شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۳:۲۷ ق.ظ

خالص برای امام زمان (عج) - اوج بهره مندی ما از خورشید پشت ابر

درک حضور امام زمان (عج) و مقدمه سازی ظهور


در دعای نیمه شعبان به این نکات اشاره شده است : اللَّهُمَّ بِحَقِّ لَیْلَتِنَا [هَذِهِ‏] وَ مَوْلُودِهَا وَ حُجَّتِکَ وَ مَوْعُودِهَا به حق این شب ومولود متولد شده در این شب قسم می دهیم  تو را به حجتت  سَیِّدِی إِلَیْکَ یَلْجَأُ الْهَارِبُ  من به سوی تو فرار کرده ام دیگر درمانده شده ام از همه جا فرار کرده ام و آمده ام به درگاه تو و سر به آستان تو گذاشته ام وَ مِنْکَ یَلْتَمِسُ الطَّالِبُ و باید طلب کننده التماس کند ، درخواست کند وَ عَلَى کَرَمِکَ یُعَوِّلُ الْمُسْتَقِیلُ التَّائِبُ أَدَّبْتَ عِبَادَکَ بِالتَّکَرُّمِ و بر کرم تو تکیه کند عذر خواه تکیه کننده :
_ باید معذرت خواهی کنیم. عذر خواهی از گذشته ، خطاها ، گناهانی که نمی دانیم و حتی بخاطر نمی آوریم
_ تلاش در جهت اصلاح  - باید برگردیم و اصلاح کنیم
_ باید به کرمش تکیه داشته باشیم - تکیه بر کرم خدا نه بر خودم و کارهای خودم
این نکات خیلی مهم است
روسیاهیم در پیشگاه خدا همین است که دست خالی مانده ایم با توجه به این همه روسیاهی باید به کرم خدا توجه و امید داشته باشیم ما اصلاً کرم خدا را قبول نداریم ! گر گدا کاهل بود تقصیر صاحب خانه چیست ؟
امام سجاد فرموده اند : بهترین مردم هر زمان آن مردم زمان غیبت امام زمان (عج) هستند آنانکه با وجود اینکه ایشان غایب هستند آنچنان خدا عقل و فهمی به آنها عنایت کرده که ایشان غیبت را مثل ظهور می بینند.
آقا امام زمان (عج) فرموده اند : بهره مندی از من در زمان غیبت مانند بهره مندی از خورشید پشت ابر است .
نحوه ی بهره مندی از خورشید پشت ابر چگونه است ؟

1_ ما خورشید پشت ابر را نمی بینیم اما حضورش را باور داریم .(درک حضور )
2_ ما خورشید پشت ابر را نمی بینیم اما نورش را از پس ابر می بینیم ، ظهورش را باور داریم .( درک حضور )
3_ ما خورشید پشت ابر را نمی بینیم اما همه چیز را با نور او می بینیم .
4_ ما خورشید پشت ابر را نمی بینیم اما از انرژی او استفاده می کنیم .
5_ ما خورشید پشت ابر را نمی بینیم اما با طلوعش به کارهای روزانه مان به خوبی می رسیم .
6_ ما خورشید پشت ابر را نمی بینیم اما با وجود اینکه از آن بابت دلگیریم اما منتظر برآمدنش هستیم .

حالا تطبیق دهیم :
1 _ ما او را نمی بینیم اما حضورش را باور داریم . باید باور داشته باشیم
2 _ مهدی صاحب الزمان (عج) را نمی بینیم اما نورش را از پس ابر غیبت می بینیم.
آیا واقعاً می بینیم ؟ مثلاً فکر می کنیم مددهایی که به ما می رسد دیدن نور آقاست ؟ نخیر ! این نیست ! اصلاً و ابداً ، اَللّهُمَّ اَخْرِجْنى مِنْ ظُلُماتِ الْوَهْمِ وَ اَکْرِمْنى بِنُورِ الْفَهْمِ ، خدایا مرا از تاریکی های اوهام بیرون بیاور أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ رَبِّی وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ
چرا نمی فهمم ؟
خیلی این شبها باید گریه کنیم. در روز هر وقت تنها شدیم ! اگر نمی شود بلند در دل فریاد بزنیم خدایا چکار کردم ؟ خدایا زمینگیر شدم ! خدا ! از رگ گردن به من نزدیک تری نشناختمت ، نفهمیدمت !
ما هنوز حضور امام زمان (عج) را باور نکرده ایم ! ما هنوز در پله ی اول گیر کرده ایم ! مگر می شود کسی حضور آقا (عج) را باور کرده باشد و لی ظهورش را باور نکرده باشد !
آقا (عج) الان ظهور دارند ! بعد قیام می کنند وبعد دولتشان تشکیل می شود.
آن که می گویند برای تعجیل در ظهور آقا (عج) صلوات بفرستید برای چیست ؟ در ادعیه نوشته شده منظور أَیَّامَهُ است . ایام آقا (عج) کی می رسد ؟ روزگار آقا (عج) کی می رسد ؟ حکومت  آقا (عج) کی می رسد ؟ وَ ظُهُورَهُ که همه ی عالم او را ببینند وَ قِیَامَهُ و دَوْلَتِهِ ، اینها قرار است بیاید ، خودش که هست ! ببینید ؛ خورشید هست . ببینید همه جا روشن است اما ما باور نداریم
بخاطر این است که حرکتی نداریم ، کاری انجام نمی دهیم ، خورشید پشت ابر است خودش را نمی بینیم اما نورش را که می بینیم پس به کارهایی که در ظهور انجام خواهیم داد و نحوه انجام آن الان برسیم .
امام زمان (عج) پشت پرده ی غیبت هستند اما نورش عالم را روشن کرده ! اگر تو به این باور حضور رسیدی به باور ظهور می رسی ، ظهورش را می بینی ! ما هنوز حضورش را باور نداریم که ظهورش را نمی بینیم .
حضورش یعنی چه ؟ یعنی در بین ما هست اما دیده نمی شود ، در کوچه و بازار ما هست در مجالس شرکت می کند . باورش کن ، دشمنان باورش کرده اند در سامرا در کنار سرداب منتظر آمدنش هستند تاشهیدش کنند ! مانند آن زمان که می خواستند موسی (ع)به دنیا نیاید ، هر نوزاد پسری را می کشتند . دشمنان باور کرده اند اما متاسفانه ما باور نکره ایم ! هست در بین ما هست باورش کنیم بخاطر همین است که وقتی ظهور می کنند همه می گویند این آقا را ما دیده بودیم!!! کسی به درک ظهور می رسد که به درک حضور رسیده باشد . فراموش نکنید !
درک یعنی چه ؟ یعنی رسیدن ، من برسم به آنجایی که بگویم این مطلب صحت دارد . اینکه می گویند درک کردی یعنی رسیدی ! به آن برسیم به آنجایی که باور کنیم امام زمان (عج) حضور دارند .
3 _ هر چیزی را با نور او می شود دید . چون امام زمان (عج) هست می شود قرآن را دید و فهمید . می شود حقایق را دید و فهمید . با نور وجودش چون ظهور کرده ، می شود همه چیز را دید و فهمید . مهدی (عج) هست ! می دانید امام سجاد (ع) چکار کرد ؟ ظهر عاشورا وقتی سر ابا عبدالله (ع)را از تن جدا کردند زمین لرزید ، آسمان تیره شد ، امام سجاد (ع) از بستر بیماری نیم خیز بلند شد دستش را روی زمین گذاشت و گفت : ای زمین بایست امام بعد از حسین (ع) منم با وجود من همه چیز ثبات می گیرد ! ای آسمان روشن شو امام بعد از حسین (ع) منم ! آسمان و زمین باور کردند و قرار پیدا کردند ! اما من و تو هنوز نفهمیدیم که امام بعد از امام حسن عسگری (ع) مهدی صاحب الزمان (عج) است و حضور دارد اگر باور میکردیم قرار میگرفتیم و به بهترین شکل زندگی میکردیم.
درست است که خورشید پشت ابر است اما نورش را که می بینیم !  نه نمی بینیم چون خودش را (حضورش را) باور نداریم . با نور امام زمان (عج) هم می شود به همه چیز رسید.
عموما  فکر می کنند یا باید عقل خودشان را بکار بیاندازند یا بی خیال شوند!
امیر المومنین (ع) در نهج البلاغه فرموده اند: با توجه به خدا چراغ های عقل روشن می شود .
با توجه به امام زمان (عج) که وسیله ای به سوی خداست هم چراغ های عقل روشن می شود به شرط اینکه انسان او را باور داشته باشد ، حضورش را باور داشته باشد ، تا بتواند از او استفاده کند . چقدر مطالب هست که ما هنوز نفهمیدیم . ضجه و زاری کنیم بخاطر گناهانی که کردیم ! بخاطر آن  حق الناس و حق الله که گردنمان هست
باید استغفار کنیم ، خالصانه ، برای یکدیگر دعا کنیم .
4 _ همه چیز از انرژی وجود امام زمان (عج) است ایشان حیات می دهند ، علم می دهند ، حکمت می دهند ، معرفت می دهند ، سلامتی می دهند ، رزق و روزی می دهند ، . . . همه چی . . . پس استفاده کنیم ! حتماً باید صبر کنیم تا ظهورشان جهانی بشود؟ نه ، همین الان استفاده کنیم وقتی بیایند قیام می کنند, دولت برپا می کنند ، انرژی الان است !
5 _ همین الان به کارهایمان بخوبی برسیم انگار که ایشان قیام کرده اند ، اگر آقا (عج) ظهور شان جهانی شده باشد من اینگونه با دیگران رفتار می کنم ؟ خیر ! پس همین الان دیگر اینگونه رفتار نکنم !
اگر آقا (عج) ظهور کرده باشند وضعیت حجاب اینگونه است ؟ خوب همین الان اصلاح کنیم همین الان آنگونه که باید امر بمعروف نهی از منکر کنیم ! هر کار قرار است آنموقع انجام شود همین الان انجام دهیم ، اسراف ها در زندگی ، طرز برخورد و رفتار ، . . . آنچنان زندگی کنیم گویی خورشید وجودشان در همه عالم طلوع کرده ! به خوبی و در شان ایشان زندگی کنیم .
6 _ با وجود اینکه امام زمان (عج) پشت پرده ی غیبت است و از این بابت دلگیریم ولی باید منتظر برآمدنش باشیم . دعا کنیم از پشت ابر بیرون بیاید .
منتظر یعنی کسی که تمام این نکات را باور دارد و بیشتر از آن را باور داشته  و به آن عمل میکند.
حدیثی از پیامبر (ص) :عالم هیچگاه از زمان خلقت آدم (ع) از حجت خالی نشد . ظاهر مشهود یا غایب مستور و تا زمانی که قیامت برپا شود از عالم ازحجت خالی نمی شود ، اگر غیر از این باشد خدا پرستیده نمی شود . یکی از اصحاب پرسید که چگونه مردم از حجتی که غائب مستور است استفاده می کنند  ؟ فرمودند : استفاده می کنند از او آنچنان که استفاده می شود از خورشید پشت ابر .
حجت هست تا عبادت تعطیل نشود . به منکر علی (ع) بگوئید نماز خود قضا کند .
ما امام زمان (عج) را باور نداریم ، روزی چند بار احوال آقا (عج) را می پرسیم ؟ روزی چند بار برایش دعا می کنیم ؟ روزی چند بار برایش گریه می کنیم ؟ در فراقش ! ما باورش نداریم .
دعای شب نیمه شعبان این 6 مورد را توضیح داده :
نُورُکَ الْمُتَأَلِّقُ ؛ نور درخشان تو ای آقا (عج) وَ ضِیَاؤُکَ الْمُشْرِقُ ؛ روشنی فروزانت وَ الْعَلَمُ النُّورُ فِی طَخْیَاءِ الدَّیْجُورِ و آن نشانه ی نورانی در شب تاریک ظلمانی
تاریک است اما یک نشانه هست از جایی نور می آید جالب است از جایی نور می آید که با این نور همه جا روشن شده است ، چرا نورش را نمی بینیم ؟
چه شده که ما این نور را نمی بینیم ؟ اگر کسی چشمانش نمی بیند به پزشک مراجعه می کند ، چرا هیچ کس بدنبال معالجه نیست ؟ چرا نمی پرسیم این چیست که من نمی بینم ؟ نور وجود آقا (عج) ست ، ظهور است ، درک ظهور آنچنان نورانی است یعنی نشاءت گرفته از آنچنان فهم و شعور است که ما را جزو بهترین مردم اهل زمانه می کند .
این چه درک و شعوری است ؟ وقتی فهمیدیم مشکلی داریم بدنبال برطرف کردن آن باشیم .
دوست آن است که عیب دوستش را بگوید ، هیچکس بهتر از همسر انسان را نمیشناسد ,کمی کنار همسرت بنشین که ...گاهی ایراد تو را میگوید ! کمی فکر کن چه می گوید ؟ درد کجاست ؟ مشکل چیست ؟ حالا لحن او شاید بد است ! اما لزوماً مطلبش اشتباه نیست ! هنرمند باش مو را از ماست بیرون بکش . و با مدد جستن از خدا و توسل به معصومین (ع) در صدد اصلاح بر آی.
الْغَائِبُ الْمَسْتُورُ ؛ آن غائب در پرده وَ نُورُهُ الَّذِی لا یَخْبُو ؛ نور او هرگز خاموش نمی شود ( مربوط به قسمت ظهور و حضور )
حالا این قسمت مربوط به انرژی است وَ ذُو الْحِلْمِ الَّذِی لا یَصْبُو مَدَارُ الدَّهْرِ وَ نَوَامِیسُ الْعَصْرِ وَ وُلاةُ الْأَمْرِ وَ الْمُنَزَّلُ عَلَیْهِمْ مَا یَتَنَزَّلُ [یَنْزِلُ‏] فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ وَ أَصْحَابُ الْحَشْرِ وَ النَّشْرِ ؛ و با بردبارى است که‏ کارى بى‏منطق انجام ندهند ، مدار روزگار است . [پدرانش] نوامیس عصر ، و متولّیان حکومت حق‏اند ، نازل شده بر آنان آنچه در شب قدر نازل مى‏شود اصحاب حشر و نشرند .
چه چیزی را با نورشان ببینیم ؟ تَرَاجِمَةُ وَحْیِهِ ؛ اینها مفسران وحی خدایند وَ وُلاةُ أَمْرِهِ ؛ اینها والیان امر و نهی خدا هستند .
آقا (عج) چکار باید بکنم ؟ چکار نباید بکنم ؟ من می خواهم طبق قرآن عمل کنم مهدی جان مقیاس تویی !
کارها چیست ؟ کارهای خودم نباید باشد اللَّهُمَّ اجْعَلْنَا مِنْ أَنْصَارِهِ .
این اصحاب الجنة و اصحاب النار برای چه گفته می شود ؟ اصحاب برای اینکه آنها ( اصحاب نار ) کمک می کنند به آتش ، برای آتش چونان هیزم هستند ، یعنی وقتی آنها جهنمی می شوند انگار مشتی هیزم اضافه شده است اینها آتش جهنم را باوجود شانشعله ور می کنند .
اصحاب بهشت چه کسانی هستند ؟ اینها وقتی وارد بهشت می شوند انگار بهشت قشنگ تر می شود ، نورانی تر می شود ، خوب تر می شود .
اصحاب مهدی (عج) ,انصار المهدی (عج) همان اصحاب الجنه هستند اینها کسانی هستندکه با وجودشان مهدی (عج) امر ظهورش زودتر محقق میشود قشنگ تر می شود نه اینکه باعث شوند که دیگران بگویند : شما هم با این دینتان ! بلد نیست حرف بزند ! بلد نیست زندگی کند ! بلد نیست همسرداری کند ! بلد نیست به بچه هایش برسد
بیشتر آبروی اسلام و امام زمان (عج) را نبریم
وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ ؛ دفاع کننده ی از آقا (عج) باید باشیم وَ الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ ؛ شمایی که خیلی پیشرفت کرده اید ! برای انجام هرکار ی باید یک ارتباط روحی با آقا (عج) برقرار کنی ؟ خدا را می بینی ؟ کمی هم فوق برنامه کار کن یعنی بعضی وقتها هم بگو آقا (عج) شما کاری ندارید تا من برای شما انجام بدهم ؟ آقا (عج) کاری اگر هست بفرمایید ! می خواهم کاری برای شما انجام دهم ! من می خواهم اوامر او را انجام دهم وَ الْمُمْتَثِلِینَ لِأَوَامِرِهِ ؛ امتثال کنم به امر او وَ السَّابِقِینَ إِلَى إِرَادَتِهِ ؛ آقا شما چه اراده کرده اید ؟ اراده ی شما چیست ؟ اگر اراده ی شماست که من ... بسم ا... ، نمی خواهم دیگر به دل کار کنم ! یک عمر است به اراده ی شیطان کارکردم حالا می خواهم وَ السَّابِقِینَ إِلَى إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْهِ ؛ در پیشگاه تو ،حتی جانم را تقدیم کنم .... ! خودت را تنهایی نگویی ! فکر نکنی خیلی زحمت کشیده ای ! بگو خدایا بچه هایم مال تو ، امام زمان (عج) بچه هایم مال تو ، پدر و مادر ، بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی . . .  اگر مثلاً بچه ات را برد جایی مشغول بکار کرد نگویی آقا (عج) این کار کلاس نداره ! اگه همچین ازدواجی بکند باعث ... می شود و غیره. تو دیگر نباید حرف بزنی تو فقط باید نیتت را خالص کنی بگو خدا همه چی مال تو ، ای امام زمان (عج) همه چی مال تو ، دار و ندارم مال تو
قَائِمِهِمْ الْمَسْتُورِ عَنْ عَوَالِمِهِمْ ؛ ایشان پنهان شده است از عوالم شما . از این عالم خودت بیرون بیا حضور و ظهورش را می بینی .
این چه عالمیست که من دارم ؟ هر کسی یک عالمی برای خودش دارد ! صبح تا شب یک عالمی برای خودم درست کرده ام یا برایش غصه می خورم یا دل می سوزانم یا به آن دل می بندم! از این عالم بیا بیرون می بینی او را ! از عالم شما مستور است .
ما چگونه باید باشیم وَ اجْعَلْنَا مِنْ أَنْصَارِهِ ؛ خدایا ما را قرار بده ، همین الان دعا کنید:
 در درجه ی اول:
اللَّهُمَّ عَجِّلْ لوَلِیِّکَ الفَرَجَ .
وَ اجْعَلْنَا مِنْ أَنْصَارِهِ ؛ مرا قرار بده از یارانش ، انصارش که نصرت کنم ، یاری کنم
 وَ اکْتُبْنَا فِی أَعْوَانِهِ ؛ و ثبت کن نام ما را بین آنهایی که یاریش کردند
وَ خُلَصَائِهِ ؛ و کسانی که خودشان را برای آقا (عج) در طبق اخلاص گذاشتند دیگر نمی گوید شکمم ! نمی گوید نفسم ! نمی گوید مادرم ! نمی گوید آبروم !
فقط می گوید معیار من مهدی صاحب الزمان (عج) است . من برای تو همه وجودم را خالص کردم .
دیگر نمیگویم از این خوشم میاید یا نمی آید  ، بحث خوش آمدن تو نیست ، اگر تو خود را برای خدا خالص کرده ای باید آنگونه باشی که او میپسندد.
آیا خودمان را برای امام زمان (عج) خالص کرده ایم ؟ خالص خالص
اگر خضر زمانه کشتی را سوراخ کرد ! نباید کارش را زیر سوال ببری برای چه سوراخ کردی ؟ شاید بخواهد اینکار را بکند ! آقا (عج) اگر می خواهی دار و ندارم برای تو ، خالص کن ( به فدای تو ) چرا همه اش سنگ خودت را به سینه می زنی ؟ خُلَصَائِهِ ، خود را خالص کن ، چرا اینقدر دق دنیا را می خوری ؟ برای آقا (عج) خود را خالص کن ! اگر تو می خواهی به نون شب محتاج باشم تحملش را هم بده ، هیچ اشکالی ندارد ! اگر نه ، می خواهی قرض هایم را بدهم ، گرفتاری هایم رفع و رجوع شود ، هر چه تو می خواهی ! این دعاها به درد خودمان می خورد ! از صبح تا شب می گوئیم خدایا قرض هایمان ادا شود ،مریض ها شفا پیدا کنند ، بچه هایم خوشبخت بشوند ، همه اش حرف خودمان است !
برایش شریک قرار داده ایم . خودمان را خالص کنیم .
بگو آقا (عج) اگر سلامتی من,اموال من, علم من و.... برای امر ظهور شما مفید است بدهید اگر نه ، ندهید ! چه برای امرشما خوب است ؟ می خواهم همه چیز برای شما خالص باشد !
بچه هایم اینگونه خوششان نمی آید این یعنی خُلَصَائِهِ یا خالص برای بچه ها ! میگوییم حوصله داری حالا ما این یک بچه را بزرگ کنیم !
ای وای از این قوم از دست رفته ، خدایا همه ی ما را ببخش !
بجای اینکه بگوئیم آقا (عج) تو چه می خواهی ؟ یک بچه ی دیگر بیاورم ؟ بله ! از خدا بخواه ، نیاورم ؟ تو چه می خواهی ؟ حالا زود است ازدواج کنم تازه
30 سالمم.مرتب از خودت و خواسته هایت و دریافت هایت میگویی و طبق آن برنامه ریزی میکنی بیا و از این ببعد آقا امام زمان (عج) و خواسته های او را که رضای خداست راملاک در زندگی و برنامه هایمان قرار دهیم (خالص برای او)
خُلَصَائِهِ ، اگر توانستی این کار را بکنی همین الان در رکابش
قرار میگیری ،
وَ أَحْیِنَا فِی دَوْلَتِهِ نَاعِمِینَ ؛ و خدایا ما را در دولت او شادمان قرار بده ، اگر حرف گوش کنیم آن موقع شادیم ولی الان باید کارهایی انجام دهیم وَ بِصُحْبَتِهِ غَانِمِینَ ؛ و خدایا ما را به همنشینی او بهره مند گردان ، یعنی همنشین آقا (عج) باشیم ! باورتان می شود ؟ کنار آقا (عج) بشینی و از همنشینی با او بهره مند شوی ! وَ بِحَقِّهِ قَائِمِینَ ؛ آقا (عج) من نمی خواهم آن موقع بنشینم و چرت بزنم پس الان هم ننشین و چرت نزنیم! می خواهم آن موقع به حق تو قیام کنم یعنی از فعالان در گاهت باشم پس همین الان از فعالان درگاهش باشیم مخصوصا در راستای اقتصاد و فرهنگ جامعه و خانواده خود (بفرموده رهبر معظم  آیه الله خامنه ای - نایب امام زمان عج-) کار جهادی بکنیم.
دقت کنید به این فراز وَ مِنَ السُّوءِ سَالِمِینَ ؛ و آقا (عج) می خواهم از هر بدی سالم باشم ، بری باشم ، برکنار باشم .
پس شروع کن از همین الان ، خدایا کاری کن متوجه بشوم ، بفهمم ، معرفت پیدا کنم ، برسم . خوب پله به پله ، مثال : بچه ی کوچکی که غذا نمی خورد حواسش را به جایی پرت می کنند و به او قاشق قاشق غذا می دهند .
آقا جان هر طور که می شود به ما بفهمان ! بگذار بچشیم و بفهمیم ! تا بتوانیم به درگاهت خدمت گزاری کنیم ! خدا لعنت کند شیطان را که ما را از همه ی توفیقات دور کرده .
بهترین و لذیذترین غذا را به کسی بدهی که قبلاً غذا خورده و سیر است نمی تواند بخورد ! ما هم آنقدر هر چیزی خورده ایم که پر شده ایم چیزهایی که نباید می خوردیم پس بگوییم از ته دل
الهی العَفَو ، أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ رَبِّی وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ خیلی ناخالصی داریم
حالا چگونه می خواهیم خودمان را خالص کنیم ؟ الهی العَفَو
جمع بندی:
1 _ خورشید هست اما جلویش ابر غیبت است ، باورش کنیم
2 _ حالا باورش کردیم پس نورش را ببین که عالم را منور کرده ، او
که فقط یک خورشید نیست تا عالم را نورانی کند ! او نوریست خداوند بوسیله او عالم را ایجاد کرده به برکت وجود او، هست و نیست عالم از حضور اوست اگر او نبود , عالمی نبود ! چطور تو ، این عالم را می بینی ! و نمی بینی منشاء و دلیل خلقت این عالم چیست ؟
این درک ظهور است که لازمه اش درک حضور است یادمان نرود ، هست اما از پس پرده ی غیبت
3 _ نورش را از پس پرده می بینیم ، بینیم نورش را ! از نور اوست هرچه در این عالم است ! نور او را می بینیم ؟ همه چیز را می بینیم پس نورش را هم ببینم هر چیزی را که نمی بینم و دوست داریم ببینم با نورش ببین ! هر چیز را که الان نمی بینیم ، با نور آقا (عج) می شود دید ! چه کنم ها ؟ چکار کنم ها ؟ جواب سوالاتمان را.
4 _ هرچیزی از انرژی اش استفاده کند حیات می گیرد ، علم می گیرد ، معرفت میگیرد ، آمرزش گناهان ، تقدیرات شب قدر خلاصه بهترینها را ...... از او میگیرد
5 _ با طلوعش به خوبی به کارهای روزانه مان برسیم همانطور که زمان ظهور می خواهیم برسیم . هر کدام را چک کنی خودت می فهمی که چقدر تغییر می کنی ، حتی در راه رفتن ، حتی در نشست وبرخواست ، آقا (عج) ظهور دارد, اینجوری راه نرو ، اینجوری نشین ، اینجوری حرف نزن ، اینجوری نخور ، . . . اگر آدم باور کند ظهور آقا (عج) را آنچنان زندگی می کند که انگار ظهور واقع شده
6 _ هم خودمان را آماده می کنیم ، هم دعا می کنیم . طوری دعا کنیم که انگار الان نور هست و فقط قرار است من دعا کنم تا ببرکت آن دست مرا هم بگیرد. برای اینکه خدا میخواهد ببینید که چه کسی دستش را بالا آورده و از ته دل برای او خودش را خالص کرده ، نور باید باشد تا در عالم ثبت شود ، مهم این است که آخر قصه مثل زلیخا شویم یعنی بسبب خلوص برای مهدی صاحب الزمان (عج)  به خدا مقرب شویم انشاءالله .
از همین الان نیت ها را خالص کنیم : برای هرچه تا به حال برای خودم می خواستم ومنفعت آنرا شیطان می برده الهی العَفَو ، أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ رَبِّی وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ
خدایا ! توفیق جبران به همه مان عنایت بفرما
خدایا خودم را از غیر تو تزکیه میکنم تا فقط برای مهدی (عج) خالص  کار کنم
خدایا به همه مان این توفیق و منزلت عطا بفرما

اللهم عجل لولیک الفرج

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">