جمعه, ۲ آذر ۱۴۰۳، ۰۳:۵۹ ق.ظ

قسمت دوم کلاس معرفت نفس

24July

 

خوب خواهرانم ای سفیران امام زمان(عج) :

روایت: "من عرف نفسه فقد عرف ربه"

علیکم انفسکم(مائده: 105)

برشماست نفسهای شما

برید معرفتشو پیدا کنید

خواهرانم هر کس که میتونه توی این گفتگو شرکت کنه یا جواب بده یا سوال کنه یا مطلبی بگذاره

"واذکر ربک فی نفسک تضرعا و خیفه و دون الجهر من القول بالغدو و الاصال و لا تکن من الغافلین"(اعراف: 206)

"و نفس و ماسواها _فالهمها فجورها و تقواها _ قد افلح من زکاها"(شمس: 7-9)

خوب شماها بفرمایین که از این آیه چی متوجه میشوید؟

همه نه. هر کس که به معرفت نفس برسد

و نفس و ما سواها _ فالهمها...........به حیقت انسان یعنی به نفس او الهام کرده شر و خیر را

اگر انسان حقیقت خودش را شناخت به الهامات هم دسترسی پیدا میکند

ما فاصله بین "من عرف نفسه" تا عرف ربه" را بوسیله همین الهامات طی میکنیم

کسی تا خودش را یعنی نفس را نشناسد نمیتواند آنگونه که باید و شاید از الهامات بهره ببرد

بله اما اون بهره ای که ما بعد از شناخت نفس میتوانیم از الهامات میبریم فوق العاده بیشتر است

قد افلح من زکاها - تازه بعد از معرفت نفس است که انسان میتواند آنرا تزکیه کند

وقتی که انسان به معرفت نفس میرسد اون موقع قوای بالفعل او بالقوه میشود

و آنوقت بهتر میتواند الهامات الهی را به برکت ولایت امام معصوم(ع) دریافت کند

بله شما درست میفرمایید . برای همین یک راه میون بر هست که آن را ممکن میکند و آن اتصال به امام زمان(عج) میباشد

وابتغوا الیه الوسیله

بله با یکی یکی درست کردن عیوب خیلی کار مشکل میشه اما اگه انسان به معرفت نفس برسه کلا به حقیقت یه اسماءالله میرسد و آن موجب تزکیه اش میشود(تزکیه دل و عملش)

حالا نه اینکه یک شبه

ولی هر کس که به امام معصوم یعنی به ولایت وصل بشه: لهم نصیب مما کسبوا

بله اما با درک حضور امام زمان(عج)

با انتطار فرج و دعا برای فرجشان

با برقراری ارتباط روحی با ایشان

اگر کسی که ولایت پذیره واقعا و عملا هم ولایت مدار بشه دیگه القائات شیطانی را نمیشنود

با اجازه تون برای اولین شب تا همینجا بس باشه

 

27July

 

سلام علیکم

تقدیم به تمام کسانی که برای زمینه سازی ظهور امام عصز(عج) انقلاب کرده اند

🌹منْ یَشْفَعْ شَفاعَةً حَسَنَةً یَکُنْ لَهُ نَصِیبٌ مِنْها (نسا 85 )

کسى که شفاعت [تشویق و کمک‏] به کار نیکى کند، نصیبى از آن براى او خواهد بود.

کسانی که هنوز با تمام مشکلات موجود قلبی پر از عشق به امام ورهبری دارید:

انشاالله تبلیغ خط رهبری باعث دستگیری از شماو خانواده محترمتان در مسیر زمینه سازی ظهور باشد.

مقام معظم رهبری: " رویای انقلاب ما ظهور امام عصر است "

سلام : این که شما میگین باید رویش کار کنیم نفسانیات مون هست نه نفس ما.

اگر انسان ها به معرفت نفس برسن اونوقت نمیگذارند که نفس آنها آلوده به نفسانیات بشه

تا انسانها به معرفت نفس نرسند هر چقدر که روی نفسانیات خود کار کنند اون نتیجه مطلوب رو نخواهد داد

انسانها باید به معرفت نفس برسند تا بتوانند تزکیه ن

تا بتوانند تزکیه نفس داشته باشند

باید اول نفس شناخته بشود تا بتوان بعد آنرا تزکیه کرد

هر چقدر که چله بگیریم کتاب بخونیم تلاش کنیم تا به معرفت نفس نرسیم اون تلاش هامون و نتیجه آن مقطعی خواهد بود

"افلا یتفکروا فی انفسهم ....................و ان کثیرا من الناس بلقای ربهم لکافرون"(روم: 8)

تفکر در نفس + توسل = معرفت نفس = لقاء پروردگار

انسان باید همه این کارها رو در حد توانش انجام دهد اما کافی نیست

حب الدنیا راس کل خطیئه

جمع نقیصین محال است

محاله که در دلی حب دنیا و حب خدا جمع بشه

حالا هی کتاب بخونیم جواب نمیده

سلام بر شما . باید دل انسان از تعلقاتش آراد بشه تا بتونه ظرف به کمال رسیدنش بشه

اگر کسی این بجث برایش سنگینه پیشنهاد میکنم که در کنار این مباحث مطالعاتی هم در این مورد داشته باشد و اگر سوالی برایش پیش آمد در گروه بپرسه

در هر صورت نگران نباشین با توکل بخدا و عنایات امام زمان(عج) پیش میریم ان شاءالله

من پیشنهاد میکنم که افرادی که مطالعات زیادی و دریافت های زیادی داشته اند در بحث شرکت کنند و بقیه حتی الامکان فعلا سکوت کنند و در کنارش مطالعاتی و تفکر و توسلهایی در این زمینه داشته باشند

"لا تخف انک انت العلی"

خواهشا بفرموده امام خمینی(ره) اگر نکته ای را خواندید و متوجه نشدید آنرا چندین مرتبه با دقت بخوانید تا متوجه شوید

یک ساعت تفکر معادل 120 سال عبادته

تفکر در نفس + توسل = معرفت نفس = لقاء پروردگار

در صورتیکه در کنارش هم سعی کنیم تعلقاتمان را از دل بیرون کنیم

"افلا یتفکروا فی انفسهم ....................و ان کثیرا من الناس بلقای ربهم لکافرون"(روم: 8)

همین که انسان در خیلی چیزها صبح تا شب فکر میکند اما در مورد معرفت نفس خیر , نشاندهنده این است که چقدر شیطان در آن زمینه مراقب است و ما را مشغول کرده است که مبادا در معرفت نفس تفکر کنیم

من از تمامی خواهران عزیزی که در این زمینه مطالعا

 

ت و دریافت های زیادی داشته اند خواهش میکنم که زکات علمشان را در این گروه هم بدهند و در گفتگوهایمان شرکت فعال داشته باشند

بنده الان با قران مشورت کردم که خدایا : آیا ما این مباحثه را به همین شکل ادامه بدهیم؟

سوره حج(آیات 67 و 68)آمد. مطالعه بفرمایید: "لکل امه .............

الخیر فی ما وقع

فعلا التماس دعا. خدانگهدارتون

 

28July

 

سلام علیکم

بسم الله الرحمن الرحیم

"اتامرون الناس بالبر و تنسون انفسکم"(بقره: 44)

اگه انسان بخواهد امر به معروف کند باید معرفت نفس داشته باشد

البر یعنی ولایت

ولایت خدا و رسولش و ائمه اطهار(ع)

کسی که حقیقت خودش را نمیشناسد نمیتواند مردم را با حقیقت آنگونه که شایسته است آشنا کند

نکته: کسی که حقیقت خودش را نمیشناسد نمیتواند آنگونه که شایسته است مردم را با حقیقت آشنا کند

ما نمیتونیم بگیم اکثر معرفت نفس ندارن

امر به معروف و نهی از منکر بر همه واجب است

خداوند از ما سوال کرده که زودتر خودمان را شایسته آن توفیق بکنیم

البر یعنی امام زمان(عج)

سوال : آخه میشه شما از آقا جانمان به دیگران بگی و هنوز حقیقت خودتو نشناختی؟

عموما همه فقط دوست دارن کاری بکنن برای آقا

حدیث: کسی که از دنیا برود و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است

میشه کسی خودش را نشناخته امام زمانش را بشناسد؟

بقیه آیه: "و انتم تتلون الکتاب افلا تعقلون"(بقره: 44)

تازه تو کتاب آسمانی یعنی نقشه راه رو هم تلاوت میکنی اما مشکل اینه که تو تعقل نمیکنی

خدا عالم رو و ما رو خلق کرده برای اینکه به کمال برسیم به خودش مقرب بشیم و راه بکمال رسیدنمان ولایت پذیری و ولایت مداریست

ما عقل خودمان را استفاده میکنیم اما بدون توجه بخدا

خطبه 222 نهج البلاغه میفرماید: بدرستیکه با توجه بخدا چراغ های عقل روشن میشه

ما چون عموما بخدا توجه خالصانه نداریم چراغ های عقلمان خاموشه پس اون عقل نمیتونه راه رسیدن به معرفت نفس رو بهمون نشون بده

به روح انسان عقل هم گفته میشه

ما یک جسم داریم و یک روح. خدا به ما یک جسم داده و یک روح

وقتی میگم ما یعنی حقیقت ما(نفس)

خدا به حقیقت ما یعنی به ما یک جسم داده و یک روح

ما بوسیله روحمان هست که جسممان را اداره میکنیم

در واقع ما باید بوسیله روحمان یعنی عقلمان , جسم مان را اداره کنیم که معمولا این کار را نمی کنیم

یعنی در واقع حقیقت ما باید روح یا عقلمان را مدیریت کند تا او بتواند بر جسم حکومت کند

بله آیه 45 سوره حج اشاره به این مطلب دارد که چرا نمیری زمین و زمان رو زیر وزو کنی تا به حقیقت برسی

الهی هب لی کمال الانقطاع الیک و انر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک حتی تخرق ابصار القلوب خجب النور فتصل معدن العظمه فتصیر ارواحنا معلقه بعز قدسک(فرازی از مناجات شعبانیه)

قلب یعنی همون روح یعنی همون که بهس میگیم عقل اون باید نورانی بشه

خدا باید بهش نظر کنه تا نورانی بشه

باید ما از منقطع از تعلقات بشیم تا خدا بهمون نظر کنه

ما باید این توفیق رو از خودش بخواهیم

از ته دل

و باید امام زمان زو شفیع قرار بدیم

باید از آقا حانمان اون توفیق رو بخواهیم

تا اینکه روح ما یعنی عقل ما یعنی جان حجاب های نور رو بدرد

حجابهایی که از حنس نور بنظر می آد اما حقیقت نور نیست

برداز حجاب تا جمالش بینی

تا طلعت ذات بی مثالش بینی

ما نباید دنبال نفسانیات بریم

که بله اون سرابی بیش نیست

منیت ریشه و دلیل همه کوریها و جهالتهاست

و جمع نقیضین محاله

نمیشه در کسی منیت مشتعل باشه در عین حال بتونه به معرفت نفس برسه

ما در عین حالیکه معرفت نفس نداریم میگیم : خدایا پاره کن حجابهای نور رو با بصیرت روح و قلبمون (حتی تخرق ابصار القلوب حجب النور9

اما آن موقع که حجابهای نور پاره شد و حقیقت خودمان را دیدیم که او هم از جنس نوره و حقیقت اسماء را دیدیم(فتصل الی معدن العظمه) آنوقت هست که ارواج ما هم وصل به آستان عزت مقدسش میشود

فتصیر ارواحنا معلقه بعز قدسک

الهی هب لی کمال الانقطاع الیک : این توفیق برای یک خانم باید در مسیر خوب شوهرداری کردن حاصل بشه درمسیر اطاعت از همسر , پدر و مادر , ولایت فقیه, ................

جهاد زن خوب شوهرداری کردنه

دنیا رو علم داشته باشیم تا در حیطه عمل زمین میخوریم محاله که به معرفت نفس برسیم

حالا هی توسل کنیم فایده نداره

تفکر+توسل= تقرب

مگر نه اینکه رزمنده ها در نبرد با دشمنان اسلام تو جبهه های جنگ کشته بشن شهیدن و نزد خدا روزی میخورن

تازه اون جهاد اصغره که اینطور مورد عنایت قرار میگیره

حالا دیکه ببینین کسی که جهاد اکبر دبکنه یعنی جهاد با نفسانیاتش , خدا چطور ازش پذیرایی میکنه

گروه تشکیل بدیم مطالعه کنیم توسل داشته باشیم خوبه اما هیچکدوم بدون مبارزه با نفسانیات ما رو به معرفت نفس نمیرسونه

بله هر چه هست در حقیقت نفس است

اما حیف قلبی که باید به بصیرت یعنی به مشاهداتی برسد مشغول علایق دنیایست

خوب تا گفتگویی دیگر خدانگهدار

 

29July

 

بسم الله الرحمن الرحیم

کسیکه حقیقت خودش را نشناسند

 

در واقع دارد بخودش ظلم میکند(ظلمت نفسی)

چون بدون معرفت نفس نمیتواند آنگونه که باید و شاید با نفسانیاتش مبارزه کند

من پیشنهاد میکنم که افرادی که مطالعات زیادی و دریافت های زیادی داشته اند در بحث شرکت کنند و بقیه حتی الامکان فعلا سکوت کنند و در کنارش مطالعاتی و تفکر و توسلهایی در این زمینه داشته باشند

) وَ لا تَسْتَوِی الْحَسَنَةُ وَ لا السَّیِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِی بَیْنَکَ وَ بَیْنَهُ عَداوَةٌ کَأَنَّهُ وَلِیٌّ حَمِیمٌ (34) وَ ما یُلَقَّاها إِلاَّ الَّذِینَ صَبَرُوا وَ ما یُلَقَّاها إِلاَّ ذُو حَظٍّ عَظِیمٍ (35)

 هرگز نیکى و بدى یکسان نیست، بدى را با نیکى دفع کن، تا دشمنان سرسخت همچون دوستان گرم و صمیمى شوند! 35- اما به این مرحله جز کسانى که داراى صبر و استقامتند نمى‏رسند، و جز کسای که بهره عظیمى از ایمان و تقوا دارند به آن نائل نمى‏گردند.

حسنه ولایت است بله فقط انسانهای ولایت پذیر و ولایت مدار میتوانند سیئه را دفع کنند

 

هر نیکی بدی را دفع نمیکند آن نیکی باید احسن باشد

یعنی خوبتر بشیم تا بدی دفع بشه

یک قدم از اونجایی که هستیم بیاییم جلوتر

و استعینوا بالصبر و الصلوه

کسی که نفس را بشناسد میتواند آلودگیهای آنرا پاک کند

فقط صاحبان حظ عظیم (آنانکه با ولایت مداری به معرفت نفس رسیده اند) به دیدار خدا نائل میشوند

نه ما در انجام ندادن آن فرمول مانده ایم که:

من عرف نفسه فقد عرف ربه. برای شناخت خدا هیچ راه دیگری نیست جز از طریق معرفت نفس

توبه یعنی برگشت به حقیقت خودم و متعاقبا بسوی حق

صبر

و ولایت مداری

وَ ما یُلَقَّاها إِلاَّ الَّذِینَ صَبَرُوا وَ ما یُلَقَّاها إِلاَّ ذُو حَظٍّ عَظِیمٍ (35)

سوره فصلت

زمینه سازان ظهور امام زمان(عج) دائما با خوبتر شدنشان دارند بدی ها را دفع میکنند (ادْفَعْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ )

(یهدی الی الرشد)

توبه یعنی برگشت به حقیقت خودم و متعاقبا بسوی حق

اصلا رشد یعنی ولایت

حقیقت ولایت

رسول باطنی قبل از معرفت نفس هادی کاملی نیست

خانم کریمی منظورتون چیه؟

رسول باطنی قبل از معرفت نفس هادی کاملی نیست؟

بقول بعضی طلبگی حرف نزنین فقط عامیانه

فطرت ما همان نفس است

همان حقیقت نقس است

بله وقتی که انسان معرفت نفس پیدا میکند الهامات قوی میشود

معرفت نفس درجات دارد

همون نفس تا شناخته نشده و چموش و جاهل است(نفس اماره است)

منظورتون از رشد بکمال رسیدن است؟

منظور از تبعیت ولایت مداریست

یعنی حب ولایت یعنی تمرکز قلب بر نقطه ولایت است

یعنی عدم ولایت گریزی

محب حقیقی خودبخود بدور مدار ولایت در حرکت میباشد

اصلا خاصیت حب حقیقی این است

بچه ای که متولدشده در لحظه تولد بدون اینکه چیزی ببیند بدنبال نوک سینه مادرش میباشد

اون میگه : من نمیدونم اون چیه اما یک چیزی مستم کرده که نمیتونم از او فاصله بگیرم

بوی پیراهن یوسف بینایی رو بهش برگردوند

وابتغوا الیه الوسیله

امام زمان(عج) : دعا برای فرج فرج خودتون رو در بردارد

از آقا باید معرفت نفس رو بخواهیم

در فراغش باید ضجه و فریاد بزنیم

توفیق یاری رساندن به ایشان را از خدا بخواهیم

نیمه شبها برایش بی قرار کنیم

هر کس به اهمیت معرفت نفس پی برده باشه در فقدان اون از عمق جان دعا میکنه

ولا تکونوا کالذین نسواالله فأنساهم انفسهم اولیک هم الفاسقون سوره مبارکه حشر ایه ١٩

هر چی فسق در عالم است بدلیل عدم معرفت نفس است

هر چیزی در این عالم مراتب دارد

با فراموش کردن خدا حقیقت خود را فراموش میکنیم . و متعاقبا فاسق میشویم

این یک دستور الهیه: و لا تکونوا کالذین.........

شما مثل اون فاسق ها نباشین که با فراموشی خدا حقیقت خودشان را نیز فراموش کردند

لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم

ثم رددناه اسفل السافلین

انسان فطرتا و در خود حقیقی اش خداشناس است

تنها با ولایت پذیری

و ولایت مداری

و عملوا الصالحات یعنی عمل بر مدار ولایت

مدار ولایت برای خانم ها حضرت زهرا(س) و برای آقایون امیر المومنین (ع) است

انسان نباید از این مدار چه قلبا و چه عملا خارج بشود

توجه توجه: محب حقیقی امام زمان(عج) از این مدار نه قلبا و نه عملا هیچگاه خارج نمیشود

این حب ولایت است که او را تا همیشه بر این مدار (orbit) نگه میدارد

محب حقیقی فقط کسی هست که معرفت نفس دارد و بدانوسیله به معرفت امام زمانش و معرفت خدا هم نائل شده باشد

محب حقیقی امام زمانش را برای خودش نمیخواهد

برای رفع گرفتاریها و برآورده شدن حاجاتش نمیخواهد

محب حقیقی خودش را و همه دار و ندارش را و همه فکر و ذکرش را وقف امام زمانش میکند

فقط محب حقیقی امام زمان(عج) به معرفت نفس خواهد رسید

در واقع فقط خدا اونها رو به معرفت نفس میرسونه که بدانوسیله به معرفت امام زمانشان برسند تا بتوانند او را یاری کنند

کمال فقط مهدی

رضای خدا فقط در مهدی

اللهم اجعلنا من انصاره و اعوانه

اللهم عجل لولیک الفرج

خدایا به داده ها و نداده هایت شکر

خسته نباشین . ممنون. جزاکم الله خیرا

خواهران:

 

از

 الان گروه تعطیله لطفا تا فردا به تک تک نکات این گفتگوها فکر کرده و با نفسانیات خود جهاد کنیم و توسلاتی نیز از ته دل خصوصا در نیمه شبها با خدا داشته باشیم (البته به بهانه و بوسیله امام زمانمان) ان شاءالله.

التماس دعای فراوان برای تعجیل در ظهور آقا جانمان مهدی صاحب الزمان(عج) ان شاءالله

 

30July

 

بسم الله الرحمن الرحیم

"و مثل الذین ینفقون اموالهم ابتغاء مرضات الله و تثبیتا من انفسهم کمثل ............."(بفره 265)

باید ملکات انسانی در نفس ما تثبیت بشود

و آن در صورتی تثبیت میشود که هدف ما خالصا و مخلصا کسب رضای خدا باشد

این دو لازم و ملزوم هم هستند

ما در صورتی میتوانیم ملکات انسانی را در نفس خود تثبیت کنیم که به معرفت نفس برسیم

در ادامه آثه میفرماید: "کمثل جنه بربوه اصابها وابل فاتت اکلها ضعفین فان لم یصبها وابل فطل والله بما تعملون بصیر(بقره 265)

آنهایی که معرفت نفس دارند خودشان مثل باغی هستند که بر فراز پشته ای قرار دارد اگر رگباری به آن برسد باران ریزی برای آن بس است و خداوند به انچه میکنید بیناست

نفس انسان مثل باغیست که اگر به اون علم پیدا کند بعد میتواند از عنایات ریز و درشت ولایت چونان باران ریز و درشت بهره مند شده و بکمال برسد یعنی به خدا برسد.

من پیشنهاد میکنم که افرادی که مطالعات زیادی و دریافت های زیادی داشته اند در بحث شرکت کنند و بقیه حتی الامکان فعلا سکوت کنند و در کنارش مطالعاتی و تفکر و توسلهایی در این زمینه داشته باشند

تثبیتا من انفسهم

این خیلی مهمه

خیلی از ماها هنوز ملکات انسانی در نفسمان تثبیت نشده

میدونین دلیلش چیه؟

چون از حقیقت خودمون غافلیم

ماها همون یک حقیقتی در این عالم وجود داریم که وقتی بهش میرسیم و میبینیم که در آن عالم حقیقت ما چقدر بخدا نزدیکه تازه میفهمیم که بله الحق که خدا راست گفته که "نحن اقرب الیه من حبل الورید" ما به انسان از رگ گردنش نزدیکتریم.

آن موقع خواهیم فهمید الحق که حقیقت ما بخدا خیلی نزدیکتر است تا اون رگ گردن جسممان

رک کردن ما کجا و اون حقیقت ما کجا . حقیقت ما در قرب الهیست

بله ما برای خداییم و بسوی او باید برگردیم . حالا بوسیله روحمان ما رو دو روزی فرستاد در قالب جسم مان تا در این دنیا آنچه باید بکاریم, بکاریم . تا هر روز و هر ساعت ثمره آن را درو کنیم و به سوی کمالاتمان یعنی تثبیت ملکات انسانی مان اوج گرفته و مجددا با معرفت نفس بسویش باز گردیم

بعضی از ملکات روحانی از ما صادر میشود اما هنوز آن ملکات در اصل و حقیقت وجودمان تثبیت نشده

این السبب المتصل بین الارض و السماء (کجاست آن آقایی که سبب اتصال آسمان و ملکوت نفس ماست با دنیای زمینی ما؟)

باید خیلی به ایشون حقیقتا و از ته دل متوسل بشیم

باید در فراق این تنها معلم زمینی این عالم بسوزیم تا ایشان تدریس خود را برایمان شروع کنند آن تدریس خاص را.

اینقدر در میزنم این خانه را تا ببینم روی صاحب خانه را

بله در عالم ملکوت از نفس ما تا اسماءالله فاصله ای نیست

یعنی ما در آنجاست که میتوانیم امام زمانمان را بشناسیم

میتوانیم اسماء و صفات الهی را نظری بیندازیم

و به قرب خود را بخدا ببینیم و بمرور حتی قرب را نبینیم و فقط با او یکی شویم و به وحدت برسیم

به اینکه ما به او برسیم که ما را در آن وادی دیگر اثری نیست بلکه بمرور دیگر فقط حدا دیده میشود و بس

حقیقت ما با خدا فاصله ای ندارد اصلا من در آن حقیقت معنایی ندارد. گناهان فقط نمیگذارند که ما این عظمت را درک کنیم . همین.

که اگر آن درک بشود دیگر ملکات انسانی در ما تثبیت میشود

بله . خدا باید به ما این توفیق رابدهد که آن نفس خود را که با گناهانمان بفراموشی سپرده شده است محددا بیاد آوریم

اللهم عرفنی نفسک ................فان لم تعرفنی حجتک ضللت عن دینی

تنها راه شناخت امام زمان و حفظ دینمان معرفت نفس است

کسی که از این دنیا برود و امام زمانش رو نشناسند به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است

خدا به حقیقت ما یعنی به نفس ما یک جسم داده که برای اینکه بتونیم بوسیله جسمان کارهایی را در این دنیا به مرحله عمل در بیاریم یک روح هم بما داده . این روح ما واسط بین حقیقت ما و جسم ماست.

ببیین الان چه چیزی باعث میشه که شما بتونین دست تون رو حرکت بدین ؟ روحتون .

وقتی که انسان قبض روح میشه دیگه نمیتونه دستش رو حرکت بده

خوب در آن هنگام که روح شما قبض میشود اما حقیقت شما که هنوز هست . اون نفس شماست

همون که در دنیا هر چه اراده میکرد روح بوسیله نفوذ و تسلطی که بر جسم داشت اون کار رو انجام میداد

پس آنچه باعث حرکت دست شما در این دنیا میشود روح شماست که اون هم دارد از نفس شما دستور میگیرد و بوسیله جسم آن را عملی میکند

تا زمانیکه ما روح در بدن داریم میتوانیم آنچه که حقیقت ما اراده میکند را بوسیله این جسم مان به مرحله عمل در بیاوریم

اما وقتی که در واقع از حقیقت ما یعنی از نفس ما روح قبض شد دیگر دست ما از این عالم کوتاه میشود

پس باید ما در

 

این

 عالم نفس خود را بشناسیم و بسوی حق رجعت کنیم و مجددا از طریق روحمان به جسم مان دسترسی دیگر داشته باشیم اما این بار با معرفتی که از حقیقت خودمان به لطف خدا وعنایا ت امام زمان (عج) کسب کرده ایم , ملکات انسانی را در نفس خود تثبیت کنیم. ان شاءالله.

 

1August

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ما (نفس) مسافریم بسوی خدا و توشه ما فقط معرفت است و معرفت حاصل نخواهد شد مگر از راهش.

پیامبر(ص): انا مدینه العلم و علی بابها

ولایت پذیری و ولایت مداری راه رسیدن به معرفت است

و باید بخدا و امام زمان(عج) خیلی متوسل شویم تا دستمان را بگیرند

دختری بامادرش می خواستن ازپل چوبی ردشوند,مادرروبه دخترش گفت:دست مرابگیرتازپل ردشویم,,دخترروبه مادرکردگفت من دست تورانمیگیرم ,,تودست مرابگیر,,مادرگفت:چرا؟چه فرقی میکند?مهم این است دستم رابگیری وباهم ردشویم.....دخترک گفت اگرمن دست تورابگیرم هرآن ممکن است که دستت راول کنم,,امااگرتودست مرابگیری آن رارهانمی کنی,, ,این دقیقأرابطه ماباخداست اگرمادست خدارابگیریم باگاهی غفلت دستش رارهامی کنیم,, امااگربخواهیم اودست مارابگیردهرگزدستمان رارهانخواهدکرد,, واین یعنی عشق,,,,,,,دستان خدادردستان شما

تدبر در این آیه: "الذین لا یرجون لقائنا"(فرقان: 21) کسی که امید به ملاقات خدا داشته باشد به معرفت نفس میرسد والا در مقابل آن توفیق کبر ورزیده است

باور اینکه میشه خدا رو دید و بهش معرفت پیدا کرد ما رو به معرفت نفس میرسونه

بله دقیقا "من عمل صالحا فلنفسه"(جاثیه: 15)

نفس برای رخ نشون دادن نیاز به عمل صالح دارد

الصلاه معراج مومن - و نماز سکوی پرواز مومن بسوی خداست.

معرفت نفس از برکت نماز با ولایت است

یعنی نمازگزار واقعی کسی است که نه تنها در نمازش بلکه در لحظه لحظه زندگیش به امام زمانش اقتداء میکند

دلش از عالم دنیا جدا شده و به امام زمانش وصل شده. الهی هب لی کمال الانقطاع الیک

بله . اون چیزی که موجب قبولی اعمال صالح است نمازه. سوره مومنون رو دقت کنین.

و نمازگزار واقعی کسی است که خودش را تحت ولایت امام زمانش میبیند حتی در نمازش

آخه ما معمولا وقتی نماز میخونیم خودمون رو به تنهایی میبینم و نهایت با خدای خود. در صورتیکه مثلا در نماز جماعت ما خودمون رو پشت امام جماعت میبینیم و نهایت با خدای خود.

در نماز و تمامی لحظات زندگی ما باید قضیه رو آنطور ببینیم .

اون موقع هست که نماز من با نماز امام زمانم. عمل من با عمل امام زمانم با هم خریداری میشود ان شاءالله

دیدمون رو باید درست کنیم در همه لحظات زندگی علی الخصوص در نماز

فرازهایی از ندبه: دعائنا به مستجابا . ارزاقنا به مبسوطه. همومنا به مکفیه. حوائجنا به مقضیه.

اون مثال رو که گفتم در نماز جماعت چطور قضیه رو میبینیم همین دید رو در تمامی لحظات علی الخصوص در نمازهایمان خودمان را پشت امام زمانمان ببینیم و به ایشان اقتدا کنیم ان شاءالله

اللهم عجل لولیک الفرج

 

2August

 

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم

"ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا فلا خوف علیخم و لا هم یحزنون"(احقاف: 13)

باید خدا رو به ربوبینت قبول داشته باشیم

و بگذاریم خودش کار تربینی خودش رو آنگونه که حکمتش اقتضاء میکنه انجام بده و در آن مسیر استقامت داشته باشین

ربنا الله

میپرسین چگونه به معرفت نفس برسیم

خوب خدا رو لااقل در حد یک مربی قلبا باورش کنیم

نگاهمون به دستش باشه که چه میکنه و چجوری میخواد منو بخودم نشون بده

دقت کنیم خوب به همه چیز نظز کنیم حواسمون به نحوه تعلیم و تربیتش باشه

که در آنصورت خدا خوف و حزن رو از ما مبگیره و ما رو به آرامش حقیقی میرسونه که اون ناشی از معرفت نفسه

زیر سایه ربوبیت و ولایت خدا و رسولش و ائمه(ع)

بهش اعتماد کنیم در عین حال تا میتونیم عمل صالح رو به پیش بفرستیم تا به بهشت لقاء نائل بشیم ان شاءالله(طبق آیه بعد-احقاف: 14)

تا میتونیم استغفار کنیم از بابت اعمال نا صالحی که تا کنون داشته ایم و به درگاهش ارائه داده ایم

یک شاگرد خوب دیدیم چطوری و با چه حالی سر کلاس درس مینشینه؟ با اون حال که من معلم خوبی دارم میدونم هوام رو داره. حتی وقتی که شاگرد سرش زیره و داره چیزی مینویسه اما با دلش داره معلمش رو نگاه میکنه و دلش پیش معلمشه

و این دله که به دل راه داره و این دله که معلم رو میکشونه بالای سرش. و یک دفعه متوجه میشه که معلمش داره دستی به سرش میکشه

خانم ها مربی این عالم رو هم همانگونه باور داشته باشیم و هر کار میکنیم دلمون پیشش باشه و امیدوار به این که میدونم که هوام رو داره اون چیزی که باید یاد بگیرم رو بهم یاد میده

قالوا ربنا الله: آنها تازه اونقدر به سیر تربینی معلمشون و اینکه هواشون رو داره ایمان دارن که حتی در مقابل دیگران بهش پز میدن و میگن: ربنا الله

آنها با تمام وجود باور دارن که الله رب ماست. به سیر تربینی او اعتماد دارن و در حین اون ربوبیتش از صمیم دل ازش میخوان که هر چه زودتر اونها رو به م

 

عرفت

 نفس و نهایتا معرفت و لقاء خودش برسونه

ملائکه بخدمتش گماشته میشن تا او را معارفی برسانند که باید برسه و بدانوسیله آرامش پیدا کنه

تا انسانها خدا را ملاقات نکنند به اون آرامش حقیقی نخواهند رسید

به ربوبیتش اعتماد کنیم در این مسیر استقامت کنیم منتظر باشیم در عین حالیکه مداوم از ته دل استغفار و عمل صالح را به آستانش تقدیم میکنیم خالصا و مخلصا برای رضایتش نه برای چمع کردن ثواب. (البته با توجه به حضور امام زمان عج و اقامه نماز و تمامی لحظات زندگیمون رو با اقتداء به ایشون و بی قراری و دعا در فراقشان)

اگه انسان اینها 👍رو همه رو با هم داشته باشه و مدام از ته دل بخدا پناه ببره از شر شیطون ان شاءالله که میرسوننش

التماس دعا

 

3August

 

بسم الله الرحمن الرحیم

حدیث قدسی: "من طلبنی وجدنی من وجدنی عرفنی من عرفنی عشقنی من عشقنی عشقته............."

بچث سر طلب حقیقی هست. جمع نقیضین هم محاله. محاله که کسی هم طالب دنیا باشه هم طالب خدا.

خدا میفرماید: هر کس منو وافعا خالصانه طالب باشه منو پیدا میکنه و بهم معرفت پیدا میکنه..............و لازمه معرفت بخدا معرفت نفسه. یعنی خدا به هر که خالصانه طالب لقاء خدا باشه معرفت نفس میده و متعاقبا معرفت خودش رو

"یهدی به الله من اتبع رضوانه سبل السلام و یخرجهم من الظلمات الی النور باذنه و یهدیهم الی صراط مستقیم"(مائده: 16)

هر که از پی خشنودی و رضای خدا راه ولایت رو بره(سبل السلام).............

از تاریکیهای جهل خارج بیرونش می آره و بسوی نور معرفت هدایتش میکند

او رو به معرفت امام زمانش میرساند(صراط مستقیم)

نکته در این آیه و اون حدیث قدسی در خلوص نیته. اگر انسان خالصا طالب لقاء خدا و کسب رضایتش باشد خدا او را به معرفتش میرساند

سبل السلام راه ولایت است و صراط خود ولایت است. صراط خود امام زمان(عج) میباشد

و مثل در نماز جماعت چطور مامون خودش را پشت امام جماعت میبیند که میتواند به او اقتداء کند حتی اگر امام پشت پرده هست . ما نیز با اینکه امام زمان پشت پرده غیبت است و با چشم ظاهر دیده نمیشود اما باید خودمان را در زندگی پشت امام زمان ببینیم و در تمامی لحظات زندگی به ایشان اقتداء کنیم

بله اگر خدا رو خالصانه دوست داریم باید که آنی از ولایت امام زمان غافل نشویم و حضورش را درک کنیم با اینکه هنوز ظهور نکرده اند

 

فاتبعونی: پس باید که از من امام زمان تبعیت کنید خودتان را تحت ولایتم ببینید حتی اگر خودم را نمیبینید

مثال شاگرد تو کلاس که عاشق معلمش هست رو فراموش نکنین با اینکه ممکنه سرش پایین باشه و داره چیزی مینوسه اما چون دلش پیش معلمش هست این دل اونه که معلم رو میکشونه بالای سرش و بناگاه میبینه که معلم داره دستی به سرش میکشه. بله برای عاشقان آقا جانمان که دلشون همیشه پیش ایشونه بزودی میبنن که درهای رحمت خدا باذن خدا اما "بکاسه و بیده ریا رویا هنیئا سائغا لا ظماء بعده" شامل حالشون میشه ان شاءالله.

برحمتک یا ارحم الراحمین

 

4August

 

بسم الله الرحمن الرحیم

معرفت نفس از اسرار ولایته

من عرف نفسه فقد عرف ربه

معرفت نفس ما رو به فهم ولایت خدا و رسولش میرسونه

بله فضل خدا و رحمتش همان ولایت است

و هیچکس نمیتواند به تزکیه نقس برسد مگر اینکه از برکت ولایت به معرفت نفس برسد

و این خداست که در اثر معرفت نفس انسان را تزکیه میکند

میفرماید که چرا در عمل بطرف ولایت شیطان بجای ولایت خدا میدوید پس شما استغفار کنید و تا مورد رحمت خدا واقع شوید(یعنی تا اینکه ولایت مدار شوید)

معرفت نفس این نیست که شما بدانید که چه بوده و چه شده و چه میتوانید باشید

معرفت نفس یعنی بفهمی که حقیقت تو چیست و از کجا آمده ای و آمدنت بهر چه بود

علیکم انفسکم

بر ما لازم است که نفس خود را بشناسیم

تا به آن جوابها برسیم والا انسان مرتب باید بدور خود بچرخد در همین عالم مادی و جسمانی خود

ما باید ببرکت ولایت از توبه و اصلاح عمل خود بهره ببریم

جدا شدن از منیت ها

تنها و نزدیکترین راه رسیدن به خداست

رسیدن یعنی فهمیدن. همه ما حقیقت همه ما در قرب الهی هست اما اونو رو لزوما نمی فهمیم

معرفت نفس یعنی بفهمی که حقیقت تو چیست و از کجا آمده ای و آمدنت بهر چه بود: یعنی که مبداء و مقصد خودت را شهود کنی و حکمت از آن مبداء و مقصد را دریابیم

ان شاءالله.

 

5august

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیها بِالْغُدُوِّ وَ الْآصالِ (36) رِجالٌ لا تُلْهِیهِمْ تِجارَةٌ وَ لا بَیْعٌ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَ إِقامِ الصَّلاةِ وَ إِیتاءِ الزَّکاةِ یَخافُونَ یَوْماً تَتَقَلَّبُ فِیهِ الْقُلُوبُ وَ الْأَبْصار

فِی ب

اذن خدا باید باشه

بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ

دل انسان خانه خداست. نفس انسان خانه خداست که اذن داده شده که حرمت داشته باشه و یاد خدا در آن همیشه باشه

بیت نفس

آنان که بیت نفس خود را تصاحب کردند و او را از اغیار خالی کردند هیچ مشغولیتی

 

دیگر

آنان را غافل از خدا و اوامر او نمیکند.

و ایشان همیشه بیم دارند از آن روزی که دلها و دیدگان زیر و رو شود

یعنی روزی که در آن هیچ امنیتی برای دل و دیده نیست مگر آنکه به زیر سایه ولایت باشد

آنان با ذکر خدا با معرفت خدا به زیر سایه ولایت سعی دارند که ولایت مدار باشند. و خدا هم به آنان را نصیبی از ولایت میدهد(و لهم نصیب مما کسبوا)

یعنی آنان را به سر سفره ولایت می نشاند(من فضله)

وَ اللَّهُ یَرْزُقُ مَنْ یَشاءُ بِغَیْرِ حِسابٍ

ما هنوز بیت نفس خود را تصاحب نکرده ایم

صاحب خونه خداست باید او اذنش را بدهد

شفیع لازم داریم (رجال لا بلهیهم تجاره و لا بیع عن ذکر الله)

امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف(ولی خدا ) انسان کامل را باید شفیع قرار دهیم.

وقتی که ما حقیقت و بیت نفس خودمان را تصاحب کنیم به اذن الله آنوقت حقیقت ما صبح و شب در حال تسبح و تنزیه خدا خواهد بود

دلیل این همه سر در گمی های فعلی ما اینه که بجای اینکه به حقیقت خودمون بر گردیم و او را شناخته و به اذن الله اونو تصاحب کنیم اومدیم توی این عالم دنیا و همین جا مونده گار شدیم . تا چشم بهم بزنیم باید این خانه دنیایی اجاره ای دنیایی رو تحویل صاحبخونه اش بدیم و برگردیم به اصل خودمون اما شاید دیگه اون موقع وقتی برای تصاحبش نداشته باشیم.

و آن موقع مواجه میشیم با یک خونه ای که شاید تا اون موقع حتی یک ذکر حقیقی با معرفت هم در او صورت نگرفته باشد

بله اومدیم اینجا کنگر خوردیم و لنگر انداختیم

در صورتیکه: مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک_ چند روزی قفسی ساخته اند بهر تنم

خدانگهدارتون (روی این مطالب خیلی تفکر و توسل داشته باشیم ان شاءالله)

اینقدر در میزنم این خانه را _ تا ببینم روی صاحب خانه را(یعنی مهدی صاحب الزمان عج را ان شاءالله)

🎀خوب خواهران عزیزم: بریم بیت نفس مون رو که مال خودمونه هر چه زودتر با شفاعت امام زمان زودتر تصاحبش کنیم ان شاءالله🎀

 

8August

 

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز رو اختصاص میدیم به سوال و جواب

خداوند سبحان در سوره مائده 5، آیه 105 مى فرماید "یا ایها الذین امنوا علیکم انفسکم لا یضرکم من ضل اذا اهتدیتم" یعنی اى کسانى که ایمان آورده اید، به خودتان بپردازید؛ هرگاه شما هدایت یافتید، آن کس که گمراه شده است به شما زیانى نمى رساند.

پرداختن به خود یعنی تهذیب نفس؟

کسی که به خدا حقیقتا بخدا ایمان داشته باشد به لقائش امیدوار است و تنها و بزرگترین آرزویش این است

بنابر این خدا بهش راهکار میده"علیکم انفسکم"

یعنی بر شماست که به نفس خود معرفت پیدا کنید

کسی که به نفس خود معرفت پیدا کند یعنی به ولایت رسیده است (نصیب لهم مما کسبوا) به آنها هم نصیبی از ولایت میرسد

آنها به زیر سایه ولایت هدایت میشوند آنها در مسیر ولایت مداری به هدایت یعنی به ولایت میرسند

و به همان دلیل به ایشان نیز هیچ گزندی از کسانی که راه ولایت را گم کرده اند نمیرسد

انسانهای با معرفت کسانی که نفس خود را شناخته اند طبق آن فراز از مناجات شعبانیه که مبفرماید: فتصل الی معدن العظمه . اینها دیگر وصل به معدن العظمه شده یعنی به معرفت خدا میرسند

یک راه سریع برای رسیدن به معرفت نفس بیان کنید

برای رسیدن به بیت نفس خودرا ازتمام وابستگیهای درونی ومادی رها کرده خود کاملاً به محسنات خوبیها و مسائل الهی آرا سته همیشه در حال مبارزه باهوای نفس شیطانی و هلاک کننده باشیم

توبه دائمی و از ته دل + تلاش دائمی در جهت اصلاح عمل (تحت ولایت امام زمان عج)

بله اما تحت ولایت امام زمان(عج) . وابتغوا الیه الوسیله

تفکر+توسل=تقرب

در طلب جدیت و خلوص داشته باشد

من طلبنی وجدنی من وجدنی عرفنی.............

خلوص در جهاد توام با جدیت

شرط لازمه هدایت یافتن است

حتما ان شاءالله دست از دامان ولایت بر نداریم. ولایت پذیر و ولایت مدار باشیم

توبه مداوم حتما باید با ذکر استغفار همراه باشه؟

نه لزوما اما خوب اگه به نیت سفارش به استفاده از اذکار قربتا الی الله از خود این اذکار هم استفاده بشه بهتره

چون توبه مراحله دارداظهار پشیمانی در نیت در زبان و در عمل

بله با توجه به انجام آن مراحلش بزبان آوردن خود ذکر هم یک سوم ایمانه

خوب ان شاءالله گفتگویمان رو فردا حدود 5 عصر ادامه میدهیم. خدانگهدارتون

9August

 

بسم الله الرحمن الرحیم

"هو الذی یصلی علیکم و ملائکته لیخرجکم من الظلمات الی النور و کان بالمومنین رحیما"(احزاب:43)

باور خدا و اینکه او به زودی دست مارو میگیره و از تاریکی ها بیرون میکنه و بسوی نور هدایت میکنه باغث میشه که آن توفیق رو شامل حال ما میکنه

باور خیلی مهمه . اعتماد به دستگیری خدا

خداوند فرموده: من به گمان خوش بنده ام رفتار میکنم

ما باور داشته باشیم و نگاهمون به دست خدا باشه که او ما رو از تاریکی های جهالت بیرون می آره و به نور معرفت میرسونه , بقینا میرسونه

کان بالمومنین رحیما(خدا به اونهایی که باورش دارن رحیمه)

بله . اعلم منا فی نفوسکم

سوال: درون ما چ

 

یست؟

که خدا از آن سخن میگوید

درون ما(درون جسم ما) یک روح الهی دمیده شده است

زمان قبض روح , آن روح از درون ما قبض میشود

حقیقت انسان روح او نیست حقیقت انسان نفس اوست که از طریق روح با جسم ارتباط برقرار میکند

خداوند حقیقت ما را (نفس ما را ) در عالم ایجاد کرد بعد روح را در کالبد جسم مان دمید و هر دو را تحویل ما داد . روح وسیله ای برای اتصال نفس با جسم ماست ست و عالم دنیاست

اگه انسان بفهمد که من کیستم از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود از حالت بهت و حیرت بیرون می آد

توی یک کاغذ بنویسید جسم توی یک کاغذ دیگه بنویسید روح این دو کاغذ رو بهم بچسبانید. بعد اون کاغذی که روش نوشتین روح رو با دست خودتان بگیرید و ببینید وقتی که دستتان را تکان میدهید آن به کاغذ به اصطلاح روح و بعد بلافاصله اون کاغذ به اصطلاح جسم به حرکت در می آد

شما مثالید برای نفس کاغذی که شما در دست گرفتید روح و آنکه به او چسبیده است جسم

دلیل این همه واسطه ها اینست که چون نفس از عالم مجردات است و از سنخ باطن عالم است خودش به تنهایی نمیتواند در عالم دنیا دستی داشته باشد پس خدا روح را خلق کرد تا واسطه ای بشود برای اتصال نفس به عالم دنیا( از طریق جسم او)

تا این که قد نفس بوسیله روح و جسم ش به عالم دنیا برسه و بتونه با انجام اعمال صالحه برای به کمال رسیدن خودش توشه جمع کنه

خیلی راجع به اینها فکر کنیم هضمش کنیم جذبش کنیم و در کنارش توسل از ته دل داشته باشیم بخدا و معصومین(ع) علی الخصوص امام زمان(عج) ان شاءالله

تفکر+توسل=تقرب

بله من آن موقع فهمیدم که فهمیدم نفهمیدم

التماس دعا خدانگهدارتون

 

10August

 

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

هر کس دلش پاک از هر گونه کینه ای باشد به معرفت نفس میرسد

هر کس دلش بی غل و غش باشد به معرفت نفس میرسد

"ان الصلوه تنهی عن الفحشی و المنکر"(عنکبوت: 45)

الصلو ه معراج مومن

شب شهادت امام صادق(ع) هست امشب. ایشون در لحظات آخر عمر خود فرمودند: "الصلوه الصلوه الصلوه)

نماز سکوی پروازه.

خدا ما رو در بهترین حالات خلق کرد(لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم) سوره تین: 4

پس از آن ما را به پست ترین حالات سقوط کردیم(ثم رددناه اسفل السافلین) تین: 5

الا الذین امنوا و عملوا الصالحات : تنها راه برگشت به حقیقت مان(احسن تقویم) باور خدا و انجام اعمال صالح است. مهمترین از اعمال صالح نماز است

احسن تقویم همون نفس ما و حقیقت ماست

باید یکبار دیگه به اون حقیقت مون برسیم

با باور خدا و اعمال صالحه که در راس آن نماز است

نماز سکوی پرواز است. اما در صورتیکه نماز گذار ولایت مدار باشد.

افضل الاعمال انتطار الفرج. این یک حقیقته.

امام صادق(ع): توقع امر صاحبک لیلک و نهارک(در شب و روزت منتظر فرج صاحب و مولایت باش)

خواهرانم شما از صبح تا الان منتظر فرج امام زمان(عج) بودین؟

نماز کسی برایش سکوی پرواز استکه ولایت مدار باشد یعنی مثلا از صبح تا به شب و شب تا به صبح منتظر فرج مولا و صاحبش باشد

من عرف نفسه فقد عرف ربه : فقط نماز گذار ولایت مدار یعنی فقط نماز گزار منتظر هر روز و هر شب فرج به معرفت نفس و نهایتا به معرفت امام زمانش و به معرفت خدا میرسد.

منتظر هر روز و هر شب فرج مجبور است دائما خودش را هم از لحاظ ایمانی و هم از لحاظ عملی آماده فرج کند. چون این یقین را دارد که چه بسا هر آن ایشان ظهور کنند

ببینید اینها👍 فوت کوزه گریه 😂در ضمن دعاها و گریه های نیمه شب در فراق ایشان را نیز بدنبال دارد

اللهم عجل لولیک الفرج

 

11August

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ترجمه تفسیر المیزان، ج‏7، ص: 138

[فرق بین پیامبر (ص) و دیگر مردمان، مانند فرق بینا و نابینا است‏]

" قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الْأَعْمى‏ وَ الْبَصِیرُ أَ فَلا تَتَفَکَّرُونَ" زیرا معناى این جمله به طورى که از سیاق آن استفاده مى‏شود، این است که: گر چه من در بشر بودن و ناتوانى مثل شمایم، لیکن این دلیل نمى‏شود که من شما را به پیروى خود دعوت نکنم، براى اینکه خداى تعالى مرا با وحى خود به معارفى آشنا کرده و شما را نکرده. و در نتیجه فرق من با شما مثل تفاوتى است که بینا با نابینا دارد، همانطورى که نابینا و بینا در عین اینکه در انسانیت مشترکند، در عین حال اوضاع و احوال آن دو حکم مى‏کند که باید نابینا پی

روى بینا را بکند، همچنین جاهل باید عالم را متابعت بکند." وَ أَنْذِرْ بِهِ الَّذِینَ یَخافُونَ أَنْ یُحْشَرُوا إِلى‏ رَبِّهِمْ ..." ضمیرى که در" به" است به قرآن برمى‏گردد، خواهید گفت جلوتر اسمى از قرآن به میان نیامده بود تا ضمیر به آن برگردد؟ جواب این است که کلمه قرآن در تقدیر است، و جمله" ما یوحى الى" دلالت بر آن دارد.

آنوقت حقش نیست که ما که کوریم آنی دستمونو از تو دستش بیرون نیاریم؟

فاستغذ بالله . اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

اعمال کسانی که از ولایت جدا هستند مانند سراب است که تشنه گمان می کند اب است

خواهرانم اگه اینقدری که ما دنبال معارف هستیم دنبال عمل کردن به آنقدر

 

ی که معرفت داریم بودیم با نور همان اعمال علی الخصوص اگه آن اعمال ناشی از انتظار فرج باشد زودتر به معرفت نفس و معرفت خدا خواهیم رسید.

افضل الاعمال انتظار الفرج

یعنی هر چه عمل صالح میتوانیم ناشی از انتظار فرج باشد

به آن میگویند ولایت مداری. یعنی سوزن پرگار وجودم فکرم ذکرم و نهایتا عملم بر نقطه ولایت یعنی بدلیل انتظار فرج است

باور کنین من که خودم اینطوریم یعنی هر وقت قراره درباره مطلبی سخنرانی کنم یا مطلبی را در گروه بگذارم یا به کسی چیزی بگویم از معارف الهی قبلش سعی میکنم لااقل اگه شده یک یا چند تا کارخالصانه برای رضای خدا و به جهت زمینه سازی ظهور انجام دهم حالا اگه وقت شد یک مقدار مطالعه هم میکنم اما اگه نشد مطالعه کنم میدونم که آن اعمالی که خالصانه بدلیل انتظار فرج اگه انجام داده باشم همان نور راهم میشود و در کلامم تاثیر خودش را میگذارد ان شاءالله

حتی اگه شده از ته دل بدلیل اینکه منتظر فرجش برای همین امروز هستم مقداری استغفار کنم

منتظر یعنی همین الان که با هم داریم گفتگو میکنیم احتمال زیاد بدهیم که شاید همین الان امر ظهور واقع شود

 

عمل کنیم دست بیچاره ای را بگیریم تا میتوانیم به همسر آرامش بدهیم طبق آیه 21 سوره روم تا میشه نگذاریم آب تو دلش تکون بخوره . تا میتوانیم به دیگران برسیم علی الخصوص ذو الحقوق

تا میتوانیم حق الله و حق الناس را ادا کنیم. تا میتوانیم جلوی زبانمان را بگیریم جلوی غضب و شهوت مان را بگیریم تا میتوانیم دعا کنیم با امام زمانمان ارتباط روحی برقرار کنیم

مجردها تا میتوانند از خدا بخواهند که وصله مناسبشون رو اون وصله ای که خدا میپسنده براشون اونو زودتر به عقدشون در بیاره تا بتونن بهش آرامش بدن

ثواب همه اعمالمون رو به امام زمان عج هدیه کنیم

چه واب اعمال گذشته حال و آینده مان را

ثواب

از منیت ها بیاییم بیرون. اون چیزی که نمیگذاره من خود حقیقی ام رو ببینم همون مشغول شدن به خودمه

امام صادق(ع) : در شب و روزت منتظر فرج مولایت باش

کی به این توفیق میرسد که در شب و روزش منتظر فرج باشد؟ آنکه تند و تند هم حق الله را با نیت خالص و فقط به جهت زمینه سازی برای ظهور انجام میدهد و هم حق الناس را

فقط آنکس که شب و روزش حقیقتا منتظر فرج هست

یعنی کسی که هر آن احتمال ظهور را میدهد هر آن.

هر لحظه

مثل اینکه شما هر لحظه احتمال از راه رسیدن مهمان را میدهی

تند و تند کارهایت را میکنی خوشحال شاداب و با هدف کار میکنی که هر آن ممکنه مهمان از راه برسه

این یعنی حیات طیبه نه اونی که ما تا حالا داشتیم

👌🌹حیات طیبه یعنی اینکه شب و روزت منتظر فرج باشی (بفرموده امام صادق ع)

خدایا به حق معصومین(ع) و به حق آن آخرین ذخیره خودت به همه ما توفیق بده از منتظران لحظه به لحظه ظهورش باشیم ان شاءالله (که یقینا در آن حیات طیبه معرفت نفس, معرفت امام زمان عج و نهایتا معرفت و تقرب بخودت را به ما عطا خواهی کرد ان شاءالله).

التماس دعا برای تعجیل در فرجش

پیش بسوی عمل صالح به امید برقراری ظهورش در لحظه دیگر زندگیمان ان شاءالله

قربونتون برم من . مهم کیفیته نه کمیت . بیاییم روی همین کیفیت در تمامی لحظات شبانه روزمان تفکر و توسل و عمل داشته باشیم تا نور آن جلوی راهمان را روشن کند. (گمشده همه ما تو جیب خودمونه نه تو جیب دیگران) الحمدلله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لولا ان هدانا الله.

 

15August

 

بسم الله الرحمن الرحیم

روح فقط یک رابط است. رابط نفس است با جسم

حقیقت ما نفس ماست و روح برای برقرار ی ارتباط حقیقت ما با جسم ماست

بل الانسان علی نفسه بصیره

من گمان می کردم منظور مجموع روح وجسم است

یعنی چی؟

یعنی فکر می کردم نفسی که قرار است نسبت به آن بصیرت داشته باشیم ، مجموع روح است و جسم

ممکنه اون ایه رو دقیق معنا کنین؟

- و در آن روز انسان را از تمام کارهایى که از پیش یا پس فرستاده، آگاه مى‏کنند.

14- بلکه انسان خودش از وضع خود آگاه است.

15- هر چند (در ظاهر) براى خود عذرهایى بتراشد.

بل الانسان علی نفسه بصیره( بلکه انسان خودش از وضع خود آگاه است.)

انسان فطرتا نسبت به حقیقت خودش بصیرت یعنی معرفت دارد

امام خمینی هم فرمودند نفس ادمی دو جنبه دارد ملکی و ملکوتی ، ولی طبق مثال کاغذی شما گویی سه جنبه می شد

نه ب

ازم دو جنبه است

ملکی(جسم ) و ملکوتی(روح و نفس )

بعضی از علماء فرموده اند که ما یک جسم داریم و یک روح و بعضی مثل: آیه الله حسن زاده آملی فرمودند: ما یک جسم داریم و یک روح و یک نفس

هر دو یک چیز رو میگن اما به تعابیری مختلف

من میگم جسمم را حرکت دادم . خوب کی این جسم را حرکت داد ؟ میگم روحم . بعد میگم روحم. خوب تو کی هستی که این روح و جسم رو به خودت اختصاص میدی و میگی روحم. اون حقیقت منه (نفس) که خدا بهش یک روح و یک جسم داده.

ما فطرتا بهش بصیرت داریم اما بدلیل مشغله ها و تعلقات دنیایی فراموشش کردیم اینه که خدا هم فراموشمون میشه

مثل: شما توی یخچال خودتون خیلی چیزها گذاشتین

 

اما از بس فکرتون مشغول غافل از اون شدین

نه تناقص نداره آیه دقیقا همینو میگه

نه محال نیست تعلقات ما رو غافل از حقیقت خودمون کرده

درسته اون بخث قیامت یک وجه اونه

وجه ظاهر آیه است

بایدکه ما مجبور بشیم بریم سراغ یخچال خونمون و ببینیم که چی توش داریم و اون نیازه ماست

زمانی که ما خلاء در زندگیمون احساس کردیم و نیاز به اون بصیرت و معرفت نفس در وجودمون شدت پیدا کرد اونوقت میریم سراغش

قصه ما باید به این شکل ادامه پیدا کنه: اینقدر خودم را به این در و اون در زدم و نرسیدم

خسته ام از اینهمه پریدن و نرسیدن

ببین عزیزم همه چیز درجاتی داره

بله اول یک معرفت ابتدایی به خدا ایجاد میشه

بعد با عمل صالح که توام شد کمی منو به حقیقت خودم عارف میکنه

دوباره یک کم که عارف بخودم شدم معرفتم به خدا بیشتر میشه و دوباره یک کم دیگه عمل صالح میکنم

و اینکار ادامه پیدا میکنه تا زمانیکه شفیع می آد تو کار (مهدی صاحب الزمان عج رو شفیع قرار میدم)

اونوقت هست که معرفت نفس منتهی به معرفت امام زمان عج و نهایتا به معرفت نسبی خدا میرسه

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">