر شده اند اما شاید بعضی خدا ی نکرده ظهور شما را برای رفع گرفتاریهای خودشان , یا حتی گرفتاریهای مردم غزه, بچه های مظلوم آنان  و غیره طلب میکنند. اما آقا جان ما ظهور شما را برای خودتان,برای دین خدا و حکومت حقه الهی و برای اینکه شما بقیه الله هستید میخواهیم. نمیگوییم ما مردم کوفه نیستیم بلکه از شما میخواهیم دعا بفرمایید که ما اهل کوفه  نباشیم.

 آقا جان رهبرمان خیلی تنها ست انشالله که هر چه زودتر پرچم این انقلاب را تسلیم شما کند.و همه ما نیزبه تبع ایشان  بتوانیم به رهبری شما در جهانی شدن انقلاب شما قدمی برداریم. آقا جان .....

اللهم عجل لولیک الفرج

 

شب قدر و تقرب بخدا

پیام ها و مطالب ماه مبارک رمضان

کلاس دارالقران:

"شب قدر و تقرب بخدا"



از امام صادق (ع) روایت است که فرمودند : انسان با دعا می تواند قضاء حتمی را تغییر دهد.
پس بدانیم که اگر خدا توفیق دهد ان شاءالله ما خیلی کارها می توانیم انجام دهیم ، این اراده و اختیار انسان را نشان می دهد که می تواند قضاء حتمی را عوض کند . انسان به عنوان خلیفه خدا روی زمین ، می تواند آنرا تغییر دهد ! به شرط ها و شروطها ! که از راهش برود و به نتیجه برسد.

پیام 1 ماه رمضان - ضیافه الله (رمضان)

پیام ها و مطالب ماه مبارک رمضان

پیام 1 ماه رمضان

ضیافه الله (رمضان)

 

 

این چه ضیافتی است؟

خداوند برای پیامبر (ص) و ائمه (ع) و در حال حاضر برای انسان کامل امام زمان (عج), ضیافتی بر پا کرده است.

با بهترین پذیرایی, با رحمت الهی یعنی نزول قران.

نزول تدریجی از ماه مبارک و نزول دفعی در شب قدر:

شهر رمضان الذی انزل فیه القران هدی للناس و بینات من الهدی و الفرقان(بقره 184)

انا انزلناه فی لیله القدر(قدر2)

 نزل به الروح الامین(شعراء193)

و بندگان در این ماه ضیافت از قران و باطن قران, یعنی وجود امام زمانشان بهره ویژه خواهند برد آنهم به میزبانی خود ایشان, حضرت بقیه الله الاعظم (عج).

اما شرط رسیدن به برکات حقیقی این ضیافت الهی این استکه باید چونان پرنده گان برای پرواز از زمین و زمینیان جدا شد (در ابتداء با روزه, شب زنده داری و ترک محرمات) و بسوی میزبان این ضیافت پرواز کرد.

توجه: اگر میخواهیم برای ظهور جهانی ضیافت الهی قدمی برداریم باید با آگاهی و سرعت عمل لحظه ای قلبا از امام زمان (عج) جدا نشویم.

پیام 2 ماه رمضان - طریق حضور در ضیافه الله

پیام ها و مطالب ماه مبارک رمضان

پیام 2- ماه رمضان

 

طریق حضور در ضیافت الله

 

 

ضیافه الله یعنی بوسیله پذیرایی قران به دیدار صاحب قران رسیدن

به قول امام خمینی(ره ) غیر از خود حضرت رسول (ص ) کسی آنگونه که او دعوت الهی را به این ضیافت جواب داده . پاسخ نداده است .چون دعوت مراتب دارد اجابت هم مراتب دارد مرتبه اعلای اجابت برای رسول خدا(ص ) رخ داد که با نزول قرآن از او ضیافت و پذیرایی کردند. برای رسیدن به این ضیافت باید به رسول الله (ص ) تاسی کرد « و لکم فی رسول الله اسوه حسنه » و همچون او رفتار نمود تا به این بارعام راه یافت .

 بنابر این در پاسخ از این پرسش که راه حضور و بار یافتن به زیارت و دیدار روی محبوب چیست باید گفت : چیزی که انسان را به ضیافتگاه خدا راه می دهد آن است که غیر خدا را کنار گذارد . در بارگاه ضیافت پروردگار باید غیرخدا را از دل زدود و عشق به ماسوی الله را از قلب بیرون کرد و تنها به سوی حضرت حق آینه دل را معطوف کرد تا اسما و صفات الهی بر دل بتابد و از آن معدن عظمت توشه برگرفته شود و هم از این روست که در ماه مبارک رمضان برای حضور در ضیافت الهی دعوت به روزه شده است تا با ترک مشتهیات و خواهشهای نفسانی مقدمات این حضور فراهم گردد

این‌ راههایی‌ که‌ به‌ دنیا باز است‌ و شهوات‌ است‌، اینها را سدش‌ کنید تا مهیا بشوید برای‌ لیلة‌القدر. 

 ضیافه الله در سه عالم:

تو گر لذت ترک لذت بدانی               دگر لذت نفس لذت ندانی

   1- ضیافت در عالم طبیعت- با ترک شهوات و لذتهای طبیعی(در خوردن ,آشامیدن و خوابیدن,...)

   2- ضیافت در عالم مثال – با ترک شهوات  و لذتهای نفسانی و خیالی(مثل منیت, فخر فروشی, حسادت, ترس و غیره)

   3- ضیافت در عالم عقل – با ترک شهوات و لذتهای عقلانی و روحانی(مثل شک و شبهه و ظن در اعتقادات اسلامی)

 چه بسا روزه دارانی که قلبا آن لذتهای طبیعی را ترک نکرده و تمام روزدر حسرت آن بسر میبرند و چه بسا مسلمانانی که بدلایل شرعی نمیتوانند روزه بگیرند اما قلبا آن لذتهای طبیعی را ترک کرده اند ودر ضیافت الهی بسر میبرند.

 * ضیافت برای اهل معرفت و کمل (قابل وصف نیست)– در آنجا دیگرضیافتی نیست چراکه میهمان با میزبان به وحدت میرسد و آن وادی فناء فی الله است

پیام 3 ماه رمضان - راه ورود به ضیافه الله عالم ملکوت

پیام ها و مطالب ماه مبارک رمضان

پیام 3 ماه رمضان

 

راه ورود به ضیافه الله عالم ملکوت(مثال) ترک شهوات نفسانی است

 

ریشه تمام شهوات نفسانی منیت است.

 

منیت یعنی من محوری, خود محوری(آگاهانه یا نا آگاهانه مشغول به خود بودن) تا جایی که خواسته ها, تمایلات, نفرتها و انگیزه های شخصی فکر و دل انسان را آنچنان احاطه میکند که عملا از تمایلات, نفرتها و انگیزه های دیگران غافل شده و موجبات رنجش آنان را فراهم می سازد یا آنکه در اثر بی اعتنایی و بی توجهی به دیگران, خواسته یا نا خواسته, شخصیت آنان را خرد کرده موجب بروز اختلافها و درگیریها در محیط خانواده یا اجتماع شود. انسان در اثر خود محوری(منیت) از نیازهای دیگران نه تنها غافل میشود بلکه لطمات زیادی نیز به آنان وارد میکند و عملا حق الناس را پایمال میکند.

پیامبر (ص): ایاکم و الهوی فان الهوی یعمی و یصم (از هوی و هوس بپرهیزید که هوس آدمی را کر و کور میکند – نهج الفصاحه ص573 حدیث5753)

متقابلا خداوند متعال فرموده: احسن کما احسن الله الیک (سوره قصص-77) به مردم آنچنان خوبی کنید که خدا به شما خوبی کرده.

شاید خدا خواسته بدین وسیله به انسان بیاموزد با اینکه من خدا هستم و شما بندگان من, کمال توجه و محبتم را نثار شما کردم (اما انسانها عموما توجه و محبت خود را از دیگران دریغ کرده؛ آن را وقف خواسته های خودشان میکنند که آن منیت و ریشه همه هواهای نفسانی میباشد).

بیاییم در این ماه ضیافه الله با استعانت از میزبان آن حضرت بقیه الله الاعظم (عج) با تفکر در درون خود, استغفار از اعمال گذشته  و جبران آنچه از دست رفته قبل از رسیدن به شب تقدیرات (شب قدر) منیت هایمان را ترک کنیم ان شاءالله

پیام 4 ماه رمضان - لیله القدر اوج پذیرایی از میهمانان ضیافه الله

پیام ها و مطالب ماه مبارک رمضان

پیام 4 ماه رمضان

 

لیله القدر اوج پذیرایی از میهمانان ضیافه الله

 

پذیرایی الهی با نزول قران به قلب نازنین خاتم الانبیاء محمد مصطفی (ص) و بعد از ایشان نزول هر ساله به قلب ائمه اطهار (ع) و در حال حاضر به قلب حضرت بقیه الله الاعظم (عج)

در شب قدر که در اوج پذیرایی است ملائکه طبق طبق پذیرایی خاص الخاص از امام زمان  (عج) میکنند و کسانی که به برکت ایشان از این پذیرایی بهره ای ویژه میبرند:

بفرموده امام سجاد (ع) کسانی هستند که غیبت برایشان چون دیدن است  چراکه آنان:

  - امامتش را باور دارند 

 - ومنتظر ظهورش هستند(افضل الاعمال انتظار الفرج)  

آنان به تناسب باورشان از امامت ایشان و انتظارشان برای فرج از انوار نزول قران در جوار ایشان بهره میبرند و در واقع به میزبان ضیافه الله در عالم ملکوت و عالم عقل بواسطه آن عقل و فهم و شناختشان (1) نزدیک شده و از وساطت او در دریافت حقایق قران و شفاعت او برای دیدار صاحب قران بهره میبرند(البته از همه روزه داران به تناسب درجات آنان در عالم طبیعت پذیرایی میشوداما این کجا و آن کجا)

روزه داران و تشنگان واقعی معرفت در شب قدر به لطف خدا با قران و یاری و شفاعت قران ناطق از باران رحمت الهی سیراب میشوند آن هم به وسیله جام امام زمان (عج) و دست او سیر و سیراب و گوارا و خوش که تشنگی پس از آن نباشد (بکاسه و یده ریا رویئا سائقا لا ظماء بعده) فراز آخر دعای ندبه..

آنان سعی در اصلاح اعمال و ترک شهوات طبیعی و نفسانی داشته و برای فرج بسیار دعا کرده و از همه مهمتر در جهت زمینه سازی ظهور از جان و دل تلاش میکنند و نهایتا خودشان به فرج میرسند (و فرج آنان یعنی ورود به ضیافه الله عالم ملکوت) چراکه امام زمان (عج)فرمودند:

 

برای تعجیل در فرج و ظهور من بسیار دعا کنید که همانا فرج من، فرج و گشایش خود شماست.   ( کمال الدّین، ج 2، ص 485)

 

اکنون چه باید کرد؟

 

ای مسلمانان تقدیرات بزودی نوشته ,بازبینی و لاک و مهر میشود پس بشتابید:

افلا یتوبون الی الله ویستغفرونه(مائده – 74)

تا میتوانیم استغفار و اصلاح کنیم ضجه و ناله بدرگاهش کنیم و برای ظهور مولایمان خالصانه دعا کنیم(خصوصا در لیالی قدر) دیگر وقتی نمانده و تا ساعاتی دیگر مقدرات سال آینده را دریافت خواهیم کرد(ان شاءالله ظهور ایشان بزودی امضاءگردد و همه ما در رکابش باشیم)

------------------------------

 

1- امام سجاد علیه السّلام به ابو خالد کابلی می فرماید: « یا ابا خالد! ان اهل زمان غیبته القائلین با مامته المنتظرین لظهوره افضل من اهل کل زمان، لان الله تبارک و تعالی اعطاهم من العقول و الافهام و المعرفة ما صارت به الغیبة عند هم بمنزلة المشاهدة » ای ابوخالد! به درستی که اهل زمان غیبت او (امام مهدی عج) که امامتش را باور دارند و منتظر ظهور او هستند، از مردم همه ی زمان ها بهترند، زیرا خدای تبارک و تعالی آن چنان عقل و فهم و شناختی به آنان عنایت  کرده که غیبت نزد آنان چون دیدن است...(کمال الدین صدوق, ج1,ص320)

پیام 5 ماه رمضان - اوج پذیرایی خدا

پیام ها و مطالب ماه مبارک رمضان

پیام 5 ماه رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اوج پذیرایی خدا

 

کل شیء هالک الا وجهه(قصص-88) همه چیز هلاک شدنی است جز وجه خدا

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام (الرحمن_26)

هر آنکس که بر روی آن (دنیا) است فانی است و تنها وجه پروردگارت که او دارای جلال و اکرام است باقی میماند

امام صادق(ع): وجه الله ماییم(مناقب,ج3,ص272)

امام سجاد(ع): وجه خدا که مردم رو بسوی او میآیند ماییم(تفسیر قمی, ج2,ص345)

در حال حاضر, میزبان ضیافه الله(وجه الله ) امام زمان (عج) است پذیرایی با قرآن.  

اگر کارها, دعاها وخواسته های ما بر محور دنیا و مقاصد دنیایی باشد فانی ست و چرخیدن بدور خود و منیت است اما اگر بر محور امام زمان (عج) باشد باقی ست به بقاء وجه الله(باقی ست به بقاء امام زمان), خدمتگزاری در رکاب او و طواف خداست.

اما چگونه؟

وقتی غیبت برایت چون ظهور باشد(حدیث امام سجاد ع در پاورقی پیام 4 رمضان), تمام دار وندارت را بپایش میریزی, از خود تهی میشوی تا جایی که نفس کشیدنت برای اوست و نمیخواهی بقدر یک استغفار وقت را صرف خودت کنی, حاجات او تمام آن چیزی ست که تو میخواهی و ببرکت شناختی که خدا بتو عطا میکند از ساحل(خود) دل میکنی و به دریا(وجه الله) وصل میشوی.

دیگر خدا را بخاطر خودت صدا نمیزنی که محدود بخود شوی بلکه او را بخاطر آقا صدا میزنی و همان موجب وصل تو بخدا میشود.

حدیت قدسی: "من گنجی پنهان بودم میخواستم شناخته بشوم تو انسان کامل را آفریدم تا بوسیله تو شناخته بشوم."

 در نتیجه در این لیالی قدر از اوج پذیرایی خداوند ببرکت وجود امام زمان (عج)  بهره مند میشوی ان شاءالله.

پیام 6 ماه رمضان: تقرب به خدا در ضیافت الله و این چند روز آخر مهمانی!

پیام ها و مطالب ماه مبارک رمضان

پیام 6 ماه رمضان:

 

تقرب به خدا در ضیافت الله

و این چند روز آخر مهمانی!

 

خدا کمال مطلق است و بندگان به لطف و عنایت او(خصوصا در ماه مبارک رمضان) با کسب کمالات, پیوسته در حال نزدیک شدن به کمال مطلق هستند. خدا در این مسیر کمال با مهمان نوازیش ما را به احیاء لیله القدر, قرآن به سر گذاشتن و خواندن جوشن کبیر کشاند تا بوسیله سفره لیله القدر, میزبانی صاحب الامر(عج) و مائده اسماء الله, مقرب شویم.

قرب به خدا چگونه حاصل میشود؟

   1- با درک خدا:  انسان میتواند به درک خدا نزدیک شود(با نزدیک شدن به درک اسماء و صفاتش میتواند بخدا تقرب پیدا کند) ولی هرگز قادربه درک کامل او نیست. 

 

   2- با اعمال خود: انسان با مهار نفس, تخلق به اخلاق الهی و عبادات میتواند به درک اسماء وصفات الهی نزدیک شود.و این یک حقیقت است که: انسان با نزدیک شدن به درک اسماء و صفاتش در عمل نیز میتواند به اسماء و صفاتش نزدیک شود(یعنی بخدا مقرب شود).

 

خواندن خدا با توجه به اسمائش ما را به درک خدا نزدیک ومتعاقبا در عمل نیز بخدا نزدیک میکند.

خداوند بنده نواز در ماه مهمانی بوسیله نزول هر ساله قرآن به قلب نازنین صاحب الزمان(عج) از بندگانش پذیرایی میکند(آنگونه که در شان خود اوست) تا آنها را به خود نزدیک کرده نمک گیر شوند و تا همیشه به یاد او باشند. اما مهمانان آنقدر بخود و دنیای خود مشغولند که متوجه این پذ یرایی کریمانه نمیشوند و در نتیجه از ضیاقت به نحو احسن بهره نمیبرند(و خدای نا کرده سفره جمع میشود و ایشان لقمه ای بیش نخورده اند)

و اما این چند روز آخر مهمانی!

 امیدواریم با استغاثه بدرگاه خدا و توسل خالصانه(و اینکه همه کارها علی الخصوص توسل فقط بمنظور اطاعت امر خدا باشد) به حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و امام حسین علیه السلام(ایشان باب الرحمه ماه رمضان هستند) و ائمه معصومین (ع) تا میتوانیم شهوات طبیعی, نفسانی و عقلانی را ترک کنیم, از مشغولیات دنیایی فاصله گرفته و با حفظ پاکی حاصله از لیله القدر آنقدر به صاحبخانه نزدیک شویم که تا همیشه ما را مهمان کند و بدینوسیله زمینه را برای ظهور امام زمان (عج) فراهم سازیم ان شاءالله.

خدایا: ببرکت عید فطر به ما برکت ده

پیام ها و مطالب ماه مبارک رمضان

  خدایا: ببرکت عید فطر به ما برکت ده

خدایا:

بحرمت آنکه روزه را به صاحب ما(امام زمان عج) واجب کردی ما نیز به روزه داری مکلف شدیم, به حرمت نزول قرآن بر قلب ایشان و احیاء لیله القدرش ما نیز به قرآن سر گذاشتن و احیاء مکلف شدیم: تا در مهمانی تو با میزبان سنخیت پیدا کنیم.

حالا به عید فطر رسیدیم و میخواهیم در این عید با میزبان سنخیت داشته باشیم پس بارها و بارها دعا میکنیم:

   1- هر خوبیرا که به معصومین(ع), به میزبان و صاحب ما عطا کرده ای ما نیزهمان را میخواهیم تا جایی که شبیه و هم سنخ او شویم-(ان تدخلنی فی کل خیر ادخلت فیه محمدا و ال محمد- قسمتی از دعای در قنوت نماز عید فطر)

    2- هر بدیرا که ازصاحب ما دور کرده ای از ما نیز دور کنتا فاصله بین ما و ایشان کمتر شود.( ان تخرجنی من کل سوء اخرجت منه محمدا و ال محمد صلواتک علیه و علیهم)

    3- بهترین خواسته های صالحان(امام زمان عج) را از تو طلب میکنیم تا خواسته هایمان نیز شبیه خواست صاحب ما باشد ( اللهم انی اسئلک خیر ما سئلک عبادک الصالحون)

    4- چون بندگان مخلصت(امام زمان عج) از هرچه غیر توست به تو پناه میبریم تا با ایشان در یک پناهگاه باشیم (و اعوذ بک مما استعاذ منه عبادک المخلصون)

خدایا: همانگونه که در تمام لحظات رمضان خواستی بندگانت را از ساحل دل شان(منیت ها) جدا کنی و به دریای دل امام زمان عج(اسماءالله -مطلب بعدی در وبلاگ) برسانی در عید فطر نعمتت را کامل وبرکت ظهور منجی عالم مهدی صاحب الزمان(عج) را بما عطاء کن ان شاءالله.

در ابتدای امر: جوشن کبیر و دریای دل امام زمان (عج)

پیام ها و مطالب ماه مبارک رمضان قدر شب های قدر را بدانیم

بسم الله الرحمن الرحیم

در ابتدای امر:

جوشن کبیر و دریای دل امام زمان (عج)

در ماه مبارک رمضان با روزه داری و ترک محرمات(ترک شهوات طبیعی) و انجام واجبات وارد ضیافه الله عالم طبیعت شده و در آن ضیافت است که هر نفس تو تسبیح و هر آیه قرآن که ختم کنی ختم قرآن و خوابیدنت عبادت است.

 

 تو با استغفار و تزکیه نفس(ترک شهوات نفسانی) در سیر تربیتی رب العالمین قرار گرفتی.

   تو در ضیافه الله عالم ملکوت وارد شده ای

تلاش کردی غیبت را چون ظهور ببینی، جوری زندگی کنی که انگار امام زمان (عج) ظهور کرده و با جدا شدن از حاجات خود، هم و غم و غصه های خود و وصل شدن به حاجات و هم و غم او خودت را وقف او کردی.و حالا با ورود به لیالی قدر و خواندن جوشن کبیر وارد اسماءالله(دریای دل امام زمانت) شده ای.

معصومین (ع): ما اسماء الله هستیم

 اسم یعنی نشانه، امامان معصوم نشانه های خدایندو انسانها بوسیله آنان بخدا میرسند

(و در جوشن کبیر هزار از اسماء خداست)

از ساحل(خود و منیت هایت) جدا شدی به دریا(دل امام زمانت) راهی شدی و دل بدل آقایت سپردی جز حاجات او و هم و غم او ندیدی که بیکباره در او نیز حل شدی و  در آن دریا غرق شدی دیگر نتوانستی حتی دریا ببینی واز او نیز جدا شدی. خدا به بهانه لیله القدر و نزول قرآن و خواندن جوشن کبیر و با ذکر یا علی تو را بدرون اسماءش برد.

تو را از ساحل دلت به دریای دل آقا کشاند تا تو را در عمق آن همه رحمت و عظمت اسماءالله غرق کند.

به دریای دل آقا راهی شدی تا به واسطه اسماء الله که خود آقاست (به واسطه جوشن کبیر)، در رحمت خدا غرق شوی.

در اسماءالله (جوشن کبیر)در حقیقت دل امام زمان غرق شدی.

تشکر از امام زمان (عج) که یاری و شفاعت کرد تا بخدا برسی.

وارد ضیافه الله عالم عقل شده ای. و حالا خدا را با اسمائش میبینی.

ای خدا از خود بیخود می کنی. در مقابل اسماءت دیگر نمیتوان حتی امام زمانت را دید.

 هر چه هست و خواهد بود ببرکت وجود اوست اما در قلب تو کسی جز خدا  قرار نمیگیرد.

ای خدا، مکرک خفی. تو میخواستی ما را به بهانه امام زمانت بسوی خودت بکشانی.

الحق که خدا غریبتر از امام زمانه.

تو میخواستی ظرفیت ما را بالا ببری که در قرب تو بال و پرمان نسوزد.

حالا در عمق دریای دل امام زمان، خدا را با اسماء ش(جوشن کبیر) صدا بزن.

دیگر نه خود را میتوان دید و نه حتی امام زمان را . دیگر هیچ غیراو را نمیتوان دید.

حالا عاشقانه همراه با آسمانها و زمین تو هم خاضعانه و خاشعانه او را با اسماءش تسبیح کن.

یا من کل شیء خاضع له.یا من کل شیء خاشع له..................

 حالا که کمی از ربوبیتش را دیدی و اینکه او با مکرش و بوسیله امام زمانش چگونه تو را تا به اینجا کشاند.

دیگر هر چقدر میخواهی به سوی امام زمانت برگردی نمیتوانی (تو دیگر نمیتوانی برای او کار و دعا کنی) چرا که او فقط وسیله ای بود برای وصلت تو با خدا.

وقتش رسیده که الا (ی) در  لا اله الا الله محقق شود و الا (ی) در دیگر فرازهای اسماءالله جوشن کبیر محقق شود.تو دیگر غیر نمی بینی فقط فضل و عفو او را و.......

یا من لا یرجی الا فضله  یا من لا یسئل الا عفوه...  یا من لا سلطان الا سلطانه...

 ---------------------------------------

یا نعم الحبیب یا نعم الحسیب...................

ای خدا تو بهترین بودی.

 او بوسیله امام زمانت تو را نمک گیر کرد.

یا ربنا یا الهنا یا سیدنا..................

تو رب همه هستی.

یا رب النبیین و الابرار یا رب الصغار و الکبار یا رب الانهار و الاشجار....

ای خدا، تو برای همه سیر تربیتی داری که بدانوسیله به تو برسند.

اسماءالله جوشن کبیر دریای دل امام زمان است. خدایا، تو ما را با انس گرفتن با آقا و حل شدن در هم و غم او میخواهی ما را در دریای دلش غرق کنی که حتی نتوان سری بالا  و بیرون آورد و غیر تو را دید.

معلق در دریای دل آقایش قرار میدهی اما نمی گذاری به کف دریا(ذات تو) برسد چون ریز ریز میشود.

ای انسان تو خود را در حال غوطه ور و غرق شدن در اسماءش میابی که دیگر کسی را جز خدا نداری:

یا انیس من لا انیس له یا شفیق من لا شفیق له.....................

---------------------------------------------

در دریای جوشن کبیر خودت را رها کن تا به لقاءش برسی در اسماءش حل شوی فانی شوی و به بقاء،  به خدا برسی. تازه به کمی از دارایی های خدا پی میبری.

یا من له المثل الاعلی  یا من له صفات العلیاء یا من له الاخره و الاولی...یا من له الایات الکبری............

تو با اسماءش سیر وسیراب میشوی. این است معنای واسقنا من حوض جده و بیده و بکاسه ریئا رویئا سائقا لا ظماء بعده(فراز آخر دعای ندبه)تو از برکت نزول قرآن به قلب نازنین جدش صلی الله علیه و اله(من حوض جده) و در حال حاضر با نزول هرساله قرآن به قلب نازنین امام زمان(عج) در شب قدر یعنی با جام او(بکاسه) و با شفاعتش یعنی با دست او (بیده) آنچنان تو را خوش و گوارا سیراب میکنند که دیگر تشنگی بدنبال نخواهی داشت. قلبت را غرق اسماءش میکند و سیراب میشوی.

 یا من بابه مفتوح للطالبین..............

بله درست است خدا در حدیث قدسی فرمود: من طلبنی وجدنی........

با هر فراز سبحانک یا لا اله الا الله الغوث الغوت... دوباره به درون دریای رحمتش غوطه ور میشوی.

و از خدا آن مربی عالمیان میخواهی که تو را از آتش دنیا که تا بحال در آن قرار داشتی برای همیشه نجات دهد: خلصنا من النار یا رب

به درک اراده اش میرسی که در عالم حاکم است:

یا من یخلق ما یشاء  یا من یفعل ما یشاء....یا من یذل من یشاء...............

الهی هب لی کمال الانقطاع الیک

این حقیقت در همین عمق دریای رحمت خدا محقق میشود نه قبل از ورود به آن. تو قبل از دل کندن  از خود و یا قبل از وصل شدن به امام زمان بدنبال آن انقطاع بودی در صورتی که آن توفیق بعد از تحقق اینها بتو عطا میشود.

و آن نیست مگر با گوشه نظر خدا ( و انر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک).تو با وصل شدن به امام زمانت و غوطه ور شدن در دریای اسماءالله(جوشن کبیر) حالا میتوانی از او هم دل بکنی و همه حجابهای نور را به شفاعت و یاری او پشت سر بگذاری(حتی تخرق الابصار القلوب حجب النور) تا جاییکه به معدن العظمه وصل شوی(فتصل الی معدن العظمه). تا جاییکه روحت آویخته بغز قدسش بشود( و ارواحنا معلقه بعز قدسک).

-----------------------------------

  دیگر همه چیز را در مقابلش و احاطه اش فانی می بینی(کل شیء)

یا من هو رب کل شیء  یا من هو اله کل شیء  یا من هو خالق کل شیء.....

همه چیز در مقابلش ساجد و راکع است

تو دیگر او را  فقط  به خیر میشناسی

یا خیر داع و مدعو...........

یا من هو فی عظمته عظیم  یا من فی رحمته رحیم.................

تو در را ه نبودی و خدا تو را از بیراهه براه( که فقط امام زمان است) آورد. او تنها کسی هست که به گنه گاران نگاه میکند(یا اله العاصین)

تو تازه حالا  کمی از معنای یا ستار العیوب را می فهمی.

تو سوراخ دعا را پیدا میکنی. تو نان و نمک آقا را خوردی تا به اینجا برسی.

دراینجا دیگر ضیافتی نیست چون میهمان و صاحب خانه یکی میشوند.

تو با خدا یکی میشوی به وحدت میرسی.اراده تو تا حدودی با اراده او  یکی میشود. تو دیگر میتوانی بقدر سهم خودت خلیفه خدا روی زمین باشی.

تو دیگر از غرق شدن در اسماءالله نمیترسی بلکه بدانوسیله داری به آرامش میرسی.

یا من قرآنه مجید

 جوشن با موجهای نزدیک به هم و در همش تو را در خودش غرق میکند مستت میکند(چراکه آن سخن تو با خداست) و قرآن دریایی با امواجی مرموز و آرام است که تو با آن به آرامش میرسی(چراکه آن سخن خداست با تو) . پس گرامیش بدار.

یا حلیما لا یعجل

او صبرش زیاد است بدلیل ربوبیتش به پای بنده اش صبر میکندو او را در سیر تربیتی خاص خودش قرار میدهد تا به نتیجه برسد او را غرق عشق و معرفت خودش می کند در آغوش گرفته و او را آرام میکند ان شاءالله.

همه این پذیرایی از تو زیر سایه قرآن انجام میشود. به همین دلیل تو را دعوت به قرآن سر گذاشتن میکند. تا با اسماءش(خصوصا اسماء رحمن و رحیمش) و اسم جلاله الله و شعاعش(تمامی اسماءش،معصومین ع
) و بوسیله میزبانش امام زمان (عج) از تو پذیرایی میکند.

حالا دیگر تو با قرآن سر گذاشتنت و با اعتماد کامل و توکل به او، خدا را به خودش و معصومین قسم میدهی که آنچه رضایت و مصلحت در هر چیزی هست به اجابت برسد.

توفیقات این ضیافه الله رمضان را بسیاری بلافاصله با بی دقتی از دست میدهند اما برای اولیاء خدا که در دریای اسماءش غوطه ورند این ضیا فت تمامی ندارد و زیر سایه قران تا همیشه از آنان پذیرایی میشود.

امام علی (ع):

بندگان خدا، شما و آرزوهایتان از این دنیا میهمانان هستید که مدت میهمانیتان معلوم شده، و وام دارانی میباشند که بستانکار(وامش) را از شما مطالبه میکند، و مدت میهمانیتان اندک و وامتان عمل(بندگی) است که محفوظ است، پس چه بسیار کوشنده در عمل است که(آنرا) ضایع میکند.(خطبه 129 نهج البلاغه)

امام حسن مجتبی - علیه السلام - فرمودند: خداوند متعال ماه رمضان را برای بندگان خود میدان مسابقه قرار داد. پس عدّه ای در آن ماه با اطاعت و عبادت به سعادت و خوشنودی الهی از یکدیگر سبقت خواهند گرفت و گروهی از روی بی توجّهی و سهل انگاری خسارت و ضرر می نمایند. «من لا یحضره الفقیه، ج 1، ص 511، ح 1479»

 پس باید با تفکر و توسل(بخدا و معصومین ع علی الخصوص امام زمان عج) این توفیقات داده شده را حفظ و بدان وسیله برای ظهور امام زمان (ع) زمینه سازی کرد ان شاءالله.