جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۳:۳۹ ب.ظ

شناخت ولایت فقیه: پیام 1

شناخت ولایت

#آماده_سازی_و_سازماندهی_برای_ظهور:

#شناخت_ولایت_فقیه:

 

شناخت ولایت فقیه

بنام خدا

*بدلیل ضرورت شناخت و حمایت از ولایت فقیه ، بعنوان مهم ترین عامل زمینه سازی ظهور در عصر غیبت صاحب الامر ، چند پیام را به آن اختصاص می دهیم

 

#پیام_1:

ولایت فقیه یعنی :

 "زمامداری و حاکمیت فقیهی که عالم و عادل و مدبر باشد ، بر جامعه اسلامی ، البته  به منظوراجرای احکام و تحقق ارزش های دینی"

 

سوالات درباره ولایت فقیه

سوال اول:

با این که احکام شرعی و واجبات الهی به طور کامل بیان شده ، چه نیازی به ولایت فقیه وجود دارد ؟

 اسلام شریعتی است فراگیر و جاوید برای ابدیت، و تمامی شئون فردی و اجتماعی زندگی انسان را برای همیشه تحت نظر دارد و برای سعادت بشر و اجرای عدالت ،  احکامی وضع کرده و برای اجرای احکامش و برای ایجاد قسط و عدل در جامعه، حکومت و دولت می¬خواهد؛ برای نبرد با طاغوت و ستیز با ظلم و تعدی طاغوتیان، حکومت و حاکم می خواهد . 

قرآن کریم می فرماید : 

أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ یَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِما أُنْزِلَ إِلَیْکَ وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِکَ یُرِیدُونَ أَنْ یَتَحاکَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِرُوا أَنْ یَکْفُرُوا بِهِ . . .  (60نساء) آیا ندیدى آنان را که مى‏گویند به آنچه بر تو نازل شده و به آنچه پیش از تو نازل شده ایمان دارند (ولى) مى‏خواهند محاکمه پیش طاغوت ببرند با آنکه مأمور هستند که به طاغوت کفر ورزند .

یعنی خداوند خواستار حکومت حق است و مسلمین باید به حکومت اسلامی روی آورند و از حکومت های طاغوت رویگردان باشند .

(ادامه دارد)

imammouod.blog.ir

 

telegram.me/AheadToTheArrival

 

arbaeenmobaleghin@

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">