شبکه جهانی مبلغین اربعین - سلام بر منجی عالم ابا صالح المهدی (عج)
سلام
سلام بر منجی عالم ابا صالح المهدی (عج)
آقا جان
به یمن ولادت جد بزرگوارتان آقا رسول الله (ص)و ولادت امام صادق (ع) همه ما و همه آنانی که مشتاق خدمت رسانی در امر ظهور شما میباشند یاری و شفاعت و به عنوان سفیران خود انتخاب بفرمایید.
ولادت حضرت رسول اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) بر همه مسلمانان مبارک باد
به میمنت ولادت حضرت محمد (ص) کار این شبکه را جهت کمک به زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج) شروع میکنیم.
به امید تعجیل در ظهور ایشان صلوات بر محمد و آل محمد
----------------------------------------------------
ای شیعه مراقبت کن از اعمالت تا زینت صاحب الزمانت باشی.
امام صادق(ع):اى گروه شیعه! براى ما زینت باشید نه ننگ و عار، با مردم خوش گفتار بوده و از سخنان بیهوده و زشت برحذر باشید. باید طوری زندگی کنیم و با مردم به نحوی معاشرت نمائیم که مایه زینت و سر فرازی امام(عج) باشیم، نه این که موجب رنجش و شرمندگی آن حضرت(عج) باشیم. هاتف - خداوند به بنده ای که مرتکب گناهان کبیره شود، نظر نکند!
------------------------------------
با توجه به خدا و تا رسیدن به دولت کریمه امام مهدی عج این شبکه بین المللی را باذن الله شروع و ادامه میدهیم. در ابتدای امر با استفاده از کلام امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران که برگرفته از روایات اهل بیت ع است در این جهت گام برمیداریم. لطفا این نکات را یادداشت بفرمایید تا حتی الامکان به آن عمل کرده و به عنوان سفیر امام زمان عج به دیگران نیز منتقل بفرمایید.
--------------------------
پیام 1 الی 14:
-----------------------------
92/11/2
پیام شماره 1:
امام خمینی (ره):
آن تاسف دائمی و ابدی ست که چون به خود آیی توجه کنی که همه چیز را می بینی جز او را و آن روز پرده ها افتادنی و حجابها برداشتنی نیست.
----------------------------------------
92/11/6
پیام شماره 2:
امام خمینی (ره):
تا مورد توجه مردم قرار نگرفته اید فکرى به حال خود نمایید. خدا نکند انسان پیش از آنکه خود را بسازد جامعه به او روى آورد و در میان مردم نفوذ و شخصیتى پیدا کند که خود را مىبازد؛ خود را گم مىکند. قبل از آنکه عنان اختیار از کف شما ربوده شود خود را بسازید و اصلاح کنید. به اخلاق حسنه آراسته شوید؛ رذایل اخلاقى را از خود دور کنید؛ در درس و بحث اخلاص داشته باشید تا شما را به خدا نزدیک سازد. اگر در کارها نیت خالص نباشد، انسان را از درگاه ربوبى دور مىکند. طورى نباشد که پس از هفتاد سال وقتى نامه عمل شما را باز کنند ببینند، العیاذ باللّه، هفتاد سال از خداوند عز و جل دور شدهاید. قضیه آن «سنگ» را شنیده اید که به جهنم سرازیر شد؟ پس از هفتاد سال صداى آن از قعر جهنم به گوش رسید. به حسب نقلى حضرت رسول (ص) فرمود پیرمرد هفتاد سالهاى بود که مرد، و در این مدت هفتاد سال رو به جهنم مىرفت! مواظب باشید مبادا پنجاه سال، بیشتر یا کمتر، در حوزهها با کد یمین و عرق جبین جهنم کسب نمایید! باید به فکر باشید. در زمینه تهذیب و تزکیه نفس و اصلاح اخلاق برنامه تنظیم کنید
اگر انسان توانست نفسش را بشناسد و آن را «تزکیه و «تهذیب» نماید میتواند آن را برای رویدن و رشد گیاهان صالح و پربرکتی چون شجاعت، سخاوت، ایثار، محبت، عشق، فداکاری و صفات حمیده و الهی آماده نماید
--------------------------------------
درک حضور امام زمان (عج)
یعنی نهایت بهره مندی از خورشید وجود امام زمان از پس ابر غیبت
نکته 1:
این درک حضور امام زمان عج است که انقلاب و تحولی درهمه ابعاد وجود ما اخلاق و رفتار و گفتار ما ایجاد میکند.
این باور حضور آیئنه پاک وجود ایشان است که ما را با عیوب و نواقص مان آشنا میکند
درخاتمه دعای عهد منقول از امام صادق ع نیز آمده که رفع گرفتاریهای امت اسلامی با درک حضور ایشان حل میشود و نهایتا همان منجر به ظهور ایشان میشود.
اللهم اکشف هذه الغمه عن هذه الامه بحضوره و عجل لنا ظهوره برحمتک یا ارحم الراحمین
اگر ما حاجت خیری(مانند درک حضور ایشان)رااز ته دل از خدا بحواهیم خدا به مامیدهد ولی متاسفانه ما بیشتر چیزهای دنیایی را از ته دل میخواهیم و جمع نقیضین محال است.
پس باید از صمیم دل از خدا بخواهیم و در این زمینه تلاش مستمر و جدی داشته باشیم تا انشاالله بدان وسیله زمینه ظهورشان فراهم بشود.
به وبلاگ شبکه منتظران موعود عج مراجعه کنید:arbainnajafkarbala1.blogfa.com
------------------------------------------
92/11/18
پیام شماره 3:
امام محمد باقر (ع):
گمان میکنید که چشمهای بینا و گوشهای شنوای ما همیشه همراه شما نیست؟ چه پندار نادرستی است. به خدا سوگند هیچ چیز از کردارتان بر ما پوشیده نیست. پس ما را نزد خودتان حاضر بدانید و خود را به کار نیک عادت دهید و از اهل خیر باشید تا به همین نشانه و علامت شناخته شوید. من فرزندان و شیعیانم را به این برنامه فرمان میدهم (بحار الانوار ج.46ص243به نقل از خرائج راوندی) .
بنابر این برای داشتن برنامه انجام کار خیر و عادت به آن باید در درجه اول حضور امام معصوم را درک و باور داشته باشیم
---------------------------------------------
92/11/25
پیام شماره:۴
ای سفیران امام زمان عج
جهت یادآوری:
هدف:کسب رضای خدا(الی الله)
با درک حضور امام زمان عج:درک اینکه او دلش همیشه با ماست(با دل ماست
متعاقبا:
-بادرک حضور ش دل ما نرم و خاضع میشود (الذین یومنون بالغیب-بقره3
-با درک حضورش ادب و شرم حضور پیدا کرده و عمل ما نیز صالح میشود(و یقیمون الصلوه و یوتون الزکاه ومما رزقناهم ینفقون-بقره3)
با او سنخیت پیدا کرده و آماده یاری کردنش میشوی(والذین یومنون بما..بقره4. -
--واو ما را برای یاری کردنش انتخاب میکند انشاالله(اولئک علی هدی من ربهم و اولئک هم المفلحون-بقره5
-------------------------------------------------------
92/12/2
پیام شماره 5:
امام سجاد علیه السّلام
امام سجاد علیه السّلام به ابو خالد کابلی می فرماید: « یا ابا خالد! ان اهل زمان غیبته القائلین با مامته المنتظرین لظهوره افضل من اهل کل زمان، لان الله تبارک و تعالی اعطاهم من العقول و الافهام و المعرفة ما صارت به الغیبة عند هم بمنزلة المشاهدة » ای ابوخالد! به درستی که اهل زمان غیبت او (امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف) که امامتش را باور دارند و منتظر ظهور او هستند، از مردم همه ی زمان ها بهترند، زیرا خدای تبارک و تعالی آن چنان عقل ها و فهم ها و شناختی به آن ها عنایت کرده که غیبت نزد آنان، هم چون دیدن باشد...»
... چرا که آنان درک حضور دارند و از حضور ایشان به امید رسیدن به ظهورشان نهایت استفاده را می برند.
.---------------------------------------------------------
امام زمان (عج) در توقیعی به اسحاق بن یعقوب می فرماید: « و اما وجه الانتفاع بی فی غیبتی فکالانتفاع بالشمس اذا غیبها عن الابصار السحاب» ؛ نحوه ی بهره بردن از من در روزگار غیبتم، مانند بهره گرفتن از خورشید است ، آن گاه که ابرها آن را از دیدگان بپوشاند
-----------------------------------------------------------------
درک حضور یعنی نهایت بهره گرفتن از خورشید درحالیکه پشت ابر است. آفتاب جلوه و نشانه ای از خورشید است و درک حضور جلوه و نشانه ای بر درک ظهور است انشاالله
-------------------------------------------------------------------
92/12/12
پیام شماره 6:
خداوند ما را با ترس امتحان میکند
(لنبلونکم بشئ من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرین-و البته شما را به چیزها یی از قبیل ترس و گرسنگی و نقصان در اموال و نفوس و زراعت بیازماییم و بشارت بده صابران را)-سوره بقره آیه 155
ترس از غیر خدا ریشه و دلیل گناهان است
یاد خدا و اینکه او همیشه با ماست به انسان آرامش میدهد و مانع از ترس از غیر خداست (الا بذکر الله تطمئن القلوب)
امام زمان حجت خدا و بقیه الله است . خود ایشان ذکر خداست
درک و توجه به حضور امام زمان عج و باور اینکه ایشان دلشان همیشه با ماست به انسان آرامش میدهد
آن آرامش حاصله از درک حضور ایشان باعث از بین رفتن ترس از غیر خدا میشود
امام علی ع: یاوران مهدی از غیر خدا نمیترسند و شهادت را میطلبند
---------------------------------------------
در ادامه پیام 6:
امام علی ع: یاوران مهدی از غیر خدا نمیترسند و شهادت را میطلبند
امیر المومنین ع فرمودند: ترس بزرگترین گناه است.
ایشان ترس از غیر خدا را فرموده اند. ترس از ناتوانی, ناداری ترس از مریضی ترس از نرسیدن به امیال و آرزوها ترس از تنها شدن و ....خلاصه این ترس هاست که موجب میشود انسان دروغ بگوید دزدی کند مال حرام بخورد و ..
در قران آمده که: انما ذلکم الشیطان یخوف اولیاءه فلا تخافوهم و خافون ان کنتم مومنین -آل عمران 175 (بدرستیکه این سخنان شیطان استکه میترساند به آن دوستانشرا پس شما نترسید از او و از من بترسید اگر اهل ایمان هستید). همین آیه نشاندهنده این است که کار شیطان ایجاد این ترس از غیر خداست و جمع نقیضین محال است که خدا اول میخواهد آن ترس را از دل ما بیرون کند تا بعد ترس از خودش جایگزین آن بشود.
خداوند مکرر در قران فرموده لاتخف نترس(طه-68)
. و اولیائش را اینگونه معرفی میکند که : الا اولیاء الله لا خوف علیهم و لا هم یحزنون (نمل-10)
دلی که بوسیله خدا دیدن و درک حضور امام زمانش به آرامش میرسد دیگر از غیر خدا نمیترسد و در نتیجه تقوی وارد قلبش میشود. تقوی دو معنی دارد: 1-ترسیدن از عقاب خدا یا از فراق او 2-نترسیدن از غیر خدا و پرهیز از غیر خداست.(در تفاسیر قران آمده)
این نکته که وقتی انسان خودش را در معرض دید الهی میبیند از فکر بر معصیت کناره میگیرد چه برسد به فعل آن کاملا درست است و آن درک حضور خداست و درک حضور خدا وسیله میخواهد همانطور که قران فرموده "وابتغوا اله الوسیله"(مائده -35) آن وسیله در خال خاضر امام زمان عج میباشند درک محضر خدا موقعی میسر میشود که درک محضر امام زمان عج برایمان حاصل و ملکه بشود.
در ضمن در آیه ما قبل یعنی در آیه 174 آل عمران جوابگوی آن ترس از بلایا و غیره را مطرح میکند.که اگر انسانها به نعمت خدا روی بیاورند هیچ سختی و رنجی به آنها نمی رسد و خدا از آنان راضی میشود و در تفاسیرآمده که منظور از نعمت خدا حجت خدا روی زمین است یعنی:
درک حضور امام زمان عج
------------------------------------
92/12/14
پیام شماره :7
امام سجاد علیه السلام
امام سجاد علیه السلام درباره منتظران و یاران حضرت مهدى (عج ) به یکى از دوستانش بنام ابوخالد رحمة اللّه چنین فرمود
1- مردمى که در زمان غیبت امام زمان علیه السلام به سر مى برند و معتقد به امامت و رهبرى آن حضرت بوده و منتظر ظهور و قیامش هستند از مردم هر زمانى برترند، چرا که خداوند آنها را آنچنان از عقل و فهم و شناخت برخوردار کرده که غیبت امام زمان علیه السلام براى آنان همچون ظهور آن حضرت است
(به خاطر آگاهى و شناخت به گونه اى که غیبت امام زمان علیه السلام را همچون ظهور او دانسته چرا که آنان درک حضور دارند و تلاش و فکر و هدفشان و عملکردشان بر این اساس است آنها بواسطه درک حضور آنچنان زندگی میکنند انگار که در ظهور زندگی می کنند.)
2-خداوند آنها را در این زمان همچون مجاهدانى قرار داده که با شمشیر در پیشاپیش رسول خدا صلى اللّه علیه و آله با دشمن مى جنگیدند به خاطر اینکه جهاد و تلاش و پیکار با دشمنان دارند (بى تفاوت نیستند )،
3-در حقیقت مردان خالص و شیعیان راستین ما چنین افرادى هستند که در آشکار و پنهان به سوى خدا دعوت کنند( دعوتشان به سوى خداست نه به سوى شرق و غرب).
----------------------------------------------------
پیام شماره 8: 92/12/20
بسم الله الرحمن الرحیم
درک حضور امام زمان (عج)
گفتگویی با حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا پناهیان
همانطور که سخت است انسان خودش را همیشه در محضر خدا ببیند درک حضور امام زمان(ع) هم سخت است/باید تمرین و برنامه داشته باشیم
• ما اعتقاد داریم که امام زمان(ع) در کنار ما زندگی میکنند و ساحت قدسی حضرت به وسعت همۀ زندگی و دنیای ماست، این ادب حضور را چطور باید رعایت کنیم و خودمان را پیش آن ساحت مقدس ببینیم؟
•همانطور که سخت است انسان همیشه خودش را در محضر خدا ببیند، معمولاً برای ما درک حضور حضرت ولی عصر(عج) نیز کار دشواری است. ولی باید تمرین کنیم و برنامه داشته باشیم. مثلاً یک زمانهایی را اختصاص بدهیم و با وضو، رو به قبله بنشنیم و با یک حالت معنوی خودمان را در محضر امام زمان(ع) ببینیم و
احساس حضور را باید خودمان با تمرین و برنامههای مداوم ایجاد کنیم
•این برنامۀ عملی و همین تلقین کردن، که حضرت امام(ره) میفرمودند: تلقین بسیار مؤثر است، میتواند لحظاتی ما را در محضر حضرت قرار دهد. (حضرت امام(ره): یکى از چیزهایى که براى ساختن انسان مفید است تلقین است. انسان خودش هم اگر بخواهد ساخته بشود، باید آن مسائلى که مربوط به ساختن خودش است تلقین کند به خودش، تکرار کند. یک مطلبى که تأثیر در نفس انسان باید بکند، با تلقینات و تکرارها بیشتر در نفس انسان نقش پیدا مىکند.( صحیفه امام، ج13، ص397)
راهی جز تمرین برای درک و احساس حضور سراغ ندارم/در استغفار هم باید خود را در محضر حضرت باشد
•در واقع استغفار ما از پرودگار عالم همیشه منوط به این است که از حضرت ولی عصر(عج) هم عذرخواهی کنیم. و همیشه منوط به این است که حضرت را شفیع قرار دهیم. یعنی این استغفار که ذکر دائمی ما باید باشد، و این حال توبه و انابه همیشه باید در رفت و برگشت در محضر حضرت بقیهالله الاعظم باشد.
خلاصۀ ویژگیهای یک منتظر:
1-خودش را دوست نداشته باشد( به این معنی که خود پسند نباشد) 2- مردم را دوست داشته باشد ( ذات همه را دوست داشته باشد نه لزوما عمل آنان را)
…مردم سوریه،فلسطینیان و مردم مصر، بحرین و حتی برای مردم مظلوم کشورهای اروپایی))
دیگران را دوست داشتن و خود را دوست نداشتن یا از خودگذشتگی، دو بال هستند که میتوانند منتظر را به پرواز در بیاورند.
اللهم عجل لولیک الفرج
-----------------------------------------------------------------------------------
پیام شماره 9: 92/12/26
وظایف منتظران
درک حضور امام زمان (عج)
در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی :
«رابطهى بین شیعیان با مقام ولایت و مهدى موعود، یک رابطهى دایمى است و چهقدر خوب و بلکه لازم است که یکایک ما، قلباً هم این رابطه را با توجه و توسل و حرف زدن با آن حضرت حفظ کنیم. طبق همین زیاراتى که وارد شده و بعضاً مأثور است و به احتمال زیاد به خود معصوم(ع) مستند میباشد، این رابطهى قلبى و معنوى بین آحاد مردم و امام زمان(عج) یک امر مستحسن، بلکه لازم و داراى آثارى است؛ زیرا امید و انتظار را به طور دایم در دل انسان زنده نگه مىدارد.
«کسى که اعتقاد به این مسأله دارد، چون با مرکز تفضّلات الهى و نقطه اصلى و کانون شعاعِ رحمت حق، رابطهاى روحى برقرار مىکند، توفیق بیشترى براى برخوردارى از وسایل عروج روحى و تقرب الىاللَّه دارد. به همین خاطر است که اهل معنا و باطن، در توسّلات معنوى خود، این بزرگوار را مورد توجّه و نظر دائمى قرار مىدهند و به آن حضرت توسّل مىجویند و توجّه مىکنند. نفسْ پیوند قلبى و تذکّر و توجّه روحى به آن مظهر رحمت و قدرت و عدل حق تعالى، انسان را عروج و رشد مىدهد و وسیله پیشرفت انسان را – روحاً و معناً – فراهم مىکند.
این، یک میدان وسیع است. هر کس که در باطن و قلب و دل و جان خود، با این بزرگوار مرتبط باشد، بهره خودش را خواهد برد. البته، توجّه به کانون نور، باید توجّه حقیقى باشد. لقلقه زبان در این زمینه، تأثیر چندانى ندارد. اگر انسان، روحاً متوجّه و متوسّل شد و معرفت کافى براى خود به وجود آورد، بهره خودش را خواهد برد. این، یک میدان فردى و تکامل شخصى و معنوى است.»
------------------------------------
با درک حضور ایشان ادب حضور و شرم حضور در ما ایجاد خواهد شد و آن موجب اصلاح قلب و عملکرد ما سریعا و در همه جوانب زندگیمان میشود یعنی زمینه ظهورش فراهم خواهد شد انشاالله
---------------------------------
92/1/2
پیام شماره 10:
درک حضور امام زمان (عج) از کلام خودشان:
"من آخرین وصی پیامبر خدا هستم به وسیله من بلاها و فتنه ها از آشنایان و شیعیانم دفع و برطرف خواهد شد."در دعای ندبه آمده:
واجعل صلوتنا به مقبوله و ذنوبنا به مغفوره و دعائنا به مستجابا واجعل ارزاقنا به مبسوطه و همومنا به مکفیه و حوائجنا به مقضیه...
(این با درک حضور امام زمان استکه این توجه بطور خاص مشمول حال ما میشود)....
در خاتمه دعا آمده که: واسقنا من حوض جده صلی الله علیه و اله بکاسه و بیده ریا رویا هنیئا سائغا لا ضما بعده یا ارحم الراحمین...
(این با درک حضور ایشان استکه ویژه با عنایت ایشان برایمان رفع عطش خواهدشد که دیگر تشنگی بدنبال ندارد برحمت خدا).
امام مهدی (عج):
"چگونگی بهره گیری و استفاده از من در دوران غیبت همانند انتفاع از خورشید است در آن موقعی که به وسیله ابرها از چشم افراد ناپدید شود"برای بهره گیری از خورشید باید پرده های پنجره هایمان را کنار زده از خانه بیرون برویم اگر بخواهیم از خورشید وجود امام زمان نیز بهره مند شویم باید موانع را کنار زد و از بیت نفس خارج شد برای این کار باید استغفار کرد و از خداوند بخواهیم که آن توفیق را به ما بدهد خودش در قران فرموده الا ما رحم ربی . پس از ته دل رحمت خاصه اش که همان درک حضور و متعاقبا برقراری ظهورش میباشد را از خودش بخواهیم ان شاالله
امام مهدی (عج):
"قلوب ما ظرف هایی است برای مشیت و اراده الهی پس هر گاه او بخواهد ما نیز می خواهیم"پس از او بخواهیم که .....
خداوندا بحق خانم فاطمه زهرا( س) در این ایام فاطمیه تو را قسم میدهیم ما را برای خودت انتخاب کن برای دینت برای امام زمانت انتخاب کن ...
توفیق درک حضور امام زمان را به همه ما و همه مسلمین عالم عنایت بفرما تا بدانوسیله زمینه سازی برای ظهورش نیز فراهم بشود ان شاالله
--------------
92/1/10
پیام شماره 11:
یاران مهدی (عج)چه کسانی هستند؟
یاران مهدی (عج):
1-جنگجویانند - آمادگی رزمی دارند (هم کرارون)
2-در اطاعت ایشان کوشایند (مجدون فی طاعته) (ابن ابی الحدید-شرح نهج البلاغه-ج.9-ص129)
آنان بسان پروانه بدور شمع وجودش در گردشند.
امام صادق (ع):
اطاعت آنان (یاران امام زمان) از امام از فرمانبرداری کنیز در برابر مولایش بیشتر است (علامه مجلسی –بحار الانوار-ج.52-ص13)
اگر کسی آقا صاحب الزمان عج امامش باشد (نه هوای نفسش و نه عقل و تجربیاتش) او باید در تمامی مراحل زندگی به ایشان اقتداء کند و آن بدون درک حضورش میسر نمیشود.
واگر انسان تحت ولایت ولی خود حرکت نکند یعنی تحت ولایت هوای نفس حرکت میکند و چون همه اجزاء عالم با هم مرتبت هستند نه تنها او به درک حضور امام زمانش نمیرسد بلکه او به تباهی میرسد (لواتبع الحق اهوائهم لفسدت السماوات و الارض – مومنون71) در تفسیر المیزان ج8-در توضیح آیه 94 اعراف نیز آمده
پس درک حضور امام زمان (عج) در عالم هستی (ولی الله) یعنی درک ولایتش و توفیق اطاعتش در تمامی مراحل زندگی حاصل نخواهد شد مگر اینکه:
در زمان غیبت ایشان در جامعه درک حضور ولی امر مسلمین (ولی فقیه) را داشته باشد و از ایشان اطاعت کند.
و درخانواده درک حضور ولی خود (پدر- مادر- شوهر – الرجال قوامون علی النساء-نساء34) را داشته باشد و از ایشان اطاعت کند یعنی خودش را تحت ولایت ایشان ببیند. نسبت به ایشان محبت ودر عین حال ادب حضور و شرم حضور داشته باشد
----------------
پیام شماره :12
ولایت پذیری حضرت زهرا (س) باعث درخشش شد
(زهرا یعنی درخشنده )
فاطمه زهرا (س)هم خودش ولی خدا بود و هم از ولایت ولی امرمسلمین تبعیت میکرد خودش را تحت آن ولایت قرار داده بود. به آن وسیله هم نورانیت کسب میکرد و هم راه را
برای دیگران روشن میساخت.
حضرت زهرا (ُس) در زمان حیات پیامبر ص تحت ولایت ایشان بود وچون ایشان پدرش نیز بودند (به آن دلیل هم بر فاطمه س ولایت داشتند) تحت ولایت و هماهنگ با ایشان فکر وعمل میکرد. آنچه که با درک حضور ایشان دریافت میکرد به مرحله اجراء در می آورد...با درک محضر و ولایت پیامبر (ص) پرده خانه اش را در آورد و به مستحق داد. گردنبندش را و لباس عروسی اش را به مستحق داد......بعد از فوت ایشان با درک محضر و ولایت امام زمانش امیر المومنین (ع) که همسرش نیز بودند (و به آن دلیل هم بر خانم فاطمه س ولایت داشتند)با اینکه خانم زهرا س اکراه داشت اما آن سه نفر را که قصد عیادتشرا داشتند پذیرفت زمانیکه در مسجد قصد نفرین کردن آنان را داشت بدلیل تبعیت از ولایت امام زمانش امیر المومنین (ع) نفرین نکرد و همه اموراتش را با هماهنگی با ولایت ایشان به عرصه ظهور میرساند
اینجاست که اکثرا راه گم میکنیم
چرا که تنها راه فیض بردن از ولایت امام رمانمان این است که در خانواده ولایت پدر و مادر را پذیرفت و برای خانمها ولایت همسر را وباید از ایشان تبعیت کرد (مگر در حرام خدا) و در جامعه ولایت نایب امام زمان عج (ولایت فقیه) را وباید از ایشان تبعیت کرد تا به اذن الله به درک حضور امام زمانمان برسیم و کاملا تحت ولایتشان قرار بگیریم از ایشان تبعیت کنیم و نورانی بشویم.
کسی که خود را تحت ولایت امام زمانش قرار دهد
میدرخشد و میتواند به دیگران هم نور بدهد و راه گشا
باشد
تحت ولایت ایشان قرار گرفتن یعنی دیگر هوای نفس بر ما ولایت نداشته باشد دیگرعملکرد ما صرفا طبق ملاک و معیار عقل یا تجربیاتمان نباشد دیگر ملاک ما در زندگی حرفهای مردم و موقعیت اجتماعی مان نباشد
(انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا الذین یقیمون الصلوه و یوتو ن الزکاه و هم راکعون-مائده55 )
ما باید اصل را اصل قرار دهیم و فرع را فرع . اصل ولایت است و ولایت پذیریست عملا خیلی از اوقات بدلیل عدم برنامه ریزی صحیح (به پیام 3مراجعه کنید) فرع را اصل قرار داده و اصل را فرع در نتیجه دائما بدور خود میچرخیم و سیر صعودی نخواهیم داشت.
خداوندا
بحق این ایام ولادت حضرت زهرا (س) ما را از منیت ها و خود سری ها نجات ده و بقیه عمرمان را در تمامی لحظات با درک حضور امام زمانمان, ما را تابع و هماهنگ با ولایت ایشان قرار بده تا نورانی شده در سیر الی الله برای دیگران نیز نورافشانی کنیم
و از زمینه سازان ظهور منجی عالم حضرت بقیه الله مهدی صاحب الزمان (عج) باشیم انشاالله.
(لطفا سوالات خود را پیرامون پیام های ارسالی بفرمایید)
-----------------------------
93/2/9
پیام شماره 13:
ای سفیران امام زمان (عج)
امیر المومنین علی (ع) فرمودند: ما رایت شیئا الا و رایت الله قبله و بعده و معه و فیه
(ندیدم چیزیرا مگر اینکه قبل او و بعد او و با او و در او خدا را دیدم)
(ما رایت) بنا را بر ندیدن گذاشته بود
(شیئا) ندیدن دنیا
(الا)اما یک استثناء دارد
(و رایت الله) مگر اینکه آن دنیا دیدن وسیله ای بشود برای خدا دیدن (با چشم دل)
حواست به جلویت باشد (سیر الی الله)و در دنیا فقط رکابی بزن
دنیا خیلی قیمتی است چراکه فقط بوسیله با دنیا و در دنیا بودن(معه و فیه) هم قبلش و هم بعدش (قبله و بعده) میتوان به ملاقات خدا رسید (نه با ترک کردن دنیا)
هو الاول (قبله )
و الاخر (و بعده)
و الظاهر (و معه)
.و الباطن (و فیه)
(هو الاول و الاخر و الظاهر و الباطن و هو بکل شیء علیم) سوره حدید آیه 3
علی (ع) در مواجه با هر چیزی در این دنیا در همه لحظات آن (قبله و بعده) و در همه جالاتش (معه و فیه) اسیر حالات و لحظات آن نمیشد بلکه فقط و فقط خدا را میدید. در واقع دنیا سکوی پرواز او بود بسوی خدا. او نه در قبل و بعدش توقف داشت و نه در حالات بیرونی و درونی اش(معه و فیه). او فقط از سکوهای مختلف دنیا دائما بسوی خدا پرواز میکرد
و اگر ما نیز اینگونه نباشیم امام زمان (عج) هم بدستور خداوند از ما اعراض میکند : (فاعرض عن من تولی عن ذکرنا و لم یرد الا الحیوه الدنیا – تو ای رسول از هر کسی که از یاد ما روگردانید و جز زندگانی دنیا را نخواست بکلی اعراض کن – نجم 29)
-------------------------------------------------
139/3/5
پیام 14:
خودسازی با مقیاس ظهور
در تمامی لحظات آنگونه زندگی کنیم که گویا امام زمان (عج) ظهور کرده اند.
امام صادق (ع): نشانه را بشناس که وقتی آنرا بشناسی پیش و پس افتادن این امر به تو زیانی نمی رساند.خداوند فرمود: "یوم ندعوا کل اناس بامامهم: پس کسی که امامش را شناخت مانند کسی استکه در خیمه حضرت (منتظر) ،حضور دارد.(اصول کافی –ج2 –ص209)
بوسیله آن دید و معرفت توفیقات بیشماری نصیبمان میشود انشاالله از جمله:
- نوعی چشیدن ظهور و درک حضور است
- روشی جهادی جهت آماده شدن برای ظهور است
- نهایت بهره مندی از خورشید پشت ابر(در غیبت ایشان ) است
- هماهنگی با دوران ظهور است قبل از ظهور
وقتی امام زمان (عج) بیاید همه متحول می شوند اما زمینه سازان ظهور باید قبل از ظهور متحول شوند چرا که این لازمه ظهور است.
اللهم بالتجلی العظم ...عجل لولیک الفرج
-
-----------------------------------------------------------------
(پیام شماره 16 -15)
93/3/11
مصادف با سوم شعبان
(ولادت ابا عبد الله الحسین ع)
پیام شماره 15:
نحوه بهره مندی از امام زمان (عج)
امام سجاد (ع): به درستی که اهل زمان غیبت او (امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف) که امامتش را باور دارند و منتظر ظهور او هستند، از مردم همه ی زمان ها بهترند، زیرا خدای تبارک و تعالی آن چنان عقل ها و فهم ها و شناختی به آن ها عنایت کرده که غیبت نزد آنان، هم چون دیدن باشد
امام زمان (عج):
" نحوه بهره مندی از من در زمان غیبت مانند بهره مندی از خورشید پشت ابر است"
نحوه بهره مندی ما از خورشید پشت ابر؟
ما خورشید پشت ابر را نمی بینیم اما میدانیم که حضور دارد (درک حضور)
.................................... اما نورش را از پس ابر می بینیم (درک ظهور)
.................................... اما هر چیزی را با نور او میبینیم
.................................... اما از انرژی او استفاده میکنیم
..................................... اما با طلوعش به کارهای روزانه مان بخوبی میرسیم
..................................... اما با وجود اینکه از آن بابت دلگیریم منتظر بر آمدنش هستیم
پیام شماره 16
احیاء شب نیمه شعبان اوج دعا برای سلامتی و ظهور امام زمان عج است
امام رمان (عج) فرموده اند:
برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید که همانا فرج و گشایش شما در آن است(کمالالدین للصدوق، ج 2، ص)
فرج دعاکننده؟
1- شرط اجابت دعا خلوص است که آن خلوص موجب بسیار دعا کردن هم میشود . خالص از هر جه غیر اوست (خارج از منافع شخصی و آرزوها) فقط و فقط برای رصای خدا چراکه خدا خودش او را بهترین خوانده:(بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین- هود86)
او را برای یار ی خودمان نخواهیم بلکه از خدا بخواهیم اذن دهد تا خالصانه در خدمت و یاری او باشیم (از مخلصانش باشیم)انشاالله.
این دعا بد لیل خلوصش به اجابت میرسد.
در احیاء نیمه شعبان اینچنیین خالصانه برای ظهورش و برای خودمان دعا کنیم
اللهم اجعلنی من انصاره و اکتبنا فی اعوانه و خلصائه – خدایا ما را از انصار او قرار بده و مارادر زمره یارانش و مخلصانش ثبت بفرما(دعای شب نیمه شعبان)
2- اگرخالصانه و بسیار برای فرج ایشان دعا کنیم حضور مهدی (عج) را باور خواهیم کرد و خدا آنچنان فهم و عقل و شناختی بماعطا میکند که غیبت و ظهور او برای ما تفاوتی نخواهد داشت یعنی در غیبت آنگونه زندگی میکنیم که گویی در ظهور هستیم و خالصانه تنها و تنها در خدمت او خواهیم بود و برای ظهور او کاملا آماده شده و در رکابش قرار میگیریم انشاالله
" نیمه شعبان شب نوشتن سرنوشت انسانهاست"
خداوند با تولد حضرت حجت (عج) او را به ما وعده داد اما ما او را خالصانه نخواستیم . بیایید در شب نیمه شعبان با خلوص و باور عمیق برای ظهورش بسیار دعا کنیم چنانکه گویی پشت در خیمه اش احیاء گرفته ایم تا انشاالله این شب؛ عید واقعی شیعیان شود انشاالله.
درباره سايت
طبقه بندی موضوعی
- پیام های انصار المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) (۶)
- پیام های پیش به سوی ظهور (۴۱)
- پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی (۱)
- سوال جوانان غیرمسلمان و پاسخ قرآن (۱۸)
- سوال من و پاسخ او (تدبر در قرآن) (۱۸)
- درک حضور امام زمان (عج) و مقدمه سازی ظهور (۳۲)
- مطالب کلاس های دارالقرآن (۲۰)
- پیام ها و مطالب ماه مبارک رمضان (۱۱)
- معرفت نفس (۲)
- پیام های بعد از اربعین 92 (۱۷)
- پیام های ماه رمضان (۸)
- با دیدی ولایی در قرآن تدبر کنیم (۴)
- قدر شب های قدر را بدانیم (۳)
- تدبر در ادعیه (۲)
- محورهای تبلیغ خصوصا در پیاده روی اربعین (۱۹)
- شبکه جهانی مبلغین اربعین (۱۳)
- سازماندهی برای ظهور (۵)
- شناخت ولایت (۲۸)
- اعتکاف (۴)
آخرين مطالب
-
-
📣 دیگه وقتشه /
يكشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ -
اتحاد راه رسیدن به قله است رأی ریاست جمهوری
شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ -
#یاران_منجی_آماده_میشوند_۳
دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ -
#از_خانه_تا_خدا_۲
دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ -
#از_خانه_تا_خدا_۱
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ -
در جهت پیشبرد اهداف زیر بنایی مهدوی ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ -
#از_خانه_تا_خدا
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ -
#یاران_منجی_آماده_میشوند_۲
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ -
# یاران_منجی_آماده_میشوند_۱
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
بایگانی
- شهریور ۱۴۰۳ (۱)
- مرداد ۱۴۰۳ (۱)
- تیر ۱۴۰۳ (۳)
- خرداد ۱۴۰۳ (۹)
- ارديبهشت ۱۴۰۳ (۷)
- فروردين ۱۴۰۳ (۳۰)
- اسفند ۱۴۰۲ (۹)
- بهمن ۱۴۰۲ (۷)
- آذر ۱۴۰۲ (۴)
- آبان ۱۴۰۲ (۱)
- مهر ۱۴۰۲ (۵)
- شهریور ۱۴۰۲ (۳)
- مرداد ۱۴۰۲ (۱)
- تیر ۱۴۰۲ (۳)
- اسفند ۱۴۰۱ (۱)
- بهمن ۱۴۰۱ (۲)
- آبان ۱۴۰۱ (۵)
- بهمن ۱۴۰۰ (۱۱)
- اسفند ۱۳۹۹ (۹)
- دی ۱۳۹۹ (۲)
- تیر ۱۳۹۹ (۱۰)
- خرداد ۱۳۹۹ (۸)
- ارديبهشت ۱۳۹۹ (۲)
- فروردين ۱۳۹۹ (۲)
- اسفند ۱۳۹۸ (۷)
- بهمن ۱۳۹۸ (۱)
- آبان ۱۳۹۸ (۳)
- مهر ۱۳۹۸ (۱)
- مرداد ۱۳۹۸ (۳)
- تیر ۱۳۹۸ (۲)
- خرداد ۱۳۹۸ (۱۵)
- ارديبهشت ۱۳۹۸ (۱۲)
- اسفند ۱۳۹۷ (۷)
- بهمن ۱۳۹۷ (۳)
- دی ۱۳۹۷ (۶)
- آذر ۱۳۹۷ (۳)
- مهر ۱۳۹۷ (۱)
- تیر ۱۳۹۷ (۲)
- فروردين ۱۳۹۷ (۱)
- اسفند ۱۳۹۶ (۱)
- بهمن ۱۳۹۶ (۲)
- دی ۱۳۹۶ (۱)
- آذر ۱۳۹۶ (۱)
- آبان ۱۳۹۶ (۱۰)
- مهر ۱۳۹۶ (۳)
- شهریور ۱۳۹۶ (۳)
- تیر ۱۳۹۶ (۱)
- خرداد ۱۳۹۶ (۱)
- فروردين ۱۳۹۶ (۵)
- اسفند ۱۳۹۵ (۳)
- بهمن ۱۳۹۵ (۴)
- دی ۱۳۹۵ (۳)
- آذر ۱۳۹۵ (۲)
- آبان ۱۳۹۵ (۲)
- مهر ۱۳۹۵ (۴)
- شهریور ۱۳۹۵ (۳)
- مرداد ۱۳۹۵ (۳)
- تیر ۱۳۹۵ (۶)
- خرداد ۱۳۹۵ (۲)
- ارديبهشت ۱۳۹۵ (۵)
- فروردين ۱۳۹۵ (۲)
- اسفند ۱۳۹۴ (۱)
- بهمن ۱۳۹۴ (۲)
- دی ۱۳۹۴ (۴)
- آذر ۱۳۹۴ (۳)
- آبان ۱۳۹۴ (۸)
- مهر ۱۳۹۴ (۴)
- شهریور ۱۳۹۴ (۲)
- مرداد ۱۳۹۴ (۶)
- تیر ۱۳۹۴ (۷)
- خرداد ۱۳۹۴ (۴)
- ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱)
- فروردين ۱۳۹۴ (۵)
- اسفند ۱۳۹۳ (۵)
- بهمن ۱۳۹۳ (۱۷)
- دی ۱۳۹۳ (۵)
- آذر ۱۳۹۳ (۴)
- آبان ۱۳۹۳ (۵)
- مهر ۱۳۹۳ (۹)
- شهریور ۱۳۹۳ (۲۸)
- مرداد ۱۳۹۳ (۸)
- تیر ۱۳۹۳ (۴)
- خرداد ۱۳۹۳ (۱۷)
- ارديبهشت ۱۳۹۳ (۸)
- فروردين ۱۳۹۳ (۹)
- اسفند ۱۳۹۲ (۶)
- آذر ۱۳۹۲ (۳)
- آبان ۱۳۹۲ (۲)
- ارديبهشت ۱۳۹۰ (۱)
نظرات (۳)
حبیبی
پاسخ:
سید سجاد جلالی
Unknown
پاسخ: