سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۹ ق.ظ

سوال من و پاسخ او(25)

سوال من و پاسخ او (تدبر در قرآن)

سوال من و پاسخ او

 

 

25- در مقابل توهین ، تحقیر و تهمت های مخالفان ، بهترین شیوه برخورد چیست ؟

- بی توجه باشیم و عکس العملی نشان ندهیم  .

- مقابله به مثل کنیم .

- شدید تر از آن ها عمل کنیم تا دیگر جرات تکرار نداشته باشند . 

 بهترین شیوه برخورد را باید از بهترین و برجسته ترین انسان های عالم  آموخت ؛ یعنی از پیامبران  . مخالفان و عوامل ضد دین ، آن ها را گمراه ، نادان ، دیوانه ، ساحر و دروغگو خواندند  اما ایشان همواره شایسته شخصیت صالح خود رفتار می کردند نه در حد لیاقت و شخصیت فاسد دشمنان بی اخلاقشان . حضرت نوح در مقابل توهین قومش فرمود :. . . لیس بی ضلالة و لکنی رسول من رب العالمین ، ابلغکم رسالات ربی و انصح لکم . . .(اعراف61) . .  هیچگونه گمراهی در من نیست ، بلکه من فرستاده ای از جانب پروردگار عالمیانم ، پیام های پروردگار خویش را به شما می رسانم و خیر خواه شما هستم . . . .

  اولا : از خود رفع تهمت می کردند .

ثانیا : در جهت روشن کردن افکار عمومی ، مواضع و اهداف خود را مطرح می کردند .

 ثالثا : مقابل به مثل و توهین ، به هیچ وجه در روش انبیا ء دیده نمی شود .

  - رجوع شود به داستان های انبیاء در سوره های اعراف ، انبیا ء ، شعراء و . . 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">