جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۸:۴۱ ق.ظ

پیام شماره 6 :

پیام های بعد از اربعین 92

خداوند ما را با ترس امتحان میکند

(لنبلونکم  بشئ  من  الخوف  و الجوع  و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرین-و البته شما را به چیزها یی از قبیل ترس و گرسنگی و نقصان در اموال و نفوس و زراعت بیازماییم و بشارت بده صابران را)-سوره بقره آیه 155

ترس از غیر خدا ریشه و دلیل  گناهان است

یاد خدا و اینکه او همیشه با ماست به انسان آرامش میدهد و مانع از ترس از غیر خداست (الا بذکر الله تطمئن القلوب)

امام زمان حجت خدا و بقیه الله است . خود ایشان ذکر خداست

درک و توجه به حضور امام زمان عج و باور اینکه ایشان دلشان همیشه با ماست به انسان آرامش میدهد

آن آرامش حاصله از درک حضور ایشان باعث از بین رفتن ترس از غیر خدا میشود

امام علی ع: یاوران مهدی از غیر خدا نمیترسند و شهادت را میطلبند

---------------------------------------------

 

 

در ادامه پیام 6:

امام علی ع: یاوران مهدی از غیر خدا نمیترسند و شهادت را میطلبند

  امیر المومنین ع  فرمودند: ترس بزرگترین گناه است.

ایشان  ترس از غیر خدا را فرموده اند. ترس از ناتوانی, ناداری  ترس از مریضی ترس از نرسیدن به امیال و آرزوها ترس از تنها شدن و ....خلاصه این ترس هاست که موجب میشود انسان دروغ بگوید دزدی کند مال حرام بخورد و ..

در قران آمده که: انما ذلکم الشیطان یخوف اولیاءه فلا تخافوهم و خافون ان کنتم مومنین -آل عمران 175 (بدرستیکه این سخنان شیطان استکه میترساند به آن دوستانشرا پس شما نترسید از او و از من بترسید اگر اهل ایمان هستید). همین آیه نشاندهنده این است که کار شیطان ایجاد این ترس از غیر خداست و جمع نقیضین محال است که خدا اول میخواهد آن ترس را از دل ما بیرون کند تا بعد ترس از خودش جایگزین آن بشود.

خداوند مکرر در قران فرموده لاتخف نترس(طه-68)

. و اولیائش را اینگونه معرفی میکند که : الا اولیاء الله لا خوف علیهم و لا هم یحزنون (نمل-10)

دلی که بوسیله خدا دیدن و درک حضور امام زمانش به آرامش میرسد دیگر از غیر خدا نمیترسد و در نتیجه تقوی وارد قلبش میشود. تقوی دو معنی دارد: 1-ترسیدن از عقاب خدا یا از فراق او   2-نترسیدن از غیر خدا و پرهیز از غیر خداست.(در تفاسیر قران آمده)

این نکته  که وقتی انسان خودش را در معرض دید الهی میبیند از فکر بر معصیت کناره میگیرد چه برسد به فعل آن کاملا درست است و آن درک حضور خداست و درک حضور خدا وسیله میخواهد همانطور که قران فرموده "وابتغوا اله الوسیله"(مائده -35) آن وسیله در خال خاضر امام زمان عج میباشند درک محضر خدا موقعی میسر میشود که درک محضر امام زمان عج برایمان حاصل و ملکه بشود.

در ضمن در آیه  ما قبل یعنی  در آیه 174 آل عمران جوابگوی آن ترس از بلایا و غیره را مطرح میکند.که اگر انسانها به نعمت خدا روی بیاورند هیچ سختی و رنجی به آنها نمی رسد و خدا از آنان راضی میشود و در تفاسیرآمده که منظور از نعمت خدا حجت خدا روی زمین است یعنی:

درک حضور امام زمان عج

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">