پنجشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۳، ۰۷:۲۲ ب.ظ

اعتکاف_1

  ❤️ بسم الله الرحمن الرحیم   

سلام

✅ماه رجب ماه خداست . خدا منتظر است که ما خودش را از خودش درخواست کنیم.

🌹وإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ ۖ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْیَسْتَجِیبُوا لِی وَلْیُؤْمِنُوا بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ(بقره: 186﴾ چون بندگانم از تو دربارۀ من بپرسند، [بگو یقیناً من نزدیکم! دعای دعاکننده را وقتی مرا بخواند اجابت می کنم؛ پس باید [برای تأمین خیر دنیا و آخرتشان، خواسته های] مرا [عملاً] اجابت کنند، و به من ایمان بیاورند تا [به رشد و صواب] راه یابند «186»

اعتکاف به معنای انتظار چیزی کشیدن است. (توقف در مسجد نیز بدین منظور است)

گمشده همه انسانها خداست . برای رسیدن به خدا همگی باید در انتظار منجی عالم مهدی فاطمه(عج) باشند.

انتظار حقیقی برای ایشان موجب پاکی و تطهیر قلب منتظرانش میشود و بدانوسیله میتواند به قرب خدا پی برده و به درک قرب او برسد(وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ -چون بندگانم از تو دربارۀ من بپرسند، [بگو یقیناً من نزدیکم!)

چونان امشبی خانه خدا شکافته شد و اول امام معصوم عالم, امیر المومنین(ع) در خانه خدا وارد شد . امشب نیز قلب منتظران حقیقی مهدی فاطمه(عج) بنوعی شکافته میشود و عشق و بی قراری حقیقی ایشان نیز وارد خانه دل شان میشود.

✅نکته: ما هم باید تا میتوانیم در این ماه رجب بخصوص در این سه روز اعتکاف(چه در مسجد و چه در خانه) تا میتوانیم از ته دل استغفار کنیم و پاک بشویم تا خانه دل ما نیز مهیای قدم مهدی فاطمه(عج) بشود ان شاءالله. ( أَنْ طَهِّرَا بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَالْعَاکِفِینَ وَالرُّکَّعِ السُّجُودِ —خانه ام را برای طواف کنندگان و معتکفان و اهل رکوع و سجده گزاران [از هر آلودگی ظاهری و باطنی] پاکیزه بدارید!")

(ادامه دارد)

imammouod.blog.ir

telegram.me/AheadToTheArrival

arbaeenmobaleghin1@

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">