چهارشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۷:۴۸ ق.ظ

ولایت در کلام رهبری: (بخش اول)

شناخت ولایت

#آماده_سازی_و_سازماندهی_برای_ظهور:
#عهد_ولایت:

#ولایت_در_کلام_رهبری: (خلاصه سخنرانی های ایشان در  مشهد مقدس در رمضان 1353)

بنام خدا

🌹 ولایت در کلام رهبری🌹

(بخش اول)

❓پیامبر خدا برای چه می آید؟ برای به تکامل رساندن انسان و برای تخلق دادن انسان ها به اخلاق الله(برای کامل کردن و به اتمام رساندن مکارم اخلاق)

ایشان برای ساختن انسان, کارخانه انسان سازی درست میکند.

پیامبر ترجیح میدهد که ده سال, بیست سال, و حتی دیرتر موفق بشود, اما آنچه میسازد, یک انسان و دو انسان و بیست انسان نباشد, کارخانه انسان سازی درست کند که بطور خودکار انسان کامل  تحویل بدهد

❓کارخانه انسان سازی چیست؟؟؟  اینجا آن نقطه اساسی میباشد. همه میگویند پیامبر برای تعلیم و تربیت می آید و همه این را می فهمند, آنجه باید فهمید, این استکه آن کارخانه, جامعه اسلامیست.

❓ جامعه اسلامی چیست؟  در کل, جامعه اسلامی یعنی آن جامعه ای, آن تمدنی که در راس آن جامعه خدا حکومت می کند, خدا حکومت میکند, قوانین آن جامعه, قوانین خدایی ست و حدود الهی در آن جامعه جاری میشود, عزل و نصب را خدا میکند, دین خدا را اجرا  میکند .

مثل مدینه . همچنین که پیغمبر آمد در مدینه یک جامعه ای تشکیل داد, در راس آن جامعه خدا حکومت میکرد. نائب خدا, جانشین خدا در روی زمین(خلیفه الله) حکومت میکرد. آنجا, عملا چه کسی بود؟ پیامبر. مقررات را چه کسی درست میکرد؟ چه کسی وضع میکرد؟ چه کسی جعل میکرد؟ پیامبر. قوانین را چه کسی اجرا میکرد؟ چه کسی مردم را وادار میکرد که آن قوانین را اجرا کند؟ پیامبر.

(ادامه دارد)

imammouod.blog.ir
 
telegram.me/AheadToTheArrival
 
arbaeenmobaleghin@

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">