سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۵:۲۵ ق.ظ

سوال من و پاسخ او(27)

سوال من و پاسخ او (تدبر در قرآن)

سوال من و پاسخ او

 

27-دلیل احساس ذلت و خود کم بینی در بین مسلمین و عدم پیروزی آن ها در قیام ها یشان چیست ؟

خداوند پاسخ می دهد  : و اطیعوا الله و رسوله ولا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم و اصبروا ان الله مع الصابرین . (انفال 46) از خدا و رسولش اطاعت کنید وبا هم نزاع نکنید که سست شوید و هیبت شما از بین برود ، وصبر پیشه کنید که خدا با صابران است .

 1- انجام ندادن فرامین الهی (واجبات ) و پیروی نکردن از سیره رسول خدا  . (دشمنان با هوشیاری ، از همین در وارد شده و با رواج فساد در جوامع مسلمین ، آن ها را به پستی واضمحلال کشانده اند ؛ بطوری که انجام فعل حرام در بین مسلمانان زشتی خود را از دست داده و انجام واجبات مطرود گشته است ).

2- تفرقه و در کیری های داخلی . ( جنگ ها و در گیری های داخلی ، نبود وحدت کلمه و از همه بدتر قرار نگرفتن تحت پرچم رهبری واحد - ولایت فقیه - درد آشنای قرن های متمادی ملتهای مسلمان است )

3- در انتهای آیه خداوند به صبر در تمام مصادیقش ( صبر در اطاعت ، معصیت و مصیبت ) امر می کند و در صورت صبر ، وعده پیروزی می دهد  .

 

 پس اگر می خواهیم به عصر اقتدار و حکومت اسلام محمدی باز گردیم باید به اصلاح فردی ( خودسازی ) ، اصلاح جامعه (امر به معروف و نهی ازمنکر ) ، وحدت کلمه و رهبری واحد بپردازیم آنچنان که شایسته اسلام و مسلمین است .

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">