پنجشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۴:۳۵ ق.ظ

ولایت در کلام رهبری(بخش سیزدهم)

شناخت ولایت

#آماده_سازی_و_سازماندهی_برای_ظهور:
#عهد_ولایت
#ولایت_در_کلام_رهبری: (خلاصه سخنرانی های ایشان در مشهد مقدس در رمضان 1353)

بنام خدا
🌹ولایت در کلام رهبری🌹
(بخش سیزدهم)

📣 آن وقت اگر جامعه ای دارای ولایت شد، چه می شود؟ ❓

❌ خوب است در یک کلمه بگویم: مرده ای است که دارای جان خواهد شد.
همین یک کلمه کافی است. یک مرده را شما در نظر بگیرید، این بی جان افتاده آنجا. مغز دارد، کار نمیکند. چشم دارد، نمی بیند. چرا؟ چون جان ندارد.
جامعه ای که ولایت ندارد، استعداد ها در این جامعه هست، اما یا خنثی می شود، به هدر می رود، نابود می شود، هرز می شود یا بدتر، به زیان انسان به کار می افتد. مغز دارد و می اندیشد، اما می اندیشد برای فساد افرینی، می اندیشد برای انسان کشی.

✅ جامعه دارای ولایت، جامعه ای می شود که تمام استعداد های انسانی را رشد می دهد. همه چیزهایی که برای کمال و تعالی انسان، خدا به او داده، اینها را بارور می کند. نهال انسانی را بالنده می سازد. انسان ها را به تکامل می رساند. انسانیت ها را تقویت می کند.
در این جامعه ولیّ یعنی حاکم، همان کسی که همه سر رشته ها به او برمی گردد، جامعه را از لحاظ مشی عمومی، در راه خدا و دارای ذکر خدا می کند. از لحاظ ثروت، تقسیم عادلانه ثروت به وجود می آورد. سعی می کند نیکی ها را اشاعه بدهد، سعی می کند بدی ها را محو و ریشه سوز کند.

« الَّذینَ اِن مَکَّنّاهُم فِی الارضِ»، آیه ی قرآن است؛ آن کسانی که اگر در زمین متمکّنشان سازیم، « اَقامُوا الصَّلاةَ» نماز را به پا می دارند، به سوی خدا می روند، جهت گیری شان را بر طبق جهت گیریِ که خدا فرموده, قرار می دهند. « وَ آتُوا الزَّکاةَ»، تقسیم عادلانه ثروت، زکات می دهند.
"آتوا الزکاة" به طور کلی، مسلّم به معنای این است که تعدیلی در ثروت ایجاد می کنند، با توجه به روایاتی که در باب زکات هست که می گوید زکات موجب تعدیل ثروت است. « وَ اَمَروا بالمَعروفِ»، اشاعه ی نیکی ها، گستردن کارهای خوب، « وَ نَهَوا عَنِ المُنکَرِ»، ریشه کن کردن منکر ها.

❌ما خیال میکنیم امر به معروف و نهی از منکر به معنای این است که بنده، به جناب عالی امر کنم که شما فلان کار بد را انجام ندهید، فلان کار خوب را انجام بدهید. فقط همین امر کردن و گفتن. در حالی که امر کردن و گفتن، یکی از جلوه های امر به معروف و نهی از منکر است. به امیر المومنین گفتند که با معاویه چرا می جنگی؟ گفت برای خاطر اینکه امر به معروف و نهی از منکر واجب است.
خوب گوش بدهید، استنتاج کنید. آقا در جنگ صفین با معاویه چه کار داری آخه؟ برو طرف کوفه، آن هم برود طرف شام. فرمود که خدا امر به معروف و نهی از منکر را واجب کرده است.
به هر حال وقتی که ولایت در جامعه ای بود، اینها هم انجام می گیرد، اقامه صلاة، ایتای زکات، امر به معروف، نهی از منکر و خلاصه، پیکر بی جانی، جان و روح و حیات می یابد.(ادامه دارد)

imammouod.blog.ir

telegram.me/AheadToTheArrival

arbaeenmobaleghin@

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">