سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۵:۴۱ ق.ظ

سوال من و پاسخ او(26)

سوال من و پاسخ او (تدبر در قرآن)

سوال من و پاسخ او

 

26- در دورانی که عالم پر از فساد است و به سبب آن ، امکان دارد هر لحظه بلایی برسد و خشک و تر را با هم بسوزاند ، آیا پناهگاهی وجود دارد ؟

آیا براستی اینچنین است که هنگام نزول بلا ، تر وخشک با هم می سوزد ؟ ظالم و مظلوم یکجا هلاک می شوند ؟ خداوند می فرماید : واتقوا فتنة لا تصیبن الذین ظلموا منکم خاصة و اعلموا ان الله شدید العقاب  .(انفال25) واز فتنه ای بترسید که تنها دامن ستمگران شما را نمی گیرد ، و بدانید که خداوند سخت کیفر است .

اما چند آیه بعد پناهگاهی معرفی می کند : و ما کان الله لیعذبهم و انت فیهم وما کان الله معذبهم وهم یستغفرون . (انفال33) و تا تودر میان آن ها هستی خدا بر آن نیست که آن هارا عذاب کند و تا آنها (دائما ) استغفار می کنند خدا عذاب کننده آن ها نیست .

  آری وجود مقدس نبی اکرم (ص) و به تبع آن وجود نازنین حجة الله الاعظم (عج ) (در صورتی که به آن ها پناه ببریم ) و مداومت در استغفار ، پناه مردمان است  در این روزگار پر بلا .

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">