جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۱۲:۲۵ ق.ظ

عشق یعنی خدا

بسم الله الرحمن الرحیم

#عشق_یعنی_خدا
#پیام_اول

✅عاشق بدلیل محبت حقیقی خود، عیوب معشوق خود را آشکار نمی کند:

"اللهمّ غَشّنی فِیهِ بالرّحْمَةِ "
خدایا مرا در این روز با رحمت خودت بپوشان
(دعای روز ۲۹ رمضان)

✅هیچ چیزی مانع محبت عاشق نسبت به معشوق نمی شود:

"مَا یَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلَا مُمْسِکَ لَهَا(غافر،۲)
هر رحمتی را خدا به روی مردم بگشاید، کسی نمی‌تواند جلو آن را بگیرد

✅محبت عاشق نسبت به معشوق، بر غضب او پیشی می گیرد:

"یَا مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَهُ "
(بخشی از دعای جوشن کبیر)

✍️ در ذیل این آیه شریفه که فرمودند: «و نحن أقرب إلیه من حبل الورید»،بیان شده: من که دائم نزدیک شما هستم، من که این‌قدر شما را دوست دارم و از رگ گردن به شما نزدیک‌ترم، دیگر غفلت از من چرا!؟ «الغفلة لماذا!؟».

https://t.me/AheadToTheArrival

http://imammouod.blog.ir/

sapp.ir/arbaeenmobaleghin

@arbaeenmobaleghin

نظرات (۲)

  1. تنهـا برنامه اے کــه تـِکرارش
    آرزوےِ هر روز مـَن استـــ
    پـَخشِ زنده ےِ
    نگـاهِ توستــ … هَمیـن…

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">