شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۵:۱۹ ق.ظ

سوال من و پاسخ او:(4-5)

سوال من و پاسخ او (تدبر در قرآن)

سوال من و پاسخ او:


 

4- چرا انسان بعضی وقتها بدون دلیل دلش میگیرد؟

اگر به روح انسان تغذیه نرسد او دل مرده میشود. غذای روح انسان علم و حکمت است و همه علوم در قران است . زمانیکه از قران دور میشویم,  به آن عمل نمیکنیم یا از تلاوت آن محروم میشویم حالت دل مردگی یا دل گرفتگی به ما دست میدهد . و خداوند به همان دلیل ما را مورد سوال قرار داده که تویی که ایمان به قران داری مگر مانند کورها هستی؟

"افمن یعلم انما انزل الیک من ربک الحق کمن هو اعمی انما یتذکر اولواالالباب"(رعد- 19) آیا پس انکه بداند که آنچه فرو فرستاده شد بتو از پروردگارت حق است چون کسی است که او کور است. پند میگیرند بقران صاحبان عقول.

در اینجا خداوند عالم را بینا و نادان را کور معرفی کرده و تذکرات در قران را بعنوان غذای عاقلان معرفی کرده است.

5- خداوندا ! ما چطور میتوانیم در این عصر غیبت در خدمت امام زمان(عج) باشیم؟

ما باید در درجه اول , قبل از اینکه امام زمان(عج) نیز همانند حضرت موسی (س) با مشاهده گناهان امتش الواح رسالت خود را به زمین بیندازد و خشمگین شود, از اعمال زشت خود توبه و برای خدمتگزاری و در شان  رکاب ایشان خودمانرا  تزکیه و  اصلاح کنیم.

"و لما رجع موسی الی قومه غضبان اسفا قال بئسما خلفتمونی من بعدی اعجلتم امر ربکم و القی الالواح..." – "و الذین عملوا سیئات ثم تابوا من بعدها و آمنوا ان ربک من بعدها لغفور رحیم"(اعراف- 150 و 153).

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">