شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۴:۲۹ ب.ظ

ولایت در کلام رهبری(بخش دوازدهم)

شناخت ولایت

 #آماده_سازی_و_سازماندهی_برای_ظهور:
#عهد_ولایت
#ولایت_در_کلام_رهبری: (خلاصه سخنرانی های ایشان در مشهد مقدس در رمضان 1353)

بنام خدا
🌹ولایت در کلام رهبری🌹
(بخش دوازدهم)

📣 اما ولایت یک جامعه به چیست؟❓

ولایت یک جامعه به این است که ولیّ در آن جامعه، اولاً مشخص باشد، بدانند که این است ولیّ، این یک؛ ثانیاً منشأ و الهام بخش همه نیروها، نشاط ها، فعالیت های آن جامعه باشد. قطبی باشد که همه جوی ها و سرچشمه ها از او سرازیر می شود. مرکزی باشد که همه فرمان ها را او می ده‍د و همه قانون ها را او اجرا می کند. نقطه ای باشد که همه رشته ها و نخ ها به آنجا برگردد، همه به او نگاه کنند، همه دنبال او بروند. موتور زندگی را او روشن بکند در این جامعه، راننده و پیش قراول کاروان زندگی در جامعه، او باشد. این جامعه، جامعه ی دارای ولایت است.
❌امیرالمومنین بعد از پیغمبر، بیست و پنج سال زمام اجتماع را در دست نداشت.
👈 جامعه اسلامی بعد از پیغمبر، بیست و پنج سال دارای ولایت نبود؛ تمام شد رفت. در آن جامعه سلمان شخصاً دارای ولایت بود، ابوذر شخصاً دارای ولایت بود، آن دیگری شخصاً دارای ولایت بود، اما جامعه ی اسلامی چطور؟ جامعه ی اسلامی بعد از پیغمبر، بیست و پنج سال دارای ولایت نبود. بعد امیرالمومنین رسید به حکومت، جامعه ی اسلامی شد دارای ولایت. چقدرش؟ همان قدری که علی در آن قدر، در آن بخش، منشأ و الهام بخش و بستر فرمان ها و مقررات و معرفت ها و شناخت ها بود. ولایتِ یک اجتماع به این است.
هر وقتی که امام در جامعه حکومت می کند، آن وقتی که امام منشأ امر و نهی در جامعه می شود، آن وقتی که همه ی رشته ها از امام ناشی می شود، آن وقتی که امام دارد عملاً جامعه را اداره می کند، آن وقتی که پرچم جنگ را امام می بندد، آن وقتی که فرمان حمله را امام می دهد، آن وقتی که قرار داد صلح را امام می نویسد، آن وقت جامعه، جامعه ی دارای ولایت است؛ و در غیر این صورت، جامعه دارای ولایت نیست.
✅ بزرگتر از نعمت ولایت نعمتی نیست. تأمین کنید ولایت را در شخص خودتان و در جامعه ی بشری.
👈و بگویم به شما که ائمه هدی علیهم السلام بعد از شهادت امیرالمومنین، یک سره در راه ولایت کوشیده اند.
تمام تلاش ائمه برای این بوده که ولایت را زنده کنند. جامعه ی اسلامی را احیا کنند، این نهالی را که به نام انسان در این مزرع، در این باغستان، در این نهالستان غرس شده، با آب گوارایِ جان بخشِ حیات آفرینِ ولایت، زنده و سرسبز و بالنده کنند. این تلاش ائمه بوده، از راهش، با شکل لازم.
❌برای ولایتِ یک جامعه تلاش کردن، معنایش این نیست که بنشینیم و فحش به زید و عمرو بدهیم، با این کارها ولایت درست نمی شود، با این کارها از ولایت دورتر می افتیم. راهش این است که تلاش کنیم برای قدرت دادن به ولیّ اسلام، به ولیّ ای که خدا گفته.
وقتی که انسان بنا داشت که قوانین اسلامی و مقررات الهی را در جامعه، به صورتی که ولایت حکم می کند، زنده و احیا بکند، آن وقت می گردد راهش را پیدا می کند. می گردد روش ها و شیوه هایی که دنیا بر دوش انسان می گذارد، آنها را یاد می گیرد.(ادامه دارد)

imammouod.blog.ir

telegram.me/AheadToTheArrival

arbaeenmobaleghin@

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">