شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱ ب.ظ

عشق یعنی خدا_پیام سوم

‍ بسم الله الرحمن الرحیم

#عشق_یعنی_خدا

#پیام_۳

✔️شدت عشق خدا‼️‼️

❤️بی نیاز است اما به ما عشق می ورزد❤️

وَالْحَمْدُ للهِِ الَّذی تَحَبَّبَ اِلَیَّ وَهُوَ غَنِیٌّ عَنّی، و سپاس خدای را که با من دوستی ورزید،درحالی‏که ازمن بی‏ نیاز است ۱

✅با پای دل هروله کنان باید رفت سوی کسی که اینگونه عشقی دارد ...حتی نسبت به آنانکه از او رو برگردانیده اند👇 

در حدیث قدسی خداوند خطاب به حضرت داوود علیه السلام درباره شوق انتظارش به بازگشت خطاکاران و دورشدگان از درگاهش می فرماید:

یا داودُ، لَو یَعلَمُ المُدبِرونَ عَنّی کَیفَ انتِظاری لَهُم وَرِفقی بهم و شَوقی اِلَی تَرکِ مَعاصیهِم لَماتُوا شَوقاً اِلیَّ وَ تَقطَّعَت أوصالُهُم مِن مَحَبَّتی «ای داوود، اگر 👈کسانی که از من روی گردانده اند می دانستند که چسان انتظار آنان را می کشم و با آنها مدارا می کنم و مشتاق خودداری آنان از گناهان هستم، از شدت شوق می ‌مردند و از شدت محبت به من بندبند وجودشان از هم می گسست» ۲

نکته این حدیث قدسی اینجاست که خدا نفرمود متقین نفرمود صدیقین ..فرمود مدبرون(کسانی که به خدا پشت کردند),,خدا میفرماید اگر این افراد میدانستند چقدر مشتاقم به آنها از شوق جان می دادند...

خداییکه چنین پیامی برای اعراض کنندگانش دارد پس چگونه است با دوستانش ‼️

✅ آیا حیف نیست او را واگذاریم وبه غیر او پناه بریم و عشق او را پس زنیم !!!!

کسی که ... مَن تَقَرَّبَ إلَیَّ شِبرا تَقَرَّبتُ إلَیهِ ذِراعا ، و مَن تَقَرَّبَ إلَیَّ ذِراعا تَقَرَّبتُ إلَیهِ باعا ، و إذا أقبَلَ إلَیَّ یَمشی أقبَلتُ إلَیهِ اُهَروِلُ ۳

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : خداوند عزّ و جلّ فرمود: ··· هر که یک وجب به من نزدیک شود، یک گز به او نزدیک مى شوم و هر که یک گز به من نزدیک شود، یک رَش به او نزدیک مى شوم و هر گاه قدم زنان سوى من بیاید، من دوان دوان سویش مى روم.....

اویی که چنان بردبار است که انگار گناهی نداریم...!!!!!!! کجای عالم میتوان چنین کسی پیدا کرد؟؟؟

وَالْحَمْدُ للهِِ الَّذی یَحْلُمُ عَنّی، حَتّی کَاَ نّی لا ذَنْبَ لی، و سپاس خدای را که بر من بردباری می‏کند تا آنجاکه گویی مرا گناهی نیست ۴

پس بیایید مشتاقانه وعاشقانه به سویش رویم و باهم زمزمه کنیم...

خابَ الوافِدُونَ عَلی غَیْرِکَ

 وَخَسِرَ المُتَعَرِّضُونَ اِلاّ لَکَ ۵

آنآن‏ که بر غیر تو بار یافتند ناامید گشتند و آنان ‏که به کاری جز تو پرداختند زیانکار شدند

*******************

۱.دعای ابوحمزه ثمالی

۲. مولی محسن فیض کاشانی، المحجه البیضاء، ج 8، ص 62.

۳.الترغیب والترهیب ۴/۱۰۴/۳۰

۴.دعای ابوحمزه ثمالی

۵. مفاتیح الجنان /بخشی ازدعای امام صادق ع در هر روز ماه رجب

https://t.me/AheadToTheArrival

http://imammouod.blog.ir/

sapp.ir/arbaeenmobaleghin

@arbaeenmobaleghin

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">