۹ مطلب در اسفند ۱۳۹۹ ثبت شده است
کنترل حواس ظاهری و ملاقات با امام 9
بسم الرحمن الرحیم
✍️ همدلی شیعیان سفارش امام زمان (عج) برای تحقق ظهور است
ما در صورتی میتوانیم زمینه را برای ایجاد آن همدلی خصوصا در میان شیعیان ایجاد کنیم که در درجه اول اصل را بگذاریم در رسیدگی به مخاطبین ذوالحقوق(پدر, مادر, همسر, فرزندان, اقوام, همسایگان و ...) و متعاقبا به مخاطبین مجازی و حقیقی دیگر.
✅ امیر المومنین(ع): با محبت دلها را به تصرف در آورید.
📚 غررالحکم, ح 4339
اکثرا ما در عوالم(حال و هوای) خودمان هستیم و در ارتباط با دیگران فقط میخواهیم درسهایی را به آنان بیاموزیم. غافل از اینکه ما باید همه خصوصا ذوالحقوق را(البته ضمن رعایت شئونات اسلامی) از محبت خود سیراب کنیم تا آنان هم درس پذیر بشوند.
این توفیق در صورتی شامل حالمان میشود که با تمام قوا و حواس ظاهری و از صمیم قلب به استقبال دیگران برویم و در عمل از خدمتگذاری به آنان دریغ نکنیم...
و من الله التوفیق.
کنترل حواس ظاهری و ملاقات با امام 8
بسم الله الرحمن الرحیم
✍️ اگر چه دعا کردن برای فرج لازم هست ولی آنچه مهمتره این است که بتوانیم با امام زمانمون سنخیت پیدا کنیم و بتوانیم با ایشان ارتباط برقرار کنیم.
✅ به جهت هم سنخ شدن با امام، باید تمام رخ به دیگران پاسخ دهیم:
در سیره پیغمبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) است که حضرت اگر با کسی حرف میزدند و کسی را مورد خطاب قرار میدادند با تمام چهره به او نگاه میکردند: «أَقبَلَ إلَیهِ بِوَجهِهِ کُلّه». بنابر این وقتی که ایشان با تمام وجود با مردم سخن می گفتند برای هر کسی این فرصت پیش می آمد که به اندازه ظرفیت خود از ایشان بهره ببرد.
امام زمان(ع) وسیعترین و بارزترین خصوصیتهای پیغمبر(ص) را دارند. ما در کنار سفره آن حضرت نشسته ایم تا بتوانیم از آن توشه برچینیم.
بنابر این باید تمام رخ با مردم سخن بگوییم و آنها را با تحقیر از خود نرنجانیم تا امام هم تمام رخ با ما سخن بگویند، چرا که ایشان با ما کار دارند.
📚 برگرفته از درس اخلاق آیت الله جوادی آملی: (1393/10/04)
کنترل حواس ظاهری و ملاقات با امام 7
بسم الله الرحمن الرحیم
✍️مراقبت بر حواس ظاهری بوسیله مراقبت از قوای ظاهری:
اگر این قوای جسمانی را حفظ کنیم, کمکی برای حواس ظاهری ما هستند تا یوسف فاطمه(س) را با حواس باطنی خودمان ببینیم...
اگر به هر چیزی نگاه نکردیم, اگر به هر چیزی گوش نکردیم, اگر هر چیزی را نچشیدم, اگر هر چیزی را نبوییدیم و اگر هر چیزی را لمس نکردیم آن وقت حواس ظاهری ما به نهایت کمال خودشان میرسند.
✅ برای مثال: اگر ما این شامّه را حفظ کردیم آن وقت این شامّه میتواند کمک شامّه درون(حس شامه) باشد و این شامّه هست که از فاصله هشتاد فرسخی، یعقوب پیغمبر(سلام الله علیه) میفرماید: اگر مرا به کم خردى نسبت ندهید ، بوى یوسف را مىشنوم.﴿إِنِّی لَأَجِدُ ریحَ یُوسُفَ لَوْ لا أَنْ تُفَنِّدُونِ﴾[یوسف:94]. این راه شهود است راه دل است نه راه عقل و نه راه استدلال!
و اگر کسی چنین حالی به او دست داد ـ معاذ الله ـ هیچ ممکن نیست منحرف بشود چون بوی یوسف را که میشناسد دیگر نه ادّعایی میکند و نه ادعای عرفان کاذب و امامت کاذب و مدّعیان کاذب را دارد.
📚برگرفته از درس اخلاق آیت الله جوادی آملی: (1393/10/04)
کنترل حواس ظاهری و ملاقات با امام 6
بسم الله الرحمن الرحیم
📣 مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک
چند روزی قفسی ساخته اند بهر تنم...
✍️ ما باید بر حواس ظاهری خود مراقبت داشته باشیم.
در غیر اینصورت در حواس ظاهری خود محدود و محبوس میشویم!
در ضمن با کنترل حواس ظاهری(حس بینایی، شنوایی، چشایی، بویایی و لامسه) حواس باطنی نیز فعال می شوند و ما متعاقبا میتوانیم بواسطه حواس باطنی; امام زمان (عج) را ببینیم و به ماوراء (باطن عالم) و در نهایت قرب پروردگارمان نائل بشویم ان شاءالله.
✅ نحوه مراقبت بر حواس ظاهری:
در وقت دیدن، شنیدن، بوییدن، چشیدن و لمس کردن چیزی، به دل کار نکنیم!
و محدود به دل نشویم و گرنه نمیتوانیم امام زمان (عج) را با چشم دل ببینیم👇
لَن تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّىٰ تُنفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ ٌۚ ﴿آل عمران: ٩٢﴾
(هرگز به نیکی نخواهید رسید تا از آنچه دوست دارید انفاق کنید)
مصداق کلمه "البر" امام زمان (عج) می باشند.. به معنای اینست که به ایشان وصل نمیشویم مگر اینکه مراقبت بر حواس ظاهری خود داشته باشیم که نه چیزی را بخاطر دلمان ببینیم، نه بشنویم، نه ببوییم، نه بچشیم و نه لمس کنیم...!
کنترل حواس ظاهری و ملاقات با امام 5
کنترل حواس ظاهری و ملاقات با امام 4
کنترل حواس ظاهری و ملاقات با امام 3
بسم الله الرحمن الرحیم
📣 استغفار زیاد از ته دل و تحکیم و تثبیت آن با توبه یعنی بازگشت بسوی خدا در عمل 👈 یعنی بازگشت از آن گناهانی که براشون استغفار میکنیم (لااقل مصمم در بازگشت از آن گناهان باشیم)
هر کداممان بنوعی اندر خم پیچ یک کوچه ای از مشغولیت های دنیایی مون مونده ایم و راه برون رفت از همه این تنگناها فقط توبه و اصلا حه
💚رسولُ اللّه ِ صلى الله علیه و آله : مَن لَزِمَ الاستِغفارَ جَعَلَ اللّه ُ لَهُ مِن کُلِّ هَمٍّ فَرَجا ، و مِن کُلِّ ضِیقٍ مَخرَجا
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : هر کس زیاد آمرزش بخواهد، خداوند از هر غمى براى او گشایشى قرار دهد و از هر تنگنایى برونشوى.
📚میزان الحکمه ج۸ حدیث شماره : ۲۵۰۱۵۲۴۳
📣 بیاییم به نیابت از طرف همه عالم تشیع 👈 زیاد استغفار کنیم تا راهی بسوی ظهور برویمان گشوده شود ان شاءالله
کنترل حواس ظاهری و ملاقات با امام 2
بسم الله الرحمن الرحیم
🌿آیت الله مصباح یزدی (ره) :
تابش نور حضــرت، همیشگــے و دائم است. مهم آن است ڪه ما دلهایمان را آماده ڪنیم و از آن زنگار برگیریم تا نور حضـــرت بر دلهایمان بتابد و فیض دائم او بر ما ببارد.
وقتى دلى توجّهش بهشیطان و آلوده بهظلمت گناه است، دیگر لیاقتِ توجّه به امام عصر(ارواحنافداه) و بازتاب نور حضـرت را ندارد؛ امّا اگر دلى به دنیا، هــوسها و شیطنــتها آلــوده نباشد، چنان آیینهاى صیقلى نور آن بزرگــوار را منعڪس مىســازد.
کنترل حواس ظاهری و ملاقات با امام 1
بسم الله الرحمن الرحیم
ولی عصر(عج)،امام حاضر است نه غائب
حضرت آیت اللّه العظیم جوادی آملی(مدظله عالی)
انسان اگر بر حواس ظاهری اش مراقبت داشته باشد؛ میتواند با حواس باطنی اش،امام زمان (عج) را ببیند و همانند حضرت یعقوب(ع) بوی یوسف زمان را در نهم ربیع، نیمه شعبان، و ایام دیگر استشمام کند.
پیروی از امام زمان (عج)، پیروی کردن از امام حاضر است و ما باید تلاش کنیم که از غیبت به حضور برسیم و غائب کسی هست که نبیند و محجور و محروم باشد؛ اما امام زمان(عج) که مجرای فیض الهی هستند.
درس اخلاق _ قم؛ ۱۳۹۳/۱۰/۴
درباره سايت
طبقه بندی موضوعی
- پیام های انصار المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) (۶)
- پیام های پیش به سوی ظهور (۴۱)
- پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی (۱)
- سوال جوانان غیرمسلمان و پاسخ قرآن (۱۸)
- سوال من و پاسخ او (تدبر در قرآن) (۱۸)
- درک حضور امام زمان (عج) و مقدمه سازی ظهور (۳۲)
- مطالب کلاس های دارالقرآن (۲۰)
- پیام ها و مطالب ماه مبارک رمضان (۱۱)
- معرفت نفس (۲)
- پیام های بعد از اربعین 92 (۱۷)
- پیام های ماه رمضان (۸)
- با دیدی ولایی در قرآن تدبر کنیم (۴)
- قدر شب های قدر را بدانیم (۳)
- تدبر در ادعیه (۲)
- محورهای تبلیغ خصوصا در پیاده روی اربعین (۱۹)
- شبکه جهانی مبلغین اربعین (۱۳)
- سازماندهی برای ظهور (۵)
- شناخت ولایت (۲۸)
- اعتکاف (۴)
آخرين مطالب
-
-
📣 دیگه وقتشه /
يكشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ -
اتحاد راه رسیدن به قله است رأی ریاست جمهوری
شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ -
#یاران_منجی_آماده_میشوند_۳
دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ -
#از_خانه_تا_خدا_۲
دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ -
#از_خانه_تا_خدا_۱
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ -
در جهت پیشبرد اهداف زیر بنایی مهدوی ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ -
#از_خانه_تا_خدا
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ -
#یاران_منجی_آماده_میشوند_۲
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ -
# یاران_منجی_آماده_میشوند_۱
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
بایگانی
- شهریور ۱۴۰۳ (۱)
- مرداد ۱۴۰۳ (۱)
- تیر ۱۴۰۳ (۳)
- خرداد ۱۴۰۳ (۹)
- ارديبهشت ۱۴۰۳ (۷)
- فروردين ۱۴۰۳ (۳۰)
- اسفند ۱۴۰۲ (۹)
- بهمن ۱۴۰۲ (۷)
- آذر ۱۴۰۲ (۴)
- آبان ۱۴۰۲ (۱)
- مهر ۱۴۰۲ (۵)
- شهریور ۱۴۰۲ (۳)
- مرداد ۱۴۰۲ (۱)
- تیر ۱۴۰۲ (۳)
- اسفند ۱۴۰۱ (۱)
- بهمن ۱۴۰۱ (۲)
- آبان ۱۴۰۱ (۵)
- بهمن ۱۴۰۰ (۱۱)
- اسفند ۱۳۹۹ (۹)
- دی ۱۳۹۹ (۲)
- تیر ۱۳۹۹ (۱۰)
- خرداد ۱۳۹۹ (۸)
- ارديبهشت ۱۳۹۹ (۲)
- فروردين ۱۳۹۹ (۲)
- اسفند ۱۳۹۸ (۷)
- بهمن ۱۳۹۸ (۱)
- آبان ۱۳۹۸ (۳)
- مهر ۱۳۹۸ (۱)
- مرداد ۱۳۹۸ (۳)
- تیر ۱۳۹۸ (۲)
- خرداد ۱۳۹۸ (۱۵)
- ارديبهشت ۱۳۹۸ (۱۲)
- اسفند ۱۳۹۷ (۷)
- بهمن ۱۳۹۷ (۳)
- دی ۱۳۹۷ (۶)
- آذر ۱۳۹۷ (۳)
- مهر ۱۳۹۷ (۱)
- تیر ۱۳۹۷ (۲)
- فروردين ۱۳۹۷ (۱)
- اسفند ۱۳۹۶ (۱)
- بهمن ۱۳۹۶ (۲)
- دی ۱۳۹۶ (۱)
- آذر ۱۳۹۶ (۱)
- آبان ۱۳۹۶ (۱۰)
- مهر ۱۳۹۶ (۳)
- شهریور ۱۳۹۶ (۳)
- تیر ۱۳۹۶ (۱)
- خرداد ۱۳۹۶ (۱)
- فروردين ۱۳۹۶ (۵)
- اسفند ۱۳۹۵ (۳)
- بهمن ۱۳۹۵ (۴)
- دی ۱۳۹۵ (۳)
- آذر ۱۳۹۵ (۲)
- آبان ۱۳۹۵ (۲)
- مهر ۱۳۹۵ (۴)
- شهریور ۱۳۹۵ (۳)
- مرداد ۱۳۹۵ (۳)
- تیر ۱۳۹۵ (۶)
- خرداد ۱۳۹۵ (۲)
- ارديبهشت ۱۳۹۵ (۵)
- فروردين ۱۳۹۵ (۲)
- اسفند ۱۳۹۴ (۱)
- بهمن ۱۳۹۴ (۲)
- دی ۱۳۹۴ (۴)
- آذر ۱۳۹۴ (۳)
- آبان ۱۳۹۴ (۸)
- مهر ۱۳۹۴ (۴)
- شهریور ۱۳۹۴ (۲)
- مرداد ۱۳۹۴ (۶)
- تیر ۱۳۹۴ (۷)
- خرداد ۱۳۹۴ (۴)
- ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱)
- فروردين ۱۳۹۴ (۵)
- اسفند ۱۳۹۳ (۵)
- بهمن ۱۳۹۳ (۱۷)
- دی ۱۳۹۳ (۵)
- آذر ۱۳۹۳ (۴)
- آبان ۱۳۹۳ (۵)
- مهر ۱۳۹۳ (۹)
- شهریور ۱۳۹۳ (۲۸)
- مرداد ۱۳۹۳ (۸)
- تیر ۱۳۹۳ (۴)
- خرداد ۱۳۹۳ (۱۷)
- ارديبهشت ۱۳۹۳ (۸)
- فروردين ۱۳۹۳ (۹)
- اسفند ۱۳۹۲ (۶)
- آذر ۱۳۹۲ (۳)
- آبان ۱۳۹۲ (۲)
- ارديبهشت ۱۳۹۰ (۱)