پنجشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۳، ۰۲:۳۰ ب.ظ

پیام 14 پیش به سوی ظهور:

پیام های پیش به سوی ظهور

بسم الله الرحمن الرحیم

منتقم خون حسین کجاست؟

(این الطالب بدم المقتول بکربلاء)

 

  حضرت مهدی(عج) پس از ظهور خواهد فرمود: ای مردم جهان، منم امام قائم، منم شمشیر الهی که همه ستمگران را به سزای اعمالشان خواهم رساند و جق مظلومان را از آنان باز پس خواهم گرفت. ای اهل عالم، جدم حسین بن علی(ع) را تشنه به شهادت رساندند و بدن مبارک او را به صورت عریان در روی خاک رها کردند... درحقیقت، با این گونه عبارات نوید انتقام خون به ناحق ریخته امام حسین(ع) را به جهانیان خبر میدهد و می‌فرمایند که هنگام انتقام خون پاک امام حسین(ع) فرا رسیده (ای بازخواست کنندگان خون حسین(ع)) کسانی که می‌خواهند از دشمنان آن حضرت انتقام خون به ناحق ریخته حجت الهی را بگیرند، باید مهیا شوند (و گوش به فرمان ولی فقیه باشند) (النجم الثاقب، ص 282)

اگر ما واقعا عاشق امام حسین(ع) و عزادار مصیبت های او هستیم باید خون‌خواه او بوده و با تمام وجود به دنبال منتقم خونش باشیم (امام حسین عزادار زیاد دارد، خون‌خواه زیاد ندارد)

فقط خون‌خواهان امام حسین(ع) در معیت امام زمانشان هستند. آنها می‌دانند امام زمانشان کجاست.

از اشعار امام خمینی(ره):

سر نهادن بر در او پا بسر بنهادن است         هر که خود را هست داند پا بسر بنهاده نیست

 " ان یرزقنی طلب ثارک مع امام منصور من اهل بیت محمد صلی الله علیه و اله"  "و ان یرزقنی طلب ثاری مع امام هدی ظاهر ناطق بالحق منکم"  (در زیارت عاشورا)

ما از خدا میخواهیم که خونخواهی ابا عبدالله الحسین(ع)  را به ما در معیت  امام زمان(عج) رزق دهد.

 گونه‌های معیت با امام:
1 - معیت مکانی
– (معیت دنیوی) معیت مکانی یعنی دیدن و ملاقات جسم ظاهری امام و در کنار امام بودن. ( و اگر معیت صرفاً دنیوی باشد، چنین فردیجدای از ائمه محشور خواهد شد.)
2 - معیت قلبی – (معیت قلبی و روحی) این استکه فرد محبت امام را در دل داشته باشد و صدق در اینمحبت داشته باشد. و ازآن‌جا که هر فردی با محبوب خود محشور است، چنین فردی هم با باطن امام محشور بوده ویاد و نام و ذکر امام در دل او به‌طور مدام حضور دارد و به تبع آن امام نیز هم‌نشیناو خواهد بود

3 - معیت نوری– (معیت اخروی) معیتی است برتر که بعد از فنای در محبت رخ می‌دهد؛ در این معیت فرددر امامفنا شده و وجودش آیینه وجود امام و ملحق به او می‌شود و نورامام همه هستی او را تسخیر می‌کند.

معیتی که در زیارت عاشورا ذکر شده، اشاره به اجتماع هر سهمرتبه از معیت دارد.

چگونگی جمع میان مراتب معیت(و شرط مهیا شدن برای ظهور امام زمان(عج):

1-     اطاعت کامل از ائمه و امام زمان(عج) و در حال حاضر اطاعت کامل از ولایت فقیه است

 2-  و امتحان شدن در این محبت است.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">