جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۳:۴۵ ب.ظ

ولایت در کلام رهبری: (بخش سوم)

شناخت ولایت

#آماده_سازی_و_سازماندهی_برای_ظهور:
#عهد_ولایت
#ولایت_در_کلام_رهبری: (خلاصه سخنرانی های ایشان در مشهد مقدس در رمضان 1353)

✅بنام خدا
🌹ولایت در کلام رهبری🌹
(بخش سوم)

پیغمبر جمع مسلمانِ آغازِ کار را با این پیوستگی و جوشیدگی به وجود می آورد، اینها را با هم برادر میکند، به صورت یک پیکر واحد در می آورد، به وسیله اینها امت اسلامی را تشکیل می دهد، جامعه اسلامی را به وجود می آورد. از پیوند اینها با دشمن ها، با مخالفین و معاندین، با جبهه های دیگر جلو گیری میکند برای چه؟❓ برای اینکه اگر اینها ولایت نداشته باشند، از برداشتن بار امانتی که بر دوش آنهاست، عاجز خواهند ماند.

✅جمع کوچک تشیع در زمان خلافت های ضد شیعی و ضد اسلامی در تاریخ اغاز اسلام مثل بنی امیه و بنی عباس را در نظر بگیرید شما خیال می کنید که شیعه در حربه های تبلیغاتی از طرفی، خفقان و اختناق از طرفی، زندان ها و شکنجه ها و کشتن ها از طرفی، می توانست بماند؟❓ یک جمع فکری مثل شیعه ، که این قدر با قدرت های زمان خودش معارض و موجب دردسر آنها بود، چطور شد که ماند؟❓ 👈 به خاطر ولایت
شما عالَم اسلام را در زمان خلفای بنی امیه و بنی عباس تشبیه کنید به رودخانه ای که انواع جریان های فکری و سیاسی و عملی گوناگون، در آن علیه همدیگر داشتند حرکت می کردند، از اول تا آخر که نگاه می کنید، جریان تشیع را می بینید، می بینید یک آب باریکی هست در میان این طوفان عجیب، اما خودش را نگه داشته، هرگز کدر نشده، هرگز طعمش خراب نشده، هرگز طعم و رنگ و بوی آب های دیگر را به خود نگرفته، بلکه باقی مانده و جلو رفته، چه چیز این را نگه داشته؟❓ 👈 وجود آن ولی ای که ولایت را در میان پیروان خود توصیه می کند، آنها را به هم می بندد و با هم مهربان می کند. این هم به همان معنای ولایت زمان پیغمبر.
✳️ولایت شیعی:
اگر این بُعد از ولایت بین مومنین نبود جریان شیعه در تاریخ حفظ نمیشد و تا کنون هزار بار از بین رفته بود؛ همچنانی که بعضی از فرقه های دیگر همین جور شدند، رنگ از دست دادند و نابود شدند.
ولایت شیعیان با هم معلوم شد؛ حالا ولایت ولی خدا یعنی چه؟ ولایت ائمه را داشته باشیم یعنی چه؟
(ادامه دارد)

imammouod.blog.ir

telegram.me/AheadToTheArrival

@arbaeenmobaleghin

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">