جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳، ۰۷:۵۹ ق.ظ

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

پیام 3 پیش به سوی ظهور: موانع مسیر ظهور

پیام های پیش به سوی ظهور

بسم الله الرحمن الرحیم

موانع مسیر ظهور

خداوند به موسی امر فرمود:( قبل از ورود به وادی مقدس طوی نعلین خود را درآور" إِنِّی أَنَا رَبُّکَ فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنَّکَ بِالْوَادِ الْمُقَدَّسِ طُوًى "(طه-12)

گزارش اولین همایش شبکه جهانی مبلغین اربعین- 93/7/17

شبکه جهانی مبلغین اربعین

 

 

 در روز پنجشنبه هفدهم مهرماه، راس ساعت 15 اولین همایش "مبلغین زباندان اربعین حضرت سیدالشهداء" در سالن همایش مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم(ص) اغاز گردید.

بعد از قرائت قرآن و پخش دو کلیپ مرتبط با اربعین، آقای موسوی به عنوان دبیر همایش گزارشی به حضار ارائه داد که به صورت اختصار تقدیم می گردد:

ضمن مرور تاریخچه این حرکت به مطالب زیر اشاره شد:

الف) این حرکت توسط هیئت آل یاسین (به عنوان یکی از 70 هیئت شاخص در سطح کشور) انجام گرفت.

ب) تعداد 9 مبلغ از خواهران محترم و مسلط به زبان های انگلیسی، فرانسوی، عربی جهت انجام تبلیغ اعزام گردیدند.

ج) در مدت حضور حدود ده روزه مبلغین، امکان ارتباط با بیش از 6 هزار نفر از شیعیان با 32 ملیت حاضر در راهپیمایی اربعین میسر گردید.

د) به علت عدم حمایت مناسب از سوی نهادهای فرهنگی، کلیه مبلغین با هزینه خود در حرکت حاضر گردیدند.

بعد از اربعین سال گذشته، با بررسی اهمیت موضوع توسط مدیران هیئت آل یاسین (علیهم السلام)، مقرر گردید مرکزی تحت عنوان "کانون فرهنگی تبلیغی کربلا" تاسیس گردد تا بصورت تخصصی روی موضوع فرهنگ عاشورا و شیعیان جهان، فعالیت نماید.

پیام 2 پیش به سوی ظهور: نوریست در مسیر ظهور

پیام های پیش به سوی ظهور

بسم الله الرحمن الرحیم

نوریست در مسیر ظهور

برای رسیدن به ظهور امام زمان (عج) باید راه و مسیر آن دیده و شناخته شود. لازمه دیدن، نور است، نوری از جنس خود نادیده‌ها(حقایق عالم).

در ضمن سر در گمی ها، روزمرگی، خلاء های روحی و غیره همه دردهایی است که درمان آن هم، دیدن نادیده‌هاست.

آیا چنین نوری وجود دارد؟

پیام 1 پیش به سوی ظهور: ارتباط مستقیم اعمال ما و ظهور منجی عالم(عج)

پیام های پیش به سوی ظهور

بسم الله الرحمن الرحیم

 ارتباط مستقیم اعمال ما و ظهور منجی عالم(عج)

انسان یکی از حقایق عالم است که وجودش حقیقتا با تمام عالم مرتبط میباشد بگونه ای که صلاح و فساد عالم وابسته به صلاح و فساد اوست.(المیزان-ج15-ص64)

"ظهر الفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی الناس" (روم-41) ظاهر شد تباهی در خشکی و دریا بسبب آنچه کسب کردند دستهای مردمان.

در واقع ما با اعمالمان حوادث عالم را بسوی نعمات(ظهور حضرت صاحب الزمان عج) یا بلایا(طولانی شدن غیبت حضرت) سوق میدهیم.

شبکه جهانی مبلغین اربعین

شبکه جهانی مبلغین اربعین

بسم الله الرّحمن الرّحیم

  

 پیاده‌روی‌کنندگان اربعین

نجف تا کربلا

(شما عموما در زیارت و پیاده‌روی اربعین نجف تا کربلا برای این شبکه ثبت نام کردید)

سلام علیکم
شبکه جهانی مبلغین اربعین درایام ولادت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) بعد از اربعین 92 شروع به کار کرد. احادیث و مطالبی را جهت عمل به آنان و زمینه‌سازی ظهور ایشان برای شما منتشر کردیم و خواهیم کرد، ان‌شاءالله.
شما هم به عنوان سفیر امام مهدی (عج) از دوستان و آشنایان علاقمند در شهرتان یا شهرها و کشورهای دیگر، ایمیل‌ها و شماره موبایل‌هایشان را جمع‌آوری کنید و یک گروه زیرمجموعه  تشکیل دهید تا به هنگام دریافت آن احادیث و مطالب کاربردی، آنها را برای گروه خود نیز ارسال کنید و قدمی بزرگ در جهت زمینه‌سازی ظهور بردارید. در ضمن از آن علاقمندان نیز بخواهید تا خودشان هم گروه‌هایی به این منظور تشکیل دهند و این زیرمجموعه‌ها به همین شکل ادامه پیدا کند تا این کسب آمادگی جهانی بشود ان‌شاءالله.
اجرتان با بقیه الله الاعظم (عج)

مهدویت از دیدگاه مقام معظم رهبری:

درک حضور امام زمان (عج) و مقدمه سازی ظهور

 مهدویت از دیدگاه مقام معظم رهبری:

 

 

درک حضور :

عقیده به امام زمان نمی گذارد مردم تسلیم ظلم شوند ، به شرطی که این عقیده را درست بفهمند . وقتی که این عقیده به طور حقیقی در دلها جا بگیرد  ، حضور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) در میان مردم حس می شود . امام بزرگوار و عزیز و معصوم و قطب عالم امکان وملجا همه خلایق ، اگر چه غایب است و ظهور نکرده اما حضور دارد  ، مگر می شود حضور نداشته باشد؟ مومن این حضور را در دل خود وبا وجود خود وحواس خویش ، حس می کند ...غیبت او به احساس حضورش  ضرری نمی زند ...

شیعه خوب کسی است که:

1-این حضور را حس کند

2-و خود را در حضور او احساس نماید .

 معنای صحیح انتظار  :

معنای صحیح انتظار ، دارای ابعادی است ؛ یک بعد  ، این است که انتظار به معنای قانع نشدن به وضع موجود  است ،

" انتظار داریم " یعنی:

1-هر چه خیر و عمل خوب انجام دادیم و بوجود آمده کم و غیر کافی است

2-و منتظریم تا ظرفیت نیکی عالم  پر شود .

 بزرگ ترین وظیفه  :

بزرگ ترین وظیفه منتظران امام زمان ، این است که :

1-از لحاظ معنوی و اخلاقی و عملی

2-و پیوندهای دینی و اعتقادی و عاطفی با مومنین

3-و همچنین برای پنجه در افکندن با زورگویان خود را آماده کند .. .

فبل از ظهور مهدی موعود ، در میدان های مجاهدت انسان های پاک امتحان می شوند ، در کوره های آزمایش وارد می شوند و سربلند بیرون می آیند ... وجهان به دوران آرمانی و هدف مهدی موعود (ارواحناه فداه) روز به روز نزدیک تر می شود .

سلام بر پیاده روی کنندگان اربعین

بسم الله الرحمن الرحیم

 سلام بر پیاده روی کنندگان اربعین

(گلهای درمسیر نجف تا کربلا):

به جهت زمینه سازی ظهور منجی عالم حضرت صاحب الزمان(عج) مجددا در خدمت شما هستیم. اما این بار شما هم ما را در این امر  بسیار بزرگ یاری بفرمایید. الحمدلله رب العالمین امسال هم به لطف خداوند در چهار محل استقرار مبلغین زباندان (در راه نجف تا کربلا)  بسیاری از زوار امام حسین(ع) (ایرانی و غیر ایرانی) برای این شبکه ثبت نام کردند. بنابر این تکلیف ما بسیار سنگین تر شده و فعلا با پاسخ دادن به سوالاتی در این زمینه شروع بکارمیکنیم شما هم گروه هایی بدین منظور در محل و شهر خود ایجاد کنید تا برای ظهور ایشان بطور گستره تر کار شود ان شاء الله. در ضمن از هر ایده , طرح و نظریه یا حتی همکاری مستقیم شما در این زمینه استقبال میکنیم.

(لطفا با طرح سوالاتی و ارائه جوابها و مطالبی در جهت زمینه سازی ظهور و شفاف سازی این مسیر , همه  منتظران را یاری بفرمایید)

 

سوال من و پاسخ او(1-3)

سوال من و پاسخ او (تدبر در قرآن)

 بسم الله الرحمن الرحیم

سوال من و پاسخ او:

 

(برگرفته از آیات قران)

اللهم عجل لولیک الفرج

رهبر معظم انقلاب:

قران کتاب معرفت و برکت است. بسیاری از ظلمات و ابهام ها از قلب و روح انسان به برکت قران زدوده میشود. معرفت, نجات, سلامت, رشد و تعالی و تقرب انسان بسوی خدای تعالی, از دست آوردهای قران کریم است که تنها با انس و تدبر در قران بدست می آید .

برای انس و تدبر بیشتر درقران سوالاتی را مطرح و جوابهای آنرا از قران دریافت میکنیم ان شاالله:

1-چرا ما نه تنها به خداوند بلکه به امام زمان(عج) نیز باید  بگوییم که در ظهورشان عجله کنند؟  (العجل العجل یا مولای یا صاحب الزمان- انتهای دعای عهد)

"له مقالید السموات و الارض یبسط الرزق لمن یشاء و یقدر.." (شوری- 12) کلیدهای آسمانها و زمین برای خداست و باذن خدا کلیددار امام زمان(عج) است.

2-با رایج شدن این همه فساد و جنایت  در بین خود مسلمانان , چگونه امکان نزدیک بودن ظهور ایشان وجود دارد؟

در ابتدای سوره مریم:  "کهیعص – ذکر رحمت ربک عبده زکریا – اذ نادی ربه نداء خفیا – قال رب انی وهن العظم منی و اشتعل الراس شیبا و لم اکن بدعائک رب شقیا " ( کهیعص – در این آیات پروردگار تو از رحمتش بر بنده خاص خود زکریا سخن میگوید – یادکن حکایت او را وقتی که خدای خود را پنهانی و از صمیم قلب ندا کرد _ عرض کرد که پروردگارا استخوان من سست گشت و فروغ پیری بر سرم بتافت و با وجود این من از دعایی به درگاه کرم تو خود را محروم از عطای تو هرگز ندانسته ام)

 خداوند به او که هیچ امیدی برای فرزند دار شدن نداشت فرمود:" قال کذلک قال ربک هو علی هین..."(مریم- 9) خدا فرمود این چنین است پروردگارت فرمود این کار بر من بسیار آسان است.

بنابر این اگر انسان امید به رحمت خدا داشته باشد, حتی اگر شرایط ظاهری امر ظهور مهیا نباشد برای خدا آن امر انجام شدنی و بسیار آسان است.

3-وظیفه ما در قبال امر ظهور چیست؟

"فمن یرد الله ان یهدیه یشرح صدره للاسلام و من یرد ان یضلله یجعل صدره ضیقا حرجا کانما یصعد فی السماء..." (انعام- 125)  پس هر که خدا هدایت او خواهد قلبش را به نور اسلام منشرح گرداند برای اسلام و هر که خواهد گمراه نماید دل او را سخت و تنگ میسازد که گویی میخواهد از زمین بر فراز آسمان رود...

وظیفه ما این استکه برای اسلام شرح صدر پیدا کنیم.آنرا  از خداوند بخواهیم  و در بدست آوردن و حفظ آن نیز نهایت تلاش خود را بکار ببریم( شرح صدر برای اسلام یعنی ایجاد نوری در فلب به منظور یاری رساندن به دین خدا, کسی که شرح صدر دارد دین خدا را با رفتار با گفتارش  یاری میرساند) که اگر هدفی غیر این داشته باشیم قطعا دل ما سخت و تنگ است در حالیکه گمان میکنیم که داریم به سمت خدا اوج میگیریم.

سوال من و پاسخ او:(4-5)

سوال من و پاسخ او (تدبر در قرآن)

سوال من و پاسخ او:


 

4- چرا انسان بعضی وقتها بدون دلیل دلش میگیرد؟

اگر به روح انسان تغذیه نرسد او دل مرده میشود. غذای روح انسان علم و حکمت است و همه علوم در قران است . زمانیکه از قران دور میشویم,  به آن عمل نمیکنیم یا از تلاوت آن محروم میشویم حالت دل مردگی یا دل گرفتگی به ما دست میدهد . و خداوند به همان دلیل ما را مورد سوال قرار داده که تویی که ایمان به قران داری مگر مانند کورها هستی؟

"افمن یعلم انما انزل الیک من ربک الحق کمن هو اعمی انما یتذکر اولواالالباب"(رعد- 19) آیا پس انکه بداند که آنچه فرو فرستاده شد بتو از پروردگارت حق است چون کسی است که او کور است. پند میگیرند بقران صاحبان عقول.

در اینجا خداوند عالم را بینا و نادان را کور معرفی کرده و تذکرات در قران را بعنوان غذای عاقلان معرفی کرده است.

5- خداوندا ! ما چطور میتوانیم در این عصر غیبت در خدمت امام زمان(عج) باشیم؟

ما باید در درجه اول , قبل از اینکه امام زمان(عج) نیز همانند حضرت موسی (س) با مشاهده گناهان امتش الواح رسالت خود را به زمین بیندازد و خشمگین شود, از اعمال زشت خود توبه و برای خدمتگزاری و در شان  رکاب ایشان خودمانرا  تزکیه و  اصلاح کنیم.

"و لما رجع موسی الی قومه غضبان اسفا قال بئسما خلفتمونی من بعدی اعجلتم امر ربکم و القی الالواح..." – "و الذین عملوا سیئات ثم تابوا من بعدها و آمنوا ان ربک من بعدها لغفور رحیم"(اعراف- 150 و 153).