جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۲:۵۸ ق.ظ

پیام 6 ماه رمضان: تقرب به خدا در ضیافت الله و این چند روز آخر مهمانی!

پیام ها و مطالب ماه مبارک رمضان

پیام 6 ماه رمضان:

 

تقرب به خدا در ضیافت الله

و این چند روز آخر مهمانی!

 

خدا کمال مطلق است و بندگان به لطف و عنایت او(خصوصا در ماه مبارک رمضان) با کسب کمالات, پیوسته در حال نزدیک شدن به کمال مطلق هستند. خدا در این مسیر کمال با مهمان نوازیش ما را به احیاء لیله القدر, قرآن به سر گذاشتن و خواندن جوشن کبیر کشاند تا بوسیله سفره لیله القدر, میزبانی صاحب الامر(عج) و مائده اسماء الله, مقرب شویم.

قرب به خدا چگونه حاصل میشود؟

   1- با درک خدا:  انسان میتواند به درک خدا نزدیک شود(با نزدیک شدن به درک اسماء و صفاتش میتواند بخدا تقرب پیدا کند) ولی هرگز قادربه درک کامل او نیست. 

 

   2- با اعمال خود: انسان با مهار نفس, تخلق به اخلاق الهی و عبادات میتواند به درک اسماء وصفات الهی نزدیک شود.و این یک حقیقت است که: انسان با نزدیک شدن به درک اسماء و صفاتش در عمل نیز میتواند به اسماء و صفاتش نزدیک شود(یعنی بخدا مقرب شود).

 

خواندن خدا با توجه به اسمائش ما را به درک خدا نزدیک ومتعاقبا در عمل نیز بخدا نزدیک میکند.

خداوند بنده نواز در ماه مهمانی بوسیله نزول هر ساله قرآن به قلب نازنین صاحب الزمان(عج) از بندگانش پذیرایی میکند(آنگونه که در شان خود اوست) تا آنها را به خود نزدیک کرده نمک گیر شوند و تا همیشه به یاد او باشند. اما مهمانان آنقدر بخود و دنیای خود مشغولند که متوجه این پذ یرایی کریمانه نمیشوند و در نتیجه از ضیاقت به نحو احسن بهره نمیبرند(و خدای نا کرده سفره جمع میشود و ایشان لقمه ای بیش نخورده اند)

و اما این چند روز آخر مهمانی!

 امیدواریم با استغاثه بدرگاه خدا و توسل خالصانه(و اینکه همه کارها علی الخصوص توسل فقط بمنظور اطاعت امر خدا باشد) به حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و امام حسین علیه السلام(ایشان باب الرحمه ماه رمضان هستند) و ائمه معصومین (ع) تا میتوانیم شهوات طبیعی, نفسانی و عقلانی را ترک کنیم, از مشغولیات دنیایی فاصله گرفته و با حفظ پاکی حاصله از لیله القدر آنقدر به صاحبخانه نزدیک شویم که تا همیشه ما را مهمان کند و بدینوسیله زمینه را برای ظهور امام زمان (عج) فراهم سازیم ان شاءالله.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">