جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳، ۰۸:۴۸ ب.ظ

پیام 10 پیش به سوی ظهور: اوتاد امام زمان(عج) (السابقین الی ارادته)

پیام های پیش به سوی ظهور

 بسم الله الرحمن الرحیم

اوتاد امام زمان(عج)

(السابقین الی ارادته)

 

اللهم اجعلنی من ..... السابقین الی ارادته (دعای عهد) خدایا مرا در جمع پیشی گیرندگان بسوی خواسته اش (اوتاد امام زمان عج) قرار بده.

این انسان کامل قطب عالم است که همه بر گرد او دور مى زنند و بر حول ایشان حرکت دوریه دارند

کلمه اوتاد که جمع وتد به معنی میخ است " وَالجبالَ أوْتادا " (النباء-7)؛ ما کوه‌ها را میخ‌های زمین قرار دادیم ( که زمین را نگهدارند و به وسیله آن، زمین از هم نپاشد )

اوتاد مردان بسیار خالص و دلاورهستند که همچون کوه استوار، در خدمت آن حضرت به سر می‌برند.آرایش زمین به رجال الله است که ایشان را اوتاد الارض گویند.

بدیشان گرفته ست عالم شکوه                 که اوتاد عالم شدند این گروه

امام علی(ع) در وصف اوتاد میفرماید:
ای بندگان خدا! دوست داشتنی‌ترین بندگان خدا بنده‌ای است که خداوند وی را علیه نفس یاری دهد. پس اندوه را شعار خود سازد و خوف از عذاب را تن‌پوش خویش، از این رو چراغ هدایت در دلش افروخته و برای روز قیامت خود توشه‌ای مهیا کرده، مرگی را که دیگران دورش می‌پندارند نزدیکش انگاشته، تن به سختی‌ها سپرده، نگریسته و نیکو نگریسته، خدا را یاد کرده و فراوان یاد کرده ... .
به مرحله‌ای از یقین رسید که چهرة یقین را که چون آفتاب تابان بود مشاهده کرد. خود را وقف برترین کارها یعنی فرمان خدا کرد تا هر وظیفه که بر عهدة اوست به انجام رساند و هر فرعی را به اصلش باز گرداند... .
او یکی از معادن دین و اوتاد زمین است. خود را ملزم ساخته به داد رفتار کند و نخستین گام در این راه نفی هواهای نفسانی است از خود(نهج البلاغه-خطبه87)
آنها گروهی هستند که یک چشم بر هم زدن هم از پروردگارشان غافل نمی‌شوند و از مال دنیا مگر به اندازة لازم و ضروری جمع نمی‌کنند و لغزش‌های بشری از آنها سر نمی‌زند در آنها عصمت شرط نشده..

در قسمتی از «حدیث معراج» خدای متعال، خطاب به رسول گرامی اسلام(ص) میفرماید::
«ای احمد! می‌دانی به خاطر چه چیز تو را بر دیگر پیامبران برتری دادم؟» رسول گرامی اسلام عرض می‌کند: به خدا سوگند، نه. پس خداوند می‌فرماید: «به خاطر [نوع] آفرینش، خوش خلقی، بخشندگی و مهربانی نسبت به مردمان. این چنین هستند اوتاد زمین و کسی از جملة اوتاد نمی‌شود مگر به واسطة وجود این صفات.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">