يكشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۰ ق.ظ

مهدویت از دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)- قسمت دوم

درک حضور امام زمان (عج) و مقدمه سازی ظهور

مهدویت از دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

(قسمت دوم)

3-همت به نابودی ظلم و جور

بدیهی است که انسان های مایوس نمی توانند هیچ حرکتی در راه اصلاح انجام دهند. اعتقاد به مهدی موعود ( ارواحناه له الفدا ) دلها

را سرشار از نور امید می کند . برای ما که معتقد به آینده حتمی ظهور هستیم این یاس که گریبانگیر بسیاری از نخبگان دنیاست ، بی معناست ؛ ما می گوییم : می شود نقشه سیاسی دنیا را عوض کرد ، میشود با ظلم و مراکز قدرت ظالمانه ، در گیر شد و در آینده ، نه فقط امکان پذیر است بلکه حتمی است ...انسان ها می توانند تلاش کنند وپرچم عدلت را ولو در یک نقطه محدود بلند کنند .

4-تشکیل وتقویت حکومت دینی

مراکز قدرت استکباری ، از این که رهبران اسلامی در گوشه ای از دنیا بنشینند و گاهی پیامی بدهند و یک کلمه حرفی بزنند –همچنان که رهبران مسیحی در هر قضیه ای پیام می دهند – هیچ ترسی ندارند ، می دانند این خطری برای آنان نیست .

5-حضور مستمر و کار آمد ذر صحنه

درس دیگر اعتفاد به مهدویت برای من و شما این است که هرچند اعتقاد به حضرت مهدی یک آرمان والاست و در آن هیچ شکی نیست اما

نباید مسیله را فقط به یک جنبه آرمانی آن ختم کرد . نه ، این آرمانی است که باید به دنبال آن عمل بیاید .انتظار به معنای این است که ما باید خود را برای سربازی امام زمان (عج) آماده کنیم ، سربازی امام زمان کار آسانی نیست ، سربازی منجی بزرگی که می خواهد با تمام مراکز قدرت و فساد بین المللی مبارزه کند ،احتیاج به خود سازی وآگاهی وروشن بینی دارد . شنیده اید که در گذشته کسانی که منتظر بودند ، سلاح خود را همیشه همراه داشتند ؛ این عمل ، نمادین است  ومعنایش این است که انسان از لحاظ علمی ، فکری و عملی باید خود را بسازد و در میدان های فعالیت ومبارزه ، آماده کار باشد .(آن طور که از بیانات و تاکیدات رهبر معظم انفلاب استفاده می شود ،امروز اگر چه شعار « مرگ بر آمریکا » لازم است ولی هرگز کافی نیست ، جوانان علاوه بر آن باید تلاش کنند هر کدام با تحصیل علوم ، فنون و رشته های مورد علاقه و نیاز جامعه حداقل در یکی از آن ها – ولو در رشته ای به ظاهر کم اهمیت مانند : نجاری ، خیاطی، مکانیکی و ...- دارای تخصص باشند .بدین ترتیب نیاز جامعه اسلامی را بر آورده سازند ودر نهایت ، زمینه ظهور حضرت مهدی موعود را فراهم آورند ودر وافع مایه افتخار و زینت آن امام همام شوند )

" اللهم عجل لولیک الفرج " 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">