جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹ ب.ظ

یا حسین : آقای ما کجاست؟

درک حضور امام زمان (عج) و مقدمه سازی ظهور

آقای ما کجاست؟ در دعای ندبه 38مرتبه امام صادق (ع) از خداوند سوال کرده اند که: آقای ما کجاست .این بقیه الله ؟

 ماازامام حسین چی می خواهیم  ، ثواب می خواهیم ، اشک می خواهیم ، ایشان فرمودند: انا اقتیل العبرات ، من کشته شدم تا اشکهای شما جاری بشود ، فلیبک الباکون پس حالا گریه کنید در فراق امام زمان(عج). شما برای شهادت امام حسین گریه می کنید  کسی که برای شهادت امام حسین گریه می کند وگریه به همان جا ختم می شود او برای شهادت امام حسین گریه نکرده ، مگر میشود ، کسی برای شهادت امام حسین محزون باشد ، مصیبت زده باشد ، اشک بریزد ، اما به همان جا ختمش کند و بگوید خوب یک مجلسی هم رفتیم ، اشکی ریختیم ، سبک شدیم ، دلمون بازشد ، نذری امام حسین هم خوردیم . همین ؟

این یعنی او برای امام حسین گریه کرده؟ او برای شکمش گریه کرده ، یا برای ثوابش  ، برای کوله پوشتی اعمالش یک ثوابی جمع کند ، او می خواهد بارش سبک شود ،باهرقطره اشک کلی گناهان آمرزیده می شود ..آیاما فقط همین کاررا با امام حسین داریم؟

آقای ما کجاست ؟ما آقا داریم ، اهل کوفه هم آقا داشتند و قدر ندانستند آیا ما که داریم قدرمی دانیم ؟دعوت کردند که امامشان بیایدبعد اول کار چه به سرمسلم آوردند، تا آخرهم دیدیم که چه کردند. ما با امام زمانمان چه کرده ایم ؟ بله ما در مناسبتها به نیتش شیرینی دادیم ، مجلس گذاشتیم ، این کارها که خیلی کم است!می گوئیم امام زمان جوابم را نداد!

آقا جان حاجتم را بده ، آقا گرفتارم ، آقادردم ، آقا مشکلم، آقا......

امام زمان و اینچنین یارانی! وقتی به یاد ایشان می افتیم که با او کارداریم .

 آقای ما کجاست ؟ لیت شعریاین استقرت بک النوی، کاش می دانستم کجا مستقرهستی؟ عاشق بایدهم سنخ با امام زمانش باشد ، آقا آدرس به همه کس نمی دهد ، اگرکسی هم سنخ با شما نباشدآیا شما جا و مکانت را به او میگویی؟اول ما باید با آقا سنخیت پیدا کنیم ، خداوند            با معصومین(ع)زهد را شرط کرد. لازمه هم سنخ شدن با آقا امام زمان ومعصومین زهد است(ان شرطت علیهم الزهد-دعای ندبه).

زهد ترک دنیا نیست ، بی رغبتی نسبت به دنیاست، فی الدرجات هذه الدنیا الدنیه درمقامات دنیوی ، وزخرفهاو زبرجها درلذاتش و زرو زیورش .

 زاد وتوشه ما در سفرالی الله اراده است ، اگرانسان اراده کند (من طلبنی وجدنی...-حدیث قدسی) اگر مرا طلب کنی مرا می یابی. اما جمع نقیضین هم محال است .هم دنیارا می خواهیم هم آخرت را ، هم امام زمان را می خواهیم ، هم فخرفروشی هایمان را .چه کسی ازتضاد بیرون آمده:می خواهم مابقی عمرم درخدمت امام زمانم باشم ، بسه دیگراین همه خدمت کردن به نفسم ونفسانیاتم به شیطان لعین ، هرچقدردرخدمت شیطان بودم دیگربس است ، تکلیفم یک سره شده ، کسی که تکلیفش یک سره شده باشد فقط کافی است اراده کند وتوسلی داشته باشد.

تفکر+ توسل = تقرب

امام زمان غریبه ، ازمجالس حسینش می فهمیمم ، تومجلس امام حسین هم آقا غریبه...

ان شرطت علیهم الزهد زهد فی مقامات هذا الدنیا دنیه وزبرجها ،وزخرفها . برای هم سنخ شدن با آقاامام زمان(عج)زهد پیشه کنیم انشاالله تلاشمان را بکنیم درعین حالی که ازصمیم دل ازخدا کمک می خواهیم.

والسلام

 

---------------------------------

  دوم محرم

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم اخرجنی من الظلمات الوهم واکرمنی به نورالفهم اللهم الفتح علینا ابواب رحمتک والنشرعلینا خزائن علومک برحمتک یا ارحم الرحمین .

معمولاًبعضی چیزها باعث می شود که گاهی اوقات در ما زهد ایجاد شودمثلا در مناسبتها یی مانند محرم وصفر,آنهایی که تانیمه شب برای امام حسین(ع) کارمی کنند وقتی ازآنها سئوال می شود که خسته اید می گویند نه ،او هیچی براش مهم نیست ، او به عشق امام حسین(ع)نسبت به دنیا بی رغبت و زاهد می شود .

اما متاسفانه ما هنوز آنقدرعشق به امام زمان را نشناختیم یا آنقدرشدید نبوده که مارا کلا نسبت به دنیا زاهد کند و دائم مشغول زمینه سازی برای ظهورش باشیم. ازخداتوفیق بخواهیم که در عمل با امام زمانمان سنخیت پیدا بکنیم . انشاالله .

یک حدیث داریم ازامام صادق علیه السلام ، مومن یاری وهمکاریش نیک وخرجش اندک است(کافی- ج2-ص241)

امام صادق فرموده انداگرکسی می خواهد بداند که زهد دارد یا نه با این آیه خودش را محک بزند ، آیه 23سوره حدید می فرماید ، هرچی ازشما می گیرند ناراحت نشوید،هرچی هم که بهتان می دهندخوشحال نشوید.( این نشانه دهنده بی رغبتی به دنیا است ).

اواسط دعای ندبه می فرمایند ، والعاقبه للمتقین ، تواگرمی خواهی عاقبت بخیر شوی باید از متقین باشی ، عاقبت مال کسانی است که جلوی زبانشان را می گیرند ، جلوی دلشان را می گیرند ، جلوی هوای نفسشان رامی گیرند، تقوی پیشه می کنند ، تقوی ازکلمه وقایه گرفته شده ، یعنی خود نگه داری.آنها خودشان رانگه میدارند . شما می گوئید که ای کاش خداوند یک گوشه نظری به ما کند ، خداهم دقیقاًهمین را می گوید کاشکی تویک  گوشه نظری به من بکنی ، یک تکانی به خودت بدهی که خدایا من می خواهمت ، دیدی الان جلوی زبانم راگرفتم ، دیدی الان جلوی دلم را گرفتم ، ببین این کاررابخاطر تو کردم ، والعاقبه للمتقین .

 درادامه می فرمایند .

یک قصه است قصه قتل و آوارگی و به اسارت گرفتن این خاندان عصمت و طهارت سلام الله علیه ، قُتِلَ مَنْ قُتِلَ وَ سُبِیَ مَنْ سُبِیَ وَ أُقْصِیَ مَنْ أُقْصِیَ،کشتند, آواره کردند ، دربه درکردند ، به اسارت گرفتند ، چرا یاامام صادق چرا شما این قصه را در قالب دعا  برای ما نقل می کنی ؟می خواهی چه تحولی در ما ایجادبشود ، می فرمایند برای این نکته ، فَلْیَبْکِ الْبَاکُونَ هرکی بلده گریه کنه ،گریه کنه. گریه برای چی ، بخاطراینکه هنوزیکیشان هست ،درقیدحیات است ، ولازم هست که ما باید در فراقش و برای تعجیل در ظهورش گریه کنیم  . خاصیت گریه چیه ؟ دل را سبک می کند ، سلاح مومن است ، اما اگرتو برای دنیا گریه کنی نمی توانی در فراق امام زمانت هم گریه کنی ، یعنی خدا اذن نمی دهد که برای امام زمانت گریه کنی ، چراکه جمع نقیضین محال است ، خوب آدم اذیت می شودوقتی یک چیزی بهش می گویند ، خوب اینجا باید منافعت را مشخص کنی ، آیامنفعت تومهمتره یا منافع امام زمانت و منافع دین ، اگرتوبرای منابع خودت دل بسوزانی مطمئن باش اذن اینکه برای دین دل بسوزانی به تو داده نمیشود. پس آدم بی خیال باشه ؟ نه ، آدم باید فهمیده باشه وانتخاب کنه .

فَلْیَبْکِ الْبَاکُونَوإِیَّاهُمْ فَلْیَنْدُبِ النَّادِبُونَ بایدگریه کنند ، گریه کنندگان وندبه کنند، ندبه کنندگان ، ندبه یعنی چی ؟یعنی زاری کردن ، بغض کردن ،  فَلْتُذْرَفِ الدُّمُوعُ پس بایداشک هایتان بریزد ، ما برای دنیا خیلی اشک ریختیم ، این است که نمی شود برای امام زمانمان هم اشک بریزیم ، نگوییم ما  برای امام زمانم زیاداشک ریخته ایم این اشکهایی را هم که ریخته ایم چه بسا برای حاجاتمان بوده . آقا من مشکل دارم ، آقا گرفتارم ، اینها یعنی اشک برای امام زمان (عج)؟البته که نه ، ما برای حاجاتمان اشک ریختیم . ولْیَصْرُخِ الصَّارِخُونَوباید فریاد بزنند فریاد زننده گان، خدایا، آقای ماکجاست ( داد بزن اما خیلی وقتها بی صدا دادبزن نیمه شب ؛ بعد از نمازها و ...، داد زدن خیلی مهمه ، وقتی ما دادنمی زنیم خدابه کدام فریادمان باید برسد 
فَأَغِثْ یَا غِیَاثَ الْمُسْتَغِیثِینَ ) باید ازدرون پیله بیرون بیاییم این نفسمان را که در قفس حبس شده ؛ یَضِجُّ [یَضِجَ‏] الضَّاجُّونَ این یک مرحله بالاتر استوباید ضجه بزنندضجه زنندگان ؛ وشیون کنند شیون کنندگان ، همین ، حالا داریم می رسیم به نقطه عطف ، خوب این کارها را باید کجا انجام بدهم درمحضرخدا ،درمحضرامام زمانم ، آقا حضوردارد سیم را وصل کنم بهش دراین ایام بهترین وقت است چون حسین(ع) سفینه النجاه است ، در کنار اهل خیام ضجه میزنند عزاداران ابا عبدالله(ع) هم به قتلگاه که میرسند همه ضجه می زنند. روضه خوان همین که شروع می کند به روضه خواندن برای امام حسین همه ما زار زارگریه می کنیم .

 اما پای امام زمان(عج) و طولانی شدن غیبتش که می رسد عموما ضجه
نمی زنند، چرا ؟

می خواهیم دیگه برای امام زمان هم زیاد روضه بخوانیم ، بیائیم روضه بخوانیم ، ضجه بزنیم ، ناله بزنیم ، که آقای ما کجاست ؟ درد بزرگیه که اگرکسی عمیق بهش فکرکند باید ازفرط غصه قالب تهی کنه ، خیلی درد بزرگیه ، ما آقا داریم ولی نمی دانیم کجاست . امام زمان هم یک جورهایی همان کاری رامی کند که امام سجاد کردند ، آقا اباعبدالله(ع) که شهید شدند امام سجاد دربستر بیماری سرجایشان ، دیدند آسمان وزمین بهم خورد، چون امام شهید شده بودند، امام سجاد نیم خیزسرجایشان درخیمه ، بلند شدند وگفتند ای زمین بایست ، امام بعدازحسین منم، ای آسمان  امام بعد ازحسین منم ،آنوقت همه چیزبه حالت عادی برگشت . امام زمان(عج) دقیقا همین کار را درزمان غیبش می کند ، هرجا در این عالم اوضاع بیخ پیدا میکند ، آقا امام زمان هم همین کاررا می کند ، یعنی که من هنوزهستم ، وقتی مشکلات و گرفتاریها به اوجش می رسد ، امام حاضربه عالم خطاب میکند که امام فعلی من هستم ، ازمتلاشی شدن این عالم جلوگیری می کند وما نمی دانیم ونفهمیدیم که کی این کاررا می کند .

 خدایا ازسرتقصیراتمان بگذر،مدام باید استغفارکنیم، نگوئیم که مگر ما چیکارکردم ما استغفارمیکنیم ،اما ما لحظه به لحظه هم داریم گناه می کنیم ، لحظه به لحظه حق الناس به گردنمان می افتد. اگر حتی حق هیچ کس برگردن مانباشه ،حق امام زمان لحظه به لحظه بر روی دوشمان سنگینی می کند ، جواب این را چگونه می خواهیم بدهیم ، می دانید خدا ازحق الناس نمی گذرد ، کسی که ازخجالت آقا در این دنیا بیرون نیاید ، دیگرهیچوقت از خجالتش بیرون نمی آید ، ازخدا کمک بخواهیم چاره ای نداریم ، این نقطه عطف است ، ازخدا بخواهیم ، خدایا توفیق گریه کردن درفراق مهدی را به ما عطا کن ، به ما توفیق بده ضجه بزنیم درفراق آقا امام زمان ، همین را باید ازخدا بخواهیم ، چرا نمی خواهیم ، دردعای ندبه 38 مرتبه امام صادق فرمودند که ازخدا بخواهید که آقایمان کجاست ؟ تا بحال کسی این را ازخدا خواسته ، اصلاٌ پرسیدیم ، می شود بپرسیم وجواب نگیریم ، همش گفتیم ماکه جواب نگرفتیم ، ای وای برمن ،شیطان همین را گفت ، من ازهمان دری وارد می شوم که خدا وارد می شود ، آیه داریم درسوره اعراف خداوند می فرماید : چرا وقتی آدمها گرفتارمی شوند گریه وزاری نمی کنند پس معلوم است درمان گرفتاری ها درتضرع است ، پس خداوند این را می خواهد وقتی کسی گرفتارمی شود زاری کند وقتی در محضر خدا و امام زمان(عج) زاری کرد مشکل حل می شود ، اگرگریه وزاری نکنند گرفتاری روی گرفتاری ایجاد می شود . حواسمان باشد گریه برای دنیا وامام زمان این دو تا باهم جمع نمی شود . توباید در مقابل حرفهای مردم بگویی حق گفته یا ناحق ،اگر حق گفته اند خودم را اصلاح میکنم اگرناحق گفته اند خدا ازسرتقصیرات آنها بگذرد .

سوره انعام آیه 43و44 وسوره اعراف 94 تاچند آیه بعدش تائید تمام این مطالب است .

وقتی ضجه می زنی می گویی أَیْنَ الْحَسَنُ أَیْنَ الْحُسَیْنُ أَیْنَ أَبْنَاءُ الْحُسَیْنِ صَالِحٌ بَعْدَ صَالِحٍ  آنانکه یکی بعد ازدیگری صالح بودند کجایند وَ صَادِقٌ بَعْدَ صَادِقٍ ، ما دوست داریم بفهمیم که آقا کجاست ، ولی باید یک جا آدم بی طاقت بشود ، آقا توکجایی ، امام زمان فراموش شده ، وبه ایشان توجه نداریم ، این کارهایی را که برای امام حسین انجام می دهیم اگردرست بود وصل می شد به امام زمانمان. کسی تابحال گفته که یک تبرکی برای من ازامام زمان بیاورید .امام زمان غریب است ، مظلوم است ، تا قتلگاه می رویم وبعد قصه رادنبال نمی کنیم .نیازی نبودتا قتلگاه برویم  ، اگرگوش می کردیم بین درو دیوارمی فهمیدیم قصه چی بود حضرت زهرا(س) فرمودند: یامهدی . مابا استغفار و اصلاح می توانیم به عاشقان واقعی امام زمان(عج) بپیوندیم, ان شاءالله.

 ---------------------------------------- 

 سوم محرم                                                    

بسم الله الرحمن الرحیم                                                                    

آنقدر در می زنم این خانه را         تا ببینم روی صاحب خانه را

گرگدا کاهل بود تقصیرصاحب خانه چیست ؟ هیچ وقت گفتی می خواهم آقا را ببینم ، آیا جدی به خدا گفتیم که من می خواهم آقا را ببینم ، این حق من است که می خواهم آقایم را ببینم ، زیارتش کنم ، می خواهم به پابوسش برسم ، بگوئیم اینها را وازخدا بخواهیم ، پافشاری کنیم در حاجاتمان ، شیطان توفیق دعا کردن رامی خواهد دراین ایام ازما بگیردوما رامحروم کند ، القائات شیطان (مگه توکی هستی ؛ تواینقدرروسیاهی ) خدا لعنت کند شیطان را ، زمانیکه باید به یاد کرم خداباشم من را به یاد گناهانم می اندازد ، من باید نیمه شب به یاد گناهانم باشم ،ازصبح تا شب باید به یاد گناهانم باشم واستغفارکنم ، نه وقتی که می خواهم دعاکنم که آقایم را می خواهم ببینم .الهی العفو

امام سجاد می فرمایندخدا هرچقدرگناهان من زیاد باشد ازکرم توکه زیاد ترنیست ،خدا اینگونه خودش را معرفی کرده من اله العاصین هستم ، من خدای گنه کاران هستم ، یعنی هرکه گنه کاراست بیاید من جوابش می دهم ، من حاجتش را می دهم ، حالا برعکس اون کسی که خودش را گنه کارنمی بیند خدا جوابش را نمی دهد .چون یکی ازبزرگترین گناهان کوچک شمردن گناهان است .

این حال خیلی خوبی است که من خودم را گنه کارببینم ، اما نه اینکه باعث بشه استغاثه ام کم بشه یا اینکه حاجت های بزرگ ازخدانخواهم . این خیلی درداست که حقیقت درکنارگوشمان باشد وما ازآن محروم باشیم ، اگرامام زمان(عج) همین جا پشت درب خانه باشند آیا می رویم برای دیدنش یا می گوئیم نه من گنه کارم ، من روسیاهم ،اصلا ًیاد گناهانتان می افتید، می دانستم خدا خیلی مهربانه ، هرچقدرهم که مسافتمان نسبت به آقا زیاد باشد بازهم ایشان مارابه آب می رسانندوسیراب می کنند .بِکَأْسِهِ وَ بِیَدِهِ رَیّا رَوِیّا هَنِیئا سَائِغا لا ظَمَأَ بَعْدَهُ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَهرکسی که بایقین ازخدا حاجتی را بخواهد خداوندبه کرمش به او می دهد .

مگرچه نیازی است که ما آقا راببینیم ؟ اگرنیازی نبود اینقدردردعای عهد ودعای ندبه با زبان بی زبانی به ما القاءنمی کردند (اللهم ارنی الطلعه الرشیده) مگردردعای ندبه نمی گوئیم ، (عبیدک المبتلی و اره سیده یا شدید القوی) ، اگرنیازی نیست پس چرا مارادعوت می کنند به دعا. اگرنیازنبوده پس چرا 38 مرتبه دردعای ندبه از مکان امام زمانمان از خداسئوال میکنیم. شیطان گفت همانگونه که خدا درکمین است تا تو را براه آورد ، من هم درکمین می نشینم تا تورا ازراه بدرکنم.

مشکل جای دیگراست معده که پرباشد حال دعا ندارد ، قبلش گناه کرده باشد حال دعا ندارد ، مشکل اینجاست نه گناهانم ،(زخرفها وزبرجها) ، لذات دنیایی مرا زمین گیرکرده ، زر وزیرو دنیا مرا زمین گیرکرده ، قیافه هایمان دیدنی است وقتی می رویم دنیا را می بینیم.

 پیامبراکرم فرموده اند بگذارید بازیشان رابکنند، مشغولیم هرکدام به یک شکلی ، اسیریم ، نگاه نکنیم که هرجا دلم می خواهد می روم اما من روحم اسیراست .

دلها راصاف کنیم حدیث است ازامام زمان(عج) که فرموده اند اگردلهای  امت من متحد بودند ظهورما بتاخیرنمی افتاد ، اگردلهایمان یک دست بود مانع دیگری برای ظهوروجودنداشت .

وقتی دل صاف باشد باهمه صاف است حتی بادشمنان خداهم دلش صاف است اما درعمل حرب لمن حاربکم وعدو لمن عاداکم .

کی می فهمیم که دلمان آئینه است ؟  وقتی لکه ها پاک شد می فهمیم ، اگرصادقانه استغفارکنیم همینطورکه دل داردبه غیر خدا توجه میکند یک دفعه نگاهش به خدا می افتد و آنوقت استکه می فهمد آئینه هست بعد خدا دردلش تجلی می کند .

آقا شرمش می آید که مارا با این همه لکه هایی که روی دلمان است ما را به عنوان شیعه معرفی کند ، فخروعزت آقا باید من وتوباشیم وقتی ظهورمی کند ، بتواند بگویداینها شیعیان جدم امیر المومنین علی علیه السلام هستند .

هرکاری که می بینی سختت هست همان کاررا انجام بده تا بشکنی .

آقاامیرالمومنین فرمودند ، درمقابل دوکارخوب که قرارگرفتی ،اون کاری که دلت بیشترمی خواهد انجام بدهی ،انجام نده ، اونی که نمی خواهی انجام دهی همان را انجام بده .

دردعای ندبه قسمت اول ازخدا سئوال می شود ودرقسمت دوم ازآقا سئوال می شود ، یا ابن طاها ، یَا ابْنَ یس،أَیْنَ اسْتَقَرَّتْ بِکَ النَّوَى ، کجا سکنی داری ، این راز دعاست ، دردعای توسل هم با همین لحن بازمی شود می گوید اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ وَاَتَوَجَّهُ اِلَیْکَ بِنَبِیِّکَبعد می گوید یا رَسُولَ اللّهِ یا اِمامَ الرَّحْمَةِ یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا سر دعا دراین است یک جا به خدا می گوید یک جاهم به آقا رسول الله می گویدتا او واسطه شود وشفاعت کند .

أَیْنَ اسْتَقَرَّتْ آقای ما کجاست ؟ جواب این سئوال را به چه کسانی می دهند به  عُبَیْدَکَ الْمُبْتَلی بیمارآقا باشند ، فقط به آنها جواب می دهند ، طاقت دوری آقا رانداشته باشند ، اگرآقا را برای خودش صدا کنیم نه برای حوائجمان توفیق دیدار نصیبمان می شود . ماهنوزرازموفقیت را نمی دانیم چیست ، فَلْیَبْکِ الْبَاکُونَ برای مظلومیتش ، برای غربتش برای تنهایی  برای جدش گریه کنیم هرفراغتی که پیدا می کنیم ، کارهای آقا مانده ولی کسی انجامش نمی دهد .

سفارش شده است که دعای ندبه را درجماعت بخوانید ، برای اینکه همه هم صدا بشوند ، یکدل بشوند، آقا ازمظلومیت بیاید بیرون ، زنده بشه نامشان ،
سعی کنیم میزبان آقا باشیم، تماشاچی نباشیم  خصوصادرظهرعاشورا .

وقتی سپربلای آقا بشویم یعنی انتخاب و جزء یارانش می شویم
باید این سوز ما را بظهور برساند  انشاالله.

والسلام

-------------------------------------------------------

 چهارم محرم

بسم الله الرحمن الرحیم

روحمان درچنگال دنیا(دردنیای اطرافمان درعالم خودمان ) اسیر شده ، اگرزهد پیشه کنیم طبق دعای ندبه منقول از امام صادق(ع)یعنی بی رغبت به دنیا شویم ،  روحمان از چنگال نفسمان رها می شود ، وقتی آزاد شد آنوقت با امام زمانمان می توانیم ارتباط روحی برقرارکنیم ، ارتباط روحی یعنی روحمان (دلمان) با ایشان یکی شود با ایشان سنخیت پیدا کند و وصل شود ، فَتَصِلَ إِلَى مَعْدِنِ الْعَظَمَةِ ، و بدان وسیله به معدن عظمت بخدا وصل شویم
 مانمی دانیم که ازچه چیزهایی محروم شده ایم ، بخاطراین تعلقات دنیویمان ، بخاطراین نفرتها ، کینه ها ، دغدغه ها، نمی دانیم بخاطراین مشغولیت ها ،ازچه چیزهایی محروم می شویم ، ما به دلیل اسارت درچنگال هواهای نفسانی مان  ازبهره برداری وبهره مندی ازقوای روحانی مان محرومیم ، ما خیلی قوا داریم روح ما  می تواند دراسماء الله سیرکند می تواند درعالم ملک وملکوت سیرکند ، می تواند همه جا کشف وشهود داشته باشد . می تواند آقا را ببیند؛ به درک حضورش برسد ، نه تنها با قوای روحانی بلکه می تواند جسمش را هم پیش امام زمانش ببرد ، ما نمی دانیم که چه اتفاقاتی دراطرافمان داردبه وجود می آید ، نمی دانیم ونمی توانیم هم ازش بهره برداری کنیم ، نمی توانیم باهاش سنخیت پیدا کنیم ، وقتهایی شده که دلمان برای امام زمانمان  خیلی تنگ شده بعد بلافاصله امام زمان را هم دیدیم ولی نشناختیم این قوای روحانی تواست که آقا به سویت راکشاند ، ولی چون تونشناختی نتوانستی از آن توفیق بهره ببری. ما می توانیم شفای مریضی هایمان را به اذن الله بگیریم. به شرطی که روحمان ازچنگال دنیا رهاشده باشد ، آزادش کرده باشیم.

آنقدردرمی زنم این خانه را             تاببینم روی صاحب خانه را

لازمه اش خلوص است ، بی رغبتی به دنیا و مادیات است ،  نه ترک دنیا .

محتوای بیانات آقای جوادی آملی: رسیدن به مقام اولیاء برای همه آسان است ، منتها در دنیا نمی فهمیم وقتی اجل رسید و مارفتیم آن طرف آنوقت می فهمیم که چقدرراه بازبوده ومسیرهموار, ولی ما استفاده نکردیم .

 ما گم شده ایم ، ما خودمان را گم کرده ایم ، همه می خواهیم به حقیقت برسیم ، اما راه را درست نمی رویم، ما حقیقتا بدنبال امام زمان نیستیم . امیرالمومنین فرمودند که توخود طبیب خودی وهرکسی به اندازه ای که وسعش هست براو تکلیف است وبیش ازآن نیست ، آن کسانی که به یک جایی رسیدند میدانند که آن تنهابا نماز و روزه نیست بلکه با دل کندن ازدنیا ست .

نگذاریم روحمان اسیر نفسمان شود.

  فان مع العسر یسرا ان مع العسریسرا" (انشراح-5و6) که دوبارآمده است با هرسختی آسانی است.

کسانی که گفتند الله همه کاره ما الله است واستقامت کردند خداوند ملائکه را به کمکشان می فرستد .

آقا امیرالمومنین فرمودند این آیه (حدید-23  ) معیاردل کندن ازدنیاست :

اگر بتوچیزی رسید خوشحال نشوی واگرچیزی ازت گرفته شد غمگین نشوی .

 فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْرًا یَرَهُ(زلزال-7)  )  این را باورکنیم )

 پس هر که هموزن ذرّه‏اى نیکى کند [نتیجه‏] آن را خواهد دید

این چیزهای کوچک را کوچک نبینیم شاید همین چیزهای کوچک گره های بزرگ زندگیمان را بازکند مومن باید کیس باشدحواسش جمع باشد، تیزباشد ، دقیق باشد نسبت به همه امورات , شایدهمین کارتوفیق شب زنده داری به من  بدهد ، شاید یک کار بظاهر کوچک سکوی پروازمن باشد . کسی که بخواهدبفهمدچکار درست است, می فهمد وکسی که نخواهد بفهمدهرکاری کنی, نمی فهمد ، آدمی که خواب باشد را می توان بیدارکرد ولی کسی که خودش را به خواب زده باشد را نمی توان بیدارکرد ،  ما باید دائماً از ته دل درحال استغفارباشیم وتوبه وتضرع  به درگاه خدا داشته باشیم .

هرکداممان درحد خودمان باید مبلغ دین باشیم تا خداوند دستمان را بگیرد .

هَلْ مِنْ مُعِینٍ فَأُطِیلَ مَعَهُ الْعَوِیلَ وَ الْبُکَاءَهَلْ مِنْ جَزُوعٍ فَأُسَاعِدَ جَزَعَهُ إِذَا خَلا هَلْ قَذِیَتْ عَیْنٌ فَسَاعَدَتْهَا عَیْنِی عَلَى الْقَذَى ،

آیا کمک کننده‏اى هست،که فریاد و گریه را در کنارش طولانى کنم؟ آیا بى‏تابى هست؟که او را در بى‏تابى‏اش،هنگامى که خلوت کند یارى رسانم،آیا چشمى هست که خار فراق در آن‏جا گرفته،پس چشم من او را بر آن خار خلیدگى مساعدت کند،

 در دعای ندبه فوت کوزه گری را به ما یاد میدهد که ،خدا مبلغین خالص و ندبه کننده در فراق امام زمان(عج) را به دیدار امامشان میرساند. چراکه بلافاصله بعد از توجه دادن و دعوت مردم به امام زمان ما از ایشان تقاضا میکنیم که:  

هَلْ إِلَیْکَ یَا ابْنَ أَحْمَدَ سَبِیلٌ فَتُلْقَىآقا آیا راهی هست به ملاقاتت برسم ای پسر احمد. دراینجا می خواهد بگوید که مبلغین خالص و ندبه کننده در فراق امام زمان(عج) به ملاقات آقا و مولایشان می رسند .

 والسلام .

---------------------------------------------

پنجم محرم:

 بسم الله الرحمن الرحیم

ازاول محرم تا الان یاد گرفتیم وبه این نتیجه رسیدیم که باید زهدپیشه کنیم وبی رغبت بشویم نسبت به دنیا ، درمقاماتش ، درلذاتش ، درزر وزیورش .

توفیق توجه کردن به امام زمان درنتیجه موفقبت در امتحاناتی است که خدا مرتب در مسیر زندگی ازما می گیرد. اگرما درزندگیمان مرتب داریم امتحان می شویم ، اگرما درامتحاناتی که خدا ازما می گیرد موفق بشویم توفیق توجه وارتباط قلبی با امام زمان به ما داده می شود وگرنه چنین توفیقی ازما گرفته می شود . چه کسی آماده امتحان الهی است ؟ هرکسی که آماده است بگوید به خدا که آماده است ،الان آماده ام امتحان بگیر، وقتی اعلام آمادگی می کنیم برای خودمان یک آمادگی ایجاد می شود ، اعلام آمادگی کنیم اوکه در هر صورت داردامتحان می گیرد ، مطمئن باشید خداوندبیش ازظرفیت هرکسی ازش امتحان نمی گیرد ، هرکسی طبق ظرفیتش امتحان می شود .لایکلف الله نفساً الی وسعها .

این طالب بدم المقتول بکربلا ، شاید ما همه عاشق امام حسین باشیم ، عزادارشهادت امام حسین باشیم ، اما لزوماً خونخواه امام حسین نیستیم ، این طالب؟ ، کی طلب می کند ؟ که درزیارت عاشورا می خوانیم ان یرزقنی طلب ثارک امام منصورامام هدی ظاهرا ناطق بالحق منکم خدایا روزی من کن خونخواهی حسین را ، من می خواهم به خونخواهی حسین(ع) قیام کنم ، امام حسین عزادار زیاد دارد ، عاشق زیاددارد ، اما خونخواه کم دارد ، کسی که طلب خون امام حسین علیه السلام را بکند ، مع امام المنصوردرمعیت باامام منصورقرارمی گیرد ، معیت یعنی همراهی درمعیت دنیوی ، یعنی دردنیا با امام زمان یک جا قرارخواهد گرفت .

سه نوع معیت داریم :

1 معیت مکانی ( معیت دنیوی )

2- معیت ولایی وحبی ( معیت قلبی )

3- معیت نوری وشعاعی ( معیت اخروی )

معیت مکانی : (مع امام المنصور) فقط اینجا اجازه داده است که مادرمعیتش باشیم ان یجعلنی معکم فی الدنیا والآخره  بعد میگوییم طلب ثاریکم مع امام المنصور ؛خدایا توفیق خونخواهی امام حسین را درمعیت با امام زمانم رابه من بده دراین جا ست که ما درمعیت مکانی باامام زمان(عج) قرارمی گیریم . همراهان امام حسین(ع)درآن زمان درمعیت مکانی باامامشان بودند ،یکجا بودند حتی رفتند کربلا ولی شب عاشورا یک سری از ایشان جدا شدند .

 معیتی که منظورما در زیارت عاشورا می باشد(درمورد امام زمان عج) هرسه معیت است ، تابتوانیم با امام زمانمان نشست وبرخاست کنیم ، بتوانیم درخدمت امام زمانمان باشیم ، بتوانیم انصارالمهدی باشیم ، یارامام زمانمان باشیم ، پس این سه معیت لازم وملزوم همدیگرهستند تا "ان یرزقنی طلب ثاری مع امام المنصور" محقق شود .

معیت ولایی ، حبی وحشری : یعنی آقای من مهدی باشد نه هوای نفسم ، نه دنیا ، نه شیطنت ها ، اون چیزی که برمن ولایت داردولایت آقاامام زمان باشد ، اون کسی که ولی امورات زندگی من هست باید امام مهدی باشد .معیت ولایی ،حبی وحشری یعنی دلم با دل آقا امام زمان یکی باشد یعنی نفسانیات من بخاطرقلب و باطن آقا تحت شعاع قراربگیرید ، فروکش کند ،ارتباط قلبی وعاطفی با آقا امام زمانم برقراربشود ، حشرونشرم با آقاباشد ، واین شرطش این است که اطاعت کامل داشته باشم ازامام زمانم وائمه(ع) ، نمی شودفقط ادعا کنم که من عاشقشان هستم ، محبشان هستم ، ولایتشان را هم قبول کنم ولی اطاعت کامل ازآنها نداشته باشم .این نمی شود ، این دروغ است، این نفاق است ، ونشانه اش هم این است که فرد امتحان می شود که ببیند آیا لیاقت این را داردکه درمعیت امام زمانش قراربگیرد یانه ؟ امتحان می شود .

خیلی جاها هم در امتحانات الهی مردود شده ایم وبه خاطرهمین است که معیت مکانی داریم ولی معیت ولایی نداریم.

معیت اخروی : کمال آن دومعیت قبلی است وادای حقوق آن دومعیت است ،یعنی حالا که ما با آقا امام زمانمان دریک جا هستیم ، و او از ما جدا نیست و در بین ماست ،بایدحقش ادا شود ، یعنی تمام وجودمان درطبقه اخلاص گذاشته شود، چون باید وجودما با نور وجود امام زمان وحدت حاصل شود . آنگاه انسان تمام وجودش می شود آیینه وجود امام زمان ، یعنی اینکه نورامام زمان همه هستی ما را پر میکند.

اگرمعیت دوم وسوم برای ما محقق نشود جدای ازامام زمانمان درقیامت محشورمی شویم .

خداونددرقرآن می فرماید :این چشم ها نیست که کورمی شود این دل ها است که درسینه ها کورمی شود.

چشم ما چون دنیوی است ، دنیا را می بیندو اذن دیدن باطن عالم بهش داده نمی شود مگراینکه قلبش پاک بشود:

1-      با اطاعت کامل و

2-خوب پس دادن امتحانات الهی-آنوقت وجودش می شود آئینه وجودامام زمان .یعنی امام زمان دروجودشخص می تابد واو دردیگران می تابد، امام زمان(عج) خودش آئینه کیست ؟ آئینه خدا

یعنی انسان بواسطه ایشان می شودآئینه خدا، وقتی این محقق شدمی فهمد آقایش کجاست .

آن چیزی که نمی گذاردانسان آئینه خدا شود منیت است ، خیلی درداست که آدم آب داشته باشد ولی تشنه باشد .

ما لحظه به لحظه داریم امتحان می شویم شک نکنید ؛ آدم ها تا واقعا نخواهندبه حقیقت نمی رسنداگرمی خواهیم برسیم باید همه جوره ازخودمان مایه بگذاریم اگردردمان فقط درد فراق است اگرحتی یک گوشه چشمی به خدابیندازیم ، و ازخودمان هم مایه بگذاریم ، خدافرموده ازتوحرکت ازمن برکت .

بزرگترین گناه کوچک شمردن گناه است ، برای گناهانیکه که بنظرمان کوچک می آیند ضجه بزنیم، ناله کنیم ، استغفارکنیم ،سعی کنیم وتلاش کنیم واصلاح کنیم برای مثال خدا دوست ندارد اسراف کنندگان را، خوب حالا شروع کنیم .انی سلم لمن سالمکم عاشق محبین آقا اباعبدالله باشیم ، آیا اطرافیانمان امام حسین را دوست دارند ؟دلمان باید با آنها یکی شوداگردلمان حسینی هست . بایدملاک ماهم حسینی باشد..  آنوقت خدامی آید تویه زندگیت ، آنوقت به خاطرتوحسینی ،خدازندگیت را حسینی می کند .

آن چیزی که باعث می شودزندگیمان حسینی شود اینستکه حسین را در زندگی ملاک قرار دهیم.انی سلم لمن سالمکم ،من با هرکه حسینی ست سر صلح و سازش  دارم ، چرا اینقدرزندگی ها خراب می شود ، اینقدردرش مشکل ایجاد می شود ؟ چون آدم هاهنوزحسینی نشدند، یک نفردرزندگی حسینی باشد، زندگی را حسینی می کند ، این خداست که زندگیش را حسینی می کند، طبیعی است که اگرکسی باعث رنجش ماشودازطرف دلگیرمی شویم ,امااین امتحان توست آیا می دانی که فاصله توبا امامت شایدهمین یک امتحان باشد .

اگریک خوب درعالم باشد عالم راگلستان می کند ،دریک خانواده ،در یک محله ، در یک مملکت ، امام خمینی در  یک مملکت چیکارکرد انقلاب اسلامی را جهانی کرد.

امام زمان می فرمایند که اگر دلهای شما با هم متحد بودند ظهور ما بتعویق نمی افتاد.آن چیزی که غیبت مرا طولانی کرده دلهای متفرق شماست داریم امتحان می شویم تویکی خوب باش حتی اگرطرف مقابلت هم بد کرده ویا داردبدمی کند که این شیطان است که همه را گول می زند ، اخم نکن ، بغض نکن ، بدل نگیر، خدائی عمل کن ، این همه ما بد کردیم وخدا گذشت کرد ، بیاتوهم خداگونه بشو،اگرخدادرزندگیمان بیاید آدم عاقبت بخیرمی شود، خوشبخت می شود، دیگرغصه ندارد ، بشرطی که امتحانش را درست پس دهد. ازاین لحظه موفقیت آمیز بیرون بیاییم ، هرکسی هم یک جورامتحان می شود.ما لحظه به لحظه هم امتحان می شویم . اگر در امتحانات الهی سربلند بشویم آنوقت نه تنها درمعیت مکانی قرارمی گیریم بلکه درمعیت حبی ومعیت نوری هم با امام زمان(عج) نیز قرارمی گیریم ، انشاالله .والسلام

---------------------

   روز ششم محرم:

امام زمان(عج) طالب یاریستکه خونخواه امام حسین(ع) باشد ، که اوخون بناحق ریخته حسین را طلب بکند

حضرت مهدی(عج) پس از ظهور خواهد فرمود: ای مردم جهان, منم امام قائم, منم شمشیر الهی که همه ستمگران را به سزای اعمالشان خواهم رساند و جق مظلومان را از آنان باز پس خواهم گرفت. ای اهل عالم, جدم حسین بن علی(ع) را تشنه به شهادت رساندند و بدن مبارک او را به صورت عریان در روی خاک رها کردند..درحقیقت, با این گونه عبارات نوید انتقام خون بنا حق ریخته امام حسین(ع) را به جهانیان خبر میدهد و میفرمایند که هنگام انتقام خون پاک امام حسین(ع) فرا رسیده(ای بازخواست کنندگان خون حسین(ع) کسانی که میخواهند از دشمنان آن حضرت انتقام خون به ناحق ریخته حجت الهی را بگیرند, باید مهیا شوند(و گوش بفرمان ولی فقیه باشند)(النجم الثاقب, ص 282)

آیا آماده اید ؟ آقا فقط با آنها کاردارد ، اونها انصارآقا هستند و درجهانی کردن انقلاب اسلامی یاریش می کنند ، سعی کنیم خودمان را به آن حدبرسانیم ، شرطش چیست ؟ درقرآن می فرمایدسوره توبه آیه 99 (والسابقون) حتی زمان پیامبرهم فقط کسانی توانستند ایشان رایاری کنند وبهشت ماوای آنان شد وبه آن فوض عظیم الهی نائل شدند که از سبقت گیرندگان بودند .

 (والسابقین الی ارادته) مگرما ازخدا نمی خواهیم که جزء اولین نفرها باشم که بسوی خواسته واراده امام زمانمان  بشتابیم ،(السابقین ) این یک ویژگی لازم یاران امام زمان است که در یاری ایشان از دیگران سبقت میگیرند.  متاسفانه خیلی ازماها اگرخیلی هم خوب باشیم تبعیت می کنیم ، اما رهبری و هدایت نمی کنیم . اگردونفریک جا جمع شدند یکی باید امام باشد ویکی امت ، این روحیه رادرخودمان پرورش نداده ایم که در کار خیرپیش قدم بشویم .

آیا آن کسی که بخواهد سبقت بگیرد ، باید به دیگران نگاه کند تا سرعتش را زیاد کند یا به تمام دارائیها وامکانات خودش نگاه کند ، وبرود تا آنجائیکه که میتواند خدمت رسانی کند. حقیقت امرباید این گونه باشد، یکی ازدلایلی که ما سبقت 
نمی گیریم وسرعت نداریم برای این است که به اطرافیان خود نگاه می کنیم . اینها که همه نیستند ، ما هنوزنمی دانیم که دیگران برای مهدی صاحب زمان(عج) چه کارمی کنند، ما خبرنداریم ، مانمی شناسیمشان ونمی دانیم، پس نمی توانیم بگوئیم که من سبقت گرفتم ، خیلی ها برای توجیه کارشان می گویند ماازخیلی ها بهتریم ، این خیلی هارا تومی بینی ، این خیلی ها را ما اصلا ًنمی توانیم ببینیم ، پس ملاک ما نمی تواند فقط افراد اطرافمان باشد و فقط خودمان را باآنها مقایسه می کنیم

( السابقون السابقون اولئک المقربون) بیاییم کارهای همدیگررا درجهت زمینه سازی ظهور راه بیاندازیم.

مگرما به امام حسین نمی گوئیم که آقا اگردرکربلا بودم جانم را تقدیم شما و راه شما میکردم. ، جان نمی خواهد بدهی چیزهای دیگرت را بده ، دار و ندارمان را درطبق اخلاص بگذاریم ، امتحان می شویم ، لحظه به لحظه داریم امتحان می شویم .

بیاییم لااقل جلوی زبان ، جلوی هوای نفس ، جلوی شکم ، وجلوی منیت مان را بگیریم .

چرا در مجالس عزای امام حسین(ع) مافقط می نشینیم وگریه می کنیم .

مگراطرافیان ما حسینی نیستند ما باید درخدمتشان باشیم وبه آنها خدمت رسانی کنیم . خدام الحسین نباید به مهمان امام حسین امرونهی کند ، باید همیشه بگوید : درخدمتم اگرامری باشد، چیکارمی توانم بکنم برایتان ، شماحسینی هستید ، شما عزادارامام حسین هستید، من درخدمتم ، ازلحاظ مادی کسی کمکی نمی خواهد، من چرا باید درراحتی باشم و دیگری نباشد ؟ پس امربه معروف ونهی ازمنکرچی می شود؟ هرچیزی سر جای خودش ، ما چرا اینگونه  مسئله را نمیبینیم  ، به دیگران بگوئیم امرکن به من ، چیکارمی توانم برایت بکنم ، همین جمله یعنی امربه معروف ونهی ازمنکر، یعنی امرمی کنم به توکه امرکنی به من ، نهی می کنم که نهی کنی به من ، به من بگوعیبم چیه ، همین این یعنی نهی کن من را ، به من بگو کجا لغزش دارم ، کجا دارم دل می شکنم ، کجا دارم آبرو می برم ، به من امرکن وبه من نهی کن ، چون من خدام الحسینم ،خدام ،امیرنیست ، خدمتگزاراست .بیائیم عوض شویم ، وقتی ازبیرون می آئیم آه وناله  خود را برای دیگران می بریم. آیااین خدام الحسین است ؟خودمان مقصریم ، توباید دردرجه اول درخدمت خانواده ات باشی بخاطرحسین ، بخاطرامام زمان ، اینها یارآقاهستند ، کفششان را جفت کنیم ، آقا امام زمان فرموده اندآن چیزی که غیبت مارا طولانی کرده دلهای شماست ،اگردلهای شما باهم متحدبود،غیبت ما طولانی نمی شد، این یعنی چی ؟یعنی دل های ما باید باهم باشدو اگردلمان بادل دیگران باشد باید آنهارابرخودترجیح دهیم ، دلهایمان باهم متحدنیست ،آقا مارا دعوت به یاریش می کنند (هل من ناصرینصرونی) ، روایت است خدا روزی هفتاد مرتبه با بندگانش حرف می زند ، اما کو گوش شنوا، منیت  وقتی میایدجلو دیگرچیزی نمی فهمیم، وقتی ازخودمان (از منیت هایمان) جدا شدیم برای یاری امام زمان(عج) دعوت می شویم آنوقت میتوانیم درکش کنیم ، می توانیم با ایشان ارتباط برقرارکنیم ، می توانیم ایشانرا ببینیم ، می توانیم درخدمتش باشیم . باید دیدمان وسیع تر شود ، اگرهرکسی یک کم ازخودش می گذشت همه کارها درست می شد . من زمانی می توانم سلام به افعال ، گفتار، رفتارآقا داشته باشم که ازمنیت جدا شوم. السلام علیک حین تقوم ، سلام برتووقتی می ایستی ، حین ( وقتی که می ایستی ) یعنی ایستادن تورا دیدم که سلام برآن کردم ، جمع نقیضین محال است ، محال است کسی تو حال وهوای خودش باشد و توفیق درک حال وهوای مهدی صاحب الزمان را نیز بدست آورد. ما قراراست آئینه بشویم ودرمعیت آقا باشیم ، معیت مکانی که همه ما در معیت مکانی باآقا هستیم ، یعنی دریک مکان باآقا هستیم.

معیت حبی وقلبی ، قلبت باآقا باشد یعنی دلت باآقاباشد.

دلت با دل آقا یکی بشود , یعنی حرفی بزنی که اگر آقا بود می زد ، اون کاری را بکند که اگر آقا بود می کرد ، اون راهی را برود که آقا می رود، زبان اوبشود زبان مهدی صاحب الزمان ، قدمهای او، گفتاراو ، آن چه زمانی محقق می شود؟ وقتی که دل آئینه شده باشدچون خداوند وقتی تجلی می کند یک تجلی دارد وبرای همین است که دلها هم یکی می شود ، پس عمیق استغفارکنیم ، استغفاربامعرفت ، اصلاح درامورداشته باشیم . استغفارکنیم که دلهایمان آئینه شود .

معیت نوری یا اخروی که حتما باید محقق شود نه تنها دلها باید با دل ایشان یکی بشود بلکه  باید دلها آئینه دل امام زمان(عج) نیز بشود یعنی اراده آقا دراراده ما محقق شود ، یعنی باید واسطه در کارباشد.آئینه دلم درمحضرامام زمان باشد ، یعنی هرکاری که می خواهم بکنم وهرحرفی که می خواهم بزنم ... دستورش ، حقیقتش باید درقلبم منعکس شودتا آئینه مهدی صاحب الزمان بشوم ، یعنی نور ایشان تمام وجودم را تسخیرکند. مقتدای من , درلحظه لحظه اعمالم به او اقتداء میکنم. درزیارت آل یاسین با قلب می گویم: السلام علیک حین تقوم ، قربان آن ایستادنت ،قربان آن نشستنت ، قربان آن تکبیرگفتن وتحلیل گفتنت ، قربان صبح وشبت ، دیگرقربان خودم نمی روم ، ازمنیتهایش جدا شده ، آیا مااینطوری شده ایم ؟  یادمان نرود که دلمان زود آلوده می شود که این دل آلوده را پاک کنیم

بعد ازاینکه استغفارکردیم آیا اصلاح هم کردیم ، شرط قبولی استغفار، اصلاح است . چرا نمی توانیم اصلاح کنیم چون استغفارقبول نشده است ، استغفرالله ربی واتوب الیه لازمه استغفار برگشتن است واتوب الیه ( یعنی درست کردم کارم را ) محک ونشانه قبولی استغفارهمین است .

یکی ازلقبهای آقا ابوالفضل العباس "مستعجل" است یعنی در کارخیر عجله میکردند.  آقا به سوی خیمه ها عجله می کردند مگرنمی بینید بچه ها تشنه هستند آقا ابوالفضل(ع) این صحنه ها را می دیدهروله کردتا به آب رسید، آب را بالاآورد ای آب آیا توخجالت نمی کشی که تواینجا هستی ولی بچه های حسین تشنه هستند ، ما باید دائما درفکراین باشیم که کی تشنه است ،( کی نیازبه کمک دارد، کی نیازبه کمک مالی دارد، کی گرفتاراست ، مگرنمی خواهیم دلمان با دل آقا یکی بشه آقا کارش همین است ، اعلام کنیم کسی کمکی نمی خواهد) ، وقتی دستان آقاابوالفضل العباس را قطع کردند فرمودند:

 والله ان قطعتموا یمینی     انی احامی ابدا عن دینی

(والله اگر دستانم را هم قطع کنید من تا همیشه از دینم حمایت میکنم)  ما نیز باید عباس گونه امام زمانمان را یاری کنیم ان شاءالله.

والسلام.

 

 

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">