ادامه شرح های "تشکیلات مهدوی"3
بسم الله الرحمن الرحیم
از آنجاییکه در دعای عهد(اشاره به نمودار 2 👆) ما از خداوند میخواهیم که از طرف مردان و زنان مومن صلوات ما را به امامان برساند, کسانیکه کلا در شرق زندگی میکنند یا در غرب, در سطح هموار زندگی میکنند یا در کوه, در خشکی زندگی میکنند یا در دریا, حالا ما میخواهیم بخاطر خدا و امامان میخواهیم با نثار 4 صلوات تمایلات دنیوی و اخروی خودمان را کنار بگذاریم .
📣 4 مرحله علایق و تمایلات مردان و زنان مومن: (که آنان در "تشکیلات مهدوی" بوسیله ابلاغ 4 صلوات بخاطر خدا و امامان(ع) علی الخصوص بخاطر ظهور از آنان علایق خود میگذرند) در صورتیکه همه این مراحل در یک دید کلی امامت و ولایت هستند که ما باید بخاطر خدا از آن هم بگذریم گرچه وقتی که ما از این 4 تمایلات خودمان عبور کنیم آن هم محقق خواهد شد ان شاءالله.
1️⃣ زنه عرش الله(هموزن عرش خدا)
* این مرحله دید و نگرش کسانی ست که تمایلات دنیوی شان در زندگی بسته به👈 "وزن"(نه لزوما وزنه) است و همینطور در ارتباط با تمایلات اخروی شان.
✅ مرحله ای از برقراری یک نوع رابطه مادی با دنیا و در واقع پیدا کردن یک خطای در دید.
تا جاییکه نتیجه اش داشتن تمایلات مخصوص دنیایی میشود مانند محو شدن در مقدار زیادی طلا, نقره , محو شدن در مقدار کمی اتم و غیره. ولو اینکه آن علایق ممکنه در ارتباط با مردم بروز کند بطور مثال: مردم چطور درباره اش فکر میکنند یا سخن میگویند و غیره.
در ضمن آن نگرش و دید خاص به داشتن بعضی تمایلات اخروی هم مانند محو شدن در عرش خداوند, در حالات ملائکه و حتی در اسرار کوچک یا بزرگ خداوند و غیره منجر میشود.
2️⃣ و مداد کلماته(و جوهر و مرکب کلمات خدا)
* این مرحله دید و نگرش کسانی ست که تمایلات دنیوی شان در زندگی بسته به👈 "رنگ ها" است و همینطور در ارتباط با تمایلات اخروی شان.
✅ مرحله ای از برقراری یک نوع رابطه بصری با دنیا و در واقع پیدا کردن یک خطای در دید.
تا جاییکه نتیجه اش داشتن تمایلات مخصوص دنیایی میشود مانند محو شدن در رنگ لباس ها, ماشینها, مبلمان و غیره. ولو اینکه آن علایق ممکنه در ارتباط با مردم بروز کند بطور مثال: چقدر یک بچه ای زیباست و همینطور چه رنگین کمان زیبایی و غیره.
در ضمن آن نگرش و دید خاص به داشتن بعضی تمایلات اخروی هم مانند محو شدن در کلمات خداوند, در کوه ها, رودخانه ها و غیره منجر میشود.
3️⃣ و ما احصاه علمه (و آنچه دانشش احصا کرده)
* این مرحله دید و نگرش کسانی ست که تمایلات دنیوی شان در زندگی بسته به👈 "کمیت ها" ست و همینطور در ارتباط با تمایلات اخروی شان.
✅ مرحله ای از برقراری یک نوع رابطه کمیتی با دنیا و در واقع پیدا کردن یک خطای در دید.
تا جاییکه نتیجه اش داشتن تمایلات مخصوص دنیایی میشود مانند محو شدن در مثلا تعداد مورچه ها در جایی, تعداد ویروس ها, تعداد دانه های مو در سر و غیره. ولو اینکه آن علایق ممکنه در ارتباط با مردم بروز کند بطور مثال: چه تعداد هدیه فلان شخص به او داده یا چند بار دعوتش کرده به خانه اش و با او صحبت کرده و غیره.
در ضمن آن نگرش و دید خاص به داشتن بعضی تمایلات اخروی هم مانند محو شدن در علم خدا مانند در کل منظومه شمسی, در ارتباط با آینده و غیره.
4️⃣ و ما احاط به کتابه (و آنچه کتابش به آن احاطه دارد)
* این مرحله دید و نگرش کسانی ست که تمایلات دنیوی شان در زندگی بسته به👈 "کیفیت ها" ست و همینطور در ارتباط با تمایلات اخروی شان.
✅ مرحله ای از برقراری یک نوع رابطه کیفیتی با دنیا و در واقع پیدا کردن یک خطای در دید.
تا جاییکه نتیجه اش داشتن تمایلات مخصوص دنیایی میشود مانند محو شدن در مثلا عمق زمین, مزه غذاها و غیره. ولو اینکه آن علایق ممکنه در ارتباط با مردم بروز کند بطور مثال: چطور مردم با او مواجه میشوند, چه پست دولتی را فلان شخص به او میدهد, چطور افراد به او احترام میگذارند و غیره.
در ضمن آن نگرش و دید خاص به داشتن بعضی تمایلات اخروی هم مانند محو شدن در کتاب خدا, در تدبر در بطن قرآن, در توانایی های ملائکه, در عاقبت و غیره.
📣 همه این توضیحات 👆معارفی از نمودار 2 بود اما ما بزودی با استفاده از همین نمودار 2 "تشکیلات مهدوی" در دعای عهد بطور سمبلیک, جهادی و عملیاتی هم قدم برمیداریم لتعجیل الفرج ان شاءالله🤲
#تشکیلات_مهدوی
کسی که روح خود را پاک نمی کند ، از خرد و خرد بهره نمی برد(غرر الحکم).
حضرت علی (علیهالسلام) فرمود: «کمْ مِنْ عَقْلٍ أسِیرٍ تَحْتَ هَوَى أمِیرٍ, (نهج البلاغه, حکمت 211)چه بسیار عقل هایی که اسیر هوای غالب شان هستند». یعنی شخص هر چه فکرش مبتنی بر هوی و هوس باشد، بر همان اساس تصمیم میگیرد و نقشه میریزد و همه چیز بر ضد خودش تمام میشود.
بنابر این ما باید روح خودمان را از تمایلات دنیوی و اخروی پاک کنیم تا بتوانیم از حکمت و عقل خودمان بهره ببریم. در غیر اینصورت هر چیزی ممکنه به ما و استعدادمان لطمه بزند.
☘️☘️☘️
اجازه بدین حالا از هر 4 تمایلات دنیوی و اخروی خودمان بگذریم تا بتوانیم عقل خود را از تباهی نجات بدهیم و از آن منفعت ببریم👇
1- در روابط مادی👈 وزن ها
2- در روابط بصری👈 رنگ ها
3- در روابط کمیتی👈 کمیت ها
4- در روابط کیفیتی👈 کیفیت ها
☘️☘️☘️
✅گذشتن و نجات از این روابط و هواهای نفسانی(باطل) موقعی اتفاق می افتد که ما حضور امام زمان(عج) را درک کنیم و یک رابطه قلبی با ایشان برقرار کنیم(حق). چرا که وقتی حق بیاد باطل میرود👇
وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا ﴿سورة الإسراء: ٨١﴾
و بگو: «حق آمد و باطل نابود شد. آرى، باطل همواره نابودشدنى است.»
📣 ما میتوانیم بوسیله وارد شدن در "تشکیلات مهدوی" که در دعای عهد به آن اشاره شده بخوبی به این توفیق برسیم ...
درباره سايت
طبقه بندی موضوعی
- پیام های انصار المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) (۶)
- پیام های پیش به سوی ظهور (۴۱)
- پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی (۱)
- سوال جوانان غیرمسلمان و پاسخ قرآن (۱۸)
- سوال من و پاسخ او (تدبر در قرآن) (۱۸)
- درک حضور امام زمان (عج) و مقدمه سازی ظهور (۳۲)
- مطالب کلاس های دارالقرآن (۲۰)
- پیام ها و مطالب ماه مبارک رمضان (۱۱)
- معرفت نفس (۲)
- پیام های بعد از اربعین 92 (۱۷)
- پیام های ماه رمضان (۸)
- با دیدی ولایی در قرآن تدبر کنیم (۴)
- قدر شب های قدر را بدانیم (۳)
- تدبر در ادعیه (۲)
- محورهای تبلیغ خصوصا در پیاده روی اربعین (۱۹)
- شبکه جهانی مبلغین اربعین (۱۳)
- سازماندهی برای ظهور (۵)
- شناخت ولایت (۲۸)
- اعتکاف (۴)
آخرين مطالب
-
-
📣 دیگه وقتشه /
يكشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ -
اتحاد راه رسیدن به قله است رأی ریاست جمهوری
شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ -
#یاران_منجی_آماده_میشوند_۳
دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ -
#از_خانه_تا_خدا_۲
دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ -
#از_خانه_تا_خدا_۱
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ -
در جهت پیشبرد اهداف زیر بنایی مهدوی ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ -
#از_خانه_تا_خدا
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ -
#یاران_منجی_آماده_میشوند_۲
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ -
# یاران_منجی_آماده_میشوند_۱
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
بایگانی
- شهریور ۱۴۰۳ (۱)
- مرداد ۱۴۰۳ (۱)
- تیر ۱۴۰۳ (۳)
- خرداد ۱۴۰۳ (۹)
- ارديبهشت ۱۴۰۳ (۷)
- فروردين ۱۴۰۳ (۳۰)
- اسفند ۱۴۰۲ (۹)
- بهمن ۱۴۰۲ (۷)
- آذر ۱۴۰۲ (۴)
- آبان ۱۴۰۲ (۱)
- مهر ۱۴۰۲ (۵)
- شهریور ۱۴۰۲ (۳)
- مرداد ۱۴۰۲ (۱)
- تیر ۱۴۰۲ (۳)
- اسفند ۱۴۰۱ (۱)
- بهمن ۱۴۰۱ (۲)
- آبان ۱۴۰۱ (۵)
- بهمن ۱۴۰۰ (۱۱)
- اسفند ۱۳۹۹ (۹)
- دی ۱۳۹۹ (۲)
- تیر ۱۳۹۹ (۱۰)
- خرداد ۱۳۹۹ (۸)
- ارديبهشت ۱۳۹۹ (۲)
- فروردين ۱۳۹۹ (۲)
- اسفند ۱۳۹۸ (۷)
- بهمن ۱۳۹۸ (۱)
- آبان ۱۳۹۸ (۳)
- مهر ۱۳۹۸ (۱)
- مرداد ۱۳۹۸ (۳)
- تیر ۱۳۹۸ (۲)
- خرداد ۱۳۹۸ (۱۵)
- ارديبهشت ۱۳۹۸ (۱۲)
- اسفند ۱۳۹۷ (۷)
- بهمن ۱۳۹۷ (۳)
- دی ۱۳۹۷ (۶)
- آذر ۱۳۹۷ (۳)
- مهر ۱۳۹۷ (۱)
- تیر ۱۳۹۷ (۲)
- فروردين ۱۳۹۷ (۱)
- اسفند ۱۳۹۶ (۱)
- بهمن ۱۳۹۶ (۲)
- دی ۱۳۹۶ (۱)
- آذر ۱۳۹۶ (۱)
- آبان ۱۳۹۶ (۱۰)
- مهر ۱۳۹۶ (۳)
- شهریور ۱۳۹۶ (۳)
- تیر ۱۳۹۶ (۱)
- خرداد ۱۳۹۶ (۱)
- فروردين ۱۳۹۶ (۵)
- اسفند ۱۳۹۵ (۳)
- بهمن ۱۳۹۵ (۴)
- دی ۱۳۹۵ (۳)
- آذر ۱۳۹۵ (۲)
- آبان ۱۳۹۵ (۲)
- مهر ۱۳۹۵ (۴)
- شهریور ۱۳۹۵ (۳)
- مرداد ۱۳۹۵ (۳)
- تیر ۱۳۹۵ (۶)
- خرداد ۱۳۹۵ (۲)
- ارديبهشت ۱۳۹۵ (۵)
- فروردين ۱۳۹۵ (۲)
- اسفند ۱۳۹۴ (۱)
- بهمن ۱۳۹۴ (۲)
- دی ۱۳۹۴ (۴)
- آذر ۱۳۹۴ (۳)
- آبان ۱۳۹۴ (۸)
- مهر ۱۳۹۴ (۴)
- شهریور ۱۳۹۴ (۲)
- مرداد ۱۳۹۴ (۶)
- تیر ۱۳۹۴ (۷)
- خرداد ۱۳۹۴ (۴)
- ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱)
- فروردين ۱۳۹۴ (۵)
- اسفند ۱۳۹۳ (۵)
- بهمن ۱۳۹۳ (۱۷)
- دی ۱۳۹۳ (۵)
- آذر ۱۳۹۳ (۴)
- آبان ۱۳۹۳ (۵)
- مهر ۱۳۹۳ (۹)
- شهریور ۱۳۹۳ (۲۸)
- مرداد ۱۳۹۳ (۸)
- تیر ۱۳۹۳ (۴)
- خرداد ۱۳۹۳ (۱۷)
- ارديبهشت ۱۳۹۳ (۸)
- فروردين ۱۳۹۳ (۹)
- اسفند ۱۳۹۲ (۶)
- آذر ۱۳۹۲ (۳)
- آبان ۱۳۹۲ (۲)
- ارديبهشت ۱۳۹۰ (۱)
نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است