شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۱:۴۴ ق.ظ

ولایت در کلام رهبری(بخش یازدهم)

شناخت ولایت

#آماده_سازی_و_سازماندهی_برای_ظهور:
#عهد_ولایت
#ولایت_در_کلام_رهبری: (خلاصه سخنرانی های ایشان در مشهد مقدس در رمضان 1353)

بنام خدا
🌹ولایت در کلام رهبری🌹


(بخش یازدهم)

✅موضوعی که در دنبال بحث های گذشته، در زمینه ولایت قابل تذکر دادن است؛ اولا یک معرفی اجمالی از جامعه ی دارای ولایت و فرد دارای ولایت است، ثانیا نقش دورنمایی از جامعه ای که در آن جامعه ولایت وجود دارد.
⭕️مساله این است که اولا ببینیم یک انسان دارای ولایت، چگونه انسانی است؟
⭕️ثانیا ببینیم جامعه چگونه دارای ولایت می شود؟
⭕️و مساله سوم، آیا یک انسانی که دارای ولایت است، تکلیف خودش با ولایت داشتنِ شخص خودش تمام شده دیگر؟ تکلیف ندارد که جامعه دارای ولایت بسازد؟
⭕️مساله چهارم اینکه اگر یک آدمی خودش دارای ولایت بود، در یک جامعه محروم از ولایت زندگی می کرد و احساس تکلیفی نمی کرد که جامعه را دارای ولایت بکند، آیا این احساس تکلیف نکردن، ولایت خود او را مخدوش نخواهد کرد؟
این مسائل را باید بحث کنیم حالا من یکی، دو تا را مطرح می کنم.

✅فرد دارای ولایت:
عده ای خیال می کنند که دارای ولایت بودن یک آدم به این است که آدم در مجالس اهل بیت گریه کند فقط.
خیال می کنند که دارای ولایت بودن به این است که محبت اهل بیت در دل انسان باشد، همین و بس.
بله، محبت اهل بیت را داشتن، واجب و فرض است. به نام این بزرگواران مجلس به پا کردن و از عزا و شادی آنها درس گرفتن، گریستن بر بزرگواری آنها، بر شهامت های آنها، بر مظلومیت آنها، همه اینها لازم است، 👈 اما همه اینها ولایت نیست؛ ولایت از این بالاتر است.
📣 ولایت در یک انسان، به معنای وابستگی فکری و عملیِ هر چه بیشتر و روز افزون تر با ولیّ است.
ولیّ را پیدا کن، ولیِّ خدا را بشناس، آن کسی که او ولیّ حقّانی جامعه اسلامی است، او را مشخص کن، بعد از آنی که مشخص کردی، شخصا از لحاظ فکر، از لحاظ عمل، از لحاظ روحیات، از لحاظ راه و رسم و روش، خودت را به او متصل کن، مرتبط کن، دنبالش راه بیفت، حرکت کن.
📣 اگر تلاشِ تو تلاشِ او، جهادِ تو جهادِ او، دوستیِ تو دوستیِ او، دشمنیِ تو دشمنیِ او، جبهه بندی های تو جبهه بندی های او باشد؛👈 تو دارای ولایتی.
📣 آدم دارای ولایت این است؛ ولیّ را بشناسد، فکر ولیّ را بداند، با ولیّ همفکر بشود، عمل ولیّ را بشناسد، با ولیّ هم عمل بشود، دنبال او راه بیفتد، خودش را فکراً و عملاً پیوسته با ولی کند، این با ولایت است(ادامه دارد)

mammouod.blog.ir

telegram.me/AheadToTheArrival

arbaeenmobaleghin@

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">