پیام شماره 6 :
خداوند ما را با ترس امتحان میکند
(لنبلونکم بشئ من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرین-و البته شما را به چیزها یی از قبیل ترس و گرسنگی و نقصان در اموال و نفوس و زراعت بیازماییم و بشارت بده صابران را)-سوره بقره آیه 155
ترس از غیر خدا ریشه و دلیل گناهان است
یاد خدا و اینکه او همیشه با ماست به انسان آرامش میدهد و مانع از ترس از غیر خداست (الا بذکر الله تطمئن القلوب)
امام زمان حجت خدا و بقیه الله است . خود ایشان ذکر خداست
درک و توجه به حضور امام زمان عج و باور اینکه ایشان دلشان همیشه با ماست به انسان آرامش میدهد
آن آرامش حاصله از درک حضور ایشان باعث از بین رفتن ترس از غیر خدا میشود
امام علی ع: یاوران مهدی از غیر خدا نمیترسند و شهادت را میطلبند
---------------------------------------------
در ادامه پیام 6:
امام علی ع: یاوران مهدی از غیر خدا نمیترسند و شهادت را میطلبند
امیر المومنین ع فرمودند: ترس بزرگترین گناه است.
ایشان ترس از غیر خدا را فرموده اند. ترس از ناتوانی, ناداری ترس از مریضی ترس از نرسیدن به امیال و آرزوها ترس از تنها شدن و ....خلاصه این ترس هاست که موجب میشود انسان دروغ بگوید دزدی کند مال حرام بخورد و ..
در قران آمده که: انما ذلکم الشیطان یخوف اولیاءه فلا تخافوهم و خافون ان کنتم مومنین -آل عمران 175 (بدرستیکه این سخنان شیطان استکه میترساند به آن دوستانشرا پس شما نترسید از او و از من بترسید اگر اهل ایمان هستید). همین آیه نشاندهنده این است که کار شیطان ایجاد این ترس از غیر خداست و جمع نقیضین محال است که خدا اول میخواهد آن ترس را از دل ما بیرون کند تا بعد ترس از خودش جایگزین آن بشود.
خداوند مکرر در قران فرموده لاتخف نترس(طه-68)
. و اولیائش را اینگونه معرفی میکند که : الا اولیاء الله لا خوف علیهم و لا هم یحزنون (نمل-10)
دلی که بوسیله خدا دیدن و درک حضور امام زمانش به آرامش میرسد دیگر از غیر خدا نمیترسد و در نتیجه تقوی وارد قلبش میشود. تقوی دو معنی دارد: 1-ترسیدن از عقاب خدا یا از فراق او 2-نترسیدن از غیر خدا و پرهیز از غیر خداست.(در تفاسیر قران آمده)
این نکته که وقتی انسان خودش را در معرض دید الهی میبیند از فکر بر معصیت کناره میگیرد چه برسد به فعل آن کاملا درست است و آن درک حضور خداست و درک حضور خدا وسیله میخواهد همانطور که قران فرموده "وابتغوا اله الوسیله"(مائده -35) آن وسیله در خال خاضر امام زمان عج میباشند درک محضر خدا موقعی میسر میشود که درک محضر امام زمان عج برایمان حاصل و ملکه بشود.
در ضمن در آیه ما قبل یعنی در آیه 174 آل عمران جوابگوی آن ترس از بلایا و غیره را مطرح میکند.که اگر انسانها به نعمت خدا روی بیاورند هیچ سختی و رنجی به آنها نمی رسد و خدا از آنان راضی میشود و در تفاسیرآمده که منظور از نعمت خدا حجت خدا روی زمین است یعنی:
درک حضور امام زمان عجدرباره سايت
طبقه بندی موضوعی
- پیام های انصار المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) (۶)
- پیام های پیش به سوی ظهور (۴۱)
- پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی (۱)
- سوال جوانان غیرمسلمان و پاسخ قرآن (۱۸)
- سوال من و پاسخ او (تدبر در قرآن) (۱۸)
- درک حضور امام زمان (عج) و مقدمه سازی ظهور (۳۲)
- مطالب کلاس های دارالقرآن (۲۰)
- پیام ها و مطالب ماه مبارک رمضان (۱۱)
- معرفت نفس (۲)
- پیام های بعد از اربعین 92 (۱۷)
- پیام های ماه رمضان (۸)
- با دیدی ولایی در قرآن تدبر کنیم (۴)
- قدر شب های قدر را بدانیم (۳)
- تدبر در ادعیه (۲)
- محورهای تبلیغ خصوصا در پیاده روی اربعین (۱۹)
- شبکه جهانی مبلغین اربعین (۱۳)
- سازماندهی برای ظهور (۵)
- شناخت ولایت (۲۸)
- اعتکاف (۴)
آخرين مطالب
-
-
📣 دیگه وقتشه /
يكشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ -
اتحاد راه رسیدن به قله است رأی ریاست جمهوری
شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ -
#یاران_منجی_آماده_میشوند_۳
دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ -
#از_خانه_تا_خدا_۲
دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ -
#از_خانه_تا_خدا_۱
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ -
در جهت پیشبرد اهداف زیر بنایی مهدوی ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ -
#از_خانه_تا_خدا
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ -
#یاران_منجی_آماده_میشوند_۲
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ -
# یاران_منجی_آماده_میشوند_۱
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
بایگانی
- شهریور ۱۴۰۳ (۱)
- مرداد ۱۴۰۳ (۱)
- تیر ۱۴۰۳ (۳)
- خرداد ۱۴۰۳ (۹)
- ارديبهشت ۱۴۰۳ (۷)
- فروردين ۱۴۰۳ (۳۰)
- اسفند ۱۴۰۲ (۹)
- بهمن ۱۴۰۲ (۷)
- آذر ۱۴۰۲ (۴)
- آبان ۱۴۰۲ (۱)
- مهر ۱۴۰۲ (۵)
- شهریور ۱۴۰۲ (۳)
- مرداد ۱۴۰۲ (۱)
- تیر ۱۴۰۲ (۳)
- اسفند ۱۴۰۱ (۱)
- بهمن ۱۴۰۱ (۲)
- آبان ۱۴۰۱ (۵)
- بهمن ۱۴۰۰ (۱۱)
- اسفند ۱۳۹۹ (۹)
- دی ۱۳۹۹ (۲)
- تیر ۱۳۹۹ (۱۰)
- خرداد ۱۳۹۹ (۸)
- ارديبهشت ۱۳۹۹ (۲)
- فروردين ۱۳۹۹ (۲)
- اسفند ۱۳۹۸ (۷)
- بهمن ۱۳۹۸ (۱)
- آبان ۱۳۹۸ (۳)
- مهر ۱۳۹۸ (۱)
- مرداد ۱۳۹۸ (۳)
- تیر ۱۳۹۸ (۲)
- خرداد ۱۳۹۸ (۱۵)
- ارديبهشت ۱۳۹۸ (۱۲)
- اسفند ۱۳۹۷ (۷)
- بهمن ۱۳۹۷ (۳)
- دی ۱۳۹۷ (۶)
- آذر ۱۳۹۷ (۳)
- مهر ۱۳۹۷ (۱)
- تیر ۱۳۹۷ (۲)
- فروردين ۱۳۹۷ (۱)
- اسفند ۱۳۹۶ (۱)
- بهمن ۱۳۹۶ (۲)
- دی ۱۳۹۶ (۱)
- آذر ۱۳۹۶ (۱)
- آبان ۱۳۹۶ (۱۰)
- مهر ۱۳۹۶ (۳)
- شهریور ۱۳۹۶ (۳)
- تیر ۱۳۹۶ (۱)
- خرداد ۱۳۹۶ (۱)
- فروردين ۱۳۹۶ (۵)
- اسفند ۱۳۹۵ (۳)
- بهمن ۱۳۹۵ (۴)
- دی ۱۳۹۵ (۳)
- آذر ۱۳۹۵ (۲)
- آبان ۱۳۹۵ (۲)
- مهر ۱۳۹۵ (۴)
- شهریور ۱۳۹۵ (۳)
- مرداد ۱۳۹۵ (۳)
- تیر ۱۳۹۵ (۶)
- خرداد ۱۳۹۵ (۲)
- ارديبهشت ۱۳۹۵ (۵)
- فروردين ۱۳۹۵ (۲)
- اسفند ۱۳۹۴ (۱)
- بهمن ۱۳۹۴ (۲)
- دی ۱۳۹۴ (۴)
- آذر ۱۳۹۴ (۳)
- آبان ۱۳۹۴ (۸)
- مهر ۱۳۹۴ (۴)
- شهریور ۱۳۹۴ (۲)
- مرداد ۱۳۹۴ (۶)
- تیر ۱۳۹۴ (۷)
- خرداد ۱۳۹۴ (۴)
- ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱)
- فروردين ۱۳۹۴ (۵)
- اسفند ۱۳۹۳ (۵)
- بهمن ۱۳۹۳ (۱۷)
- دی ۱۳۹۳ (۵)
- آذر ۱۳۹۳ (۴)
- آبان ۱۳۹۳ (۵)
- مهر ۱۳۹۳ (۹)
- شهریور ۱۳۹۳ (۲۸)
- مرداد ۱۳۹۳ (۸)
- تیر ۱۳۹۳ (۴)
- خرداد ۱۳۹۳ (۱۷)
- ارديبهشت ۱۳۹۳ (۸)
- فروردين ۱۳۹۳ (۹)
- اسفند ۱۳۹۲ (۶)
- آذر ۱۳۹۲ (۳)
- آبان ۱۳۹۲ (۲)
- ارديبهشت ۱۳۹۰ (۱)
نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است