جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۷:۱۹ ب.ظ

سوال من و پاسخ او(23)

سوال من و پاسخ او (تدبر در قرآن)

سوال من و پاسخ او

 

23-آیا برآورده شدن حاجات ، دلیل تقرب به خدا یا رضایت الهی از ماست ؟

1- خداوند به همه ( دنیا طلب و آخرت طلب  ) وعده یاری داده است  :کلا نمد هولاء و هولاء من عطاء ربک  و ما کان عطاء ربک محظورا . (اسرا 20) همه را ، این گروه وآن گروه را از عطای پروردگارت مدد می بخشیم ، و عطای پروردگار تو از کسی منع نشده است .

 2-خداوند حتی حاجت شیطان را برآورده کرد ، آنجا که برای انتقام جویی از انسان درخواست مهلت نمود :قال انظرنی الی دوم یبعثون قال انک من المنظرین . (اعراف 13-14 ) (شیطان ) گفت : مرا تا روزی که (مردم ) برانگیخته می شوند

مهلت ده  . (خداوند ) فرمود :همانا تو از مهلت یافته گانی .

 

پس استجابت دعا نمی تواند نشانه رضایت الهی از بنده باشد بلکه دلیل رحمت الهی به عموم بندگان است  : . . .کتب علی نفسه الرحمه ...(انعام  12 ) او رحمت را بر خود واجب کرده است .

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">