شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۲:۰۸ ق.ظ

سوال من و پاسخ او(1-3)

سوال من و پاسخ او (تدبر در قرآن)

 بسم الله الرحمن الرحیم

سوال من و پاسخ او:

 

(برگرفته از آیات قران)

اللهم عجل لولیک الفرج

رهبر معظم انقلاب:

قران کتاب معرفت و برکت است. بسیاری از ظلمات و ابهام ها از قلب و روح انسان به برکت قران زدوده میشود. معرفت, نجات, سلامت, رشد و تعالی و تقرب انسان بسوی خدای تعالی, از دست آوردهای قران کریم است که تنها با انس و تدبر در قران بدست می آید .

برای انس و تدبر بیشتر درقران سوالاتی را مطرح و جوابهای آنرا از قران دریافت میکنیم ان شاالله:

1-چرا ما نه تنها به خداوند بلکه به امام زمان(عج) نیز باید  بگوییم که در ظهورشان عجله کنند؟  (العجل العجل یا مولای یا صاحب الزمان- انتهای دعای عهد)

"له مقالید السموات و الارض یبسط الرزق لمن یشاء و یقدر.." (شوری- 12) کلیدهای آسمانها و زمین برای خداست و باذن خدا کلیددار امام زمان(عج) است.

2-با رایج شدن این همه فساد و جنایت  در بین خود مسلمانان , چگونه امکان نزدیک بودن ظهور ایشان وجود دارد؟

در ابتدای سوره مریم:  "کهیعص – ذکر رحمت ربک عبده زکریا – اذ نادی ربه نداء خفیا – قال رب انی وهن العظم منی و اشتعل الراس شیبا و لم اکن بدعائک رب شقیا " ( کهیعص – در این آیات پروردگار تو از رحمتش بر بنده خاص خود زکریا سخن میگوید – یادکن حکایت او را وقتی که خدای خود را پنهانی و از صمیم قلب ندا کرد _ عرض کرد که پروردگارا استخوان من سست گشت و فروغ پیری بر سرم بتافت و با وجود این من از دعایی به درگاه کرم تو خود را محروم از عطای تو هرگز ندانسته ام)

 خداوند به او که هیچ امیدی برای فرزند دار شدن نداشت فرمود:" قال کذلک قال ربک هو علی هین..."(مریم- 9) خدا فرمود این چنین است پروردگارت فرمود این کار بر من بسیار آسان است.

بنابر این اگر انسان امید به رحمت خدا داشته باشد, حتی اگر شرایط ظاهری امر ظهور مهیا نباشد برای خدا آن امر انجام شدنی و بسیار آسان است.

3-وظیفه ما در قبال امر ظهور چیست؟

"فمن یرد الله ان یهدیه یشرح صدره للاسلام و من یرد ان یضلله یجعل صدره ضیقا حرجا کانما یصعد فی السماء..." (انعام- 125)  پس هر که خدا هدایت او خواهد قلبش را به نور اسلام منشرح گرداند برای اسلام و هر که خواهد گمراه نماید دل او را سخت و تنگ میسازد که گویی میخواهد از زمین بر فراز آسمان رود...

وظیفه ما این استکه برای اسلام شرح صدر پیدا کنیم.آنرا  از خداوند بخواهیم  و در بدست آوردن و حفظ آن نیز نهایت تلاش خود را بکار ببریم( شرح صدر برای اسلام یعنی ایجاد نوری در فلب به منظور یاری رساندن به دین خدا, کسی که شرح صدر دارد دین خدا را با رفتار با گفتارش  یاری میرساند) که اگر هدفی غیر این داشته باشیم قطعا دل ما سخت و تنگ است در حالیکه گمان میکنیم که داریم به سمت خدا اوج میگیریم.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">