سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۵:۴۰ ق.ظ

سوال من و پاسخ او(28)

سوال من و پاسخ او (تدبر در قرآن)

سوال من و پاسخ او

 


 28- چرا توفیق خدمت به امام زمان یا انفاق در راه ظهور پیدا نمی کنیم ( یا اگر خدمتی به امر ظهور می کنیم یا مالی در این راه خرج می کنیم ، اثری را که وعده داده شده ، نمی بینیم ؛ یعنی ما را به امام نزدیک نمی کند )؟
 خداوند در قرآن در شرح حال عده ای می فرماید : و ما منعهم ان تقبل منهم نفقاتهم الا انهم کفروا بالله و برسوله و لا یاتون الصلوة الا و هم کسالی و لا ینفقون الا و هم کارهون . (توبه 54 ) و چیزی مانع قبول انفاق ها یشان نشد ، جز این که آن ها خدا و رسول او را منکر شدند و جز با کسالت نماز نمی گزارند و جز به کراهت انفاق نمی کنند .
پس آنچه مانع پذیرش خدمت و انفاق ما می شود عبارت است از:
1-انکار کردن خدا و رسول ، یعنی برنامه زندگی ما طبق شرع نیست ، حتی اگر مخالفت ، به اندازه عمل نکردن به یک حکم دین یا یک آیه از قرآن در زندگی ما وجود داشته باشد به همان اندازه اثر اعمال ما را از بین می برد . ( از پایین ترین در جه کفر خفی تا بالاترین درجه کفر جلی مشمول این آیه می شوند )
2-نمازهایمان نماز نیست .
3-خدماتمان خالصانه و عاشقانه نیست .
خداوند ارحم الراحمین است و عمل هیچ کس را ضایع نمی کند و انشاالله همه خادمان امام زمان ماجور هستند ، اما به دنبال این هستیم که علت طولانی شدن امر غیبت و عدم درک حضور ایشان بین مسلمین را پیدا کنیم .
در آن نفس که بمیرم در آرزوی تو باشم        به آن امید دهم جان که خاک کوی تو باشم

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">